Zamieszczone przez splawik
Octavia Tour - 1,8T
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Octavia Tour - 1,8T
Dzien dobry Państwu--> Nowy jestem, zatem wypada sie przywitac.
Jako, że nowy, prosze wybaczyc jesli temat zakładam w złym dziale.
Za jakiś czas, zamierzam kupic sobie pierwsze swoje i tylko swoje Autko. Wybór padł na Octę Tour z silnikiem 1.8T ... nówka z salonu. Auto podobało mi się zawsze, mimo, że wielu powie iż linia już troszkę archaiczna...mnie się podoba i to najważniejsze.
Dlaczego taki wybór ? Otóz za nie wielkie pieniądze ok 65 tyś otrzymuję ato spore, z dosc dobrym silnikiem i takimi samymi osiągami, oraz całkiem niezłe wyposażenie opcjonalne. Nie sądze aby była jakaś konkurenca...Jest ? Kolor wybieram Perłowa czerń, do tego chcę auto wytłumic, dodac dośc dobre audio, oraz postawic ją na ładnych 17'' i tyle.
Parę pytań:
Czy ta jednostka, rzeczywiście jest tak dobra jak o niej mówią i piszą ?
Czy starsza generacja Skody nie ma problemów z zawieszeniem o których słyszę, że istnieją w II generacji ?
Jak z blachami ?
Czy widzicie jakąś inną hm... wizję, tzn jacyś konkurenci ?
Dzięki za pomoc.
Pozdr. Adam
-
-
Silnik jest bdbprzy delikatnej jeździe mało spali a jak będziesz butował to mało kto Cię weźmie
po gwarancji można go ładnie podkręcić i będzie jeszcze ciekawiej
(doświadczenia wyjęte z Paska a on dodatkowo więcej waży)
mam starą Octe przed liftem przy 180 000 km i 9latach jeszcze nic przy zawieszeniu nie było robione bo najzwyczajniej nie było potrzeby
u mnie po 9 latach do zrobienia jest jedynie tylna klapa ( pod listwą plastikową trochę rdzy i w ze 2-3 bąble w innych miejscach pod lakierem). Na wszelki wypadek będzie lakierowana
poza tym nie ma problemów
Zamieszczone przez Blaszaczekjacyś konkurenci ?
Komentarz
-
-
Blaszaczek, u nas w rodzinie Octa jezdzi od nowki od 2000 roku. Najpierw ojciec nia jezdzil (czasem nawet jeszcze nia jezdzi) a teraz auto ujezdzam ja i jakos nie odczuwam wiekszej checi na to zeby sie jej pozbyc co juz moze swiadczyc o aucie
Na blacie 190kkm i nie uwazam zeby z zawieszeniem byly jakies problemy. Amorki wymieniane raz. Poza tym standardowe eksploatacyjne zeczy co sie zuzywaja na polskich drogach. Jedyny problem to te skrzypiace w suche dni gumy nawet niepamietam jakie. Poszukaj przez szukajke napewno znajdziesz o tym.
Co do blach to Octy sa ocynkowane wiec nierdzewieja raczejU mnie zauwazylem, ze cos zaczyna sie pomalutku robic dookola uszu od zamkow na tylnich nadkolach. Smieszne miejsce
Poza tym wszystkie blachy chyba zdrowe.
O silniku troche malo wiem ale napewno ktos ci wiecej o nim napisze albo sprostuje to co ja mysle
Sprawdzona konstrukcja juz swoje lata ma. Fajny silniczek do przerobek i bardzo ponoc podatny na chiptuning ale chyba jest paliwo zerca jednak z drugiej strony 150kucy w OI to juz jest rakieta
Konkurencja? Najbardziej mi sie nasuwa tutaj Astra Classic ale dla mnie do Octy to zadna konkurencja. Nieprzypominam sobie czy koreance i japonce maja jakiegos konkurenta dla Toura :twisted:
Samo auto pewnie niebedzie sprawiac wiekszych problemow a jesli wyeliminowali w Tourze wszystkie wady przed i poliftowe to juz chyba wogole niepowinna sie psuc :twisted:
Pytanie czy jednak nielepiej za ta kase pokusic sie na OII bo wkoncu konstrukcja OI ma juz ponad 10lat.
Komentarz
-
-
Psze Pana :wink: oczywiscie, że wyjdzie drożej i to całkiem sporo... ale mniejsza o cene, już mówiłem, że druga generacja wcale mi się jakoś nie podoba. Wolę lekko kanciaste auta...gusta, panowie gusta. Nikt mi tu nie narzeka na zawieszenie co mnie bardzo cieszy
Ahh... i takie pytanko, jak myslicie ile wyniesie wygłuszenie całego autka, w jakims przyzwoitym saloniku ?
Komentarz
-
-
Blaszaczek, 1.8T to bardzo fajny silnik do tego auta szczegolnie jak go troche podkrecisz (czasami mozna sie w salonie dogadac zeby podniesli moc i nie tracisz gwarancji - choc raczej sklanialbym sie w kierunku profesjonalnej firmy tuningowej - patrz baner na gorze strony). Mam podbobne auto od wrzesnia/pazdziernika zeszlego roku - z tym ze z 2003r i poza paroma pierdolami nic powaznego nie musialem w aucie robic. Jedyna wada tego silnika ze po pewnym czasie lubia padac cewki zaplonowe i nagle dodajac gazu orientujesz sie ze chodzi na 3 garach (koszt 1 cewki w aso to 112zł i dobrze wozic 1szt w bagazniku - wymiana jeslirobisz to pierwszy raz nie zajmie ci dluzej jak 10minut od otwarcia maski, a za 4 cewka zmiescilem sie w 3 minutach). U mnie pierwsza cewka padla po ok 186000km wiec poczatkowo nie powiniennes miec z tym zadnych problemow. Oglonie jesli bedziesz dbal o turbo (nie butujemy na zimnym, nie gasimy silnika od razu po mocnym butowaniu a czekamy ok 1min czasu az sie turbawka schlodzi) regularnie auto serwisowal itp. to nie powiniennes miec wiekszych problemow z autem - u mnie przy prawie 200 000km od wymiany oleju do nastepnej wymiany nie musze nic dolewac - na bagnecie schodzi jakies 3~4mm przez 15000km.
Jesli chcesz zalozyc do niej gaz to tylko 4 generacji - polecam VSI Prins, chodzi bardzo ladnie nie ma problemow. Co do audio to chyba najlepiej sie udac do pozadnego zakladu specjalizujacego sie w car audio i tam popytac o ceny.
Jedyne co bym rozwazyl na twoim miejscu to zmiane koloru auta... czarny jest cholernie brudzacy :?
W razie pytan wal smialo, od siebie dodam ze auto jest naprawde tanie w eksploatacji, z tym ze jest na tym forum dzial gdzie ludzie wypowiadaja sie o ASO skody - polecam przejzec bo ciekawa i pouczajaca lektura :wink:
ps:
dede_adam, ma racje - skonfiguruj sobie auto, zapisz do pliku i odnajdz kolege djczas - potrafi zalatwic niezle upusty.
Komentarz
-
-
Geraltno i bardzo sporo sie dowiedziałem, a niby post taki niepozorny :wink:
Dzieki za informacje odnośnie tego turbo, bo szczerze przyznam, że nigdy się nad tym nie zastanawiałem
Gaz ? Nie, nie Panowie, za bardzo szanuję autka aby im to robic, tylko mi tu teraz nie krzeyczec Panowie "zgazowani" hehe :diabelski_usmiech
Co do koloru hm... beż cappucino metalizowany jeszcze ewentualnie wchodzi w gre, że czarny się brudzi niestety wiem...ale co zrobic jak moja wizja autka najlepiej prezentuje się w kolorze czarnym :roll: :wink:
Co do audio chyba właśnie tak zrobie, najlepiej myślałem coby nie zrobic w jednym salonie wszystkiego tzn wygłuszanie + instalacja audio moze dadzą jakiś upust albo co, zawsze można pokombinowac.
Hm...mówicie, że djczas to człowiek do którego wartu oderzyc, bardzo fajnie taki człowiek zawsze sie przyda heheh... no i wyszło, że ze mnie interesowna Bestia
Dzieki Wam ludzie...troszke rozwialiście moje obawy przed kupnem, teraz jeszcze tylko parę wypłat i jade do salonu, jeśli mi się coś nie odmieni oczywiście...bo ja czasami jak "Baba" , zmienny :P
Pozdr.
Adam
Komentarz
-
-
Blaszaczek, za 65k PLN to powinienes poszukac Tour Sport, dostaniesz sporo dodatkow, za ktore w normalnym Tour bedziesz musial dokupic (m.in. felgi aluminiowe 16", inne fotele, inna tapicerka, kierownica 3 ramienna skorzana itp. itd.). Ja za swoja Tour Sport (+alarm + radio Clariona) dalem ponizej 62 tys. PLN, wiec moze ponegocjuj. Co do koloru to perlowa czern wymaga dbania - duzo dbania, widac kazda ryse, kazdy odprysk. Ja juz wiecej nie kupie czarnego autaLadnie wyglada - do pierwszego deszczu, potem obraz nedzy i rozpaczy. Fajny IMHO jest kolor "szary grafit" MisiekWAW mial taki, mozesz poszukac jego Octavii. Silnik jest dobry tak jak mowia (a co mowia ?), spalanie umiarkowane (jak na 150KM), w miare cichy, wydaje sie, ze problemow nie bedzie (ale ja mam dopiero jakies 33 tys. km zrobione)
Komentarz
-
-
A ja spytam czemu OI. Rozumie ze budzet wynosi ~65 tys zl.
OII Ambiente z silnikiem 1.8 TSI/118 kW(160 KM) 73 300zl no i od tego rabat oczywiscie.
Naprawde jesli kupuje sie to auto dajmy na to na kolejne 5 lat, to OI bym juz nie wybral. Mam porownanie jednego i drugiego i to sa naprawde dwa rozne auta.
Nie chodzi mi nawet o bude. Nowoczesniejszy silnik, lepsze zawieszenie, aftermarket oferuje duzo wiecej rzeczy jesli chodzi o dodatki.
Komentarz
-
-
Jeżeli myslisz o O1 to polecam Tour Sport - dobierając wszystkie dodatki łącznie z ESP i xenonami będziesz miał 1,8T w granicach 65-68k PLN. po drugie ma - ma body-kit z RSa więc wygląda przyjemniej optycznie, do tego lepsze wnętrze, fotele z lepszym trzymaniem bocznym, felgi 16 Spider. Swojego O1 TS nabyłem 07.2006 i nie żałuję (fakt, że wtedy nie było 1,8TFSI w O2). Temat chiptuningu silnika AUM jest dobrze rozpracowany. Samochód jest nieskomplikowany, mnóstwo części na rynku. Przemyśl sprawę O2 na wszelki wypadek, dostaniesz przede wszystkim lepsze zawieszenie, lepiej wyciszone wnętrze oraz więcej miejsca na tylnej kanapie. Będzie drożej zwłaszcza jak zaczniesz dobierać dodatki. Zapewne porównywalnie wyposażona O2 TFSI będzie droższa o jakieś 25k PLN. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania wal.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Hm...Panowie, jeśli czegoś nie wiem to mnie "naprostujcie" ale Octa Tour Sport juz chyba została wycofana :?: gdyż zniknęła ze strony głównej :roll:
Co do Octy II to 25 tyś dla mnie , małego żuczka to całkiem nie mały pieniądz w dodatku student jestem więc mam swoje potrzeby :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Marudzisz coś student, wydaje mi się.
Jak na małego żuczka, to kupujesz nietanie auto, więc Ci piszemy, że za 70 tys. możesz mieć O2 1.8 TSI. To nie jest 25 tys. więcej, tylko 5. A fele, audio, chromy, czy cotam sobie żyszycz, zawsze możesz dodać później. Po sesji, na przykład.
No chyba, że tak bardzo nie lubisz nowszej Skody, no to nie ma co polemizować, bo o gustach, to wiadomo... A, jeszcze jedno, niedługo będzie O3, a przynajmniej O2,5 (po liftingu), więc to też może trzeba uwzględnić w planach zakupowych.
Pozdro.
:szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BlaszaczekOcta Tour Sport juz chyba została wycofana
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BlaszaczekNikt mi tu nie narzeka na zawieszenie co mnie bardzo cieszy
Wiadomo, ze elementy gumowe mogą padać, ale to dotyczy kazdego auta i generalnie są to rzeczy tanie.
To samo zresztą dotyczy O2, więc nie wiem co masz na mysli pisząc o problemach w tym modelu?
Niestety jednak O1 prowadzi się dość marnie. W dzisiejszych czasach, nowe samochody, ktore wyjezdzają z salonów, i ktore prowadzą się w ten sposób uchodzą już za poprzednią epokę - i tak właśnie jest.
Po prostu teraz to juz jest lekki kibel, jak sie porówna do nowoczesnej konkurencji.
Ja z O1 bylem bardzo bardzo zadowolony. Dzięki niej zdecydowalem się również na O2.
Samochód jest naprawdę bardzo fajny, ale jednak O2 jest autem po prostu zdecydowanie bardziej nowoczesnym i to widać, słychać i czuć.
Ogólna przyjemnosc z podróżowania jest na zdecydowanie wyższym poziomie.
Wiem, ze o gustach nie ma co dyskutować i jesli sie podoba, to nie ma zmiluj, ale jest cala masa obiektywnych rzeczy, ktore przemawiają zdecydowanie na korzyść O2 czy aut konkurencji.
IMO cena O1 musialaby być zdecydowanie nizsza niz O2, a z tego co wiem, to polityka rabatowa jest taka, ze tak chyba nie jest.
Najlepiej IMO odbyć jakieś jazdy testowe. :idea:TDI 205PS
Komentarz
-
-
Jeżeli planujesz jeździć we dwójkę to O1, jeżeli w więcej osób to weź pod uwagę to że w O1 jest mniej na tylnej kanapie niż w pierwszej Fabii i zdecydowanie mniej niż w O2.
Pozycja za kierownica w O2 tez jest lepsza, nie mogę do tej pory się dopasować w O1. Mam 182cm wzrostu czyli dryblasem nie jestem i cos mi nie pasi, pedały za blisko, kiera za daleko (wysunięta na maksa oczywiście). W O2 łatwiej znalazłem idealną poz. za kierownicą a to podstawa do wygodnej i szybkiej jazdy.
Komentarz
-
-
Mam O1 wersja Tour z 2005 1,8T 20V - chipowana zaraz po zakupie (200KM)+cały wydech nierdzewka + mała przeróbka turbinki (całość w Unitronic-u)-wyniki z hamowni rewelacja. ŻADNYCH usterek, spalanie około 8,2l, zawieszenie OK, nic nie skrzypi, Jedynie po 110000 padła cewka wtryskiwacza. Popieram Twój wybór-kupuj!Kiedyś dozbierasz parę groszy i podrasujesz. Ale przemyśl ten kolor.
Komentarz
-
Komentarz