adaptacja przepustnicy, POMOCY!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gosmo
    Ambiente
    • 2008
    • 201

    adaptacja przepustnicy, POMOCY!!!

    [quote="michał3"]no i rozrusznik wydaje dziwne dzwięki dzwieki

    [ Dodano: Pią 31 Paź, 08 20:28 ]
    dobra ale możliwe ze to przez baterie ,a może to pompa[/quote

    sprawdz tulejki na rozruszniku ja miałem ten sam problem po wymianie pali na pierwszy ząbek a przedtem na ciepłym trzeba było kręcić po kilka sekund, koszt niewielki a pali jak nowy.Przebieg 22tys AGR
    Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo
  • marcis
    Drive
    • 2007
    • 82

    #2
    adaptacja przepustnicy, POMOCY!!!

    Witam

    otóż mam taki problem, potrzebuje adaptować przepustnice w swojej Octavce z silnikiem 1.6 AEE, ale jest jeden problem posiadam program vag 2.5 ale to jest lipa, nic nie można tam zrobić poza wykasowaniem błędów, ostatnio ściągnąłem z neta vag 311.2, programik jest OKI, tylko kiedy dochodzę do punktu gdzie mam przestawić na nastawy-04 (wymaga klucza). Mam prośbę czy ktoś mógł by mi podać, jaki konkretny vag, który mógł bym zakupić sobie w sklepie w pełnej wersji, żebym mógł adaptować przepustnice?
    Najbardziej interesuje mnie w miejscowości Olsztyn, jakiś sklep, który trudni się w tych rzeczach. ewentualnie z neta może być, tylko proszę o konkretny model i stronkę
    z góry dziękuje .

    POZDRAWIAM

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Bez VAG-a też da się adoptować. Zdejmij klemę z aku na jakiś czas ( podobno wystarczy 30 min. ale najlepiej na noc ); to spowoduje reset kompa. Potem trzeba założyć klemę, odpalić silnik i bez dotykania gazu poczekać aż temp. dojdzie do 90st.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • pablo_doctor
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 791

        #4
        kol. kowal 2002 pomieszal pewne pojecia

        Istotnie po rozlaczeniu aku i ponownym podlaczeniu /absolutnie bez zapalania silnika/ mozna pod maska uslyszec jak przepustnica "sprawdza charakterystyczne punkty polozenia"

        Co do trzymania silnika na wolnych obrotach do ok. 90°C - powoduje "uczenie sie" komputera indywidualnych wartosci dla silnika.

        A teraz do meritum dobrze kombinowales marcis z tym Vag Com 3.11 poszukaj tylko do niego aktywatora /temat przewijal sie przez forum/
        Uzyskasz pelna funkcjonalnosc programu.
        Sam proces adaptacji za pomoca Vag`a byl rowniez opisywany kilkakrotnie.

        Pozdrawiam

        P.S. wrazie dokladnych pytan pisz na PW bo szkoda zasmiecac forum.
        pablo_doctor

        Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

        CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

        http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez pablo_doctor
          ...Istotnie po rozlaczeniu aku i ponownym podlaczeniu /absolutnie bez zapalania silnika/ mozna pod maska uslyszec jak przepustnica "sprawdza charakterystyczne punkty polozenia"

          Co do trzymania silnika na wolnych obrotach do ok. 90°C - powoduje "uczenie sie" komputera indywidualnych wartosci dla silnika.
          Czyli m.in. ustawień przepustnicy. Zazwyczaj wystarczy wykonać kilkanaście cykli rozgrzania silnika od zimnego do ciepłego ( czyli w zależności od jazdy powiedzmy kilka dni ) i ECU zaadoptuje się do nowych parametrów przepustnicy .

          ...A teraz do meritum dobrze kombinowales marcis z tym Vag Com 3.11 poszukaj tylko do niego aktywatora /temat przewijal sie przez forum/
          Uzyskasz pelna funkcjonalnosc programu...
          Oczywiście opcja z Vag-iem jest najlepsza niestety wymaga $$$ lub użycia "aktywatora :diabelski_usmiech ", który jest nielegalny :roll: . Dlatego właśnie podałem rozwiązanie typu "shareware", które zazwyczaj działa...

          P.S.
          Piszę "zazwyczaj", bo zdarza się że nie pomaga, ale też nic nie kosztuje więc warto spróbować...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • marcis
            Drive
            • 2007
            • 82

            #6
            pablo_doctor oczywiście mam już pełna funkcjonalność programu , adaptacja przepustnicy zrobiona, teraz wystarczy troszkę pojeździć żeby wszystko dopasowało sie do siebie, dzięki za pomoc

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Bez odpalania silnika ( ale z przekręconym kluczykiem ) robi się adaptację przy pomocy VAG-a. Jeśli nie masz dostępu do VAG-a to spróbuj zrobić tak jak napisałem w moim pierwszym poście, zazwyczaj pomaga. Oczywiście od razu po tej "adaptacji" nadal mogą występować zachwiania obrotów, ale powinny one przejść po kilku dniach użytkowania samochodu ( im więcej cykli rozgrzewania silnika tym szybciej zaadoptuję się przepustnica ).

              P.S.
              Rozejrzyj się trochę po forum; może ktoś z twoich okolic ma VAG-a i użyczy Ci go na jakimś lokalnym spocie...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • pablo_doctor
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 791

                #8
                ...kiedys napisze referat o przepustnicy - albo przepisze co podaje instrukcja serwisowa.

                Po rozlaczeniu i podlaczeniu aku przy pierwszym przekreceniu kluczyka rozpoczyna sie samotest i ustalenie trzech charakterystycznych punktow /dwa skrajne i trzeci srodkowy/.
                Ten proces trwa ok 20-30sek, jesli tak jak sugeruje kol. kowal 2002 zapalimy silnik to proces zostanie wstrzymany. Gdyby proces nie zostal wstrymany to mimo iz kierowca nie dodawalby "gazu" to silnik wkrecilby sie najpierw na wolnych obrotak potem w polowie zakresu i na maksymalnych obrotach - pelne otwarcie przepustnicy /to tak dla przypomnienia/
                Wracajac do opowiesci po przerwaniu tej "autoadaptacji" i zapaleniu silnika mozna czesto zaobserwowac wpomniane falowanie obrotow na biegu jalowym.
                Te falowanie nie znika ot tak cudownie - te znikniecie zwiazane jest z tym ze system za ktoryms kolejnym razem wkoncu pozbiera sobie informacje np jak zostawimy auto przed zapaleniem na zaplonie.

                Ta "autoadaptacja" zostala stworzona po to by po kazdej zmianie aku lub innej przewie w "dostawie" pradu nie trzeba bylo gnac do serwisu bo auto nie jedzie.

                W przypadku adaptowania za pomoca VAG proces jest dokladniejszy, ECU ma ja dokladnie spozycjonowana. - jakby to jasniej rozjasnic
                pablo_doctor

                Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                Komentarz

                • abyss
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 245

                  #9
                  Mi jakoś adaptacja w VAG'u nie chce sie pojawić jeżeli robie tak, jak pisali - mam takiego SIMOS'a:
                  Controller: 06A 906 033 K
                  Component: SIMOS33 1,6l 2V 00HS3553
                  Coding: 00031

                  według http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#256406 powinno być tak:
                  Kod:
                  Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
                  
                  [Wybór]
                  
                  [01 - Silnik]
                  
                  [Bloki pomiarowe - 08]
                  
                  Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
                  i Marelli np. silniki ADY i AEE).
                  
                  [Idź!]
                  
                  [Przełącz na Nastawy - 04]
                  
                  Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
                  "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
                  System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
                  
                  [Bloki pomiarowe - 08]
                  
                  ...i gotowe.
                  
                  PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁUGAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY
                  Niestety, u mnie się te napisy o adaptacji nie pojawiają (angielski vag) przy wejściu w grupę 001. Czy to prawidłowo działa tylko na polskojęzycznym vagu?

                  .
                  ...

                  Komentarz

                  • pablo_doctor
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 791

                    #10
                    adaptacja w vagu po angielsku - w ostatnim okienku bedzie pisalo ADAP. RUN - bedziesz slyszal nastawnik przy otwartej masce


                    to zobacz z grupa 060 - choc to grupa dla ECU BOSCH MOTRONIC
                    jak ni dasz rady to w poniedzialek sprawdze procedry.

                    a tak po sniadaniu przypomnialo mi sie - czy ten vag co to go masz mapelna funkcjonalnosc, czy to tylko demo??
                    pablo_doctor

                    Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                    CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                    http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                    Komentarz

                    • abyss
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 245

                      #11
                      W kanale 60 pojawiło mi się coś takiego:



                      na momencik wcześniej wskakiwało coś z "run" i potem ADP. O.K. - czyli wszystko jak myślę gra i bucy - dzięki za ten kanał 60
                      ...

                      Komentarz

                      • maru123
                        Drive
                        • 2007
                        • 54

                        #12
                        kochani a ja mam inny problem jak domniemam z przepustnicą mianowicie obroty mi NIE falują jednak czasami coś się zacina (ale tylko na ciepłym silniku) i wolne obroty to około 500 :? hiba troszę za mało nie? po ponownym uruchomieniu silnika znów jest ok... no i co to może być to coś z przepustnicą nie tak??
                        LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                        Komentarz

                        • pablo_doctor
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 791

                          #13
                          maru123 przydaloby sie zaczytac bledy - bo to nie koniecznie moze byc przepustnica.

                          abyss
                          - no i gitarra jak OK to OK - podczas tego "RUN" pod maska slyszales bzzzzzzyk styk stryk bzzzyk ??

                          pablo_doctor

                          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                          Komentarz

                          • maru123
                            Drive
                            • 2007
                            • 54

                            #14
                            pablo_doctor, hmm... a kiedy wogóle jest jakiś spot w okolicach warszawy lub w samej warszawie bo nie jestem zorientowany? może ktoś by mi to zrobił na jakimś spociku?
                            LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                            Komentarz

                            • pablo_doctor
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 791

                              #15
                              pewnie we wtorki ja ni stety ni wim bo jestem z Wroclawia ...
                              pablo_doctor

                              Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                              CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                              http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                              Komentarz

                              • maru123
                                Drive
                                • 2007
                                • 54

                                #16
                                ano tak sorry nie zsopjrzałem na Twój opis ops:
                                LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                                Komentarz

                                • abyss
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 245

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pablo_doctor
                                  maru123 przydaloby sie zaczytac bledy - bo to nie koniecznie moze byc przepustnica.abyss - no i gitarra jak OK to OK - podczas tego "RUN" pod maska slyszales bzzzzzzyk styk stryk bzzzyk ??

                                  Auto kupione niedawno - klem nie zdejmowałem.
                                  Napis że ADP. O.K. miałem od momentu wejścia d grupę 60, a ten "RUN" pojawił się może na jakieś ćwierć, może pół sekundy - tuż po przełączeniu na NASTAWY i zaraz potem ADP. O.K. Było to na tyle szybko, że nawet nie zdążyłem dobrze przeczytać. Pewnie VAG zapytał tylko ECU w aucie, czy adaptowana - a to odpowiedziało, że tak - no i nie uruchomiło procedury adaptacji, bo juz była kiedyś zrobiona - i dlatego tak "krótko".

                                  Auto na wolnych obrotach "pływa" (pewnie brudna przepustnica) i nie chciałem tykać czyszczenia przepustnicy nie wiedząc jak ją adaptować. Teraz się zastanawiam, czy tykać przepustnicę przed dłuuugą (5k km) trasą - czy już po niej...

                                  Za bardzo kasy nie mam, żeby w razie czego się ratować pomocą fachowców (a tych zresztą tutaj za bardzo nie wierzę - Irlandia, do aut leją olej "byle 10w/40 albo 5w40, czy syntetyk czy pol syntetyk nie ma (dla nich) znaczenia, że sie wymiesza- też. O normach VW może słyszeli, ale się nie przyznają" - przynajmniej ci, co w serwisie VW/Audi w dziale sprzedaży części pracują - tam pytałem o olej w specyfikacji 502.00. Nota bene jak sobie pomyślę, że tam "mają w sprzedaży" np. Audi R8 to sobie myślę, że bym u nich nie kupił .
                                  ...

                                  Komentarz

                                  • pablo_doctor
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 791

                                    #18
                                    abyss - to cos tu jest ni tak. Ba za kazdym razem jak sobie robisz adaptacje to ona sie robi a nie tak jak juz jest OK to sie ni da zrobic.
                                    pomysle nad tym problemem
                                    pablo_doctor

                                    Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                                    CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                                    http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                                    Komentarz

                                    • OVER
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 51
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Re: adaptacja przepustnicy, POMOCY!!!

                                      Zamieszczone przez marcis
                                      Witam

                                      otóż mam taki problem, potrzebuje adaptować przepustnice w swojej Octavce z silnikiem 1.6 AEE, ale jest jeden problem posiadam program vag 2.5 ale to jest lipa, nic nie można tam zrobić poza wykasowaniem błędów, ostatnio ściągnąłem z neta vag 311.2, programik jest OKI, tylko kiedy dochodzę do punktu gdzie mam przestawić na nastawy-04 (wymaga klucza). Mam prośbę czy ktoś mógł by mi podać, jaki konkretny vag, który mógł bym zakupić sobie w sklepie w pełnej wersji, żebym mógł adaptować przepustnice?
                                      Najbardziej interesuje mnie w miejscowości Olsztyn, jakiś sklep, który trudni się w tych rzeczach. ewentualnie z neta może być, tylko proszę o konkretny model i stronkę
                                      z góry dziękuje .
                                      pochwal się jaką masz wersję i skąd :diabelski_usmiech

                                      POZDRAWIAM
                                      Nie wstydź się kliknij POMÓGł

                                      Komentarz

                                      • karol0012
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 67

                                        #20
                                        Odświeżę temat - czy silnik do adaptacji musi być nagrzany pow 90 stopni? oczywiście wył...

                                        Komentarz

                                        • OVER
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 51
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Nie musi być nagrzany do 90° wystarczy że będzie ciepły.
                                          Nie wstydź się kliknij POMÓGł

                                          Komentarz

                                          • simpson1976
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 4

                                            #22
                                            Witam serdecznie członków klubu i zwracam się z do was z takim problemem mianowicie przepustnica zaadaptowana przy pomocy kompa ale nadal mam problem z utrzymaniem obrotów silnika t z: kiedy odpalę silnik nie ważne czy ciepły czy zimny i zaczynam delikatnie wciskać gaz obroty powinny troszkę wzrosnąć i stanąć potem czynność powtórzyć i znowu obroty powinny wzrosnąć a u mnie jest tak że zaczynam wciskać pedał gazu nic się nie dzieje wiec dalej delikatnie dociskam i nagle obroty wzrastają do 4000 po delikatnym odpuszczeniu pedału spadają od około 800 w czym może tkwić problem

                                            Komentarz

                                            • OVER
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 51
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Czy to jest nowa przepustnica?
                                              Nie wstydź się kliknij POMÓGł

                                              Komentarz

                                              • simpson1976
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 4

                                                #24
                                                nie,przepustnica jest oryginalna z 2001 tak jak cały samochód

                                                Komentarz

                                                • OVER
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 51
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Poszukaj w moich postach jak zregenerować silniczek w przepustnicy, bo to n jest prawdopodobnie przyczyną..
                                                  Nie wstydź się kliknij POMÓGł

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...