skrzypienie z przodu przy lewym kole...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siczero
    Classic
    • 2009
    • 2

    skrzypienie z przodu przy lewym kole...

    Czyli odwołany ??
  • Ostry
    Classic
    • 2008
    • 15

    #2
    skrzypienie z przodu przy lewym kole...

    Koledzy,pomóżcie... coś skrzypi mi przy lewym przednim kole. Nie wiem co to, lec twierdzi że moga być to jakieś gumy...a ja sam już nie wiem...
    Na początku objawiało się to tylko przy przejeżdzaniu przez "śpiących policjantów" - lekke skrzypienie, później nawet na niewielkich nierównościach było słychać że coś nie halo... aż w końcu wczoraj podczas jazdy do Warszawy i spowrotem skrzypienie stało się donośniejsze. Mało tego zauważyłem, że przy skręcie kierownicą(i w lewo i w prawo) słychać tarcie jakby guma o gumę i chrobotanie przy jeździe na lekko skręconych kołach (( Powie mi ktoś co to może być? a przede wszystkim czy dużo mnie wyniesie naprawa tego (może ktoś juz miał taki problem)?
    aaa no i jeszcze jedno. Zauważyłem, że na zimówkach(które z resztą powinienem już zmienić na letnie) a właściwie na jednej oponie z tyłu widać jakby nierównomierne wytarcie ( wygląda na to że zbiera lekko oponę po zewnętrznej stronie i to nie na całym obwodzie, a jakby co drugi ząbek...) czym może być to spowodowane? Opony są nowe, tzn używane tylko jeden sezon (okolo 8 tys km)
    190 koni +300 Nm + blow off = banan na twarzy

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      zazwyczaj skrzypią chyba gumy stabilizatora, ale mogą również tuleje wahacza , w dodatku jak zaczyna Ci wybijać oponę to może oznaczać znaczny luz .
      przyjechała klientka ostatnio na wymianę z zimówek i z dwóch przednich opon które założyłem jej nowe koło listopada zostały frędzle po paru tyś km , luzy na wachczach , na lewym koło ruszało się około 5 cm na boki , aż dziwne że jej się nie urwało w końcu... :diabelski_usmiech
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • fa1th
        Classic
        • 2007
        • 7

        #4
        trzeba przesmarowac owe gumy stabilizatora i bedzie ok, mam to samo i musze tez to zrobic;/

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          fa1th, Ale co chcesz tam smarowac :?: :lol: Widziales kiedys te gumy po przebiegu 70-100kkm, a nowe obok. Zauwazysz pewna roznice i zobaczysz dlaczego one piszcza.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            miałem takie same objawy, najpierw skrzypiała na spiochach , potem przy większych nierównościach a potem już prawie non stop. Z braku czasu na wymianę przesmarowałem je silikonem w areozolu i na jakiś czas miałem spokój, ale to jest rozwiązanie chwilowe - zalecam wymianę.
            DACAR.team

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez fa1th
              trzeba przesmarowac owe gumy stabilizatora i bedzie ok, mam to samo i musze tez to zrobic;/
              To jest jak leczenie syfa aspiryna :szeroki_usmiech :
              Trzeba kupic nowe gumy(ori 20zl/szt), zdemontowac stare, wyczyscic i odtluscic stabilizator, zamontowac nowe gumki.
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • nico21
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 2640
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez Samiec
                Trzeba kupic nowe gumy(ori 20zl/szt), zdemontowac stare, wyczyscic i odtluscic stabilizator, zamontowac nowe gumki.
                gumki tanie ale dokup te obejmy na nie ... ok 40zł jak sie pytałem za szt. a lepiej od razu wymienić komplet. Aha pamiętać trzeba ze są chyba 3 rodzaje średnic wewnętrznych gumek.
                DACAR.team

                Komentarz

                • fa1th
                  Classic
                  • 2007
                  • 7

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  fa1th, Ale co chcesz tam smarowac :?: :lol: Widziales kiedys te gumy po przebiegu 70-100kkm, a nowe obok. Zauwazysz pewna roznice i zobaczysz dlaczego one piszcza.
                  tylko ze ja je wymienialem miesiac temu

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    fa1th, też miałem tak w O1 , może nie skrzypiały ale po 3 tyś km wygladały jak po 53tyś , nie wiem dlczego , mechanik tez sie zdziwił , a nie sądzę żeby mnie oszukiwał bo to kolega a w dodatku przacuje i mojego dobrego kolegi i wie że jakby cyś spraprał to by było dla niego nie teges za bardzo.... . mówił mi kiedyś inny mechanik , dobry fachowiec że najlepiej dokręćać obejmy po spuszczeniu samochodu na koła żeby nie naprężac nowych gum bez potrzeby...


                    żeby nie zaśmiecać forum - poprosze o odpowiedz czy skrzynia tiptronic w A6 3,0tdi 2007r to jest dsg czy zwykła skrzynia :?:
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • bula_lbn
                      Classic
                      • 2006
                      • 17

                      #11
                      ja też obstawiałbym tuleje stabilizatora--miałem te same objawy i wymiana tych gumek pomogła ale co ważniejsze na początku kupiłem zamiennik z Febi i wytrzymał niecałe 5000 km (sam się zdziwiłem że tak szybko się powycierały) dlatego nastepne były już oryginalne tuleje z ASO za 22zł/szt które do tej pory nie dają o sobie znać ( 15000 km) i były fajnie w talku wysmarowane.

                      Komentarz

                      Pracuję...