Jak to jest z czesciami do Skody a do VW

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    Jak to jest z czesciami do Skody a do VW

    Poczytałem trochę i zrobiłem, może się komuś przyda.
    Okazuje się że dosyć łatwo się włącza opcję skandynawską w VAG-COMie (7.04 PL), blok 09, kodowanie długie (07) i pomocnik kodowania - wtedy mamy opisany checkbox, który należy zaznaczyć i przenieść kodowanie.
    Jeszcze nie sprawdzałem, jak to działa z czujnikiem zmierzchu, ale myślę że automatycznie przełącza zapalając konsolę - czyli ustawić w położenie czujnika i zapomnieć o istnieniu świateł mijania :diabelski_usmiech
  • rafalus
    L&K
    • 2005
    • 1140
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Jak to jest z czesciami do Skody a do VW

    Ostatnio spotkalem sie z informacja ,ze np. silniki do skody sa sprawdzane w fabryce co np 30 a w audi co 5. Czy czesci do vw audi skoda ida z tej samej ,,tasmy''?
    Moze ktos cos podpowie?
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz

    • Andrev3
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 6116

      #3
      Części zarówno do Audi, VW, Seat i Skoda są na jednej taśmie. Co prawda może w różnych fabrykach bo nie ma fabryki co robi wszystkie części ale z reguły te części są montowane i składane na jednej taśmie.
      RENT COMPLEX

      DACAR.team

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        No przecież chyba nikt z was nie wierzy, że wszystkie części w Audi są produkowane przez Audi. Nie wiem czy jest choć kilka procent komponentów, które są produkowane przez Audi. Nie ma czegoś takiego jak producent aut, są tylko montownie, gdzie auto skręca się z części dostarczonych przez setki albo tysiące różnych dostawców.
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          tyle ze do audi moze byc podwykonawca lepszy a do skody gorszy i obaj moga klepac to samo

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez marekzu
            do audi moze byc podwykonawca lepszy a do skody gorszy
            może to zależeć raczej od kontroli jakości na TEJ SAMEJ tasmie produkcyjnej
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez marekzu
              tyle ze do audi moze byc podwykonawca lepszy a do skody gorszy i obaj mogą klepać to samo
              Bardzo często jest tak, że jest równolegle 2 albo i 3 podwykonawców na ten sam komponent. Gdy zaczynają się problemy z pierwszym, całość zamówień przerzucana jest na drugiego. Coraz rzadziej zdarza się, że jest tylko jeden dostawca na konkretny komponent. Jakiś czas temu jeden z dostawców wkładek zamków do drzwi podniósł drastycznie cenę - producent aut się zbuntował i powiedział, że nie zapłaci więcej. No to dostawca odpowiedział, że skoro nie zapłaci to nie będzie mu dostarczał. Problem był w tym, że ten producent aut nie miał innego dostawcy na wkładki zamków. Od tamtego czasu już nie się stara unikać sytuacji, że tylko jeden dostawca coś dostarcza.
              Najczęściej jest tak, że gdy auto wchodzi do produkcji do jest po jednym dostawcy na komponent. W między czasie już kolejni dostawcy przygotowują się do produkcji jako tzw "second supplier". Najczęściej jest tak, że ten "second" ma być tańszy i lepszy
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • Qulek
                RS
                • 2005
                • 1630
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez marekzu
                tyle ze do audi moze byc podwykonawca lepszy a do skody gorszy
                raczej nie.. cześć musi spełniać wymogi producenta pojazdu a co za tym idzie spełniać pewne normy.. i nie może byc tak (tym bardziej w tak duzym koncernie jakim jest VAG) ze gorsze czesci trafiają do jednych a lepsze do drugich (oczywiscie mówie o auatach wykorzystujących ta sama płyte podłogową tj. Golf, Octavia, A3, Leon ..)..

                Jeśli juz to sprawa wygląda tak jak pisze Nexus6
                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                Było O1 jest O3

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Pytam bo rozmawialem z kolega ktory byl w fabryce silnikow w niemczech i powiedzial ,ze np. lepiej sprawdzaja silniki Audi a Skody gorzej. Znaczy czesciej sa kontrolowane silniki AUdi.
                  Ostatnio tez kolega kupil textary do tylu do auta z silnikiem ASV i szybko sie zdraly ja mialem przednim swoje klocki i mam do teraz a on juz zminil swoje (naprawde mały przebieg nie ma to nic wspolnego ze stylem jazdy i esp). Czy mozliwe by te same klocki ze znaczkiem VW byly jednak lepsze?
                  To nie problem zminic sklad mieszanke proporcje ostatecznie dla producenta. Poscic tansza serie na aftermark.

                  Bo to ,ze pasuje jakas czesc pasuje do Octavi ,Toledo, VW nie znaczy ,ze wszedzie jest czesc tej samej jakosci? Chociaz wychodzi z tej samej fabryki. Ktos kiedys byl na forum kto pracuje w skodzie na montowni aut moze by wiedzial wiecej.
                  Ciekawe jak np. traktuja silniki dostarczane do np. Mitsu (2.0 TDI 140KM) czy tak jak dla skody czy VW? U nas na forum duzo osob pisalo o wadach Octavi 2 a nowe Seaty na bazie golfa 5 uchodza za raczej bardzo bezawaryjne. Czy mozliwe ,ze szyba do Octavi czy do nowego Toledo byla inna? (przypadek rozwarstwiania szyb)
                  Wniosek jest taki ,ze w takim razie nie wiem co kupuje czy tak?
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10


                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      rafalus, nie wiem jak jest w przypadku czesci do montarzu auta w fabryce,
                      ale jak w Monachium idziesz do VW, Seata, Skody czy Audi, aktualnie i Porsche to zamowiona czesc przychodzi z tego samego magazynu, na kazdym opakowaniu masz te same 5 znaczkow i jeden numer katalogowy VAG (aktualnie Porsche Group),
                      czyli w przypadku czesci samochodowych z ASO nie ma roznicy.
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • Qulek
                        RS
                        • 2005
                        • 1630
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez rafalus
                        Ostatnio tez kolega kupil textary do tylu do auta z silnikiem ASV i szybko sie zdraly ja mialem przednim swoje klocki i mam do teraz a on juz zminil swoje (naprawde mały przebieg nie ma to nic wspolnego ze stylem jazdy i esp). Czy mozliwe by te same klocki ze znaczkiem VW byly jednak lepsze?
                        raczej słabe porównanie.. nie mozna porównywac Textarów do częsci "fabrycznej" .. textar to słabszy zamiennik jest. A styl jazdy nawet przy małym przebiegu ma ogromny wpływ na zużycie klocków hamulcowych.
                        BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                        Było O1 jest O3

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Qulek czemu słabe porównanie?
                          Ja mam z tylu ja mam z tyłu TEXTARY od nowosci. A on kupil na Aftermarku takie same TEXTARY.

                          ''A styl jazdy nawet przy małym przebiegu ma ogromny wpływ na zużycie klocków hamulcowych'' możliwe ale nie na tylne klocki raczej
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • ediada
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 156
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Dołączę się do dyskusji. Posiadam doświadczenie z pracy w jednym z koncernów, który dostarczał przednie fotele do aut grupy VW (Audi, VW, Seat i Skoda) a dokładnie do VW Passat B5, Golf IV, Audi A3, A4, Seat Toledo, Skoda Octavia I. Konstrukcja siedzeń i oparć była identyczna. Występowały czasem tylko różnice kosmetyczne np. odryglowanie przesuwu siedzenia w VW, Audi było za pomocą linki w Octavii za pomocą pręta. Tak to sobie wymyślili konstruktorzy. Wynikało to z redukcji kosztów. Różnice pojawiały się też w jakości tapicerki. VW i Audi otrzymywał lepsze materiały. Dostawcy części byli ci sami. Produkty wytwarzane były na tej samej linii produkcyjnej i w taki sam sposób kontrolowane. Biorąc pod uwagę moje doświadczenie NIE WIERZĘ, że silniki Skody są rzadziej kontrolowane !!!
                            Nie znam przypadku tzw. "second supplier". Czegoś takiego nie było. Dostawca był zmieniany tylko w przypadku niedogadania się co do ceny lub reklamacji.
                            Aby zmienić dostawcę to nie jest tylko tzw. pstryknięcie ręki. Wiąże się z tym wiele prób, crash-testów, zmiany dokumentacji.

                            zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
                            "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

                            Komentarz

                            • Qulek
                              RS
                              • 2005
                              • 1630
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez rafalus
                              możliwe ale nie na tylne klocki raczej
                              A co tył wogóle nie hamuje :?: :roll: wiadomo że przód hamuje z większą "siłą" ale tył również hamuje .. A należy tez pamiętac o stanie hamulców.. moze tłoczki ine odbijały i klocek pracował cały czas przycisniety lekko do tarczy ??
                              BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                              Było O1 jest O3

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8029
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Kiedyś w "Auto Świecie" lub "Motorze" był artykuł na temat silnika 2.0 TDI CR 143KM. Gość pisał w nim, że silniki dla Audi będą posiadać wałki wyrównoważające, a dla tzw. "niskobudżetowych" marek/samochodów nie będą silniki posiadać tych wałków. Ciekawe które marki/samochody miał na myśli?
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • shado
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 5315
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  ediada, a byliście jedynym dostawcą tych foteli?
                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    rafalus, Wiesz jednemu klocki starczaja na 15kkm innemu na 115kkm - nie ma reguly.


                                    AdamB, To by byly konstrukcyjnie dwa rozne silniki z zupelnie innym oznaczeniem i pewnie jeszcze cos bedzie sie roznic.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #19
                                      Maicroft, ja tez cos takiego czytalem o silniku 2.0 TDI PPD,ze w Passacie
                                      ma walki wyrownowazajace,a w wersjach ''tanich''nie.
                                      Czy tak jest nie mam pojecia.Ciekawe czy wlasciciele RSek sa zorientowani
                                      co siedzi w ich BMNach :?:
                                      pozdrawiam
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • slavi
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 422

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gebek
                                        Maicroft, ja tez cos takiego czytalem o silniku 2.0 TDI PPD,ze w Passacie
                                        ma walki wyrownowazajace,a w wersjach ''tanich''nie.
                                        Czy tak jest nie mam pojecia.Ciekawe czy wlasciciele RSek sa zorientowani
                                        co siedzi w ich BMNach :?:
                                        pozdrawiam
                                        wałki jeśli są to w silnikach wzdluż, i do tego tylko w audi.
                                        w passatach 170ki to BMR -koła zębate napędzające pompę oleju vs (stary sprawdzony)łańcuch w BMN

                                        Komentarz

                                        • ediada
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 156
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          S_OCP Member

                                          projekt ten realizowany był jeszcze w innych fabrykach ale tylko w obrębie jednego koncernu.

                                          [ Dodano: Pią 09 Maj, 08 13:37 ]
                                          gebek, tak jak napisałem wyżej
                                          zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
                                          "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

                                          Komentarz

                                          • gebek
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1214

                                            #22
                                            slavi, to jaki z tego wniosek :?:
                                            Skoda to taniocha i nie dostanie walkow wyrownowazajacych :!:
                                            Czy Audi je ma ,gdyz konstrukcyjnie silnik wzdluzny generuje wiecej drgan i jest
                                            to konieczne :?:
                                            Czy moze Audi je ma ,gdyz jest marka prestizowa i dostaje wszystko co najlepsze :?:
                                            pozdrawiam
                                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                            Nie synku...to diesel PD.

                                            Honda...the power of dreams.
                                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                            Komentarz

                                            Pracuję...