Witam, mam w Octavi goodyery exellence od samego kupna troche mi hucza z przodu. Ale zauwazylem ze na przodzie sa troche nierowne biezniki tzw. zabkowane. Pozatym na tylnych oponach jest napis PP czyli wydaje mi sie ze cos tu zostalo zamienione ale nie wiem w jakim celu. Jakby tyl byl na przodzie. I mam pytanie czy moze byc wina tego huczenia ze na przodzie sa opony zabkowane ? Zas na tyle sa w troche lepszym stanie. Opony sa 2 letnie, bieznik wysoki, wiec dlaczego powstaly te skoki na oponie? Czy moze jest to wada opon? Jakie opony na przyszlosc warto kupic. Dzieki pozdrawiam
ewidentnie cos z geometria.. 2 komplet wlasnie ujezdzam tych oponek i nie mam tego problemu.. gdy kupilem autko mialo na sobie kleber'ki wyzabkowane.. mechanior od geometri 2 godziny sie bawil i jak reka odial do tej pory
witam, zbieznosc i geometrai jest ok, bo niedawno bylem i ustawialem. Od kupna tak mam. Przod huczy a tył nie. Co myslicie o wymianie na Matador elite 2? Bo mam mozliwosc kupienia nowych tanio
[ Dodano: Sob 10 Maj, 08 12:26 ]
Chcialbym sie jeszcze dowiedziec jakie opony polecacie do Octavi ktore nie zabuja i nie zdzieraja sie zbytnio. Nie preferuje sportowej jazdy. szukam dobrych opon zeby dluzej posluzyly. Niestety Exellence to moze i dobre opony ale z tym huczeniem nie da sie jezdzic, jakbym po pasach jezdzil.
w chetbeku, ale poczytalem o matadorach i lipa rezygnuje. Jednak forum sie przydaje . Te metadory zostaly zdjete z orygianlenj skody maja moze 5 tysiecy przejechan ale jednak nie bede kupowac tych. Co sadzicie o Continetal nie beda sie zabkowac?
W tym sezonie założyłem Continental ContiPremiumContact 2 205-16-55 i to był trafny wybór poprzednio jeździłem na Michelin PILOT PRIMACY 205-16-55 dobra trwałość lecz kolejny i wada dały mi w kość.
Jeżdżę na tych oponach już drugi sezon i są OK.
Należy jednak dopilnować pochodzenia!!!
W zeszłym roku kupiłem 4 sztuki, a po 2 miesiącach jedną uszkodziłem i musiałem dokupić. Dokupiłem więc przez internet, przyszła ładna opona, tyle że przy zakładaniu wulkanizator powiedział, że ma napis MADE IN CHINA. Powiedział też, że to nie przeszkadza, bo to taka sama opona jak ta produkowana w Niemczech.
Temat powrócił tej wiosny po wymianie opon - auto zciągało na prawą stronę. Ciśnienie w porządku, geometria też OK i nie wiadomo co się dzieje.
Okazało się, że z przodu po lewej była zamontowana Chińska. Po przerzuceniu jej na tył wszystko wróciło do normy.
Może więc zachowanie opony zależy od tego, gdzie była produkowana - jedne huczą, inne nie.
Witam, to co u siebie zauwazylem to przednie Exellence sa wyzabkowane i dosc glosno hucza, a te co byly na przodzie poprzednik przelozyl na tyl i sa ok cicho jak makiem zasial. Nie wiem czy te wyzabkowane jakos sie na przodzie ulozą tzn. moze zetrza sie tyle co trzeba i zabkowanie zniknie , no nie wiem co z tym zrobic.
Ewentualnie zastanawiam sie nad kupnem na przod nowych opon. Wyczytalemna forum wlasnie ze Continental ContiPremiumContact 2 NIE ZABKUJA i sa bardzo dobre opony. Czy to prawda? Cena podobna jak tych Exellence. Pozatym dziwny objaw w Octaviach ze opony szlak szybko trafia zabkowanie powstaje dosc szybko mimo dobrej geometrii i stanu zawieszenia tak wyczytalem i chyba sie z tym zgodze. Jakie opony warto kupic ktore nie zabkuja?
Dzieki
ewidentnie cos z geometria.. 2 komplet wlasnie ujezdzam tych oponek i nie mam tego problemu.. gdy kupilem autko mialo na sobie kleber'ki wyzabkowane.. mechanior od geometri 2 godziny sie bawil i jak reka odial do tej pory
Ale miales przestawiona geometrie? Czy poprostu ustawił Ci lepiej. Ostatecznie geometria wpływa na nie równe zużycie opon ale czy na ząbkowanie tylnej osi?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Witam, geometria jest ok, auto 2003 rok wiec prawie ze nowka i geometrie tylko zostala sprawdzona i zbieznosc tez. Tak jak pisalem, na tylnych oponach mam napisane ze byly wczesniej PP czyli na przodzie, widocznie tylko tyl zabkuje. Ale wlasciciel wczesniejszy zamienil widocznie opony i te co byly dobre dal na tyl a te co sa wyzabkowane to na przod. Powiem tak: huczy i to dosc strasznie ale tylko przod, opony sa z 2006 r wiec i bieznik dobry w Sumie Goodyery , tylko co z tym zabkowaniem zrobic? Wymienic opony tylko 2 szt jak tak to na jakie tak jak pisalem wczesniej (co myslisz o Conti 2 moze nie zabkuja), to bym tylko na przod dokupil, ale nie wiem jak jest z tymi oponami. Dziwna sytuacja, wczesniej mialem golfa i oponki zjezdzaly sie rowno, nie bylo zadnych obiawow zabkowania.
Witam, to co u siebie zauwazylem to przednie Exellence sa wyzabkowane i dosc glosno hucza, a te co byly na przodzie poprzednik przelozyl na tyl i sa ok cicho jak makiem zasial. Nie wiem czy te wyzabkowane jakos sie na przodzie ulozą tzn. moze zetrza sie tyle co trzeba i zabkowanie zniknie , no nie wiem co z tym zrobic. [...] Pozatym dziwny objaw w Octaviach ze opony szlak szybko trafia zabkowanie powstaje dosc szybko mimo dobrej geometrii i stanu zawieszenia tak wyczytalem i chyba sie z tym zgodze. Jakie opony warto kupic ktore nie zabkuja?
Dzieki
Ha, mam dokładnie to samo z Dunlop Sport Maxx.
Opony dostałem z autem od poprzedniego właściciela.
Przy zmianie z zimówek (auto kupiłem w zimie) spore rozczarowanie.
Opony oznaczone PT i LT (czyli te które były na tyle) mocno wyząbkowane mimo mało zużytego bieżnika.
Badanie geometrii (drugie, bo jedno robiłem przy zakupie auta) i zawieszenia nie wykazało żadnych problemów -- wszystko w normie.
Gumiarz co mi te opony je zakładał mówił przed ich założeniem, jak je oglądał, że są wyząbkowane i że będzie huczało i... rzeczywiście huczą jak cholera.
Ciekawe czy sie jakoś ułożą, czy jednak czeka mnie przed wakacjami (w planie objazdówka po kraju żabojadów) zmiana opon, co przy 205/55R16 oznacza spory wydatek.
Jak to jest?
Układają się takie wyząbkowane opony na przodzie, czy raczej nie ma się co łudzić? :?:
no wlasnie, problem jest i mi sie wydaje ze to wada skody, opony nie powinny zabkowac!!!. Mam teraz na przodzi i jak pisalem hucza strasznie mimo b.dobvrego bierznika spokojnie jeszcze na 2 sezony. Mam dopiero na przodzi eokolo 5 tysiecy i nie wiem czy to cos da.
Ale miales przestawiona geometrie? Czy poprostu ustawił Ci lepiej. Ostatecznie geometria wpływa na nie równe zużycie opon ale czy na ząbkowanie tylnej osi?
byla rozjechana (auto udezone z prawej w kolo.. naprawiane w ASO i jak to w ASO cos musielis 'spieprzyc') szczegolnie tylnej osi i na niej zabkowalo oponki.. jako ze regulacji tam zadnej nie ma a trzeba bylo bawic sie podkladkami i to troche trwalo.. ale po tym wszystko miesci sie w normie i ani letnich anie zimowek nic nie zjada ani nie zabkuje..
nie w ASO na boga.. zabkowanie opon to domena samochodow z belka skretna.. ta konstrukcja praktycznie ma same wady :| oprocz ceny i prostoty.. ale wrodzona wada tego rozwiazania jest to ze trzeba idelnie zestroic geometrie i dbac o amortyzatory..
tak tez myslalem, bylem w aso akurat w innej sprawie i pogadalem. I wyszlo ze skoda tak ma i nic nie da sie z tym zrobic. Ustawienie zbieznosci i geometri nie wiele zmieni. Zasugerowali przekladanie kol i tyle tego. Tez mi serwis. Bede chyba tak jezdzil, a w przyszlosci kupie tylko 2 nowe letnie i to chyba Continetal 2
Komentarz