[O2] RS TDI 170PS BMN - raport po roku eksploatacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    [O2] RS TDI 170PS BMN - raport po roku eksploatacji

    _tm_, a ile placiles?
    TDI 205PS
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #2
    [O2] RS TDI 170PS BMN - raport po roku eksploatacji

    W ostatni weekend minął rok od czasu, gdy stałem się posiadaczem Octavii RS 170 TDI BMN w wersji kombi.

    Zanim zdecydowałem się na ten samochód po głowie chodziły mi różne mniej lub bardziej dziwne pomysły. Zastanawiałem się też nad samochodem używanym, ale maksymalnie rocznym, no w ostateczności 2-letnim.
    Jednak brak czasu, siły i chęci w zderzeniu z rzeczywistością naszego, delikatnie mówiąc, mało uczciwego rynku wtórnego spowodował, że zdecydowałem się na samochód nowy.
    Choć oczywiście nie była to jedyna przyczyna.

    Drugą np. było to, że w zamierzeniu nową Skodą miałem przejeżdżać co najmniej 50.000 km rocznie. Plany się jednak zmieniły dość drastycznie i w rezultacie przez ten rok przejechałem jedynie 32.000 km (miasto/trasa jakieś 40/60%), co jest moim życiowym rekordem najmniej przejechanych km w ciągu roku… :?
    Czy wobec tego decyzja o zakupie tego samochodu była słuszna?

    No cóż – jaki jest samochód w mojej ocenie, pisałem już kilkakrotnie. Jest dynamiczny, prowadzi się należycie kompromisowo i bardzo dobrze hamuje.
    Wygląda IMO ładnie (przynajmniej mi się podoba) i oferuje, jak dla mnie, wystarczającą ilość gadżetów i wyposażenia dodatkowego.
    Jaka jest sama „buda” Octavii, jej użyteczność, itd. – prawie każdy na tym forum wie, więc nie muszę już chyba nic pisać.

    Natomiast każdy, nawet najlepszy z najlepszych samochodów odbiera wszelką radość jeśli jest awaryjny.
    Jak jest tutaj? Hmmmm… Aż boję się napisać, to głośno, żeby nie zapeszyć, ale jest wzorowo.

    Auto nie wymagało żadnych ingerencji serwisu poza zwykłymi czynnościami związanymi z przeglądami.
    Jedynym wyjątkiem było poluzowanie i „rozwarstwienie” łapy pod skrzynią biegów na jej łączeniu – jednak można przyjąć, że odbyło się to na własne życzenie.
    Choć nie zaszkodziłoby, żeby fabryka stosowała ten element mocniejszy (jest taki sam jak w 2.0 TDI 140PS). Nie wykluczone też, że nie był należycie dokręcony i stąd uległ uszkodzeniu – ciężko jednoznacznie powiedzieć.

    Poza tym cisza i spokój. Nic nie stuka, nie puka, nie stwarza problemów, nie irytuje, itd.
    Jest naprawdę okej.
    Mogę się przyczepić, ze roleta bagażnika nie zwija się "sama" w bardzo zimne dni, tylko trzeba jej pomóc (wiosną, latem i jesienią problem nie występuje).

    Co ciekawe – silnik w zasadzie nie bierze oleju. Piszę w zasadzie, bo raz zauważyłem nieznaczny ubytek, ale od tamtej pory znowu cisza.

    Spalanie paliwa – wkleję co już kiedyś napisałem:
    Ja mam dość nieoszczedny styl jazdy (w sumie nie wiem czemu), wiec mi samochody zawsze palą troche wiecej niz innym...

    W kazdym razie srednie spalanie wychodzi mi ok. 8,2-8,3 (pol na pol miasto/trasa). Z tym, ze w miescie przewaznie w bardzo duzych korkach, gdzie spalanie mam czesto na poziomie 10,5-11 litrow. Bez bardzo duzych korkow wychodzi ok. 9-9,5 litra. Na trasie przy predkosciach rzedu 150-160km/h wychodzi ok 7,0-7,5 litra.

    W kazdym razie pali mi o ok. 0,5 litra mniej niz seryjny Superb 1.9TDI 130AWX.
    Dodam tylko, ze jak czasem mam ochotę na senny styl jazdy z prędkościami do maks. 130-140 km/h, to zejście na trasie do poziomu 6,5-6,7 nie jest żadnym problemem.

    DPF/FAP nie stwarza problemów. Przez ten czas lampka z ostrzeżeniem zapaliła mi się tylko raz i po chwili zgasła. Poza tym regeneruje się bez przeszkód, niezależnie czy w trasie, czy w miejskich korkach.

    Koszty przeglądów są na poziomie „zwykłej” Octavii TDI 1.9/2.0.

    To chyba mniej więcej tyle po roku eksploatacji tego samochodu.
    Jeśli ktoś miałby jakieś pytania, to służę wiedzą.
    TDI 205PS

    Komentarz

    • martig
      Drive
      • 2008
      • 63

      #3
      Dzieki za tak obszerne wiadomośc, szykuje się do zakupu tego autka, ale czekam na skrzynie DSG i nowy silnik Common Rail( wchodza w najblizszym czasie) , mam nadzieje ze równiez bedzie tak niezawodna.
      martig

      Leon 1P Cupra+ 280KM

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Odbior takiego auta to jak mysle koniec sierpnia, poczatek wrzesnia, bo bedzie to juz rok modelowy 2009
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • orzel720
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2267
          • Superb III (3V3)

          #5
          MiKruS, Bardzo ciekawe informacje - miło było przeczytać taka relację
          Pozdroo
          Orzeł

          Komentarz

          • Superbman
            Ambiente
            • 2006
            • 208

            #6
            martig, pamietaj ,ze świeżo wprowadzonemu silnikowi moga zdażyc sie "choroby wieku dziecięcego" czyli jakies drobne usterki,niedopracowania-nie to ,ze Cie straszę tylko ostrzegam :wink:

            MiKruS, co do Twojej opiniio aucie to ja zaskoczony nie jestem,ze on jest bezawaryjny i problemow nie stwarza :szeroki_usmiech
            252/555

            Komentarz

            • milleniusz
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2008
              • 186

              #7
              Zamieszczone przez Superbman
              martig, pamietaj ,ze świeżo wprowadzonemu silnikowi moga zdażyc sie "choroby wieku dziecięcego" czyli jakies drobne usterki,niedopracowania-nie to ,ze Cie straszę tylko ostrzegam :wink:
              O ile się orientuję, to testy poprodukcyjne robią dla nas kierowcy Audi i Volkswagenów, więc nie jest tak źle z tymi nowinkami w Skodzie. Ten CR już przecież jeździ w VW. Tak samo jak mój TSI też najpierw był w Audi.

              :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • Grzechos
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 273

                #8
                Zamieszczone przez MiKruS
                Zanim zdecydowałem się na ten samochód po głowie chodziły mi różne mniej lub bardziej dziwne pomysły. Zastanawiałem się też nad samochodem używanym, ale maksymalnie rocznym, no w ostateczności 2-letnim.
                Jednak brak czasu, siły i chęci w zderzeniu z rzeczywistością naszego, delikatnie mówiąc, mało uczciwego rynku wtórnego spowodował, że zdecydowałem się na samochód nowy.
                Choć oczywiście nie była to jedyna przyczyna.
                Dokładnie tak samo to wyglądało u mnie! Miało byc na początki A4 3.0 TDi lub 330d, a jest RS i jestem bardzo zadowolony z wyboru, mimo że dopiero 5 tys. km przejechałem.

                Jak piszesz że nie miałeś żadnych problemów to tylko pogratulować, moje drugie auto z CR-em, przy 54 tys. km ma juz wymienione połowę swoich części. Teraz znowu stoi w serw. , wogóle ostatnio więcej stoi niz jeździ. Mam nadzieję więc że chociaż mój RS będzie tak bezawaryjny jak twój. :roll:
                Octavia RS TDI in Race Blue 205KM/443Nm by Tune-up
                H&R springs |OZ Crono HT wheels | EBC brakes on.

                Komentarz

                • martig
                  Drive
                  • 2008
                  • 63

                  #9
                  Taka kombinacja 170 + DSG jest w Pasku , i podobno całkiem nieżle sie spisuje tylko nie wiem czy to jest common rail
                  martig

                  Leon 1P Cupra+ 280KM

                  Komentarz

                  • bernardo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1083

                    #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Mogę się przyczepić, ze roleta bagażnika nie zwija się "sama" w bardzo zimne dni, tylko trzeba jej pomóc (wiosną, latem i jesienią problem nie występuje).
                    Zapomniałeś się przyczepić do totalnego bubla jakim jest wiecznie spadająca i poniewierająca się gdzie popadnie górna osłona silnika ze swoimi nowatorskimi mocowaniami.
                    Producent w założeniu przyjął, że będziemy jeździć bez niej (większy hardcore)
                    Co do całości Twoich zasadniczych zeznań to tylko mogę się pod nimi podpisać mając 20 kkm u siebie na szafie.
                    Dobra fura.
                    aczkolwiek...
                    NajtFukinPatrol North-West
                    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                    WhitePride :smokedevil

                    6,92 s do setki by DGW

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Zamieszczone przez bernardo
                      Zapomniałeś się przyczepić do totalnego bubla jakim jest wiecznie spadająca i poniewierająca się gdzie popadnie górna osłona silnika ze swoimi nowatorskimi mocowaniami.
                      A faktycznie. Wywaliłem ją już parę miesięcy temu do garażu i dlatego zapomniałem.

                      Rozwiązanie rzeczywiście jest po prostu żałosne. Ktos musiał być mocno naprany jak to projektował.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • wocek
                        Rider
                        • 2006
                        • 342
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        DPF/FAP nie stwarza problemów. Przez ten czas lampka z ostrzeżeniem zapaliła mi się tylko raz
                        Ja miałem to samo, ale tylko dlatego że przez kilka dni jeżdziłem tylko po mieście i to na krótkich odcinkach, lekarstwem była spokojna ciągła jazda przez około 10minut.

                        Zamieszczone przez bernardo
                        bubla jakim jest wiecznie spadająca i poniewierająca się gdzie popadnie górna osłona silnika ze swoimi nowatorskimi mocowaniami.
                        Niewiedzieć czemu ta usterka też występuje.
                        I tak jestem zadowolony
                        wocek

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Mały update jeśli chodzi o spalanie:

                          Miesiąc temu wyprowadziłem się z zakorkowanej Warszawy i zrobiłem w tym czasie 2.000km, z ciekawości nie kasując kompa.

                          W tej chwili pokazuje on 7,1 litr/100km. Czyli spalanie spadło mi o co najmniej litr w stosunku do tego co było w Wawce.
                          Faktem jest, ze teraz siłą rzeczy mniej czasu spędzam w warunkach korkowo-miejskich, ale tez ilość przejeżdżanych km w tzw. trasie nie zwiększyła się.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • KruPin
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 517

                            #14
                            Co to znaczy jednak Wwa :roll:
                            Forum Leasing.pl

                            Komentarz

                            • metrotest
                              Rider
                              • 2006
                              • 506
                              • Volkswagen
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #15
                              Ja miałem to samo, ale tylko dlatego że przez kilka dni jeżdziłem tylko po mieście i to na krótkich odcinkach,
                              Poważnie? Parę dni po mieście i już pali się lampka? :shock: :shock:

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                #16
                                Zamieszczone przez metrotest
                                Ja miałem to samo, ale tylko dlatego że przez kilka dni jeżdziłem tylko po mieście i to na krótkich odcinkach,
                                Poważnie? Parę dni po mieście i już pali się lampka? :shock: :shock:
                                bez przesady, na przestrzeni 18 kkm (z tego 2/3 w mieście) kontrolka wypalania zaświeciła mi się tylko JEDEN RAZ (po przejażdżce na chorwackim ON)
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz

                                Pracuję...