[O1] olej w automacie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stevenpp
    Ambiente
    • 2009
    • 153

    [O1] olej w automacie

    Gucio7804, witam! ,dziekuje i wzajemnie :lol:

    [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 20:04 ]
    Zoltar, witaj, - przebieg to 145 tys - mysle, ze wiecej nie ma.
    pozdro
  • Maru 123
    RS
    • 2008
    • 4660

    #2
    [O1] olej w automacie

    czy w O1 1.8T AGU w automacie wymienia się olej czy jest on niewymienialny? bo już tyle opinii słyszałem że nie wiem :?
    1.8T AGU L&K

    2.0TDI BKD ELEGANCE

    TOYOTA LAND CRUISER J95

    Komentarz

    • sptom
      Rider
      • 2007
      • 351

      #3
      Z tego co pamiętam z rozmów z ASO to właśnie w automacie olej należy wymienić! Nie pamiętam tylko przy jakim przebiegu.
      Odnośnie manuala miałem różne opinie - 2 ASO twierdziły że się nie wymienia trzecim stwierdzili, że wymieniamy po 105km.
      Dostojnie do przodu by Dynosoft

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        no a ja w ASO słyszałem że się właśnie nie wymienia... znowu wszyscy fachowcy od automatów mówią że trzeba wymieniać i o ... dupa :roll:
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3777
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          w automacie bezwzględnie trzeba wymieniać oliwę. W ASO twierdzą, że nie wymienia się w manualu. Ale ja u siebie-w manualu wymieniłem po 110000 km.


          Żadny olej nie jest wieczny.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • blackspot
            Rider
            • 2007
            • 291

            #6
            Jeszcze sie nie spotkałem z automatem w którym nie wymieniałoby się oleju.
            Owszem jeśli masz automat z dużym przebiegiem i nie masz pewności czy olej był kiedykolwiek wymieniany to większość osób zajmujących się ASB powie Ci, że lepiej zostawić tak jak jest i jeździeć. Wymiana oleju w takiej skrzyni jest po prostu bardzo ryzykowna a nikt kto podejmuje się wymiany oleju nie chce ryzykować jej naprawy. W końcu klient zelcił tylko wymianę oleju. Tylko, że olej w ASB pełni nie tylko rolę środka smarnego ale przenosi również obciążenia i dlatego jego wymiana w starych zanieczyszczonch skrzyniach jest taka ryzykowna.
            Powered by Rogalotti + DSG

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              W DSG wymiana jest co 60kkm. W starszych takie info powinno byc w ksiazce serwisowej
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • blackspot
                Rider
                • 2007
                • 291

                #8
                Notabene wymiana oleju w w skrzyni DSG w ASO to koszt ok 700-800 złotych. Oleju wchodzi chyba 6 litrów a do tanich on nie należy. Niestety kiedyś czeka mnie ta przyjemność.
                Powered by Rogalotti + DSG

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Do kazdej skrzynie biegow olej jest drogi. Do DSG wchodzi chyba 8-9l oleju. Problem jest taki, ze taka jest uroda tego automatu, inne tez tak maja. Jedne sa mniej drugie bardziej kosztowne.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • blackspot
                    Rider
                    • 2007
                    • 291

                    #10
                    Nie widziałem, że tej oliwy jest aż tak dużo. Nie zmienia to faktu, że olej trzeba zmieniać i wszelkie oszczędności mogą tutaj kosztować późiej znacznie więcej.
                    Pozdrawiam
                    Powered by Rogalotti + DSG

                    Komentarz

                    • rafalus
                      L&K
                      • 2005
                      • 1140
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Ja wymieniłem olej w skrzyni manulanej i różnica jest dla mnie naprawde duża biegi chodzą bardziej miękko i operacja jest nie droga. Oczywiście nie wiem czy oleju brakowało czy nie jednak różnica w moim egzempalrzu jest spora i powtórzył bym tą wymianę.
                      Poleciła mi tę wymianę osoba ,która pracuje w skodzie i zajmuję się tuningiem
                      Ja mam przebieg 150 tys i osobiście polecam taki zabieg. Myśle ,że nie powinieneś podjąć decyzje na tak i wyminić.
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz

                      • Maru 123
                        RS
                        • 2008
                        • 4660

                        #12
                        no dobra czyli wymieniam... teraz tylko pozostaje pytanie gdzie? macie jakiś dobry servis w warszawie co by to niezbyt drogo a dobrze zrobił? wogóle taka operacja może kosztować? :roll:
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz

                        • rekin
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Zamieszczone przez blackspot
                          Jeszcze sie nie spotkałem z automatem w którym nie wymieniałoby się oleju.
                          .
                          a ja Tak..... mam Espace IV 2.2dci aut i oleju się nie wymienia.
                          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                          Komentarz

                          • blackspot
                            Rider
                            • 2007
                            • 291

                            #14
                            Ja bym powiedział, że ze względów ekologiczno-ekonomicznych to producent nie przewiduje wymiany oleju w Twojej skrzyni. Z pewnością wytrzyma ona przez okres gwarancji. Później już ich to nie interesuje co będzie się z nią działo. To jest taka sama sytuacja jak z olejami silnikowymi typu long-life. Czysto marketingowy zabieg który pozwala pokazać, że teoretyczne koszty serwisowania Towjego samochodu są bardzo niskie. I tak jest przez kilka lat. Potem mija gwarancja i nie jest to już ich zmartwieniem.
                            Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji.
                            Powered by Rogalotti + DSG

                            Komentarz

                            • rekin
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              Zamieszczone przez blackspot
                              Ja bym powiedział, że ze względów ekologiczno-ekonomicznych to producent nie przewiduje wymiany oleju w Twojej skrzyni. Z pewnością wytrzyma ona przez okres gwarancji. Później już ich to nie interesuje co będzie się z nią działo. .
                              nie sądze żeby to był argument....
                              W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                              Komentarz

                              • blackspot
                                Rider
                                • 2007
                                • 291

                                #16
                                Masz prawo się z mną nie zgadzać. Ciesz się z samochodu i z zaoszczędzonych na wymianę oleju pieniądzy. Ja po prostu wyznaję trochę inną szkołę. Wolę wydać parę groszy niż później kilka tysięcy na naprawę. Widziałem już w życiu trochę przypadków gdzie właściele samochodów nie wymieniali oleju w silniku bo i po co skoro jeździ. Oczywiście to skrajny przykład . Jako radę koleżeńską proponuję jednak abyś zainteresował się tematem wymiany oleju. Zadzwoń do kilku serwisów które specjalizują się w naprawach ASB i zapytaj o zdanie fachowców a nie wierz do końca w to co mówi producent i jego ASO. Wielu się już na to nabrało. To tak jak w wymianą paska rozrządu. Producent podaje załóżmy, że wymienia się go przy 120kkm. ASO, że lepiej przy 90. Niezależni mechanicy poza ASO, że ostatecznie przy 90 i to koniecznie razem z pompą wody. Komu wierzyć. Kto nas chce naciągnąć na zbędne wydatki. W rzeczywistości wszyscy mają rację. Pozostaje tylko pytanie kto płaci za naprawy silników kolizyjnych w których taki pasek pękł przy 100 tys a auto nie jest już na gwarancji. Ty wyznajesz właśnie szkołę wymiany przy przebiegu 120 bo tak zaleca producent. Ja wymienię przy 90 wraz z pompą bo nie mam ochoty tracić później czasu na naprawy, zbędne koszty lub procesy sądowe. Wolny kraj.
                                Powered by Rogalotti + DSG

                                Komentarz

                                • rekin
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 398

                                  #17
                                  Zamieszczone przez blackspot
                                  Masz prawo się z mną nie zgadzać. Ciesz się z samochodu i z zaoszczędzonych na wymianę oleju pieniądzy. Ja po prostu wyznaję trochę inną szkołę. Wolę wydać parę groszy niż później kilka tysięcy na naprawę. Widziałem już w życiu trochę przypadków gdzie właściele samochodów nie wymieniali oleju w silniku bo i po co skoro jeździ. Oczywiście to skrajny przykład . Jako radę koleżeńską proponuję jednak abyś zainteresował się tematem wymiany oleju. Zadzwoń do kilku serwisów które specjalizują się w naprawach ASB i zapytaj o zdanie fachowców a nie wierz do końca w to co mówi producent i jego ASO. Wielu się już na to nabrało. To tak jak w wymianą paska rozrządu. Producent podaje załóżmy, że wymienia się go przy 120kkm. ASO, że lepiej przy 90. Niezależni mechanicy poza ASO, że ostatecznie przy 90 i to koniecznie razem z pompą wody. Komu wierzyć. Kto nas chce naciągnąć na zbędne wydatki. W rzeczywistości wszyscy mają rację. Pozostaje tylko pytanie kto płaci za naprawy silników kolizyjnych w których taki pasek pękł przy 100 tys a auto nie jest już na gwarancji. Ty wyznajesz właśnie szkołę wymiany przy przebiegu 120 bo tak zaleca producent. Ja wymienię przy 90 wraz z pompą bo nie mam ochoty tracić później czasu na naprawy, zbędne koszty lub procesy sądowe. Wolny kraj.
                                  temat paska przerabiałem w 2000r w astrze 1.4 16V miałem ją od nowości i producent zalecał wymiane paska przy 60 tys km ja zrobiłem po 18 m-ch 58700 km i podczas jazdy pekł pasek
                                  samochód serwisowany w/g zaleceń producenta ale po gwarancji....
                                  zholowałem samochód do serwisu i bez zajaknięcia uznano to jako wade fabryczną...

                                  kosz naprawy samochodu 5 tys zł jedyne za co zapłaciłem to pompa wody.

                                  ps: A czy wymieniasz katalizator po 100tys/km tak jak zaleca producent, czy wymieniasz poduszki i napinacze po 10 latach jak zaleca producent?????
                                  jezeli producent wymaga wymiany lub NIE to sa ku temu powody....

                                  [ Dodano: Czw 22 Maj, 08 22:04 ]
                                  Zamieszczone przez blackspot
                                  Ty wyznajesz właśnie szkołę wymiany przy przebiegu 120 bo tak zaleca producent. Ja wymienię przy 90 wraz z pompą bo nie mam ochoty tracić później czasu na naprawy, zbędne koszty lub procesy sądowe. Wolny kraj.
                                  Widzisz ja mam zasade serwisowania samochodów w jedny ASO co by nie było wypowiedzi że inny serwis coś spieprzył.
                                  i nie ma znaczenia czy samochód jest na gwarancij czy po.....
                                  jeżeli serwisujesz samochód w wyznaczonych terminach to nie ma znaczenia czy naprawa uszkodzonego rozrząd jest na gwarancji czy nie.
                                  Producent określa żywotność elementów i ciebie nie obchodzi czy to wytrzyma 90 tys czy 120 jak zaleca producent.
                                  jezeli nie wytrzyma to znaczy że materiał miał wade fabryczną za która ty nie możesz odpowiadać, ty robiac przeglądy o czasie wywiązujesz się z zaleceń producenta.
                                  W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                  Komentarz

                                  • blackspot
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #18
                                    Mogę się tylko domyślać, że naprawę silnika w Twojej Astrze wykonano zapewne w ramach gwarancji/rękojmi na części i robociznę którą uzyskałeś wykonując usługę wymiany rozrządu w ASO. Usługa ta wykonana została zapewne zgodnie ze standardami i zaleceniami producenta. Twoją czujnośc powinno wzbudzić natomiast dlaczego przy drugiej (bezpłatnej wymianie) kazano dopłacić Ci do pompy wody. Nie piszesz ile kilometrów przejechałeś od wymiany do awarii. Wyjaśnienie może być jednak bardzo proste. Otóż nie od dziś wiadomo, że bardzo często właśnie zaniechanie wymiany pompy przy wymianie rozrządu jest największym błędem. Pół biedy kiedy pompa cieknie. Trzeba jeszcze raz zapłacić za rozebranie rozrządu i nową pompę. Niestety często pompa uszkadz się w ten sposób, że dochodzi do jej zablokowania co w konsekwencji doprowadza do przeskoczenia paska rozrządu bądź jego zerwania. Obstawiam, że właśnie takie zdarzenie miało miejsce w Twoim przypadku. W związku z tym nie ma się co dziwić, że naprawili Ci auto bezpłatnie. Nie zmienia to faktu, że po okresie gwarancji i przy awarii Twojej skrzyni nie masz co liczyć na taki ukłon ze strony procudenta. No chyba, że Renault stosuję kulencję która jest w Skodzie. To może łaskawie policzą Ci tylko kilkanaście tysiecy za samą skrzynię. Zamontują ją gratis! Jeszcze raz dobrze radzę zapytaj fachowców naprawiających ASB (od razu uprzedzę, że żadne ASO niezależnie od marki nie wykonuje takich usług) Jakie funkcje pełni olej w skrzyni automatycznej? Jak szybko się starzeje i traci swoje pierwotne właściwości i czym grozi zaniechanie jego wymiany w takim mechaniźmie? Kolega zbyt mocno wierzy w zapewnienia producentów aut. Czy warto tak ryzykować? Musisz odpowiedzić sobie sam na to pytanie. Jak widać z powyższej dyskucji ja mam trochę odmienne zdanie w kwestii serwisowania auta i usług jakie świadczą ASO (a uwierz mi wiem coś na ten temat). Ja przy takiej wymianie rozrządy wymieniłbym pompę i nie mam pewności ale dużą sznasę, że pewnie uniknąłbym takich problemów. Wykonaj chociaż jeden telefon!!!. Daj sobie i swojej skrzyni szanasę!!!. Z mojej strony EOT.
                                    Powered by Rogalotti + DSG

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Aso to aso zalecaja wymiane wszystkie u siebie i kupowanie każdej części.
                                      Jak bym sie ich tak dalej słuchał to bym jeździł lato zima na matadorach.
                                      Tam gdzie sprzedaja olej powiedzieli ,ze moge lac Longlifa by wyminiac olej co 20 tys ale nie co 30. Koledzy weźcie pod uwage ,ze to jest polska nie niemcy gdzie troche inaczej przejeżdża się te km. Poza tym podzielam głos blackspot o producentach i ekologi .

                                      Poza tym z tego co wiem to skrzynia automatyczna się zużywa i warto o nią dbać.
                                      Z opisu magazynów wynika ,ze taki automat w A8 wytrzymuje ok 250 tys.
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • Maru 123
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4660

                                        #20
                                        blackspot, dzięki stary za tydzień jestem umówiony na wymiane oleju pozdrawiam i dziękuje
                                        1.8T AGU L&K

                                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                                        Komentarz

                                        • rekin
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 398

                                          #21
                                          Zamieszczone przez blackspot
                                          Mogę się tylko domyślać, że naprawę silnika w Twojej Astrze wykonano zapewne w ramach gwarancji/rękojmi na części i robociznę którą uzyskałeś wykonując usługę wymiany rozrządu w ASO. Usługa ta wykonana została zapewne zgodnie ze standardami i zaleceniami producenta. Twoją czujnośc powinno wzbudzić natomiast dlaczego przy drugiej (bezpłatnej wymianie) kazano dopłacić Ci do pompy wody. Nie piszesz ile kilometrów przejechałeś od wymiany do awarii. .
                                          widze nie czytasz moich wpisów z uwagą :P

                                          Wyraźnie napisałem że jeździłem astrą od nowości i do zerwania paska zrobiłem 58700 km więc nie było drugiej wymiany pompy wody tylko jedna zgodnie z zaleceniem producenta.
                                          Zapłaciłem za samą pompe robocizna wyszła gratis...

                                          Odrazu powiedzieli, że warunkiem uznania reklamacji na pasek był dokonywanie przeglądów zgodnie z zaleceniem GM. Jeżeli producent GWARANTUJE I ZALECA wymiane paska co 60 tys km to tyle ma wytrzymać...

                                          Jeżeli zrobił bym 60002km to powiedzieli by, że nie wymieniłem zuzytej części na czas i to spowodowało uszkodzenie silnika, wtedy był bym w plecy 5 tysiaków.

                                          zazwyczaj nie jezdze dłużej nowym samochodem niz 5 lat, jeżeli miał bym jeżdzić np. 8 czy 10 lat to wtedy zastanawiał bym się czy tych wymian nie robic wcześniej...
                                          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                          Komentarz

                                          • luke7210
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 7

                                            #22
                                            taki pytanie nabylem nowa nowa skrzynie automat jaki olej wlac wiadomo ze syntetyk czy koniecznie musi byc olej z grupy vw czy moze byc jakis inny atf

                                            Komentarz

                                            Pracuję...