Tarcze EBC Ultimax + zwykłe czarne Ferodo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    Tarcze EBC Ultimax + zwykłe czarne Ferodo

    Zamieszczone przez ARobert
    Zamieszczone przez szkoda
    właśnie widziałem się z michalse7 i 2 rzeczy zdziwiły mnie w jego nowym aucie (mint):
    -brak regulacji zagłówków w "poziomie" (oczywiście ta na wysokość jest )
    ...a to niby ten nowy system co nagrodę VW za niego dostał ?
    nie, nowe zagłówki są IMO lepsze niż stare, tu jest O2 przed liftem i pierwsze słyszę, żeby nie można było regulowac zagłówka w 2 płaszczyznach :roll:

    [ Dodano: Wto 13 Sty, 09 20:07 ]
    Zamieszczone przez Big
    Taka opcja istnieje w menu Maxi-dot w wersji Elegance przed liftem
    dżizasss no wiem przecież
    to jest mint przedliftowy i tą wersję też DOŚĆ DOBRZE znam

    ale to jakaś ściema była z tym dźwiękiem, nie było tego tematu
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    Tarcze EBC Ultimax + zwykłe czarne Ferodo

    zwykła jazda jest ok, jazda dynamiczna z częstym hamowaniem, 3-4 mocne hamowania i zaczyna sie problem, tepe hamulce, prawie całkowity brak reakcji na wcisniecie pedału hamulca :? , pare minut spokojnej jazdy ( chłodzenia) i wraca do normy. Tarcze nowe, płyn EBC może nie nowy ale sprawdzany w warsztacie przy wymianie tarcz/klocków i wsio ok, problem w klockach :?: Co założyc? GREEN EBC? :idea:

    Komentarz

    • Zibi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 491

      #3
      Wybrales tuningowane tarcze przeznaczone do mocniejszych, twardszych klockow i dolozyles do tego zwykle, miekkie klocki.
      Nie zebym sie znal, ale zawsze mi sie wydawalo, ze za hamowanie odpowiada przede wszystkim klocek i lepszym rozwiazaniem jest gladka tarcza i tuningowany, twardszy klocek niz na odwrot.
      Nie wiem z jakimi predkosciami jezdzisz dynamicznie, ale przy hamowaniu z duzych predkosci mozesz szybko wyjsc poza zakres temperaturowy klocka
      (ponizej przyklad z EBC, IMHO roznica miedzy klockami OE nie bedzie wielka):



      Rozwiazanie to mocniejsze klocki: Green Stuff-y, Ferodo Performance, DS 2500, itp. itd.

      Inna mozliwa przyczyna sa puchnace przewody hamulcowe lub plyn - mocniejsze plyny wypada wymieniac raz na rok

      Pozdrawiam
      Zibi

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #4
        Zamieszczone przez Zibi
        nna mozliwa przyczyna sa puchnace przewody hamulcowe
        wtedy hamulec jest gabczasty (podobnie jak przy "wilgotnym" plynie hamulcowym o czym zreszta wspomniales),

        jak kolega chce poprawic hamowanie w tym co jest to albo wsadzic DS2500 - jak ognia unikac klockow EBC (tarcz zreszta tez ale na to juz za pozno), ew. Ferodo DS performance sa w niektorych o2 w serii (ja mialem u siebie) i tez dobrze "robia"


        ps.
        obstawiam ze w warsztacie nie sprawdzano ile wody jest w plynie hamulcowym a tylko jego stan - co ma sie nijak do jakosci hamowania.
        Plyny typu motul czy castrol (sportowe) wymienia sie co najmnej raz w roku. Ja mam u siebie od 9 miesiecy RBF 660 i juz nie ma hamulca po lekkim rozgrzaniu (tyle ze pare razy byly ostro upalane)
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          dzięki za pomocne rady, sprawdze jeszcze płyn, co do tarcz ebc to sumując zrobiłem już ok 100 tys i zawsze byłem z tej firmy zadowolony

          [ Dodano: Wto 03 Cze, 08 22:56 ]
          dziś temat sie wyjasnił, kilka mocniejszych hamowań ( wcale nie z ostrej jazdy) i dym z klocków :shock: :lol: , pytanko czy te DS 2500 wymagają "rozgrzewki" zeby zacząc dobrze hamowac?

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Jabar1975
            jak ognia unikac klockow EBC
            Mozesz to rozwinac? :roll:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • Zibi
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 491

              #7
              Zamieszczone przez
              pytanko czy te DS 2500 wymagają "rozgrzewki" zeby zacząc dobrze hamowac?
              Pierwsze hamowanie z rana jest wyraznie slabsze, jednak po 3-4 uzyciach hamulca juz jest niezle.
              Mnie tam bardziej wkurza popiskiwanie w czasie dluzszych korkow

              Pozdrawiam
              Zibi

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                Zamieszczone przez Samiec
                Jabar1975 napisał/a:

                jak ognia unikac klockow EBC

                Mozesz to rozwinac? :roll:
                Przyłaczam się - czy mógłbyś rozwinąć myśl ??

                Bo ja od kilku zmian używam tylko EBC i nie mam z tym żadnych problemów (tarcze nacinane i nawiercane i zielone klocki). Robiłem wiele razy próby hamowania, i zawsze staje. Owszem od 3 hamowaniu ze 180 do zera tarcze są czerwone i świecą, klocki dymią, ale i kolejne hamowanie jest prawidłowe.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Jabar to kazdy klocek zajedzie :twisted: Tak samo kazda opona jest do dupy bo nie przejezdza nawet 300mil :?
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Zamieszczone przez Zibi
                    Pierwsze hamowanie z rana jest wyraznie slabsze, jednak po 3-4 uzyciach hamulca juz jest niezle.
                    raczej piszesz o DS 3000 bo te wymagaja lekkiego rozgrzania - DS 2500 hebluja mocniej niz seria na zimno a po lekkim rozgrzaniu jest jeszcze troche lepiej. I wlasnie dlatego na DS 3000 jest w kilku miejscach napis :not for road use - only offroad.
                    Na gladkich tarczach DS 2500 nie popiskuja, za to DS 3000 wydaja rozne dzwiek
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Mozesz to rozwinac?
                    juz kiedys opisywalem jak to EBC Red Stuff kilkakrotnie nie podjal praktycznie zadnej proby hamowania przy mocnym wcisnieciu pedalu przy wiekszej predkosci dopiero odpuszczenie i kopniak w pedal przywrocil go do zycia, zdarzylo sie to kilkakrotnie w przeciagu kilku dni wiec wsadzilem z powrotem serie (DS performance bylo w O2) i problem zniknal - myslalem tez ze moze to pompa hamulcowa szwankuje ale nic z tych rzeczy sie nie powtorzylo a auto przejachalo do tego czasu ponad 20 tys km.

                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Jabar to kazdy klocek zajedzie
                    tu sie akurat mylisz na DS 2500 i performance z tylu zrobilem 10 tys mil w tym kilka upalanek gdzie dym idzie z kol - tarcze seryjne nadal w dobrym stanie. Zobaczymy na ile starcza DS3000przod + DS 2500 tyl - ale obawiam sie ze tarcze szybko padna bo klocek jest naprawde OSTRY - jak dostanie temperatury pracy - czyli latem po dwoch hamowaniach z 40 do zera - co tez czynie jeszcze na parkingu podziemnym :diabelski_usmiech

                    Druga sprawa to kwestia opon ktore to maja najwieksze znaczenie w hamowaniu (moim zdaniem) po ostatnich przezyciach z Toyo R888 i slickiem Hankooka (wersja budzetowa ) pojecie drogi hamowania zmienilo swoj sens - ale tak jak pisalem tarcze nie beda zadowolone :diabelski_usmiech

                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Tak samo kazda opona jest do dupy bo nie przejezdza nawet 300mil
                    nie ma takich opon norma to:
                    Pzero rosso - 170 km upalania - i to gownianego trzymania
                    Toyo R888 - 140 km upalania - tu jest speed i fun - tyle ze krotko
                    Potenza RE070 - 300km upalania - gorzej jak toyo ale dluzej
                    Potenza RE 050/050 A - 250 km upalania (te drugie troche lepiej kleja ) prawie jak RE070
                    Dunlop Sport Maxx - pewnie okolo 200km upalania (zalozylem takie z przebiegiem 10 000km po cywilu) - gowniane trzymanie na zimno, na mokro, na wilgotno itd - tylko troche lepiej niz Pzero Rosso
                    zobaczymy jak bedzie ze slikami Hankooka - Ventus

                    a w kolejce czekaja juz:
                    ContiSport - tyle ze 215 - pewnie beda tylko na cywila bo na tor to nie ma sensu
                    Fulda Carat jakistam
                    kolejny set SportMaxxow


                    oczywiscie powyzsze sa wynikiem moich obserwacji i moga sie roznic od innych ...
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • Zibi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 491

                      #11
                      Zamieszczone przez Jabar1975
                      Zamieszczone przez Zibi
                      Pierwsze hamowanie z rana jest wyraznie slabsze, jednak po 3-4 uzyciach hamulca juz jest niezle.
                      raczej piszesz o DS 3000 bo te wymagaja lekkiego rozgrzania - DS 2500 hebluja mocniej niz seria na zimno a po lekkim rozgrzaniu jest jeszcze troche lepiej. I wlasnie dlatego na DS 3000 jest w kilku miejscach napis :not for road use - only offroad.
                      Na gladkich tarczach DS 2500 nie popiskuja, za to DS 3000 wydaja rozne dzwiek
                      Inny zacisk, inne wrazenia
                      Mi lapia jak wyjezdzam z kostki na Orlow Piastowskich
                      Zreszta DS2500 tez nie maja homologacji drogowej

                      Pozdrawiam
                      Zibi

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #12
                        Zamieszczone przez Zibi
                        Zreszta DS2500 tez nie maja homologacji drogowej
                        az sprawdze bo mam paczke w domu to zamelduje - piszac na tylnej szybie u Ciebie :diabelski_usmiech

                        musisz z wiekszym impenten cofac spod ogrodzenia rolnika aby potem wyheblowac rozgrzewajac je do odpowiedniej temperatury. Ja to robie w garazu
                        przy okazji testujac czulosc alarmow w samochodach oraz czujek tlenku wegla ktore uruchamiaja wentylacje garazu chwile po tym jak odpale auto czyzby to przez brak katalizatora? :diabelski_usmiech

                        [ Dodano: Czw 05 Cze, 08 20:00 ]
                        nie chce mi sie isc na dol wiec potwierdzam ze na DS 2500 jest adnotacja ze sa "only for racing" :diabelski_usmiech
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        Pracuję...