Barwa xenonu w O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shirk
    Classic
    • 2009
    • 23

    Barwa xenonu w O2

    a ja szukam poręczyciela
    --> "Myślenie to najcięższa praca i pewno dlatego nie cieszy się zbytnią popularnością." <--
  • Jac0
    Drive
    • 2008
    • 73

    #2
    Barwa xenonu w O2

    Czesc, czy ktos z was zmienial barwe zarnika xenonowego w swojej O ? Podejrzewam, ze seryjnie siedzi 4300k, czy ktos z Was ma potwierdzone info, ze jest 4300 ? Oznaczenie zarnika D2S ? Czy ktos z was zakladal barwe 6000k, badz 8000k ?
    pozdrawiam
    Jacek

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez Jac0
      Oznaczenie zarnika D2S
      ori to D1S i są przeznaczone do soczewek a D2S jest do odbłyśnika a co do barwy to nie mam pojęcia pewnie będzie świeciło lepiej tylko analogiczne do zwykłych żarówek ori świecą długo a te wszystkie xpowery czy +150 świecą dobrze ale krócej.
      Tak na szybko znaleziona oferta : http://www.oswietlenia.com/sklep/ind...6fc462a37b93b9
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • uwe
        Ambiente
        • 2007
        • 120

        #4
        Zgadza się, ori są D1S! A gdzieś kiedyś oglądałem przepalony xenon właśnie z O2 i był to OSRAM 4150K 3200lm.
        OII COMBI 2.0 TDI

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          loru, d2s to sa w o1 w o2 jest inny tym palników xenonowych
          Jac0, skąd wziąłeś te dane

          Komentarz

          • Jac0
            Drive
            • 2008
            • 73

            #6
            Strzelalem, dlatego pytam Was o potwierdzone info na temat tych zarnikow.
            pozdrawiam
            Jacek

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              djczas,
              Zamieszczone przez djczas
              loru, d2s to sa w o1 w o2 jest inny tym palników xenonowych
              no przecież napisałem że :
              Zamieszczone przez loru
              ori to D1S
              A ponieważ pytanie było dotyczące O2 to już nie dopisywałem tylko zostawiłem w domyśle.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                wiem tylkow o 2 żarnik jest zintegrowany z przetwornicą i nie pamiętam tylko symbolu dlatego tak napisałem

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez djczas
                  wiem tylkow o 2 żarnik jest zintegrowany z przetwornicą i nie pamiętam tylko symbolu dlatego tak napisałem

                  nie wiem jaki numerek szukasz ale może to pomoże :
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • andriu21tg
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1499

                    #10
                    XENONY TO NIE ZARNIKI ! TYLKO LAMPY WYŁADOWCZE TO PO 1
                    A PO 2 ORGINALNY OSRAM MA TEMP.BARWOWA DOKŁĄDNIE D2S D1S 4100KSTRUMIEŃ SWIETLNY 3200 LM/W
                    NATOMIAST D2E D1R STRUMIEŃ SWIETLNY 2800 IM/W TEMP BARWOWA 4000K TRWAŁOSC 2000 H STRUMIEŃ SWIETLNY

                    POZDRAWIAM

                    PS. NIE WIERZCIE W TE PIERDOŁY CO MOWIA ZE PALNIK SIE MUSI WYPALIC BO TO JEDNA WIELKA KICHA ! KAZDY PALNIK XENONOWY TAK JAK GAZ XNENONOWY POWINIEN PALIC NA NIEBIESKO

                    Komentarz

                    • tomekjmopl
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1187
                      • Opel
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      W OII mamy Osramy d1s 4300K ..

                      Poniżej post jednego z użytkowników forum www.elektroda.pl:

                      Jeśli chodzi o kolor świecenia w początkowej fazie (nowy palnik ksenonowy) to nie powninna być niższa niż 4000K producent Philips podaje 4100K a Osram 4050K dla D2S, D2R mają troszkę nizszą temperature barwową o około 100K. Jeśli chodzi o osiągnięcie optymalnych parametrów pracy w naszym przypadku temperatury barwowej na poziomie 4300K tak do końca nie jest określony podaje się go w granicach od 150 nawet do 500 godzin, czasami nawet więcej. Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu . Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +- 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +- 450 lm tak więc różnice są znaczne Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami
                      Tak więc zakup palników na Allegro wcale nie znaczy, że są one wyeksploatowane lub w inny sposób wadliwe, zazwyczaj nie posiadają one opakowań są w opakowaniach zastepczych zbiorczych i czasami są dobrą alternatywą dla zakupu w sklepie, gdzie ich cena wynosi około 150-200 zł za palnik, na Allegro można kupić za 60 zł więc róznica znaczna. Oczywiście nie namawiam do kupna tylko piszę o faktach w sklepie również można kupić uszkodzone modele. Bardzo ważny jest transport palników muszą posiadać specjalne opakowania bo zawijanie w gazetę nie pomoże (poczta raczej odpada) no i obchodzenie się z nimi w czasie montażu nie wolno wychwytać palcami za bańkę jedynie za korpus. Reszta to już po prostu szczescie

                      Żródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic540878.html

                      Post użytkownika neo-77

                      Komentarz

                      • andriu21tg
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1499

                        #12
                        HMM.. te ktore niemaja opakowan albo sa np w białych podelkach a wsrodku np phlips i niby źródło serwisowe ... to sa odpady z produkcji z fabryki chyba ze dr.wiśniewski z osrama sie myli

                        pozdr.

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez andriu21tg
                          te ktore niemaja opakowan albo sa np w białych podelkach a wsrodku np phlips i niby źródło serwisowe ... to sa odpady z produkcji z fabryki chyba ze dr.wiśniewski z osrama sie myli
                          Chłopie to cała twoja skoda jest z odpadów, a jak ty sobie to wyobrażasz że co będą dostarczać do fabryki czy serwisu elementy w ładnych kolorowych pudełeczkach ? przecież to to jest ekonomicznie nie uzasadnione, owszem do sklepów ładne kolorowe pudełeczka ale do serwisu czy fabryki białe zbiorcze i dalej jazda.

                          A tak na marginesie
                          co to jest: wisi na suficie i straszy ?
                          żarówka firmy osram :lol:
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • Jac0
                            Drive
                            • 2008
                            • 73

                            #14
                            Zamieszczone przez tomekjmopl
                            W OII mamy Osramy d1s 4300K ..

                            Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu


                            Post użytkownika neo-77
                            Czy ktos z was zaobserwowal zmiane barwy xenonu podczas uzytkowania swojej O z tego swiatla bialego cieplego na na biale zimne badz biale z niebieska poswiata ?
                            pozdrawiam
                            Jacek

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Jac0
                              Czy ktos z was zaobserwowal zmiane barwy xenonu podczas uzytkowania swojej O z tego swiatla bialego cieplego na na biale zimne badz biale z niebieska poswiata ?
                              Mimo , że nie mam ksenonów ale zauważyłem że samochody nowe (do pół roku) które mają ksenony mają barwę lekko białą później wchodzi już w niebieski bardziej.
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • uwe
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 120

                                #16
                                coś z tym powolnym wypalaniem się xenonów (i zmianą barwy) musi być, bo jak miałem nówkę to zdarzało się , że przeciwnicy mieli pretensję że ich oślepiam (na forum było o tym pisane) ale z biegiem czasu jużpotem nikomu moje xenonki nie przeszkadzały, a nic kompletnie przy nich nie robiłem
                                OII COMBI 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • andriu21tg
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1499

                                  #17
                                  ale prosze was uwierzcie mi niema czegos takiego ze xenon sie musi wypalic bo zmienia barwe to sa naprawde bzdety wyssane z palca..Ja pracuje w specjalistycznej hutrowni źródeł światła i tego typu mity są dobre dla dzieci... Palnik xenonowy zgadza sie bedzie swiecil coraz słabiej jak tu ktorys z kolegow dostrzegł, bo niema wnim zarnika tylko jest gaz xenonowy , ale jak ktos mowi ze xenon zmienia barwe z zóltego na niebieski to niemam pytań....
                                  prosze sie nie sugerowac moja opinia ani doswiadczeniem ..kilku letnim
                                  pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Jac0
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 73

                                    #18
                                    Mam pytanie, czy jest dostepny zarnik D1S do O2 o barwie wyzszej niz fabryczna 4300K? Konkretnie szukam D1S 6000K. Dzieki
                                    pozdrawiam
                                    Jacek

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Jac0,
                                      tan na szybko w google:
                                      Osram http://www.suvlights.com/product_inf...roducts_id=247
                                      Philips http://lumenauto.trustpass.alibaba.c...ilpageLocation

                                      Więc i u nas też do dostania.
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • andriu21tg
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1499

                                        #20
                                        U NAS PROBLEM POLEGA NA TYM IZ NIEZAWSZE TO CO W INNYCH KRAJACH EUROWPY JEST W SPRZEDAZY WYSTEPUJE NA RYNEK POLSKI .. OSRAM NIEPODAJE W KATALOGACH NA 07/08 TEM BAR POW 4150.. ALE MYSLE ZE NIEOFICJALNIE NAJBARDZIEJ DO DOSTANIA ..

                                        Komentarz

                                        • Jac0
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 73

                                          #21
                                          Loru dzieki. Mam pytanie, bo chyba pare osob z klubu pracuje w hurtowniach handlujacych oswietleniem, gdzie u nas (pl) i w jakiej cenie mozna dostac takie d1s 6000k?
                                          pozdrawiam
                                          Jacek

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez andriu21tg
                                            TO CO W INNYCH KRAJACH EUROWPY JEST W SPRZEDAZY WYSTEPUJE NA RYNEK POLSKI
                                            Gdzieś czytałem że wszystko co powyżej 4300k to już w EU zabronione, ponieważ nie zamierzam narazie zmieniać więc nie drążyłem tematu ale może właśnie dla tego nie ma w ofercie
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • Zoltar
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 722

                                              #23
                                              Zamieszczone przez loru
                                              Zamieszczone przez Jac0
                                              Oznaczenie zarnika D2S
                                              ori to D1S i są przeznaczone do soczewek a D2S jest do odbłyśnika
                                              D2R Kolego jest do odbłyśnika

                                              S to zawsze soczewka



                                              Do autora tematu

                                              Zostaw ori palniki, każde inne będą świecić gorzej
                                              www.soft-car.pl
                                              www.chiptuning-gdansk.pl


                                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                              - Wyłączanie DPF
                                              - Hamownia Obciążeniowa

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                D2R Kolego jest do odbłyśnika

                                                S to zawsze soczewka
                                                Fakt moje przeoczenie
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • Jac0
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 73

                                                  #25
                                                  Zoltar, wiem, ze beda swiecic gorzej, bo maja mniej lumenow czy jak to sie tam fachowo nazywa. Ale ja do swojej chce zalozyc wlasnie 6000k, bo ta barwa najbardziej mi odpowiada i najkorzystniej IMO komponuje sie z Blue Race . Czy ktos z klubu moglby mi zalatwic w PL dwa nowe zarniki D1S o barwie 6000k ? Mam w dwoch civicach 6000k i bardzo dobrze swieci.
                                                  pozdrawiam
                                                  Jacek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...