[O1] klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tank102
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O1] klima

    AdamB, napisze pewien przyklad.
    Usterka - przy lewym skrecie slychac warkot tak jakby opona terenowa skrecala i przy tym samym skrecie przy wjezdzie na przeszkode glosny stuk.

    ocena ASO:
    1. wybite gumy stabilizatora i wachacza - wymiana nie pomogla
    2. uszkodzony przegub - wymiana nie pomogla
    3. wyzabkowana opona - wymiana 2 opon nie pomogla
    4. uszkodzona skrzynia biegów - tego nie wymienialem i cale szczescie bo tez by to nie pomoglo

    poczytalem na forum bardzo dokladnie i znalazlem jedna osobe ktora miala to samo i co sie okazalo? uszkodzona poduszka silnika - po wymianie wszelki warkot i stuki zanikly.
    To tylko jeden przyklad :/ a bylo ich jeszcze kilka.
    Tak wiec ASO znaja sie moze na wymianie oleju no i moze na myciu auta bo po kazdej wizycie mialem je umyte.

    [ Dodano: Sro 28 Sty, 09 18:16 ]
    star200, to moje 2 auto i czlek sie chyba napalil takie wielkie auto jak kupowalem miala na tablicy okolo 210tys i myslalem ze to przebieg orginal no ale ucz sie czleku na wlasnych bledach
    Diesel, diesel uber alle!
  • chimek11
    Rider
    • 2007
    • 482

    #2
    [O1] klima

    witam

    czy w klimie manual wystepuje jakis filtr?
    nie chodzi mi o filtr przeciwpylkowy.
    nie moge dac sobie rady ze swądem a robilem juz prawie wszystko/ nie tylko sam/

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3777
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      nie ma innego filtra, który pochłaniłby zapachy.
      cytat :
      Niepokój zaczyna się pojawiać, kiedy po włączeniu "klimy", szczególnie po długim jej nieużywaniu, wyczuwamy nieprzyjemny zapach pojawiający się we wnętrzu samochodu. Co też stało się w naszym układzie klimatyzacyjnym? Czy ten zapach jest tylko nieprzyjemny, czy też może być szkodliwy? Dla uspokojenia warto powiedzieć, że zjawisko to występuje w 50-60% samochodowych urządzeń klimatyzacyjnych.

      Zatem po kolei:
      Jednym z elementów klimatyzacji jest umieszczony wewnątrz samochodu tzw. parownik, który odbiera ciepło z opływającego go powietrza. Przy okazji wykrapla się na nim para wodna zawarta w powietrzu, co powoduje, że parownik staje się wilgotny. Niesione z powietrzem pyłki roślin, bakterie, grzyby i pleśnie przyklejają się do wilgotnej powierzchni parownika, tworząc z czasem żywe siedlisko silnie alergizujących i toksycznych dla ludzi zapachów.

      Rodzi się zatem pytanie: w jaki sposób możemy się pozbyć tego zapachu? Otóż konieczne staje się dokładne wyczyszczenie całego układu klimatyzacji, a szczególnie parownika. A tu pojawiają się pierwsze problemy, gdyż parownik zamontowany jest zwykle dość głęboko w samochodzie, za licznymi osłonami, i dostęp do niego jest bardzo utrudniony. Ponieważ czynność ta nie jest ani łatwa, ani prosta, mogą przeprowadzić ją tylko wyspecjalizowane serwisy klimatyzacyjne. Po wykonaniu odpowiednich demontaży, w tym filtra przeciwpyłkowego i dmuchawy powietrza pracownicy serwisu przy pomocy sond i urządzenia rozpylającego dokonują dezynfekcji układu za pomocą środka antybakteryjnego. Po kilku godzinach problem przykrego zapachu mamy z głowy.

      Producenci klimatyzacji zalecają nawet wykonanie czyszczenia parownika przynajmniej raz w roku. Warto zatem pamiętać, że kiedy podczas jazdy mimo włączonej klimatyzacji czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, winę za nasze samopoczucie może ponosić właśnie nasza wymarzona "klima".
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Jacek1966
        Classic
        • 2007
        • 24

        #4
        Witam

        Należy odgrzybić parownik. Najlepiej zdemontować schowek, wymontować wentylator i wtedy jest dobry dostęp do parownika.

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • 2pac
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1476
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          jedyny filtr najblizszy to kabinowy, on tez lubi sie zasyfic
          President Johnny II + President Florida/ ML-145
          O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
          OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

          Komentarz

          Pracuję...