Witam
Widziałem ze pisaliscie na forum o wymianach klockow , przydało sie , wymienilem sobie sam, teraz przyszła pora na płyn hamulcowy , robic to samemu , czy jechac do jakis "speców " . Ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym temacie , nie ukrywam ze chcialbym sobie sam kupic plyn i sam wymienic.Autko to iza sport , ale heble pewnie takie jak w waszych octach , z przodu 280mm , z tyłu jakies mniejsze , tez tarczowe.
pozdro
Można bez mechaniora, potrzebna druga osoba do pompowania, butelka i przezierny wężyk.
Wpierw przepłukać, lać i wypompowywać przez odpowietrzniki ( u mnie wyciekało coś o kolorze czarnym), a następnie odpowietrzać zaczynając o najdalszego koła od pompy hamulcowej (PT, LT,PP, LP).
Najpierw napełnić układ przy odkreconych odpowietrznikach, kiedu zacznie lecieć płyn, zakręcić ,i pompować tak 3-5 razy, przy nacisniętym pedale odkręcać odpowietrznik i obserwować obecność pęcherzyków powietrza w rurce nałożonej na odpowietrznik (odpuszczać przewód przy zakreconym odpowietrzniku). Czynności pompowania powtarzać aż do zaniku powietrza w przewodzie.
Przejść do następnych kół, czynności powtarzać.
Robiłem tak u siebie (z ABS-em) i na razie hamuje.
Z przepłukaniem układu 2,5 pojemnika płynu po 0,5L na całą operację.
Dzieki Bond , w weekend postaram sie wymienic , zastanawiam sie tylko jeszcze czy kupic dot4 czy dot5.1 (na pojemniczku jest dot4).
A tak przy okazji to bardzo miło było Cie poznać , ja to ten od ibizy co rozwaliłem gume po 3 okrążeniu
Pozdrawiam.
Witam, poznaję.
Ja bym pojechał dalej i wymieniłbym na jakiś z wyższą temperaturą wrzenia.
Ja zapodałem MOTUL-a do 312 stopni, tyle że jest on niemieszalny z dotami i trzeba układ przepłukać dokładnie. Na takim płynie heble są nie do zagotowania.
Pozdro
Bond, Tylko jadac na jakis przeglad do ASO trzeba milym panow uswiadomic, zeby nie wylali tego do kanalu.
Ciekawe tez czy zrobia to dobrze ? :roll: zbliza mi sie tez wymiana plynu i chce zmienic na EBC ,ale jak pomysle o tych majstrach z ASO to mnie skreca. :?
Wiecie jak aso wymienia płyn hamulcowy?
Strzykawka i ze zbiorniczka odciągają troche płynu i wlewają nowy
SKANDAL
Skoda ich tego sposobu uczy?
A pompa/modulator/przewody/zaciski? przecież tam po paru latach jest zupa
Co z tego że wleją do zbiorniczka płyn o t.312 C skoro ten w zaciskach (który ma najważniejsze zadanie) bedzie miał t.120-150 C
Patrzeć/pilnować i domagać się w każdym kole z osobna wymiany
Przy wymianie powinno być zużyte 1L płynu a nie 0,5 -bo chodzi o to żeby zlać z każdego koła stary płyn i jeszcze mieć troszke na przepłukanie
Lakier puchnie od dotów, kiedyś w tapczanie 125p polało mi się troche w komorze silnikowej i lakier spuchł, a od położonej wilgotnej szmaty zmatowiał.
Tak że prosze zachować ostrożność.
Trzeba po prostu zlac stary przepompowac nowym, zlać popłuczyny i zatankować do pełna, a nie dolewać.
Stary ma pewnie tyle w sobie wody że jego odporność na wytwarzanie korków parowych w układzie drastycznie spada.
Dlatego należy wymieniac co 24 mce na nowy. Przed wymianą 3 hamowania i 4-te było loterią, a teraz jest bezproblemowo. Chip chipem, ale dobre hamulce to podstawa panowie.
.... teraz przyszła pora na płyn hamulcowy , robic to samemu , czy jechac do jakis "speców....
Chyba nie warto się babrać samemu. Ja wymieniłem w Norauto za 30 zł łacznie z płynem. Mają specjalnę pompę z której podają płyn pod ciśnieniem. Nie muszą pompować. Akcja trwa 10 min.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Mają specjalnę pompę z której podają płyn pod ciśnieniem. Nie muszą pompować. Akcja trwa 10 min.
Jak ktoś ma pompke podcisnieniową to sprawę upraszcza, wysysa sie płyn z całego układu , nalewa cię do płukania, wysysa i napełnia. Krócej napewno, ale nadal trzeba na łapy patrzeć, żeby wszystko zrobili jak trzeba.
Po mimo znajomego mechanika, też nie odpuściłem z kontrolą, by nie zrobił jakiegoś "skrótu". Odpowietrzył ok, ale jego giermek upitolił tarcze brudnymi rekawicami, gdybym nie kazał tego odtłuścić to by założył koła i było by GIT.
Prawdziwych i sumiennych mechaników już niema !!!!
No tak, ale czesto to jest spowodowane jednym. Z boku siedzi szef auto odjezdza i pytanie: czemu to tak dlugo robiles - to sie za 20minut robi a ty siedzisz godzine. I nie ma odpowiedzi bo to trzeba powoli i dokladnie. Liczy sie ilosc, bo wieksza ilosc = wieksza kasa.
Jak ktoś ma pompke podcisnieniową to sprawę upraszcza, wysysa sie płyn z całego układu , nalewa cię do płukania, wysysa i napełnia....
Akurat pompa o której mówiłęm nie jest podciśnieniowa a nadciśnieniowa :lol: :lol:
Podaje pod ciśnieniem nowy płyn od strony zbiorniczka i odkręca po kolei odpowietrzniki wywalając stary płyn. W ten sposób można to zrobić w 1 osobę szybko i skutecznie.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
hm...a jak by tak uzyc sprezarki ? :roll: odkrecic zaworek ,przez zbiorniczek psiknac powietzrem Ciekawe czy by to zdalo egzamin ,tylko czy by nie bylo problemu z odpowietrzeniem ukaladu :roll:
hm...a jak by tak uzyc sprezarki ? :roll: odkrecic zaworek ,przez zbiorniczek psiknac powietzrem Ciekawe czy by to zdalo egzamin ,tylko czy by nie bylo problemu z odpowietrzeniem ukaladu :roll:
Jeśli chcesz zapowietrzyć układ to myśle że to super metoda!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Jeśli chcesz zapowietrzyć układ to myśle że to super metoda!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jak montuja nowe auto to tez nie ma plynu hamulcowego po zmontowaniu przewodow itp ,a po tem jakos uklad odpowietrzaja (chyba ze maja jakies uzadzenia) . Wiec chyba dalo by rade :roll: ale jedno jest dobre caly szlam powinien wyplynac :wink:
Jeśli chcesz zapowietrzyć układ to myśle że to super metoda!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jak montuja nowe auto to tez nie ma plynu hamulcowego po zmontowaniu przewodow itp ,a po tem jakos uklad odpowietrzaja (chyba ze maja jakies uzadzenia) . Wiec chyba dalo by rade :roll: ale jedno jest dobre caly szlam powinien wyplynac :wink:
Jasne że można odpowietrzyć pusty układ hamulcowy. Ale nie można odpowietrzyć pchając w układ powietrze!!!! Pompka którą widziałem w Norauto podawała płyn hamulcowy pod ciśnieniem wypychając stary płyn nowym. Żeby odpowietrzyć musisz mieć układ zalany płynem a gdy mu dmuchniesz spręzonym powietrzem wpompujesz w niego mnustwo powietrza. To chyba dość oczywiste??
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz