[O1] 4x4 1.9 TDI - spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekgolas
    Classic
    • 2010
    • 18

    [O1] 4x4 1.9 TDI - spalanie

    Evil, mam io nie narzekam wszystko mieści się ok. owszem jest wygięta ale to jej wogóle nie przeszkadza-nie odkształca się
    nie powinienaś sie o nią martwic w bagażniku jest jej dobrze :szeroki_usmiech
    tom
  • faj3r
    Rider
    • 2008
    • 290

    #2
    [O1] 4x4 1.9 TDI - spalanie

    Chciałbym zapytać użytkowników Octavii I 4x4 z dieslem 1.9 jak wygląda u was spalanie?
    Kolega ma benzynę 1.8 4x4 i nie jest to zbyt ekonomiczny pojazd.
    ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
    :arrow: zdjęcia

    Komentarz

    • TREK
      Classic
      • 2008
      • 3

      #3
      Jezdzę Octavia 1,9 tdi 4x4 od kilku miesiecy i srednie spalanie z dystrybutora wychodzi okolo 5.9 l , tylko po miescie (Poznan) . Styl jazdy okreslam jako normalno-osczedny.

      Komentarz

      • faj3r
        Rider
        • 2008
        • 290

        #4
        czyli mam rozumieć, że pali Ci 6.0 na mieście? :shock: O_o to by było potwornie mało, jak na 4x4.
        Słyszałem, że one zawsze więcej palą.
        ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
        :arrow: zdjęcia

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jak masz 4x4 to nie masz silnika ALH

          A te 6l mozna pomazyc. Chyba ze jest to auto na taryfie i jezdzi tylko noca z wylaczona klima.

          Realne spalanie silnika ATD 4x4 jest o okolo 1l wieksze niz oski. W trasie moze byc to ciut mniej, ale tez te 0,5l bedzie wiecej.

          Przyjmijmy realne wartosci na miasto, ze jest to 7,5l-8l jak jezdzi sie normalnie z wlaczona klima. Tak mozna miec i 5l, a potem zalozyc kolejny temat na forum - POMOCY BRAK MOCY :lol:

          faj3r, Polecam przeszukanie strony http://www.spritmonitor.de/en/search.html trzeba podac dane i poszukac. Nie da sie tylko wybrac bezposrednio 4x4, wiec bedziesz musial patrzec na opisy.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • faj3r
            Rider
            • 2008
            • 290

            #6
            Maicroft, przejrzałem http://www.spritmonitor.de/en/overvi...earch=1&page=4 faktycznie wypada z 1L więcej.

            Pytanie teraz czy opłaca się brać 4x4 przy większym spalaniu. W sumie ten 1L nie robi tak wielkiej różnicy, aczkolwiek to średnia różnica i obawiam się, ze na mieście może wciągnąć więcej.

            Z jakim silnikiem opłaca się w ogóle myśleć o 4x4? 90KM będzie raczej przymało o ile się nie mylę.
            ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
            :arrow: zdjęcia

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #7
              faj3r, można powiedzieć że z każdego 1.9TDI (mówiąc tylko o dieslach) będzie bardzo zadowolony a im wyżej z mocą tym chyba jeszcze bardziej 90->101PD->110->130PD
              wszystkie podatne na modyfikacje a i w miarę spokojna ale sprawna 90-tka po wirusie ma szerszy i przyjemniejszy zakres obrotów użytecznych i jest całkiem OK

              Co do samego 4x4 nie wypowiadam się bo nie wiem jak się sprawuje rozwiązanie zastosowane akurat w O1. Pojawiały się jednak opinie że jeśli nie jeździ się notorycznie po terenach górzystych czy relatywnie nieprzystępnych to nie warto mieć ciśnienia na wersję 4x4...

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tylko ze 4x4 90KM jest bardzo malo, wiekszosc w PL to ATD 101KM, wiec silnik na pompkach
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • paf
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3140

                  #9
                  Zamieszczone przez faj3r
                  Z jakim silnikiem opłaca się w ogóle myśleć o 4x4? 90KM będzie raczej przymało o ile się nie mylę.
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tylko ze 4x4 90KM jest bardzo malo, wiekszosc w PL to ATD 101KM, wiec silnik na pompkach
                  źle doczytałem w pośpiechu, odpowiadając sądziłem że na końcu pytania faj3r spytał generalnie o O1 ops:

                  Komentarz

                  • faj3r
                    Rider
                    • 2008
                    • 290

                    #10
                    Dzięki wielkie za odpowiedzi. Wynika z tego, że tak jak na początku zakładałem, nie warto się pchać w 4x4 tym bardziej, że w większości jeżdżę po mieście + czasem trasa - a bezdroża prawie wcale. O 4x4 myślałem ze względu na bezpieczeństwo na trasie i o jazdę w zimie.

                    Odchodzac trochę od tematu zapytam w takim razie:

                    - To którego 1.9 TDI polecilibyście? Polecano mi 90KM jako najtańszy w eksploatacji i najtrwalszy, ale wolał bym mieć te 110KM które można jeszcze podciągnąć, a poza tym 4x tarcze hamulcowe to też nie w kij dmuchał. Martwię się tylko późniejszymi kosztami eksploatacji, czyli spalaniem i ewentualnym serwisowaniem i naprawami.
                    ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
                    :arrow: zdjęcia

                    Komentarz

                    • Andja
                      Rider
                      • 2006
                      • 596

                      #11
                      Zamieszczone przez faj3r
                      Dzięki wielkie za odpowiedzi. Wynika z tego, że tak jak na początku zakładałem, nie warto się pchać w 4x4 tym bardziej, że w większości jeżdżę po mieście + czasem trasa - a bezdroża prawie wcale. O 4x4 myślałem ze względu na bezpieczeństwo na trasie i o jazdę w zimie.

                      Odchodzac trochę od tematu zapytam w takim razie:

                      - To którego 1.9 TDI polecilibyście? Polecano mi 90KM jako najtańszy w eksploatacji i najtrwalszy, ale wolał bym mieć te 110KM które można jeszcze podciągnąć, a poza tym 4x tarcze hamulcowe to też nie w kij dmuchał. Martwię się tylko późniejszymi kosztami eksploatacji, czyli spalaniem i ewentualnym serwisowaniem i naprawami.
                      oj Kolego wydaje mi sie ze martwisz sie na zapas.

                      oczywiscie ze najlepiej miec 130KM + wirus i robi sie calkiem przyjemnie :diabelski_usmiech.
                      spalanie tylko i wylaczne bedzie zalezalo od Twojego butowania a serwis i naprawa to praktycznie te same koszta.

                      szukaj 110KM lub 130KM, 90KM bym sobie darowa bo to zdecydowanie za malo jak na moje gusta

                      Komentarz

                      • AKa
                        Rider
                        • 2008
                        • 572
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Temat o spalaniu już był.

                        Zależy od: warunków atmosferycznych, paliwa i buta.

                        Mi na mieście pali ~7l, mówimy o warunkach letnich. Bo w zimę, są dwie ewentualności: oszczędność i przyjemność. Pierwsza zachodzi czasami też w lato, ale mając 4x4 nie tracimy na kręceniu kołami w miejscu- i potrafi spalić te 6l., za to przy trybie "przyjemność"- oferujacego to, co tygryski i 4x4 lubią najbardziej- potrafi skoczyć pod 8. Ale to tylko czasami, kiedy jest miejsce i możliwość. :wink:

                        A na trasie- zależy, jak jechałem ostatnio do Olsztyna, trasa Augustów-Ełk-Orzysz-Pisz-R.N-Mrągowo-Olsztyn, przejechałem jadąc dynamicznie spaliłem 6.2, za to w drodze powrotnej, kiedy to pedał gazu pokłócił się z podłogą, a przedemną jechała betoniarka, spaliłem 5,9. Co nie zmienia faktu, że można zejść poniżej 5.5, ale to już zakrawa na PSJ. Rekordowo udało się mi zejść w 4.3, ale miałem wrażenie, że czuję, jak broda i liście na drzewach rosną w przyspieszeniu...


                        Na nasz rynek był montowany ATD- czyli 101, ale zdarzają się przywiane z zachodu, których właściciele legitymują je mocą 130km.
                        Ale niegdyś, x czasu temu, były montowane AGRy 90km... Co niestety zakrawa na kpinę przy półtoratonowym samochodzie...

                        Serwis- jeżeli dbamy o autko, to będzie dobrze, przedewszystkim trzeba trzymać terminów (dodatkowo co 30tyś zmiana oleum sylikonowego w haldeksie)...

                        Jeżel masz jakieś pytania, chętnie odpowiem, bo to mogą być ostatnie dni z moją O1 4x4

                        Pozdrawiam
                        Artur

                        PS. Jeżeli jesteś zainteresowany kupnem takiej Skodzianki, zapraszam na PW
                        Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                        Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez paf
                          Pojawiały się jednak opinie że jeśli nie jeździ się notorycznie po terenach górzystych czy relatywnie nieprzystępnych to nie warto mieć ciśnienia na wersję 4x4...
                          4x4 ma przy okazji duzo lepszy zawias z tylu(wielowachaczowe zawiszenie), nie wiem jak z jego trwaloscia na polskich drogach, ale podobno prowadzi sie o niebo lepiej w zakretach niz occta na belce.

                          Jezeli ktos duzo jezdzi zima w trudnych warunkach wersja 4x4 jest do rozwazenia, dodatkowo chyba przeswit tez pod autem jest seryjnie wiekszy.
                          Frajda z zabawy zima
                          Na minus to wieksze spalanie ~1l oraz dodatkowe wymiany oleju w sprzegle haldexa(drogo to wychodzi?)
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • faj3r
                            Rider
                            • 2008
                            • 290

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            (...) oraz dodatkowe wymiany oleju w sprzegle haldexa(drogo to wychodzi?
                            W ASO podobno litr kosztuje 300,- PLN a wchodzi jakieś 4l
                            ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
                            :arrow: zdjęcia

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez faj3r
                              Zamieszczone przez Samiec
                              (...) oraz dodatkowe wymiany oleju w sprzegle haldexa(drogo to wychodzi?
                              W ASO podobno litr kosztuje 300,- PLN a wchodzi jakieś 4l
                              Nie mozliwe :shock: to by wychodzilo 1200zl co 30kkm plus wymiana. Nawet 300zl za caly olej to by bylo sporo. :roll:
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • eX
                                Elegance
                                • 2006
                                • 980

                                #16
                                Zamieszczone przez faj3r
                                Zamieszczone przez Samiec
                                (...) oraz dodatkowe wymiany oleju w sprzegle haldexa(drogo to wychodzi?
                                W ASO podobno litr kosztuje 300,- PLN a wchodzi jakieś 4l
                                buahahahahaah

                                podobno babcia miala wąsy a w sierpniu w warszawie padal snieg :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                                kto ci powiedzial o takiej rzeczy ?

                                filtr w haldexie kosztowal 103,07zl, olej kupuje sie jedno opakowanie koszt 67,50zl, a wymiane podciagneli mi pod przeglad.


                                i takie pytanie jeszcze gdzie te 4 litry wlac, skoro do silnika zalewasz ponizej 5...

                                drozsze sa lozyska, z tylnym zawieszeniem jak chcesz dobrac cos niestandardowego jest mniejsza mozliwosc, auto jest wyzsze o 18mm, olej w haldexie w benzynie wymienia sie co 30tys w dieslu 40tys.

                                Komentarz

                                • faj3r
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 290

                                  #17
                                  eX, nie mam octavii (jeszcze) - tak mi powiedziano, widać wprowadzono mnie w błąd.
                                  Jak tak, to przepraszam za rozpowszechnianie nieprawdziwych danych.
                                  ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
                                  :arrow: zdjęcia

                                  Komentarz

                                  • eX
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 980

                                    #18
                                    faj3r, spoko, takie miales ceny za wymiane oleju w haldexie + filtr, droga to rzecz nie jest. jest kilka rzeczy drozszych np w moim 1.8t inaczej wydech jest zrobiony i trudno tez dostac katalizatory i ciezej wymienic laczniki elastyczne wydechu.

                                    Komentarz

                                    • ruktaf
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 6

                                      #19
                                      Witam temat dawno nie ruszany ale moja O1 1.9 tdi fabrycznie 101 KM teraz ok. 130km przy "prawie" normalnej jeździe w trasie nie chce zejść poniżej 7 a na miejscu to 8-9 skłapnie, raz jak żona przyjechała do domu z pracy mróz i korek to komputer pokazał 12. Mam też audi 80 2.0 quattro na gazie to papa od 15 do 20. Jak się chce mieć wygodę w zimie to przez cały rok trzeba cierpieć. Co do skody to kumpel ma taką samą i jemu około 1L mniej spala, tak przynajmniej twierdzi.

                                      Komentarz

                                      • Jark7
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 777

                                        #20
                                        ruktaf,
                                        czy gdybyś miał decydować jeszcze raz to wybrałbyś ponownie 4x4 ?
                                        Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                                        Jark7
                                        było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                                        Komentarz

                                        • ruktaf
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 6

                                          #21
                                          W ciemno - bo tak jak napisałem wcześniej w lato cierpię, ale za to w zimie gdy jest śnieg a na jesień i na wiosnę, gdy jest błoto to ja się wtedy śmieję a inni "płaczą" i stoją z linką w ręce.

                                          Komentarz

                                          • Jark7
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 777

                                            #22
                                            ruktaf, dzięki
                                            Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                                            Jark7
                                            było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez paf
                                              Pojawiały się jednak opinie że jeśli nie jeździ się notorycznie po terenach górzystych czy relatywnie nieprzystępnych to nie warto mieć ciśnienia na wersję 4x4...
                                              duży błąd. 4x4 zachowuje się znacznie stabilniej również na mokrej czy zaśnieżonej drodze. Od kiedy kupiłem Outlandera wyraźnie czuję różnicę między napędem 4x4 a napędem na przód (O2) - zwłaszcza zimą. Jest różnica i warto przepłacać. Co prawda Outlander to będzie prawdopodobnie pierwsze i ostatnie moje Mitsubishi z uwagi na "drobne" nieścisłości w fakturowaniu a stanem faktycznym w ASO, ale mam wyraźne ciśnienie na 4x4 w każdym kolejnym planowanym zakupie - ma się ukazać SUperb 4x4 2.0 z DSG. Miałem zresztą bardzo pozytywne wrażenia z jazdy testowej Yeti.

                                              Komentarz

                                              • kazik4x4
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2728

                                                #24
                                                Jak pisałem w jakimś poście koszty exploatacji 4x4 zimą rozną w moim przypadku drastycznie.
                                                Chodzi mi o spalanie. Rośnie ok. 25-30%.
                                                O1 ATD 4x4 pali ok 9l - latem mieści się w 7l
                                                Scout pali 10,5 - w normalnych wrunkach mieści się w 7,5l spokojnie

                                                Skok zużycia paliwa wynika z charakterystyki jazdy. Po prostu lubię w warunkach zimowych, a konkretnie na drodze pokrytej śniegiem jeździć szybko)) Przyspieszanie, wyprzedzanie, zakręty ze slide'm to jest to.
                                                Jak jest asfalk tylko mokry czy suchy zużycie od razu spada, bo jeżdżę spokojniej.

                                                Co do przydatności 4x4 tylko zimą i w górach jak ktoś to napisał to powiem tyle:
                                                Niech ośką w deszczowy dzień włączy się tak szybko do ruchu jak ja)))

                                                Komentarz

                                                • entranger
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 71

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez paf
                                                  faj3r nie warto mieć ciśnienia na wersję 4x4...
                                                  Jezdzilem dosc dlugo passatem synchro 1.9 TDI, naped na tylna os (stary dobry torqsen). Chociaz byl drogi w serwisowaniu, to odwdzieczal sie znakomitymi wlasciwosciami jezdnymi w lecie i zimie. Zima dobrze ruszalo sie spod swiatel, a podczas deszczu nigdy nie mialem problemu z wejsciem i wyjsciem z zakretu. Co do spalania to bylo ok 0.5-0.7l wiecej niz ten sam samochod z napeden na 1 os, a wiec spalanie jednak nieznacznie wieksze.

                                                  Jedyny problem, to taki ze wraz z przebiegiem koszty serwisowania wzrastaly az w koncu przekroczyly limit remontowy, wiec pozbylem sie tego samochodu kilka dni pozniej. Sprzedalem go w Polsce okolo 25% ponizej ceny rynkowej wersji przednionapedowej, aby troche zepsuc rynek, tudziez przywrocic go do normalnosci.

                                                  Szkoda, ze malo kto jeszcze montuje torqsen, to byl na prawde dobry naped, chociaz drogi w utrzymaniu. Kazdy, kto ma okazje nabyc pojazd z napedem 4x4 nie powinien sie wahac, bo bedzie zadowolony. Trzeba jednak liczyc sie z drozszym utrzymaniem i wiekszym spalaniem. Jest to zupelnie inna jazda i pozniej czlowiek niechetnie przesiada sie na samochod z napedem na jedna os.

                                                  Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...