[O1] tylnie hamulce 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekgolas
    Classic
    • 2010
    • 18

    [O1] tylnie hamulce 1.9 TDI

    a jak wyglada dolozenie doswietlania zakretow w O2 po FL?
    z uwagi na dodatkowa zarowke, powinno swiecic lepiej (ale trzeba wymieniac lampy) - ktos porownywal?
    tom
  • faj3r
    Rider
    • 2008
    • 290

    #2
    [O1] tylnie hamulce 1.9 TDI

    Chciałbym zapytać jakie były montowane tylne hamulce w Octaviach I 1.9 TDI?

    - Oglądałem 1.9 TDI wersję 90-cio konną (napęd na 1 oś) i były bębny.
    - Widziałem również 1.9 TDI wersję 110-cio konną (napęd na 1 oś) i były tarcze.

    Była jakaś reguła?

    Wiem, że wszystkie 4x4 maiły po 4 tarcze, ale jak to wygląda w tych napędzanych na 1 oś to nie wiem.
    ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
    :arrow: zdjęcia

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      wlasnie taka jak zauwazyles
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • faj3r
        Rider
        • 2008
        • 290

        #4
        Rozumiem, czyli te z mocniejszym silnikiem miały 4 tarcze.

        - ale z tego co pamiętam, była jeszcze wersja 105 KM, 101KM, 130KM. Czy one wszystkie miały 4 tarcze?

        Wychodziło by wtedy, że w dieslach tylko wersja 90 KM miała bębny?
        ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
        :arrow: zdjęcia

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #5
          Z tego co sie orientuje w dieslu od 110KM,a w benzynie od 115KM wzwyz mialy z tylu
          tarcze.
          Co do 4x4 tego nie wiem.
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • faj3r
            Rider
            • 2008
            • 290

            #6
            Dzięki.

            Co do 4x4 to one zazwyczaj mają tarcze. Taki standard.
            ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
            :arrow: zdjęcia

            Komentarz

            • Klauzero
              Rider
              • 2008
              • 575

              #7
              Na szczęście powyższa zasada nie dotyczy OII, chodzi o dokładniejsze działanie systemu ABS, co w przypadku bębnów z tyłu było nieco utrudnione.

              W OI nic straconego, można nieraz trafić używane zawieszenie tylne z tarczami i je zaadaptować, było chyba kiedyś na forum.

              P.S.
              Nie to żebym się czepiał, ale nie ma czegoś takiego jak "TYLNIE HAMULCE", tylne owszem
              Mądry Polak po ©kodzie...

              Komentarz

              • TigzZ
                Classic
                • 2014
                • 4

                #8
                a czy warto zmienić te tylne bębny na tarczowe w octavii I tdi 90km? wiąże się to z dużym kosztem?

                Komentarz

                • trooper
                  Rider
                  • 2011
                  • 525
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Porównywalnym do wymiany bębnów, szczęk, sprężynek na nowe. Przynajmniej u mnie tak to się skalkulowało, wsadziłem belkę z A3, tarcze i klocki miała w dobrym stanie, jeżdżę na nich cały czas.
                  Moja Balbina

                  Komentarz

                  • Czarna_LK
                    RS
                    • 2014
                    • 2255
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    trooper, z A3 masz 232 czy 256mm? Jak już taka zmiana to można byłoby wrzucić coś większego.
                    Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                    _______
                    Piotr

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Audi oraz VW ( A3 i Golf IV) w 1.9 90 KM wstawiał tarcze a w 4x4 były tarcze bodajże też 232mm ale różniły się trochę i wyglądają jak np. tarczo - bęben z bmw.

                      faj3r, nigdy w Octavii 1 nie było wersji 105 konnej.

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Czarna_LK
                        trooper, z A3 masz 232 czy 256mm? Jak już taka zmiana to można byłoby wrzucić coś większego.
                        kolego, 256x22 to już gruba rzeźba jak na OI. Trzeba wymienić wszystko, łącznie z łożyskami. To cywilnej jazdy 232 zupełnie wystarczy
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • duzers
                          Classic
                          • 2013
                          • 15

                          #13
                          Ja tydzień temu zmieniłem bębny na tarcze, właśnie w wersji 90 konnej. Zauważalna zmiana oczywiście na plus, polecam. Zmieniłem całą belkę już z tarczami i zaciskami z golfa IV. Wcześniej wyczyściłem dolot i to było powodem podjęcia decyzji o zmianie hamulców :lol:
                          ALH automat CHIP by Tune-up 130KM 268Nm

                          Komentarz

                          • bendzi40
                            Drive
                            • 2013
                            • 92
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            kolega ma O1 105km ori w salonie kupiona 2005r także takie były ma nalatane prawie 400tkm teraz wymienił turbo i końcówki ori :shock:

                            Komentarz

                            • Czarna_LK
                              RS
                              • 2014
                              • 2255
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Chyba nie było 105KM w O1?
                              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                              _______
                              Piotr

                              Komentarz

                              • rafiki
                                RS
                                • 2012
                                • 15975
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                bendzi40, nie było 105 KM w O1. Były 90/101/110/130 KM. 105 KM był w O2
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road

                                Komentarz

                                • trooper
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 525
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Czarna_LK
                                  trooper, z A3 masz 232 czy 256mm? Jak już taka zmiana to można byłoby wrzucić coś większego.
                                  232, w zupełności wystarczają A jak masz całą belkę, to sprawny mechanik Ci ją w 2 godziny przełoży
                                  Moja Balbina

                                  Komentarz

                                  • xSpiritx
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 6

                                    #18
                                    Chciałbym zapytać jak wygląda wymiana bębnów na tarcze bez zmieniania całej belki, co jest potrzebne oprócz zacisków, tarcz, klocków i dłuższej linki?

                                    Mam wiecznie problem z hamulcami z tyłu, ciągle hałasują. Po wymianie bębnów, szczęk i zestawu sprężyn przez chwilę było cicho i znowu hałasują, szczególnie prawe koło które najwięcej się grzało.

                                    Czy w Octavii zawsze hamulce były takie słabe? W porównaniu do Bory z tarczami z tyłu, to niebo a ziemia.

                                    Komentarz

                                    • rafiki
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 15975
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      xSpiritx, nie jestem pewny, ale chyba się nie da, są zupełnie inne mocowania.
                                      رافال
                                      Spoty
                                      Cause freedom is a lonely road

                                      Komentarz

                                      • ulysse
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 496

                                        #20


                                        jest już taki temat.

                                        Jeżeli kupisz belkę z zaciskami i tarczami to jest plug&play bez zbędnych przeróbek. Do tego oczywiście jeszcze linka hamulca ręcznego.

                                        A różnica w hamowaniu jest duża !

                                        Komentarz

                                        • ThEClienT
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 9

                                          #21
                                          Zamieszczone przez xSpiritx
                                          , co jest potrzebne oprócz zacisków, tarcz, klocków i dłuższej linki?
                                          linki hamulcowe pod zaciski, przewody hamulcowe elastyczne, tarcze kotwiczne.

                                          Komentarz

                                          • ulysse
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 496

                                            #22
                                            Linki hamulcowe do zmiany tak jak pisałem wyżej ale przewody elastyczne ?? U mnie pasowały i nie zmieniałem a tarcze kotwiczne to są już w belce. No chyba, że kupisz belkę "golasa" ale to się nie opłaca.

                                            Komentarz

                                            • xSpiritx
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 6

                                              #23
                                              Dzięki za odpowiedzi.

                                              Widziałem na aukcjach że ta sama belka jest do różnych modeli aut. Od jakich można wsadzić? Trochę mam obawy że trafi mi się belka lekko walnięta i okaże się dopiero później podczas jazdy, dlatego pytałem jak to wygląda bez zmiany belki.

                                              Komentarz

                                              • rafiki
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 15975
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                xSpiritx, O1/A3/G4/Leon/Toledo 2
                                                رافال
                                                Spoty
                                                Cause freedom is a lonely road

                                                Komentarz

                                                Pracuję...