O1 Drgania kierownicy - po raz kolejny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzegorz1973
    Classic
    • 2007
    • 16

    O1 Drgania kierownicy - po raz kolejny

    Moja ©koda ma już 2080km i dotąd - głownie ze względu na syf na ulicach, zimę, wilgoć i błoto - nie myłem jej dokładne, kilka razy spłukałem, lub odmakała w deszczu.
    Zbliża się wiosna, trzeba będzie umyć wóz.

    Jak myjecie swoje auta, jaką techniką?

    1. Myjnia automatyczna, np. na stacjach.
    Mam czarny samochód, BlackMagic, i nie chcę jechać na myjnię automatyczną, z plastikowymi wirującymi szczotko-drutami skrobiącymi lakier. Kiedyś jeździłem Poldolotem, i miałem zastrzeżenia do dokładności umycia.
    Może są u nas także automaty ale "tekstylne" a miękkimi "pucowarkami", jak w amerykańskich filmach?

    2. Myjki cisnieniowe
    Czy myjnie typu ciśnieniowego są lepsze? Takie lance, samoobsługa na stacji benzynowej? Płukanie → ciepła woda mikroproszkiem → wosk (ponoć) gorący → płukanie?
    Zastrzeżenia/wątpliwości - patzr pkt. 3.

    3. Myjnie "bezdotykowe" - też myją ciśnieniowo, większej mocy urządzenie Karchera (lub konkurencyjne), i pan lub dwóch panów biega wokół auta. Jak i w punkcie 2. zastanawiam się czy to dobre takie "ciśnieniówki"? Czy one czasem nie 'wciskaja' wody tam gdzie nie trzeba? Np. woda pod dużym ciśnieniem nie wchodzi gdzieś w profile, albo pod plastiki, albo np. pod klosze lamp, albo pod mocowania osprzętu, np. pod antenkę?

    4. Mycie gąbką. W ogródku lub przed blokiem.
    Czyli może namoczyć z węża/wiadra, odczekać aż brud się odklei/odmoczy od auta, i mycie gąbką (woda ze środkiem)? Nie szura to wtedy po lakierze jak papier ścierny? Fakt, że gąbkę można płukać, ale i tak pierwszy ruch trzeba zrobić i zetrzeć nie odmoczony kurz i pył z lakieru.

    5. Inaczej? - Jak?

    6. A może nie myć auta? Ojciec kolegi, jeszce gdy królowały FSO1500 twierdził, że brud konserwuje lakier.

    Na myjni nie mamy wpływu na to, jakim środkiem myją/spryskują samochód. A przy myciu własnoręcznym - szampony do lakieru samochodowego? Specjalizowane, np. Mequaiers? Czy zwykły płyn do naczyń, Ludwik, albo mydło?
    (wątek tylko o myciu auta z zewnątrz, lakieru, nie o pucowaniu wnętrza i kokpitu)
  • milun28
    Drive
    • 2006
    • 47

    #2
    O1 Drgania kierownicy - po raz kolejny

    Witam

    Na forum temat przewijał się już kilkanaście razy, przejrzałem chyba wszystko ale... u mnie przypadek jest następujący na zimnych hamulcach lekkie naciśniecie pedału przy wyższych prędkościach powoduje tylko minimalne drganie kierownicy, natomiast jeśli hamulce są bardzo rozgrzane (w sobotę wracałem z Zakopca ) to lekkie naciśniecie pedału hamulca powoduje bardzo duże drgania. Dodatkowo wydawało mi się jakbym słyszał lekkie huczenie - ocieranie klocka o napuchniętą tarcze ??) - czy może to świadczyć ewidentnie o problemie z tarczami, czy może po rozgrzaniu się problemem będzie łożysko w piaście ? Dodam jeszcze że czasami jak dojeżdżam powoli do świateł z nogą na hamulcu to wyczuwam coś na zasadzie "kangurka"

    Czy ma lub miał ktoś podobne objawy i wie od czego zacząć aby wyeliminować te problemy z drganiem kierownicy - chodzi o tą różnice przy różnych temperaturach pracy hamulców ?? Obecnie tarcze jakie posiadam to ATE PD oraz klocki ATE z przebiegiem około 15 tyś

    Będę wdzięczny za jakieś sugestie

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      To huczenie jest tylko przy mocnym hamowaniu?? Takie cos mi sie pojawia na cieplych tarczach.

      Czy probowales metody brutalnej czyli z 10 hamowac z predkosci 140-160 do zera??

      U mnie takie jedno przegrzanie tych tarcz i jedna trasa w deszczu pokonana dosc dynamicznie rozwiazala problem raz na zawsze :szeroki_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • pawilos
        Classic
        • 2006
        • 20

        #4
        podepnę sie do tematu

        w mojej O1 także występują bicia kierownicy, dzieje sie tak jak nacisne lekko na hamulec to kierownica bije od lewej do prawej przy rozgrzanych tarczach i rożnych prędkościach, podczas jazdy jak trzymam ręką lewa na kierownicy odczuwalne sa minimalne drgania - jakby jakiś luz czy coś w tym stylu (cieżko to tak opisać) oraz przy skręcaniu też jest to odczuwalne

        co do tarcz wymieniłem juz 3 komplet tarcz i klocków
        zawieszenie ok - ostatnio wymieniłem tuleje wahacza
        zbieżność - geometria - ok ( 2 razy robiłem w różnych warsztatach )
        wyważenie kół - ok

        jedyna rzecz o której powiedział mi mechanik to, że odczuwalny jest minimalny luz na drążku kierowniczym - tak on to stwierdził, że póki co mogę z tym jeździć

        więc pytam Was drodzy forumowicze gdzie szukać przyczyny bicia kierownicy??


        pozdrawiam

        Komentarz

        • pskosz
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 703

          #5
          Spróbuj sprawdzić opony. U mnie dunlopy powodowały takie bicie że nie wiedziałem o co chodzi. po zmianie opon wszystko przeszło
          pozdrowienia

          Komentarz

          • Pablo82
            Drive
            • 2007
            • 97

            #6
            U mnie było to samo, są to przegrzane tarcze, które się pofalowały.
            Dałem je do przetoczenia i jak ręką odjął, żadnych drgań.

            Komentarz

            Pracuję...