parę dni temu porównywałem swoje jakieś bezfirmowe kable ofc do kabli audioquesta(za 350zł) i nie powaliła mnie różnica
Przepraszam że to powiem, ale w takim razie nie umiesz słuchac albo po prostu tak naprawdę nie potrzebujesz dobrego dzwięku.
Ja po zmienie kabli z Olenbacha na Van den Hulla słyszałem niesamowitą różnicę. Tak samo różnicę słychać na interkonektach ale trzeba widziec co słuchać.
Witam. Czy ktoś może się orientuje ile stopni powinno być na wylocie z kratki nawiewu przy ustawieniu pokrętła na max chłodzenie? U mnie dmucha ok. 14 stopni i tak mi się wydaje, że to trochę dużo. Schłodzenie auta trwa bardzo długo. Jak już się trochę schłodzi to już później jakoś jest ok. Pozdrawiam Adam
marte, moim zdaniem tryb ''econ'' to nic innego jak wylaczona sprezarka,a
inne parametry pozostaja bez zmian.
W climaticu ,jesli wylaczysz przycisk AC to takze wszyskie parametry sa zachowane
w ramach mozliwosci dzialania urzadzenia bez wlaczonego kompresora...i to jest
tryb ''econ'' czyli ekonomiczny [zmniejszone zuzycie paliwa]
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
marte, moim zdaniem tryb ''econ'' to nic innego jak wylaczona sprezarka,a
inne parametry pozostaja bez zmian.
W climaticu ,jesli wylaczysz przycisk AC to takze wszyskie parametry sa zachowane
w ramach mozliwosci dzialania urzadzenia bez wlaczonego kompresora...i to jest
tryb ''econ'' czyli ekonomiczny [zmniejszone zuzycie paliwa]
pozdrawiam
i tak właśnie jest
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Czy przy okazji mogę dowiedzieć się jakie powinny być warunki pomiaru temperatury?
1. Ustawienie temperatury na min i włączona kliema (to oczywiste).
2. Ustawiamy nadmuch "na twarz" i zamykamy inne wyloty?
3. Dmuchawa na max czy na I?
4. Zakładam że po włączeniu klimy należy odczekać jakiś czas (zwiększyć obroty silnika, przejechać się...) ?
Proszę o informacje, innym też się z pewnością przydadzą.
marte, moim zdaniem tryb ''econ'' to nic innego jak wylaczona sprezarka,a
inne parametry pozostaja bez zmian.
W climaticu ,jesli wylaczysz przycisk AC to takze wszyskie parametry sa zachowane
w ramach mozliwosci dzialania urzadzenia bez wlaczonego kompresora...i to jest
tryb ''econ'' czyli ekonomiczny [zmniejszone zuzycie paliwa]
pozdrawiam
Czytając instrukcje do CLIMATIC nigdzie nie piszą o jakimś tam trybie "econ". Po co wprowadzać zamieszanie...
Co to znaczy inne parametry pozostają bez zmian?
Wyłączając AC CLIMATIC dalej reguluje temperature. tzn jak masz ustawione 22 stopnie to próbuje osiągnać tą temperaturę, ale z doświadczenia wiem, że jeżeli na zewnątrz jest w granicach 18 stopni to CLIMATIC raczej nie radzi sobie z chłodzeniem przy wyłączonym AC. Z ogrzewaniem nigdy nie ma problemu, problem zawsze jest z chłodzeniem...
Ostatnio był już gdzieś temat gdzie poruszano działanie CLIMATIC i CLIMATRONIC.
PZDR
marte, w VW Golf V 2004 rok w wersji CLIMATIC u mojego kolegi w miejscu
przycisku AC wystepujacego w O2 jest napis ''ECON'' i dziala dokladnie odwrotnie niz
u nas tzn
-zapalona kontrolka ''ECON''=wylaczona klima
-wylaczona kontrolka ''ECON''=wlaczona klima
Tak wiec jest to tylko kwestia oznaczenia,lub zrobienia dodatkowego przycisku jak w
CLIMATRONICU.
Poza tym w kazdej klimie po wylaczeniu sprezarki inne parametry pozostaja bez zmian,
a uklad probuje utrzymac zadane wartosci w miare mozliwosci.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
marte, w VW Golf V 2004 rok w wersji CLIMATIC u mojego kolegi w miejscu
przycisku AC wystepujacego w O2 jest napis ''ECON'' i dziala dokladnie odwrotnie niz
u nas tzn
-zapalona kontrolka ''ECON''=wylaczona klima
-wylaczona kontrolka ''ECON''=wlaczona klima
Tak wiec jest to tylko kwestia oznaczenia,lub zrobienia dodatkowego przycisku jak w
CLIMATRONICU.
Poza tym w kazdej klimie po wylaczeniu sprezarki inne parametry pozostaja bez zmian,
a uklad probuje utrzymac zadane wartosci w miare mozliwosci.
pozdrawiam
Mówimy o OII a nie VW Golf, a w OII nie ma takiego oznaczenia. Jak ktoś nie widział VW Golf to może go to wprowadzać w błąd.
I nie w każdej klimie po wyłączeniu temperatura jest utrzymywana przez "regulator temperatury". Np w Oplu nie ma CLIMATIC (poza CLIMATRONIC) tylko zwykła klimatyzacja ręczna i jak włączysz AC to chłodzi na maksa, że aż sople wiszą u nosa, a jak wyłączysz AC to poprostu dmucha jakimś tam powietrzem nie regulując temperatury.
Reasumując można wyróżnić 3 rodzqje klimy:
1. automatyczna, gdzie komputer steruje klapami i wiatrakami (wyposażona w czujniki temperatury)
2. pół automatyczna z przyciskiem AC, gdzie komputer steruje klapami (wyposażona w czujniki temperatury)
3. ręczna z przyciskiem AC, gdzie użytkownik reguluje temperature włączając i wyłączając AC a komputer nie steruje klapami i wiatrakami (bez czujników temperatury)
Tak na marginesie układ klimatyzacji to nic innego jak prosty układ regulacji temperatury ze sprzężeniem zwrotnym. Do regulacji temperatury konieczne jest właśnie sprzężenie zwrotne w postaci temperatury wewnątrz auta i jednostki sterującej (regulatora) czyli komputera. Bez czujnika nie ma regulacji, więc pisanie, że każda klima próbuje zawsze utrzymać temperature po wyłączeniu lub włączeniu jest wprowadzaniem w błąd użytkowników.
Ot skrócona teoria sterowania....
W vw econ to klima wyłączona. W zwykłych klimach ręcznych reglulacja działą przez dodanie ciepła na pokrętle tak aby temp byla ok i bez sopli. U mnie dotyczy to vw caddy i czynnik raczej jest, wyminiłem dla spokoju filtr przeciwpyłkowy i dalej dmucha 14 stopni. Sprawdzałem w innym caddy i jest tak samo. W touranie dmucha 2-3 stopnie tylko, że tam jest climatronic i nie wiem czy nie tu jest zasadnicza różnica. Pomiar robiłem przy max nadmuchu na twarz i wszystkich nawiewacz otwartych. Nie wiem czy ten klimatic sam nie dodaje ciepła aby uzyskac temp np. 15 stopni już na wylocie. A w serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Będę musiał poszukać argumentów Pozdrawiam Adam
Komentarz