LPG dla OCTAVI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • antonio82
    Drive
    • 2010
    • 65

    LPG dla OCTAVI

    Witam prosze o pomoc
    szuka navi ze stacją multimedialną do octavi 2002/2003
    co wybrać?
    Czy jest jakiś fabryczny sprzęt?
    Czekam na ifoamrcję i podpowiedzi
  • tomekbog
    Classic
    • 2008
    • 16

    #2
    LPG dla OCTAVI

    WItam
    Mam Octavie 1,6 czy włożenie do niej gazu to dobry pomysł czy lepiej zostać na benzynce
    pozdawiam :szeroki_usmiech

    Komentarz

    • Thor
      Classic
      • 2008
      • 24

      #3
      To zależy ile robisz rocznie kilometrów. Jeśli niewiele , to raczej nie opłaca się. Sam musisz sobie przeliczyć koszt instalacji. A jeśli chodzi o samą instalację , to oczywiście tylko sekwencja. Ja mam firmy BRC , nie narzekam.

      Komentarz

      • tomekbog
        Classic
        • 2008
        • 16

        #4
        A jaka wogóle jest octavia z tym silnikiem?

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          tomekbog, ja mam w swoim instalacje BRC sekwencyjna i równiez nie narzekam. Wręcz sobie chwalę Ja rocznie robię około 25 kkm więcf dawno mi isę już zwróciła i teraz tylko oszczędności. Ale pamietaj że sa to oszczędności pozorne w moim przypadku. Od kiedy mam gaz to nawet po "bułki" jadę do sklepu :P
          Pozdro
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • tomekbog
            Classic
            • 2008
            • 16

            #6
            dzieki i pozdrawiam

            Komentarz

            • orzel720
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2268
              • Superb III (3V3)

              #7
              tomekbog, Cześć! W pełni zgadzam się z Andrev3. Sam miałem Octavię I 1.6 AKL (101KM) i sekwencję OMVL DREAM XXL - jazda bezproblemowa - jedynie z cewką i przewodami zapłonowymi miałem kłopoty ale to przecież nie wina instalacji LPG. Zrobiłem na LPG w rok ok 42000km I spalanko ok 10-11L/100km (70% trasa). Ale teraz przesiadłem się na OII TDI i nie mam zamiaru tego zmieniać

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9942
                • Ford

                #8
                Ja też chciałem sobie założyć instalację, ale zrobiłem sobie pewne obliczenia i oto, co mi wyszło (wartości dość mocno zaokrąglalem):
                a. zakładanu przebieg roczny: 12.000km (taki mam średni przebieg roczny)
                b. średni roczny koszt benzyny: 4,50zł/l (ja tankowałem między 4,20 a 4,70zł/l)
                c. średni roczny koszt gazu: 2,50zł/l (choć cena średnia będzie pewnie rosła z uwagi na wzrost kosztu akcyzy)
                d. średnie spalanie na Pb: 8,5l/100km
                e. średnie spalanie na LPG: 10,5l/100km (LPG) + 1,0l/100km (Pb na rozruch)
                reasumując: na każde 100km oszczędzam na paliwie: 38zł - 31zł = 7zł, czyli rocznie oszczędzam około 850zł.
                Należy jednak od powyższej oszczędności odjąć pewne wydatki:
                f. dodatkowe badanie techniczne: 70zł/rok
                g. regulacja instalacji: 150zł/rok
                h. dodatkowe koszty wynikające z eksploatacji LPG (np. częstsza zmiana świec, kabli WN, filtrów, etc.): 150zł/rok
                Reasumując wszystkie koszty: roczna oszczędność przy jeździe na LPG i przebiegu około 12.000km to jakieś 500zł. A to oznacza, że zwrot kosztów instalacji LPG nastąpi dopiero po 5 latach i dopiero wtedy tak naprawdę zaczyna się oszczędzać na paliwie (bo koszt instalacji to od 2.500zł w górę).
                A to oznacza, że przy małych przebiegach (takich jak moje) montaż instalacji nie ma sensu.
                Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości co do moich obliczeń może sobie w sposób prościutki policzyć po swojemu korzystając z mojego "szymela" - a myślę że warto policzyć przed podjęciem decyzji o montażu gazu.
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • gosmo
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 201

                  #9
                  Zamieszczone przez Agamek12
                  A to oznacza, że przy małych przebiegach montaż instalacji nie ma sensu. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości co do moich obliczeń może sobie w sposób prościutki policzyć po swojemu korzystając z mojego "szymela".
                  To jest dowód na to, że jak coś chce się udowodnić to tak się dobiera parametry, aby mieć rację niezależnie od tego jaka jest prawda. Masz rację, jeśli ktoś kupuje nowe auto, chce nim jeździć z 10k rocznie i sprzedać po dwóch latach
                  Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9942
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez gosmo
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    A to oznacza, że przy małych przebiegach montaż instalacji nie ma sensu. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości co do moich obliczeń może sobie w sposób prościutki policzyć po swojemu korzystając z mojego "szymela".
                    To jest dowód na to, że jak coś chce się udowodnić to tak się dobiera parametry, aby mieć rację niezależnie od tego jaka jest prawda. Masz rację, jeśli ktoś kupuje nowe auto, chce nim jeździć z 10k rocznie i sprzedać po dwóch latach
                    Dlatego na samym końcu swoich wypocin napisałem, aby samemu dobrać sobie wartości tak, aby wyszło to, co ktoś chce. Ale nie wydaje mi się, abym coś naciągnął zbyt mocno. Ja nie chcę nikogo do niczego przekonywać, bo nie mam w tym żadnego interesu...

                    I tak z zupełnie innej beczki: nie jestem przeciwnikiem LPG, co więcej, moje drugie auto (golf mk2 widoczny pod nickiem) jest zasilany LPG i bardzo sobie chwalę ten układ...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • Pablo82
                      Drive
                      • 2007
                      • 97

                      #11
                      Ja mam 1.6 AKL i sekwencję BRC. Powiem krótko - jestem bardzo zadowolony, żadnych problemów, żadnych strzałów, żadnego szarpania, żadnego odczuwalnego spadku na mocy a spalanie w trybie miejskim z moją ciężką nogą wynosi 10,5 l / 100 km. W każdym bądź razie jeśli będziesz jeździł to się zwróci.

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Pablo82
                        Ja mam 1.6 AKL i sekwencję BRC. Powiem krótko - jestem bardzo zadowolony, żadnych problemów, żadnych strzałów, żadnego szarpania, żadnego odczuwalnego spadku na mocy a spalanie w trybie miejskim z moją ciężką nogą wynosi 10,5 l / 100 km.
                        Popieram. Tylko mam mniejsze zużycie, ale to w mieszanej jeździe. Generalnie masz ok. 24gr/km (u uwzględnieniem dodatkowych kosztów przeglądów technicznych i rejestracyjnych LPG oraz benzyny na rozruch) przy LPG i 38 gr/km przy benzynie czyli ok. 14 gr/km różnicy. resztę sam policzysz. 135kkm AKL O1, 60kkm BSE O2.
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        częstsza zmiana świec, kabli WN, filtrów, etc
                        a to po co? Chyba dla lepszego samopoczucia, bo samochód tego raczej nie potrzebuje.

                        Komentarz

                        Pracuję...