spadek mocy octavia ASZ 131 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robuś
    Drive
    • 2010
    • 75

    spadek mocy octavia ASZ 131 km

    no z tego co ja się orientowałem to normalnie w jednym kolorze taki haft + tzw. przygolowalnia + fakt że to tylko jedna sztuka to taka radość może kosztować około 100 zł.
    I nie bardzo chcą się czegoś takiego podejmować a oczywiście jeżeli ilość szt. jest większa to cena spada no ale o to już nie pytałem bo nie robię kilkudziesięciu szt.
    Oczywiście istnieje też możliwość dogadania się z przysłowiowym Panem "Mietkiem" który tam pracuje i na fuchę to koło 30 zł. ale uważam że to dalej sporo. dlatego byłem zainteresowany tematem jaki zapodał kolega Mast ale temat umarł.
  • momo05
    Rider
    • 2008
    • 395

    #2
    spadek mocy octavia ASZ 131 km

    zaobserwowalem w swojej skodzianie silnik 131 km ASZ dziwny objaw przy dodaniu gazu wyprzedzajac nagly spadek mocy zaswiecil sie chek predkosc max 130 i koniec dojechalem tak 50 km zgasilem czek sie swiecil moc wrocila
    kiedys mialem taki objaw i ktos poradzil aby wymienic zaworek chyba N73 sie nazywa sa tam 2 wymienilem tydzien temu oba pierburga a spadek jak wystepuje ni z gruszki ni z pietruszki moze ktos ma jakis pomysl co sprawdzic gdzie szukac
    .................................................. ..............
    O SERCE SZKODNIKA dba
    Perfect Serwis DobryGrześWawa

    .................................................. ..............

    Komentarz

    • grejan
      Ambiente
      • 2008
      • 104

      #3
      Miałem podobnie w mojej O1 110KM i miałem zatartą kierownice turbspr i musiałem wymienic jeszcze przepływomierz i wszystko jest teraz OK więc ciężko stwierdzić co było winne albo turbo albo przepływomierz.

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        momo05, wpisz w szukajce: notlauf, zapieczone kierownice
        w skrócie:
        auto wpada w tryb serwisowy bo najprawdopodobniej przeładowuje turbina.
        najczęstsze przyczyny to:
        - padł zawór n75
        - zapiekają się kierownice w turbinie (najczęściej odcina przy ok 3000 obr).

        ja taki temat przerabiałem u siebie. turbina poszla do regeneracji bo zapiekały się kierowniczki (koszt ok 500zl). auto smiga jak nowe.

        momo05, podłącz vaga. przejedź się autem, kręć ponad 3000 az wpadnie w tryb awaryjny i odczytaj błedy które wysypie. najlepiej zrobic logi dynamiczne i wrzucić na forum, bedzie wiadomo co i jak.

        Komentarz

        • momo05
          Rider
          • 2008
          • 395

          #5
          jutro pojade do servisu podepne pod vaga moze cos wyskoczy N75 wymienilem na nowy tydzien temu przejechal jakis 150 km wiec chyyba niepadl po 5 dniach
          .................................................. ..............
          O SERCE SZKODNIKA dba
          Perfect Serwis DobryGrześWawa

          .................................................. ..............

          Komentarz

          • vaver
            Classic
            S_OCP Member
            • 2005
            • 23

            #6
            W ASZ w często winą na tryb jest mieszek turbiny- przegniwają konieczna wymiana - koszt ok 500zł z wymianą
            OI ASZ

            Komentarz

            • momo05
              Rider
              • 2008
              • 395

              #7
              a czy ten mieszek turbiny mozna kupic jako oddzielna czesc dostane to w aso jak ne to gdzie to kupic
              .................................................. ..............
              O SERCE SZKODNIKA dba
              Perfect Serwis DobryGrześWawa

              .................................................. ..............

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tak dotaniesz w ASO.... razem z nowa sprezarka

                Najpierw trzeba zdiagnozowac, bo na zasadzie podobno to mozna wymienic pol auta na nowe
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • momo05
                  Rider
                  • 2008
                  • 395

                  #9
                  no dobra to wytlumaczcie mi jak np gosc o niku vaver wymienil mieszek za 500 ?
                  .................................................. ..............
                  O SERCE SZKODNIKA dba
                  Perfect Serwis DobryGrześWawa

                  .................................................. ..............

                  Komentarz

                  • 2pac
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1476
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    jak?


                    cytat z cennika

                    wymiana mieszka turbiny + mieszek + regulacja 300zl
                    President Johnny II + President Florida/ ML-145
                    O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                    OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                    Komentarz

                    • cysterniarz
                      RS
                      • 2008
                      • 1887
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      momo05, musisz jechać do jakiegoś tunera lub firmy co regeneruje turbiny. Mieszka nie kupisz od tak sobie w sklepie jako części zamiennej, a na pewno nie bawi sie już w to ASO, uznają, że mieszek do wmiany to zaproponują Ci nową suszarke za 7tys. Ja akurat jak regenerowałem turbine nie potrzebowałem wymieniać mieszka bo był dobry ale jak coś u tunera leżały już wyczyszczone, lśniące UŻYWKI gotowe do założenia - bo tylko z takiego źródła możesz ewentualnie je nabyć.
                      Ale wpierw zrób logi bo niekoniecznie musi to być mieszek, trza tam zajrzeć, poruszać i ocenić jak to chodzi (są opory czy niet).

                      Komentarz

                      • marekdudi
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 64

                        #12
                        Pozdrawiam,nowy mieszek można nabyć na Allegro w cenie 240 i 450 zł.Kupiłem sam ten za 240 zł i na przyszły tydzień planuje wymienić.
                        marekdudi

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Kolega pytal o ASO, nie o alledrogo i tunerow Ale tak jak mowie, po co wymieniac mieszek, jak to nie musi byc powod problemow :idea:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • momo05
                            Rider
                            • 2008
                            • 395

                            #14
                            mieszkow do kupienia nie widzialemjesli macie namiar to podeslijcie gdzie mozna kupic
                            bylem dzis w aso skody pobadali vagem gosc jechal na 3 biegu najpierw 1500 obrotow potem na maxa i nic potem jeszcze raz bo nie skasowal bledu i chek wywalilo i blad cos typu przeladowanie gornej wartosci turbiny wiec ja mu na to ze moze mieszek ze moze kierownice do przesmarowania a on ze jak by to bylo to to raczej po zatrzymaniu wylaczeniu i wlaczeniu moc by nie wracala a wraca raczej sklanial sie do przepłymomierza wiec jestem glupi calkowicie
                            .................................................. ..............
                            O SERCE SZKODNIKA dba
                            Perfect Serwis DobryGrześWawa

                            .................................................. ..............

                            Komentarz

                            • cysterniarz
                              RS
                              • 2008
                              • 1887
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              momo05, nie jedź już do tego ASO, a jak naprawisz auto u dobrego tunera (czyt. wyżej) to wyślij temu panu specjaliście z superASO pocztówkę z załączonym wykresikiem z hamownii :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • momo05
                                Rider
                                • 2008
                                • 395

                                #16
                                bylem dzis w servisie na vagu pau servisantowi wyskoczyl blad za wysoka wartosc przeladowaie turbiny wspomnialem mu o kierownicach w turbinie o mieszku a on stwierdzil ze wyglada mu to na przeplywke wiec teraz jestem glupi bo powiedzial ze najlepiej jak nbeda mieli taka to zamienic i sprawdzic ja mu o dolegliwosciach i propozycjach ludzi z forum on ze jak by kierowniczki i miesze to by po wyskoczeniu bledu i zgaszeniu auta moc nie wracala jestem w kole
                                .................................................. ..............
                                O SERCE SZKODNIKA dba
                                Perfect Serwis DobryGrześWawa

                                .................................................. ..............

                                Komentarz

                                • cysterniarz
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1887
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  momo05, proponuje Ci poczytaj najpierw tematy: notlauf, zapiekanie się kierownic, przeładowanie turbin to zrozumiesz na czym polega ten bałagan z przeładowaniem. Nie wdawaj się w dyskusję z serwisantem bo oni idą po najmniejszej lini oporu. Nie powie Ci że to kierownice albo mieszek bo wtedy musiałbyś wymienić CAŁĄ turbinę za blisko 7tys a chyba tego nie uczynisz prawda i on doskonale o tym wie. N75 masz nowy wiec obstawiają przepływkę bo to kilka stówek i jeszcze klient się może skusi na taki wydatek.
                                  Robiłem u siebie czyszczenie turbawki bo zapiekały się kierownice, auto ciągnęło do 3000obr a później turbina się wysrywała i notlauf. Po restarcie silnika moc wracała. Naprawa kosztowała mnie 500zl w tym też czyszcze dolotu, test dynam. efekt => :szeroki_usmiech
                                  2pac, podał Ci rozwiązanie, czemu upierasz się na to ASO ???

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Ta.. przeplywka - zmien lepiej to ASO, qrna co za ludzie tam pracuja. Przeciez przeplywke osiol moze tez zbadac i bedzie.


                                    Masz przeladowanie, system przechodzi w tryb awaryjny. Resetujesz system, na postoju nie ma bledu, wiec juz nie jest w trybie awaryjnym i ma pelne doladowanie, az do momentu znow przekroczenia wartosci doladowania. No ale to jest za trudne dla wielu pracownikow autoryzowanej stacji obslugi
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • 2pac
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1476
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      przeplywke sprawdzasz... odlaczajac ja :P
                                      powiem to co zawsze w takim przypadku... mieszek lub kierownice.

                                      rzut beretem od Plonska masz Dębe gdzie stacjonuje Grzesiek... zamiast wydawac na kolejne bledne odczyty ASO, bys zajrzal do niego i by Ci to w mgnieniu oka zdiagnozowal...

                                      naprawy -> mieszek 300zl, a jesli kieronice to 400zl i bys mial problem z glowy...

                                      zas kazde ASO kaze Ci wymienic turbine, bo to im sie oplaca a nie zabawa w czyszczenie/naprawianie..
                                      President Johnny II + President Florida/ ML-145
                                      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                                      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                                      Komentarz

                                      • misiek^wro
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8321

                                        #20
                                        momo05, kolego, polecam Ci po napisaniu przed kliknieciem "wyslij" przeczytac tresc posta - bo ni cholery nie potrafie zrozumiec tego belkotu.

                                        Jednak po kolei.

                                        Auto wpada w tryb awaryjny - padla jedna z 3 przypuszczalnych rzeczy. Wszystko tu juz wymieniono. Oczywiscie mechanik ma racje - najlepiej podmienic przeplywke, bedzie ok - placisz za przeplywke i jest po robocie.

                                        Jednak przeplywke latwo sprawdzic, wystarczy auto zabrac na trase, poprzyspieszac i sprawdzac czy trzyma normy, czy nie. Jesli miesci sie w widelkach, fajnie by bylo sprawdzic zaworek N75 - jednak Ty go juz wymieniales - wiec ... wypadaloby zobaczyc turbine.

                                        Na poczatek najlepiej rozruszac kierowniczki ... a pozniej walczyc z caloscia.
                                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                        Komentarz

                                        • momo05
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 395

                                          #21
                                          dzwonilem do Grzeska ma napiete terminy ale umowilismy sie najpierw na zdjadnozowanie zobaczymy co wyjdzie dam znac
                                          .................................................. ..............
                                          O SERCE SZKODNIKA dba
                                          Perfect Serwis DobryGrześWawa

                                          .................................................. ..............

                                          Komentarz

                                          • Hunter
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1655

                                            #22
                                            ja już problem mam z głowy... przepływomierz wymieniony i moc się znalazła
                                            ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                            >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                            Komentarz

                                            • JAKUB
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 4

                                              #23
                                              Witam wszystkich
                                              mam podobny problem co kolega momo05

                                              moja octavka wchodzi w tryb awaryjny ,po odczytaniu błedów pokazuje - przekroczona dolna granica cisnienia doładowania - po wgraniu serii - silnki ALH 90KM jest na razie spokój . W srewisie stwierdzili że turbina jest OK a powodem może być zawór regulacji cisnienia.
                                              i jeszcze jedno pytanko czy powodem tego może być chip? dodam że po tuningu przejechałem jakies 10000km i było wszystko OK

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                No jak dolna jest przekroczna to albo zapieczone sa kierownice, albo zgnity mieszek podcisnienia i tyle. Nic innego raczej nie ma co szukac.

                                                Pewnie auto z dolu ma mula, a od 3000obr.min jedzie normalnie.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • JAKUB
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 4

                                                  #25
                                                  podobno turbina jest OK serwis mówi o zaworze N75
                                                  i dzieje sie to soradycznie , a tak naprawde po wgraniu serii i przejechaniu jakies 1000km nie zdazyło sie aby wszedł w tryb awaryjny

                                                  [ Dodano: Pią 29 Sie, 08 22:07 ]
                                                  jeszcze jedna informacja
                                                  po zrobieniu logów nic nie wykazuje - logi są OK
                                                  a dzieje sie to na programie zmodyfikowanym 124KM i 240Nm w serii jest jak na razie wszystko dobrze

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...