Pytanie do użytkowników CLIMATRONIC'a

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario_op
    Ambiente
    • 2005
    • 112

    #26
    Ja czasem odczuwam włączenie (słychać załączenie kompresora i czuć lekkie szarpnięcie) a czasem nie wiadomo czy to już.
    COMBI ELEGANCE'03 ASV

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #27
      Zamieszczone przez mario_op
      czuć lekkie szarpnięcie
      Dokaldnie ,nie jest to az takie " szarpniecie" ale dosc wyczuwalne.
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • rastafaraj
        Drive
        • 2005
        • 52

        #28
        A ja mam ostatnia dziwne akcje z climatronikiem

        Gdy jest wlaczony w trybie normalnym
        (tzn nie econ ani nie Auto) to wibruje mi pedal hamulca, slychac nawiew, ale zimno powietrze wydobywajace sie z nawiwow jest tak znikome ze prawie go nie ma.
        Zadnego smrodu w aucie nie ma ani nic. W ustawieniu Econ klima dziala bez zarzutu, w Auto czasami dziala bez zarzutu a momentami w ogole nie daje powietrze, ale tak to chyba dziala.
        Natomiast ten wibrujacy hamulec mnie irytuje.
        Doszedlem do wniosku ze jest to wina tego ze za duzo jezdze z otwartymi szybami a klimy nie wlaczam w ogole...takwiec pojezdzilem na klimie przez caly tydzien i juz efektu wibrujacego hamulca nie ma, ale ciagle powietrza w ustwieniu normalnym klima nie daje...raz na jakis czas sie zalacza i dziala jak lodowka...ale to raz na 10 prob.
        Filtr przeciwpylkowy mam nowiutki zreszta wszystkie mam nowki i to nie filtrona tylko boscha ....
        heheh

        Komentarz

        • Qulek
          RS
          • 2005
          • 1630
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #29
          Co do spadku mocy z włączoną klima to nie zauważyłem żeby sie TDI dławiło bardzo.. szczerze to wogóle nie zauważyłem spadku mocy... Mamy manualną i jest ok tylko denerwuje mnie to że nie moge sobie ustawić takiego klimatu (czytaj temperatury :szeroki_usmiech ) jakbym chciał...
          BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

          Było O1 jest O3

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez Qulek
            Mamy manualną i jest ok tylko denerwuje mnie to że nie moge sobie ustawić takiego klimatu (czytaj temperatury :szeroki_usmiech ) jakbym chciał...
            Ja tam nie narzekam ,grunt aby chlodzila w upalne dni k A jak na trase wyskocze z otwartymi szybami to porazka :? szum taki ze gluchne ,dlatego ciesze sie ze wziolem occte z klima nawet ze manualna :wink:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #31
              rastafaraj, byc moze sprezarka siada lub czynnik amba wcieła jedz do kolesi co robia z klima i sie na tym znaja bo jesli cos jest uszkodzone to trzeba szybko napraiwc puki koszty mogą byc niewielki potem to moze sie okazac ze koszty beda prawie równe z kosztami wymiany klimy na nową

              Komentarz

              • rastafaraj
                Drive
                • 2005
                • 52

                #32
                sprezarka siada tego jestem pewien, bo zostawiam juz na cwiartce za soba wielkie czarne chmury
                tylko co z tym pedalem hamulca, czemu wibrowal...bo teraz juz klima spox, chyba dlugo nie byla uzywana i cos sie jej po$#%balo... ale z tym hamulcem czemu przez buta czulem wibracje??
                heheh

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  No Dobra to powiedzcie mi dlaczego grupa VW juz nie stosuje climatronica takiego co jest teraz ? zobaczcie sobie jaka jest np w nowym golfie , na pokretła
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Qulek
                    RS
                    • 2005
                    • 1630
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #34
                    mi dlaczego grupa VW juz nie stosuje climatronica takiego co jest teraz ?
                    Według mnie dlatego że tamten był juz stary a z wejściem nowych modeli (GOLF V, Passat, FOX, Polo, OCTAVIA II i inne wynalazki) musieli coś zmienić..... takie jest moje zdanie...
                    BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                    Było O1 jest O3

                    Komentarz

                    • Tytus
                      Drive
                      • 2005
                      • 93

                      #35
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Zamieszczone przez danielpoz
                      Fox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klime
                      Ja mam manualna i czuje kiedy jest wlaczona :twisted: zaprzeproszeniem gowniano mi sie rusza z klima dopuki ASR nie wylacze :wink:
                      a ja nic nie czuję, ostatnio nawet to sprawdzałem, włączałem i wyłączałem klimę przy przyspieszaniu, zero różnicy, diesel musi mieć wystarczający zapas mocy by tego nie było czuć, co innego 1,6 MPI...

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Bo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.

                        A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Tytus
                          Drive
                          • 2005
                          • 93

                          #37
                          Zamieszczone przez kbaran
                          Zamieszczone przez danielpoz
                          wlasnie klimatronik w octavi jest rewelacyjny tylko jesli nie wie jak sie tym poslugiwac to prponuje przeczytac instrukcje!!!

                          Fox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klime
                          U mnie też włączenie sprężarki climatronica wyraźnie osłabia auto. Szczególnie jak się jedzie na równym gazie to włączenie spężarki powoduje jakby chwilowe "przychamowanie" silnika. Ja z kolei podziwiam osoby które nie widzą różnicy w osiągach auta czy jadą z klimą czy bez :shock: . Być może mam zbyt czułą dupohamownię :szeroki_usmiech
                          albo w climatronicu jest wydajniejsza (mocniejsza) nagrzewnica i sprężarka, by możliwe było szybsze i efektywniszje nagrzanie/schłodzenie wnętrza

                          O2 zauważyłem, że ma dupiastą przypadłość, mianowicie powietrze "wpada" do samochodu swobodnie przez kanały wentylacyjne i "wpada" szybciej lub wolniej w zależności od prędkości - czemu jest to dupiaste? w zimne dni przy włączonym ogrzewaniu zauważyłem (mam manualną klimę) że jak jadę szybciej muszę podkręcić ogrzewanie, bo większy pęd powietrza = nadmierne chłodzenie, "semiautomatic" nie jest w stanie wyregulować dostatecznie dobrze sam temperatury

                          w aucie z klimą automatyczną nie powinno powietrze mimowolnie wpadać do samochodu nawet przy szybkiej jeździe, co ciekawe miałem tak nawet w Punto, przy 140 kmh nawet, bez wiatraka z kratek w ogóle nie wiało, zaletą takiego rozwiązania jest to, że warunki zewnętrzne nie wpływają na to, w jaki sposób układ chłodzi wnętrze, nagrzewaniem/chłodzeniem steruje wyłącznie nawiew wymuszony - ergo - ma on lepsze możeliwości do precyzyjnego ustawienia temperatury, ALE by szybko reagować musi być wydajny...ergo...bardziej energożerny...

                          [ Dodano: Sob 09 Lip, 05 22:41 ]
                          Zamieszczone przez djczas
                          predkośc nie ma znaczenia
                          a tak nawisem wyjasnij co masz namysli (szarpniecie) mocne spowolnienie teoretycznie i praktycznie nie powinienes odczuci bo masz powyżej sto koni pod maseczką wiec cos jest nie tak
                          w zyciu nie czułem żadnego szarpnięcia...

                          Komentarz

                          • Qulek
                            RS
                            • 2005
                            • 1630
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #38
                            ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie
                            A może to CLIMATIC czyli półautomtyczna klima która na pokrętłach ma skale.. i wtedy moża wyregulować.. W Octavce Tour Ice jest własnie taka klima...
                            BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                            Było O1 jest O3

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              Zamieszczone przez Qulek
                              ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie
                              A może to CLIMATIC czyli półautomtyczna klima która na pokrętłach ma skale.. i wtedy moża wyregulować.. W Octavce Tour Ice jest własnie taka klima...
                              Zagadza sie da sie wyregulowac temperature na skale, ale to nie jest klimatyzacja dwustrefowa. Stary climatronic z Octy I tez jest jedno strefowa klimatyzacja. A wiec mozemy sobie ustawic w calym aucie taka sama temperature. Nowy dwustrefowy climatronic w Octavii II pozwala kierowcy ustawic np 18'C a pasazerowi 23'C - przynajmniej taka temperatura ma byc w zalozeniu tego systemu, potem dochodzi wiele czynnikow, ktore nie wplywaja pozytywnie na taki rozklad temperatur.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #40
                                W Poznaniu w ASO odgrzybianie również - w promocji :lol: w maju kolega za tyle też robił - 70 zł.


                                rastafaraj napisał
                                "W ustawieniu Econ klima dziala bez zarzutu"
                                Z tego co zauważyłem i nie którzy wyjaśniali to Econ to nie klima tylko zwykły wiatraczek. Jak na zewnątrz będzie ciepło ustaw na Econ np 20stop i przełącz za 5min na Auto zobaczysz różnicę między 20 a 20 :szeroki_usmiech , między klimą a klimą k

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  balum, Kolega rastafaj zakonczyl przygode z naszym forum jak to wyglosil w jednym z postow - taka uwaga techniczna :twisted:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Bo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.

                                    A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
                                    stary panel tez byl 2 sterefowy a galeczek nie posiadal hahaha np.w VW i SEAT

                                    a co w tym dziwnego ze moze byc osobno regulowana temperatura dla kierowcy i pasazera? stare BMW nawet bez klimy mialo takie cos

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Zamieszczone przez danielpoz
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Bo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.

                                      A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
                                      stary panel tez byl 2 sterefowy a galeczek nie posiadal hahaha np.w VW i SEAT

                                      a co w tym dziwnego ze moze byc osobno regulowana temperatura dla kierowcy i pasazera? stare BMW nawet bez klimy mialo takie cos
                                      Mowimy o Octavii I i II.

                                      Octa I nie miala klimy dwu strefowej a Octa II ma ja tylko i wylacznie w przypadku montazu climatronica, a nie zwyklej manualnej klimy lub nawet climatica.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • wasyl
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1084

                                        #44
                                        ale po co jest dwustrefowa klima? :roll: jak i tak powietrze sięwymiesza....? :?
                                        ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                        www.wasilewski-foto.pl
                                        KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                        Komentarz

                                        • mario_op
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 112

                                          #45
                                          Zamieszczone przez BioBogon
                                          Fox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klime
                                          Przecież to czuć i to bardzo, ale wiadomo coś za coś...
                                          :roll: qrde to od dzisiaj jeźdźe bez klimy. Może kiedyś z górki uda się osiągnąć powyżej 220 moim bocianem :lol:
                                          COMBI ELEGANCE'03 ASV

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Zamieszczone przez wasyl
                                            ale po co jest dwustrefowa klima? :roll: jak i tak powietrze sięwymiesza....? :?
                                            Mielismy jedno auto z dwu strefowa klima i jakos to tam dzialalo. Wiem jedno. Dziala to doskonale w momencie kiedy kierowca chce miec wokol siebie temperature powiedzmy 18'C bo przy takiej dobrze mu sie w trasie jedzie, a pasezer musi miec 22-24'C bo mu jest zimno. Wtedy kierowca ma chlodek a pasazer nie marznie i to sie czuje.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • neko
                                              Classic
                                              • 2006
                                              • 3

                                              #47
                                              Tak sie naczytalem o tym climatroniku tych waszych opinii i chyba mi sie spodobalo to moze ktos z was wie czy droga jest przerobka z manuala na automatyczna no i czy wogole mozliwa???

                                              Komentarz

                                              • -Piotr-
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1018
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                neko, wystarczy kliknąć na "szukaj"
                                                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                                O III czarna liftback - reaktywacja

                                                Komentarz

                                                • Krzysztof7940
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 21

                                                  #49
                                                  Witam
                                                  A czy ma ktoś może całą instrukcj ę do klimatronika , najlepiej w pdfie , dzięki

                                                  [ Dodano: Wto 13 Maj, 08 09:27 ]
                                                  Pilnie potrzebna instrukcja do klimatronika

                                                  [ Dodano: Wto 13 Maj, 08 12:40 ]
                                                  Ma ktoś może instrukcję do klimatronika taką dokładną ?????
                                                  DZIĘKI
                                                  km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...