Ja czasem odczuwam włączenie (słychać załączenie kompresora i czuć lekkie szarpnięcie) a czasem nie wiadomo czy to już.
Pytanie do użytkowników CLIMATRONIC'a
Zwiń
X
-
A ja mam ostatnia dziwne akcje z climatronikiem
Gdy jest wlaczony w trybie normalnym
(tzn nie econ ani nie Auto) to wibruje mi pedal hamulca, slychac nawiew, ale zimno powietrze wydobywajace sie z nawiwow jest tak znikome ze prawie go nie ma.
Zadnego smrodu w aucie nie ma ani nic. W ustawieniu Econ klima dziala bez zarzutu, w Auto czasami dziala bez zarzutu a momentami w ogole nie daje powietrze, ale tak to chyba dziala.
Natomiast ten wibrujacy hamulec mnie irytuje.
Doszedlem do wniosku ze jest to wina tego ze za duzo jezdze z otwartymi szybami a klimy nie wlaczam w ogole...takwiec pojezdzilem na klimie przez caly tydzien i juz efektu wibrujacego hamulca nie ma, ale ciagle powietrza w ustwieniu normalnym klima nie daje...raz na jakis czas sie zalacza i dziala jak lodowka...ale to raz na 10 prob.
Filtr przeciwpylkowy mam nowiutki zreszta wszystkie mam nowki i to nie filtrona tylko boscha ....heheh
Komentarz
-
-
Ja tam nie narzekam ,grunt aby chlodzila w upalne dniZamieszczone przez QulekMamy manualną i jest ok tylko denerwuje mnie to że nie moge sobie ustawić takiego klimatu (czytaj temperatury :szeroki_usmiech ) jakbym chciał...
k A jak na trase wyskocze z otwartymi szybami to porazka :? szum taki ze gluchne ,dlatego ciesze sie ze wziolem occte z klima nawet ze manualna :wink:
Komentarz
-
-
a ja nic nie czuję, ostatnio nawet to sprawdzałem, włączałem i wyłączałem klimę przy przyspieszaniu, zero różnicy, diesel musi mieć wystarczający zapas mocy by tego nie było czuć, co innego 1,6 MPI...Zamieszczone przez SamiecJa mam manualna i czuje kiedy jest wlaczona :twisted: zaprzeproszeniem gowniano mi sie rusza z klima dopuki ASR nie wylacze :wink:Zamieszczone przez danielpozFox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klime
Komentarz
-
-
Bo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla
Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.
A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
Komentarz
-
-
albo w climatronicu jest wydajniejsza (mocniejsza) nagrzewnica i sprężarka, by możliwe było szybsze i efektywniszje nagrzanie/schłodzenie wnętrzaZamieszczone przez kbaranU mnie też włączenie sprężarki climatronica wyraźnie osłabia auto. Szczególnie jak się jedzie na równym gazie to włączenie spężarki powoduje jakby chwilowe "przychamowanie" silnika.Zamieszczone przez danielpozwlasnie klimatronik w octavi jest rewelacyjny tylko jesli nie wie jak sie tym poslugiwac to prponuje przeczytac instrukcje!!!
Fox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klime
Ja z kolei podziwiam osoby które nie widzą różnicy w osiągach auta czy jadą z klimą czy bez :shock: . Być może mam zbyt czułą dupohamownię :szeroki_usmiech
O2 zauważyłem, że ma dupiastą przypadłość, mianowicie powietrze "wpada" do samochodu swobodnie przez kanały wentylacyjne i "wpada" szybciej lub wolniej w zależności od prędkości - czemu jest to dupiaste? w zimne dni przy włączonym ogrzewaniu zauważyłem (mam manualną klimę) że jak jadę szybciej muszę podkręcić ogrzewanie, bo większy pęd powietrza = nadmierne chłodzenie, "semiautomatic" nie jest w stanie wyregulować dostatecznie dobrze sam temperatury
w aucie z klimą automatyczną nie powinno powietrze mimowolnie wpadać do samochodu nawet przy szybkiej jeździe, co ciekawe miałem tak nawet w Punto, przy 140 kmh nawet, bez wiatraka z kratek w ogóle nie wiało, zaletą takiego rozwiązania jest to, że warunki zewnętrzne nie wpływają na to, w jaki sposób układ chłodzi wnętrze, nagrzewaniem/chłodzeniem steruje wyłącznie nawiew wymuszony - ergo - ma on lepsze możeliwości do precyzyjnego ustawienia temperatury, ALE by szybko reagować musi być wydajny...ergo...bardziej energożerny...
[ Dodano: Sob 09 Lip, 05 22:41 ]
w zyciu nie czułem żadnego szarpnięcia...Zamieszczone przez djczaspredkośc nie ma znaczenia
a tak nawisem wyjasnij co masz namysli (szarpniecie) mocne spowolnienie teoretycznie i praktycznie nie powinienes odczuci bo masz powyżej sto koni pod maseczką wiec cos jest nie tak
Komentarz
-
-
Zagadza sie da sie wyregulowac temperature na skale, ale to nie jest klimatyzacja dwustrefowa. Stary climatronic z Octy I tez jest jedno strefowa klimatyzacja. A wiec mozemy sobie ustawic w calym aucie taka sama temperature. Nowy dwustrefowy climatronic w Octavii II pozwala kierowcy ustawic np 18'C a pasazerowi 23'C - przynajmniej taka temperatura ma byc w zalozeniu tego systemu, potem dochodzi wiele czynnikow, ktore nie wplywaja pozytywnie na taki rozklad temperatur.Zamieszczone przez QulekA może to CLIMATIC czyli półautomtyczna klima która na pokrętłach ma skale.. i wtedy moża wyregulować.. W Octavce Tour Ice jest własnie taka klima...ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie
Komentarz
-
-
balum
W Poznaniu w ASO odgrzybianie również - w promocji :lol: w maju kolega za tyle też robił - 70 zł.
rastafaraj napisał
"W ustawieniu Econ klima dziala bez zarzutu"
Z tego co zauważyłem i nie którzy wyjaśniali to Econ to nie klima tylko zwykły wiatraczek. Jak na zewnątrz będzie ciepło ustaw na Econ np 20stop i przełącz za 5min na Auto zobaczysz różnicę między 20 a 20 :szeroki_usmiech , między klimą a klimą
k
Komentarz
-
danielpoz
stary panel tez byl 2 sterefowy a galeczek nie posiadal hahaha np.w VW i SEATZamieszczone przez MaicroftBo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla
Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.
A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
a co w tym dziwnego ze moze byc osobno regulowana temperatura dla kierowcy i pasazera? stare BMW nawet bez klimy mialo takie cos
Komentarz
-
Mowimy o Octavii I i II.Zamieszczone przez danielpozstary panel tez byl 2 sterefowy a galeczek nie posiadal hahaha np.w VW i SEATZamieszczone przez MaicroftBo nowy klimatronic jest dwustrefowy i dlatego ma pokretla
Taka prosta przyczyna :twisted: Do tego pokretlo jest troche wygodniejsze i latwiejsze w obsludze. Dlatego nie lubie jak radia maja guziki do volume a nie galke.
A dzis ojciec wypatrzyl w jednym katalogu Skody zonka. Na jednej ze stron jest Octavia II z manualna klima, a obok pisze na zdjeciu, ze mozna sobie wyregulowac temperature dla kierowcy i pasazera. Ktos chyba dla zle zdjecie 8)
a co w tym dziwnego ze moze byc osobno regulowana temperatura dla kierowcy i pasazera? stare BMW nawet bez klimy mialo takie cos
Octa I nie miala klimy dwu strefowej a Octa II ma ja tylko i wylacznie w przypadku montazu climatronica, a nie zwyklej manualnej klimy lub nawet climatica.
Komentarz
-
-
:roll: qrde to od dzisiaj jeźdźe bez klimy. Może kiedyś z górki uda się osiągnąć powyżej 220 moim bocianem :lol:Zamieszczone przez BioBogonPrzecież to czuć i to bardzo, ale wiadomo coś za coś...Fox: podziwiam takie wyczucie auta ze potrafisz stwierdzic ze auto jest slabsze bo ma wl. klimeCOMBI ELEGANCE'03 ASV
Komentarz
-
-
Mielismy jedno auto z dwu strefowa klima i jakos to tam dzialalo. Wiem jedno. Dziala to doskonale w momencie kiedy kierowca chce miec wokol siebie temperature powiedzmy 18'C bo przy takiej dobrze mu sie w trasie jedzie, a pasezer musi miec 22-24'C bo mu jest zimno. Wtedy kierowca ma chlodek a pasazer nie marznie i to sie czuje.Zamieszczone przez wasylale po co jest dwustrefowa klima? :roll: jak i tak powietrze sięwymiesza....? :?
Komentarz
-
-
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-


Komentarz