Pozdrowienia dla kierownika bordowej O1 HB z ciemnymi szybami obtrąbionego dziś na Starowiejskiej w Gdyni przez moją lepszą połowę. Żona była taka z siebie dumna że kogoś upolowała :jump: że aż do mnie zadzwoniła by poinformować o zdarzeniu
wlasnie przeczytalem o PSJ.. jakbym sie sugerowal takimi radami to bym nie jezdzil samochodem bo bym na paliwo nie mial.. mam 18 lat i nie zarabiam duzo, trzymajac predkosc przy 60 na 5 biegu mam 3l/100, turbinka prawie nie pracuje, malo spala wiec mniej spalin i turbina sie nie nagrzewa.. pytanie jak sie ma przegrzac tym bardziej ze nie ma zmiennej geometrii i nie ma duzych przeciazen zarowno tu jak i na silniku. Inna sprawa ze trzymam predkosc a nie przyspieszam. Nowoczesne turbo diesle maja komputery ktore sterujac mieszanka nie pozwola na samo destrukcje. To wiem z kilku zrodel: ecodriving na youtube i ze stron skody szkola auto. Jezdze juz tak od prawie 10 tys. km i sprawdzam co jakis czas stan turbo i jest wszystko ok.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
aha czyli wedlug Ciebie jak samochod malo pali to jest mocno obciazony i sie niszczy.. coz nigdy jeszcze sie z tym nie spotkalem. Polecam artykul: http://testy.autocentrum.pl/go/338__...928583083.html
ps. Zasady jazdy w stylu ECO:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
W związku z pierwszą z zasad nasuwa się pytanie związane z powszechnym (ale niesłusznym) przekonaniem, że jazda na 5. lub 6. biegu z prędkością 50-60 km/h może prowadzić do uszkodzenia silnika. W przypadku współczesnych konstrukcji z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa sytuacja jest jasna – oprogramowanie zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu odcinając zapłon przy zbyt niskich obrotach.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Ja chce zobaczyc te auta znawcow eco drivingu po przebiegu 300kkm i liste usterkowosci takiego auta. Puki co zachowuje zdrowy rozsadek i nim sie kieruje, a nie jakimis eco zasadami
Ja chce zobaczyc te auta znawcow eco drivingu po przebiegu 300kkm i liste usterkowosci takiego auta. Puki co zachowuje zdrowy rozsadek i nim sie kieruje, a nie jakimis eco zasadami
Dokładnie
,
Zamieszczone przez konkon
wlasnie przeczytalem o PSJ.. jakbym sie sugerowal takimi radami to bym nie jezdzil samochodem bo bym na paliwo nie mial.. mam 18 lat i nie zarabiam duzo
właśnie widać jak czytałeś o tym PSJ bo 2000 obr/min dla diesla to jest nic.
Mniejsza z tym , nie chce aby była jakaś burza , jak chcesz to możemy podyskutować na PW.
ej znawcy.. AGR ma jedno masowe kolo zamachowe.. Wszyscy mechanicy u ktorych bylem mowia ze zmiana biegow przy 2 tys jest bezproblemowa i nic sie nie bedzie dzialo.. ostrzegali ze wyzsze obroty sa o wiele gorsze a trzymanie predkosci przy 60 na 5 biegu to pikus skoro nie ma zmian w pracy silnika a coz moja sie dlawi dopiero ponizej 1000 obr byle redukowac jak sie chce przyspieszyc i tak tez robie.. wyssane z palca opinie by zachecic do szybszej jazdy ktora w miescie nie daje zadnych efektow.. a zapiekajace sie lopatki to dlatego ze turbina jest obciazana caly czas.. trzeba co jakis czas zwolnic aby odsapnela
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Pewny jestes?? Bo ja nie jestem taki pewien. AGR to nie jest 1Z
Zamieszczone przez konkon
a zapiekajace sie lopatki to dlatego ze turbina jest obciazana caly czas.. trzeba co jakis czas zwolnic aby odsapnela
Tak, tak, a swistak siedzi i pierdzi :lol: Widac, ze nie wiesz jak to dziala i o co w tym chodzi. Tak rownie dobrze mozna jechac do 1500obr/min, wtedy sie nie zapieka - tak?? O odsapniecie chodzi o temp oleju silnika, ktory chlodzi sprezarke. Nie masz mozliwosci jechac na max cisnieniu doladowania, bo auto w koncu sie rozpedzi i cisnienie spada.
Wszyscy mechanicy u ktorych bylem mowia ze zmiana biegow przy 2 tys jest bezproblemowa i nic sie nie bedzie dzialo.. ostrzegali ze wyzsze obroty sa o wiele gorsze
zmień mechaników :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
wyssane z palca opinie by zachecic do szybszej jazdy ktora w miescie nie daje zadnych efektow
niepopłaca ja ost z metra imielin do Dziekanowa leśnegoo 23:30 jechałem 13min :shock: :shock: (jak nie wiesz gdzie ta moja wioska jest looknij na mape)
tak tak powaga ani jednego czrwonego swiatła przez całe miasto nie złapałem fakt prdkosć non stop troche inna jak w eco drivingu 3 razy przekroczona i jak na takie temp uwazam ze 6,5 tez nie duzo (wczesniej miałem beznyne1.6)
Zamieszczone przez Nexus6
zmień mechaników :diabelski_usmiech
racja
[ Dodano: Sob 06 Wrz, 08 23:32 ]
a i mój rekord w AGR'e to 4.4 mordega norlalnie jak ty 3,2 zes uzyskał :shock:
ale po to chyba kolego kupiles TDI aby ta turbinka pracowala. Z niepracujaca turbina jest jak z czlowiekiem za organ nieuzywany zanika :twisted:
Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
A mówiła mama -
"Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie. http://campaign.scania.com/v8/
to ze czasem pojezdze eco to nie znaczy ze caly czas jezdze bez turbo bo tak sie nie da.. swoja droga turbina pracuje caly czas :wink: kazdy jezdzi inaczej moje rekordy wynikaja z samo zaparcia.. kiepsko z kasa a jezdzic sie chce wiec szukam oszczednisci.. kiedys jak bede pracowal nie bedzie mialo znaczenia czy spali 4 czy 8
aha moj rekord z piastowa kolo warszawy do pawlowa (swietokrzyskie)- niecale 200km przejechalem w 1h 40m polukaj na mape i spalanie 5.6 8) powtarzam: jak jade za swoje to oszczednie jak nie to ile sie da.. wiadomo z umiarem
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
kiepsko z kasa a jezdzic sie chce wiec szukam oszczednisci..
Policz ile zaoszczędzasz na paliwie a ile byś musiał zapłacić za np poduszki pod skrzynią , silnikiem nie mówiąc o robociźnie i innych elementach silnika
Jestem w takiej samej sytuacji , tylko że dorabiam trochę na foto i innych rzeczach i czasem wolę jeździć autobusem niż męczyć silnik.
i tak juz zmienilem styl jazdy przez te wasze krytyki.. teraz jezdze do 2.5k-3k obr na cieplym silniku ale tez musze wiecej gazu wciskac zeby to dalo efekt.. jestem zawsze 1 z pod swiatel i oprocz glosniejszej pracy wzroslo tez spalanie.. co wiecej poprzednik jezdzil przez prawie 250k km tak jak ja do 2k obr spokojnie a jak musial wdepnac to redukcja i do 3tys.-3.5 ciagnal i nie bylo mowy o 2 masie czy innych czesciach.. raz bylo wspomaganie wymieniane ale to nie silnik..
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
No dobra, ale jak jadę za miastem 90km/h na piątce to mi się silnik nie rozsypie chyba?
Nie za bardzo orientuje sie na temat ekodrivingu, ale kiedyś w serwisie widziałem jakieś ulotki na ten temat. Skoro producent propaguje taki styl jazdy, to pewnie nie jest on zabójczy dla silnika.
No dobra, ale jak jadę za miastem 90km/h na piątce to mi się silnik nie rozsypie chyba?
Nie za bardzo orientuje sie na temat ekodrivingu, ale kiedyś w serwisie widziałem jakieś ulotki na ten temat. Skoro producent propaguje taki styl jazdy, to pewnie nie jest on zabójczy dla silnika.
nic sie nie rozsypie tu chodzi tylko o "męczenie" motoru, zwłaszcza obciążonego, na zbyt niskich obrotach, zresztą chyba każdy kierownik, z niewielkim nawet doświadczeniem, doskonale "czuje" kiedy silnik ma za niskie obroty.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Czuje, że na piątce na równej drodze mogę spokojnie jechać 60km/h, bez zbyt gwałtownego przyspieszania. Zdarza się, że trzeba tak jechać dłużej bez możliwości przyspieszenia, np w jakiejś dłuższej kolumnie. Jedziecie wtedy na czwórce czy na piątce?
Komentarz