PSJ, obroty po raz kolejny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • buliwr
    Classic
    • 2010
    • 5

    PSJ, obroty po raz kolejny

    Pozdrowienia dla kierownika bordowej O1 HB z ciemnymi szybami obtrąbionego dziś na Starowiejskiej w Gdyni przez moją lepszą połowę. Żona była taka z siebie dumna że kogoś upolowała :jump: że aż do mnie zadzwoniła by poinformować o zdarzeniu
  • konkon
    Rider
    • 2008
    • 667
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    wlasnie przeczytalem o PSJ.. jakbym sie sugerowal takimi radami to bym nie jezdzil samochodem bo bym na paliwo nie mial.. mam 18 lat i nie zarabiam duzo, trzymajac predkosc przy 60 na 5 biegu mam 3l/100, turbinka prawie nie pracuje, malo spala wiec mniej spalin i turbina sie nie nagrzewa.. pytanie jak sie ma przegrzac tym bardziej ze nie ma zmiennej geometrii i nie ma duzych przeciazen zarowno tu jak i na silniku. Inna sprawa ze trzymam predkosc a nie przyspieszam. Nowoczesne turbo diesle maja komputery ktore sterujac mieszanka nie pozwola na samo destrukcje. To wiem z kilku zrodel: ecodriving na youtube i ze stron skody szkola auto. Jezdze juz tak od prawie 10 tys. km i sprawdzam co jakis czas stan turbo i jest wszystko ok.
    Konrad
    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

    90 konny AGRessor
    PerfectServiceBy DGW
    WhitePride :smokedevil

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Weź pod uwagę że przy wysokich biegach i małych obrotach mogą ulec zniszczeniu inne rzeczy , a turbo jest najmniej kosztowne ;-)


      Z reszta Twój cyrk , Twoje małpy
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • konkon
        Rider
        • 2008
        • 667
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        aha czyli wedlug Ciebie jak samochod malo pali to jest mocno obciazony i sie niszczy.. coz nigdy jeszcze sie z tym nie spotkalem. Polecam artykul: http://testy.autocentrum.pl/go/338__...928583083.html
        ps. Zasady jazdy w stylu ECO:
        1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
        2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
        W związku z pierwszą z zasad nasuwa się pytanie związane z powszechnym (ale niesłusznym) przekonaniem, że jazda na 5. lub 6. biegu z prędkością 50-60 km/h może prowadzić do uszkodzenia silnika. W przypadku współczesnych konstrukcji z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa sytuacja jest jasna – oprogramowanie zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu odcinając zapłon przy zbyt niskich obrotach.
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ja chce zobaczyc te auta znawcow eco drivingu po przebiegu 300kkm i liste usterkowosci takiego auta. Puki co zachowuje zdrowy rozsadek i nim sie kieruje, a nie jakimis eco zasadami
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Ja chce zobaczyc te auta znawcow eco drivingu po przebiegu 300kkm i liste usterkowosci takiego auta. Puki co zachowuje zdrowy rozsadek i nim sie kieruje, a nie jakimis eco zasadami
            Dokładnie

            ,
            Zamieszczone przez konkon
            wlasnie przeczytalem o PSJ.. jakbym sie sugerowal takimi radami to bym nie jezdzil samochodem bo bym na paliwo nie mial.. mam 18 lat i nie zarabiam duzo
            właśnie widać jak czytałeś o tym PSJ bo 2000 obr/min dla diesla to jest nic.



            Mniejsza z tym , nie chce aby była jakaś burza , jak chcesz to możemy podyskutować na PW.


            Pozdro
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Ja chce zobaczyc te auta znawcow eco drivingu po przebiegu 300kkm i liste usterkowosci takiego auta.
              myśle że juz po niecałych 100 kkm z dwumasy i przegubów będzie masakra,

              na swoje szczęście konkon ma AGR'a czyli nie "zaspawa" sobie regulacji łopatek turbiny :diabelski_usmiech
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • konkon
                Rider
                • 2008
                • 667
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                ej znawcy.. AGR ma jedno masowe kolo zamachowe.. Wszyscy mechanicy u ktorych bylem mowia ze zmiana biegow przy 2 tys jest bezproblemowa i nic sie nie bedzie dzialo.. ostrzegali ze wyzsze obroty sa o wiele gorsze a trzymanie predkosci przy 60 na 5 biegu to pikus skoro nie ma zmian w pracy silnika a coz moja sie dlawi dopiero ponizej 1000 obr byle redukowac jak sie chce przyspieszyc i tak tez robie.. wyssane z palca opinie by zachecic do szybszej jazdy ktora w miescie nie daje zadnych efektow.. a zapiekajace sie lopatki to dlatego ze turbina jest obciazana caly czas.. trzeba co jakis czas zwolnic aby odsapnela
                Konrad
                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                90 konny AGRessor
                PerfectServiceBy DGW
                WhitePride :smokedevil

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez konkon
                  a zapiekajace sie lopatki to dlatego ze turbina jest obciazana caly czas.. trzeba co jakis czas zwolnic aby odsapnela
                  Długo byś nie najeżdził się TDI ze zmienną geometrią :lol:
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez konkon
                    AGR ma jedno masowe kolo zamachowe..
                    Pewny jestes?? Bo ja nie jestem taki pewien. AGR to nie jest 1Z

                    Zamieszczone przez konkon
                    a zapiekajace sie lopatki to dlatego ze turbina jest obciazana caly czas.. trzeba co jakis czas zwolnic aby odsapnela
                    Tak, tak, a swistak siedzi i pierdzi :lol: Widac, ze nie wiesz jak to dziala i o co w tym chodzi. Tak rownie dobrze mozna jechac do 1500obr/min, wtedy sie nie zapieka - tak?? O odsapniecie chodzi o temp oleju silnika, ktory chlodzi sprezarke. Nie masz mozliwosci jechac na max cisnieniu doladowania, bo auto w koncu sie rozpedzi i cisnienie spada.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Maicroft, zostaw to bez sensu , nie przetłumaczymy mu tego :lol:
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez konkon
                        Wszyscy mechanicy u ktorych bylem mowia ze zmiana biegow przy 2 tys jest bezproblemowa i nic sie nie bedzie dzialo.. ostrzegali ze wyzsze obroty sa o wiele gorsze
                        zmień mechaników :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • Skodio_
                          Rider
                          • 2008
                          • 324

                          #13
                          Zamieszczone przez konkon
                          wyssane z palca opinie by zachecic do szybszej jazdy ktora w miescie nie daje zadnych efektow
                          niepopłaca ja ost z metra imielin do Dziekanowa leśnegoo 23:30 jechałem 13min :shock: :shock: (jak nie wiesz gdzie ta moja wioska jest looknij na mape)

                          tak tak powaga ani jednego czrwonego swiatła przez całe miasto nie złapałem fakt prdkosć non stop troche inna jak w eco drivingu 3 razy przekroczona i jak na takie temp uwazam ze 6,5 tez nie duzo (wczesniej miałem beznyne1.6)

                          Zamieszczone przez Nexus6
                          zmień mechaników :diabelski_usmiech
                          racja

                          [ Dodano: Sob 06 Wrz, 08 23:32 ]
                          a i mój rekord w AGR'e to 4.4 mordega norlalnie jak ty 3,2 zes uzyskał :shock:

                          Komentarz

                          • Romekm76
                            Rider
                            • 2008
                            • 392
                            • Opel

                            #14
                            ale po to chyba kolego kupiles TDI aby ta turbinka pracowala. Z niepracujaca turbina jest jak z czlowiekiem za organ nieuzywany zanika :twisted:
                            Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                            Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                            A mówiła mama -
                            "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                            http://campaign.scania.com/v8/

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              to ze czasem pojezdze eco to nie znaczy ze caly czas jezdze bez turbo bo tak sie nie da.. swoja droga turbina pracuje caly czas :wink: kazdy jezdzi inaczej moje rekordy wynikaja z samo zaparcia.. kiepsko z kasa a jezdzic sie chce wiec szukam oszczednisci.. kiedys jak bede pracowal nie bedzie mialo znaczenia czy spali 4 czy 8
                              aha moj rekord z piastowa kolo warszawy do pawlowa (swietokrzyskie)- niecale 200km przejechalem w 1h 40m polukaj na mape i spalanie 5.6 8) powtarzam: jak jade za swoje to oszczednie jak nie to ile sie da.. wiadomo z umiarem
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez konkon
                                kiepsko z kasa a jezdzic sie chce wiec szukam oszczednisci..
                                Policz ile zaoszczędzasz na paliwie a ile byś musiał zapłacić za np poduszki pod skrzynią , silnikiem nie mówiąc o robociźnie i innych elementach silnika

                                Jestem w takiej samej sytuacji , tylko że dorabiam trochę na foto i innych rzeczach i czasem wolę jeździć autobusem niż męczyć silnik.
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  i tak juz zmienilem styl jazdy przez te wasze krytyki.. teraz jezdze do 2.5k-3k obr na cieplym silniku ale tez musze wiecej gazu wciskac zeby to dalo efekt.. jestem zawsze 1 z pod swiatel i oprocz glosniejszej pracy wzroslo tez spalanie.. co wiecej poprzednik jezdzil przez prawie 250k km tak jak ja do 2k obr spokojnie a jak musial wdepnac to redukcja i do 3tys.-3.5 ciagnal i nie bylo mowy o 2 masie czy innych czesciach.. raz bylo wspomaganie wymieniane ale to nie silnik..
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    prawda jest taka, że na serii, to trzeba jeździć jak krańcowy idiota żeby coś rozwalić, nie ma co popadać w paranoje.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • oculus
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 228

                                      #19
                                      No dobra, ale jak jadę za miastem 90km/h na piątce to mi się silnik nie rozsypie chyba?
                                      Nie za bardzo orientuje sie na temat ekodrivingu, ale kiedyś w serwisie widziałem jakieś ulotki na ten temat. Skoro producent propaguje taki styl jazdy, to pewnie nie jest on zabójczy dla silnika.
                                      Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez oculus
                                        No dobra, ale jak jadę za miastem 90km/h na piątce to mi się silnik nie rozsypie chyba?
                                        Nie za bardzo orientuje sie na temat ekodrivingu, ale kiedyś w serwisie widziałem jakieś ulotki na ten temat. Skoro producent propaguje taki styl jazdy, to pewnie nie jest on zabójczy dla silnika.
                                        nic sie nie rozsypie tu chodzi tylko o "męczenie" motoru, zwłaszcza obciążonego, na zbyt niskich obrotach, zresztą chyba każdy kierownik, z niewielkim nawet doświadczeniem, doskonale "czuje" kiedy silnik ma za niskie obroty.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • oculus
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 228

                                          #21
                                          Czuje, że na piątce na równej drodze mogę spokojnie jechać 60km/h, bez zbyt gwałtownego przyspieszania. Zdarza się, że trzeba tak jechać dłużej bez możliwości przyspieszenia, np w jakiejś dłuższej kolumnie. Jedziecie wtedy na czwórce czy na piątce?
                                          Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            na czwórce
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • konkon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 667
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                              #23
                                              jak jezdzilem o2 1.9 tdi 105km to sie nie dziwie ze na 4.. tam sie cos dzieje dopiero od 2tys. obr ale moj agr bez problemu jedzie na 5
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez konkon
                                                jak jezdzilem o2 1.9 tdi 105km to sie nie dziwie ze na 4.. tam sie cos dzieje dopiero od 2tys. obr ale moj agr bez problemu jedzie na 5
                                                to nie chodzi o jakieś problemy, po prostu jade na 4
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • oculus
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 228

                                                  #25
                                                  szkoda, czy Ty wcześniej w opisie nie miałeś silnika 1.6, bo benzyną rzeczywiście nie da się jechać piątką 60km/h.
                                                  Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...