Amortyzatory...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Amortyzatory...

    Polecam sie.
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Amortyzatory...

    A wiec pomalu zbliza mi sie moment wymiany amorkow, z robota sobie poradze, bo juz wiem co i jak pytanie tylko co przy tym dodatkowo wymienic.
    Na przod:
    - napewno lozyska, ale czy same czy z poduszka(jak sprawdzic czy poduszka juz sie nie nadaje?)
    - odboje orginaly czy zamienniki(jakiej firmy)?
    - oslony, jak nie widac uszkodzen zostawic czy trzeba nowe?
    Na tyl :
    - odboje tak samo orginaly czy zamieniki(jakiej firmy)?
    - oslony jak nie uszkodzone zostawiac czy profilaktycznie wymieniac?
    - gniazdo amortyzatora, to sie zluzywa czy nie ?
    Cos pominolem ?
    Ogolnie chodzi oto aby zestaw w kupie wytrzymal jak najdluzej. Obecna seria ma juz przeleciane z przodu 180kkm(i o dziwo odboje wygladaja na cale), z tylu amorki dotarly do 150kkm(odboje juz dawno sie rozpadly).
    Amorki pewno beda bilstein B4, teraz zastanawia mnie czy do HTB da rade zalozyc tylnie amorki od kombi(roznica w cenie plus 50zl do kombi) W teorii powinny byc twardsze, wiec by mi to odpowiadalo. Z przodu mam zamontowane tulejki plus 20mm, to moze auto by z tylu mniej siadalo przy obciazeniu, bo przod jest strasznie w gorze w porownaniu z tylem.
    Tylko martwi mnie czy jezdzac "na pusto" tyl nie bedzie sie zle prowadzil/opony klockowal? :roll:
    Co o tym sadzicie?
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • potencjometr
      Classic
      • 2008
      • 10

      #3
      Re: Amortyzatory...

      Zamieszczone przez Samiec
      A wiec pomalu zbliza mi sie moment wymiany amorkow, z robota sobie poradze, bo juz wiem co i jak pytanie tylko co przy tym dodatkowo wymienic.
      Na przod:
      - napewno lozyska, ale czy same czy z poduszka(jak sprawdzic czy poduszka juz sie nie nadaje?)
      - odboje orginaly czy zamienniki(jakiej firmy)?
      - oslony, jak nie widac uszkodzen zostawic czy trzeba nowe?
      Na tyl :
      - odboje tak samo orginaly czy zamieniki(jakiej firmy)?
      - oslony jak nie uszkodzone zostawiac czy profilaktycznie wymieniac?
      - gniazdo amortyzatora, to sie zluzywa czy nie ?
      Cos pominolem ?
      Ogolnie chodzi oto aby zestaw w kupie wytrzymal jak najdluzej. Obecna seria ma juz przeleciane z przodu 180kkm(i o dziwo odboje wygladaja na cale), z tylu amorki dotarly do 150kkm(odboje juz dawno sie rozpadly).
      Amorki pewno beda bilstein B4, teraz zastanawia mnie czy do HTB da rade zalozyc tylnie amorki od kombi(roznica w cenie plus 50zl do kombi) W teorii powinny byc twardsze, wiec by mi to odpowiadalo. Z przodu mam zamontowane tulejki plus 20mm, to moze auto by z tylu mniej siadalo przy obciazeniu, bo przod jest strasznie w gorze w porownaniu z tylem.
      Tylko martwi mnie czy jezdzac "na pusto" tyl nie bedzie sie zle prowadzil/opony klockowal? :roll:
      Co o tym sadzicie?
      osłony i odboje obowiazkowo wymienic na nowe - jedno z kryteriow grawancji na amortyzatory
      jesli zakladasz amorki Bilsteina to zestawy ochronne tez wez takie - przeciez mają je w swojej ofercie :wink:

      zastanawiasz sie czy wymienic poduchy czy nie...
      przeciez bidula pracowała tak samo przez te 180k km jak amorki i łozyska, wiec i ona sie zużyła...guma parcieje z czasem i rowniez traci swoje wlasciwosci - obowiazkowo wymienic !
      co do producenta to wystrzegaj sie chinczykow;
      w przypadku poduszek dobra oferte patrzac przez pryzmat cena do jakosc ma SNR (zestawy KB..., produkt francuski); w zestawie masz poduszke oraz łozysko (w 99% jest to lozysko INA)

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #4
        ja bym nie wymieniał osłon, ewentualnie odboje, poduszki i łożyska tak
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez Paweł T
          ja bym nie wymieniał osłon, ewentualnie odboje, poduszki i łożyska tak
          W tylnim gniezdzie jest lozysko ? :roll:
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez Samiec
            Zamieszczone przez Paweł T
            ja bym nie wymieniał osłon, ewentualnie odboje, poduszki i łożyska tak
            W tylnim gniezdzie jest lozysko ? :roll:
            łożysko masz tylko w przednim mocowaniu
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez Nexus6
              łożysko masz tylko w przednim mocowaniu
              Tak myslalem a tylnie gniazdo sie zluzywa, wyrabia ?
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • Sev
                L&K
                • 2007
                • 1295

                #8
                Chyba przy jeżdżeniu po schodach
                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Jeśli chodzi o odboje i osłony z przodu to zapobiegawczo możesz je wymienić, nie kosztują dużo. Miałem chyba tylko jeden lub dwa przypadki gdzie w jakiś sposób uszkodzeniu uległy odboje z przodu. Łożyskowanie i poduszka obowiązkowo sachs 802 270 (w środku masz to samo co na pierwszy montaż)
                  Z tyłu
                  masz tanie zestawy sachs-a osłon z odbojami numer sachs 900 064
                  mocowania możesz zostawić. pamiętaj tylko żeby po przykręceniu mocowania do amora spryskać najlepiej górę jakimś wodoodprnym smarem żeby nie rdzewiało (miejsce pod kapturkiem)
                  Zamieszczone przez Sev
                  Chyba przy jeżdżeniu po schodach
                  hehe dobre
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  Pracuję...