[O1] prosze o opinie (dodatkowo zapyutanie o skrzynie)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    [O1] prosze o opinie (dodatkowo zapyutanie o skrzynie)

    panowie na początek proponuje wymienić gumy stabilizatora
    bo niesą to duże koszta ajak są wyrobione(a często się to zdarza w skodach) to
    też potrafią głośno stukać
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    [O1] prosze o opinie (dodatkowo zapyutanie o skrzynie)

    Witam
    nie wiem jak to sie nazywa wiec pisze ogólnie.
    dzis sciagnalem oslonke silnika i zobaczylem ze to cos co jest czarne i okrągłe znajdujące sie na górze silnika na prawo obok korka wlewu oleju jest zawilgocone olejem. sprawdzilem opaske zaciskowa i okazało sie ze nie byla dokrecona.
    jakis 1.5 tys temu zmienilem oliwe (5w50) i zauwazylem jakis jej ubytek, czego nie widzialem wczesniej - czy jest mozliwe aby przez tą "odme" uciekał olej? przeciez wtedy by bylo widac wyraznie ze ten olej stamtad ucieka ...

    no i mam pytanie drugie....
    obok rozrządu niedaleko pompy wtryskowej w samym "kąciku" wktórym dotyka sie obudowa rozrządu z silnikiem jest delikatne zawilgocenie. co to moze byc??
    jak kupilem auto w niemczech w ksiazce ma wbita zmiane rorzadu - u nas ASO stwierdzilo tez ze rozrzad byl zmienianny wiec wg ich opinii nie ma co tego zmienaic - i tak tez zrobilem...

    no i pytanie trzecie:
    mam drobny ubytek oleju ze skrzyni. nie wiedzialem jaki olej byl wczesniej w skrzyni i na dolewke kupilem półsyntetyk. mam pytanie w zwiazku z tym - za tydzien jestem umowiony w aso na skasowanie tego ubytku i przymierzam sie na zmiane oliwy w skrzyni - czy po dolewaniu półsyntetycznego moge teraz wymienic na pełny syntetyk????
    co o tym sądzicie???
    dzieki za odp.
    ps
    przepraszam z góry jesli juz ten temat byl poruszany
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      olej lepiej wymienic na taki jak był . Ubytki oleju w silniku mogą wskazywac na popychacze hydrauliczne jest to dość częsta usterka w silnikach tdi koszt jednego regulatora to 40 zł uszczelka pod głowicę 50 zł robocizna około 100zł. Jeśli odpalając silnik słychać te metaliczne stukanie to stawiam na regulatory.
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • janusz_007
        Rider
        • 2007
        • 473

        #4
        po odpaleniu silnika (zimnego silnka) słychac przez chwile popychacze, ale kiedys to konsultowałem w skodzie i nawet tak pisze w instrukcji do samochodu. wiec jest to zachowanie normalne.
        co do oleju to pierwszy raz cos takiego zaaobserwowałem, i zobaczymy co sie teraz bedzie działo, bo na odmie nie byla opaska dokręcona wiec moze tamtędy uciekało. auto ma 131kkm wiec mysle ze regulatory tutaj są jak najbardziej w superowym stanie, tym bardziej ze cały czas dbam o terminowe zmiany oliwy itd.

        ps
        pierwszy tysiaac od wymiany zrobilem w bieszczadach na górkach wiec prawie cały czas jazda na 3cim biegu, wiec moze tez to wpłynęło na zuzycie oliwy. ale bede obserwował dalej...

        ps
        a co sądzisz o tym tarciu ktore mam na 4tym biegu miedzy 2100 a 2300 obr? moze byc to pierwsza oznaka dwumasy??? wtedy na lewarek jest przenoszone drganie, a ponadto jesli przyspieszam spokojnie to nie ma tego. dodam tez ze na innych biegach nic takiego sie nie pojawia.
        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          Zamieszczone przez janusz_007
          mysle ze regulatory tutaj są jak najbardziej w superowym stanie, tym bardziej ze cały czas dbam o terminowe zmiany oliwy itd.
          To, że wymieniasz olej we właściwym czasie nie wpływa na ich żywotność wszystko zależy od oleju jaki stosujesz mobil1 niszczył regulatory z powodu właściwości płuczących,i skoda odstąpiła od tego oleju castrol magnatec doprowadza do uszkodzenia silnika ,ma właściwości przylegania do ścianek ale nikt nie bierze pod uwagę co odkłada się na pompie oleju . Widziałem silnik z toyoty zalewany tym olejem po przebiegu 80kkm niestety z urwanym korbowodem na skutek zatkanej pompy oleju.
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • janusz_007
            Rider
            • 2007
            • 473

            #6
            to juz normalnie nie wiem co mam wlewac - zaczne wlewac kujawski, bardzo duzo ludzi jezdzi na mobilu i nic nikomu sie nie dzieje, co do castrola to slyszalem ze sie spala dosyc szybko....
            puki co stan oleju jest bez zmian, nic nie ubylo od mojej ostatniej kontroli... obserwacje bede prowadzil dalej.....

            ps
            a co powiesz na to ze jak zalalem motulem to troszke mi łykna oliwki od zmiany do zmiany, natomiast potem wlałem mobila 5w50(taki jak zawsze) i nie wzial nic?
            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              janusz_007, na motulu też mi łyka oliwę i nie ubolewam nad tym ASO zrezygnowało z mobila bo na gwarancji musieli by wymieniać średnio no 50 ,60kkm regulatory . Takie są realia odnośnie oliwy.
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • janusz_007
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                dziwne, bo aso rzeszow leje wlasnie mobil'a - moze te regulatory padaja w O2?
                albo moze mają oliwe jakąs kombinowaną zeby więcej kasy zedrzec od ludzi wiesz jak to Polska - polak potrafi :lol:
                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                Komentarz

                Pracuję...