Co do sposobów oszczędnej jazdy TDi to najlepszym sposobem jest płynna jazda, przewidywanie sytuacji na drodze i co najważniejsze jak najczęstsze hamowanie silnikiem - zabawny wątek znajdziecie TUTAJ, a taki bardziej sensowny, w dodatku dotyczący Octy TDi - TU.
to nie jest sposób na oszczędną jazdę TDI tylko w ogóle, TDI nie jest jakimś szczególnym przypadkiem.
poza tym TDI właściwie nie da się jeździć nieoszczędnie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
orzel720, generalnie Twój wynik jest całkiem OK, bo tak naprawdę jeśli mamy rezygnować z komfortu jazdy "w swoim stylu" dla oszczędności rzędu 0,5l na 100km to faktycznie nie ma sensu. Ludzie, którzy skończyli kurs ecodriving, twierdzą że płynna jazda jest o wiele mniej męcząca. Jest też grupa osób, która płynną jazdę bez gwałtownych przyśpieszeń i hamowań przed światłami uważa za frustrującą, mimo iż faktycznie osiągają niższą prędkość średnią (przynajmniej w warunkach miejskich).
Co do zmiany stylu jazdy po przesiadce z benzyny (wolnossącej), to jest prosta reguła - tam, gdzie w benzynie masz ciąg (wysokie obroty), tam w doładowanym dieslu jego brak, patrz przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy w dziale wykresy z hamowni.
szkoda, faktycznie ciężko jeździć nieoszczędnie, bo silnik aż sam prosi się o następny bieg po przekroczeniu wartości 2500 rpm, ewentualnie do 3800 dla wrażeń akustycznych (dyskusyjnych).
szkoda, faktycznie ciężko jeździć nieoszczędnie, bo silnik aż sam prosi się o następny bieg po przekroczeniu wartości 2500 rpm, ewentualnie do 3800 dla wrażeń akustycznych (dyskusyjnych).
na szczęście po programie i wyzej cos się dzieje oprócz hałasu
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zauważyłem też że jak kiedyś musiałem być gdzieś szybko (odcinek 125km do Jastrzębia Zdrój - czas ok 70minut) to spalanko miałem 6,1l wg kompa więc nie ma drastycznych różnic przxy różnych średnich prędkościach a tak było przy benzynie
Tak więc czy spala 5,55 czy też 6 (to zaledwie w kieszeni 2zł/100km) to mnie to rybka - stać mnie na to :diabelski_usmiech
Także widzisz że jazda ECO przy spalaniu 5.5 i jazda z przyjemnością przy spalaniu 6.1 mało mobilizuje do jazdy ekonomicznej w TDI :szeroki_usmiech
W poprzedniej Kombi na trasie 600 km miałem spalanie 6,1 przy średniej prędkości 98 km/h
To wszystko wg wskazań komputera a on mi ciut zawyżał.
Tak jak szkoda napisał. W TDI nie da rady jeździć nieoszczędnie.
Obecny mój rekord to 3,8 - odłegłość 150 km - płynna jazda w nocy
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
A mi tam sprawia wieeelka frajdę, jak mało mi spala. Latem, przy temperaturze otoczenia pow. 20 C i na w miarę płaskiej drodze (Wawa - Biała Podl. ok. 150 km) mam najczęściej średnia 3,8 l/100km (bez klimy). Natomiast zimą nawet do 4,8 l/100km (nie wiem skąd aż tak duża różnica)
Na trasie z Wawy nad morze (latem) wychodzi 4,1-4,2 l/100Km (także bez klimy)
Uwielbiam spokojną jazdę i mam - jak widać - oczywiście tego efekty.
(nie przekraczam max. momentu obrotowego).
Także widzisz że jazda ECO przy spalaniu 5.5 i jazda z przyjemnością przy spalaniu 6.1 mało mobilizuje do jazdy ekonomicznej w TDI :szeroki_usmiech
no właśnie dochodze do takich samych wniosków :szeroki_usmiech
A jak chcesz się poczuć pro ekologicznie i oszczędnie to policz sobie ile byś wydał na wachę w 2 litrowej benzynie żeby mieć taki "fun" z jazdy (oczywiście o ile można to nazwać fun przed programem).
Maicroft, Ostanio z Przem1978 zrobiliśmy razem ok 3 tyś km, z czego 80% autostrady i prędkości 140 do 160 km/h ( do, po i z Chorwacji przez Austrię, Słowację i przez Cieszyn), oba auta z załadowanymi bagażnikami,włączoną klimatyzacją non stop i w każdym trzy osoby. Spalanie mojej OII około 6l/100km, Przemka niecały 1 litr więcej (On ma 2.0 TDI 140KM). Tempo podobne z tym że musiałem go doganiać czasami :diabelski_usmiech .
Próbowałem ekonomicznej jazdy (sam, dojazdy do pracy ok. 15km, trochę miasto) ok. 5.05 l/100km,
potem juz nie wytrzymałem wyprzedzania mnie i postanowiłem jeździc normalnie - 5.50l/100km,
Wyniki realne, przeliczone zatankowane paliwo / kilometry, a nie wskazania kompa,
mój rekordt to 1200km na jednym baku +/- 50km :P trasa Gdynia -czechy (nie pamiętam miejscowości)
Eko jazda nie oznacza tłuczenia się powoli, dwa razy w tygodniu Gdynia - Sopot miastem ok 22 5,0-5,5L , powrót ok 3 w nocy 4,8 - 5,1L, z tym że to drugie w wiekszości prędkościa ok 80-100KM i 3 przymusowymi przystankami na światłach :P
1,9 TDi 110 kapucynków ... i padłą turbine która wymieniam od pół roku ops:
P.S - dzidzia machnęła rekord za młody, jakieś pół roku od zakupu więc świerzo przetarta :P
REALNE spalanie (liczone wg tankowania NIE komputera) = 5,55l/100km czyli przy cenie 4, 35zł/l daje 24,14zł/100km
24zl/100km to mam na LPG przy mieszanej jeździe miasto/trasa ze wskazaniem miasto, bez oszczędzania i z dodatkowym 0,85lNoPb/100km i kosztami dodatkowych przeglądów instalacji LPG i rejestracyjnych. Oprocz tego zaoszczędzone 6kzł różnicy w cenie zakupu czyli ok. 2800l LPG. Ekonomicznie to LPG górą. TDI jest super ale na trasy, miasto to nie jest żywioł tych silników - benzyna lepiej się sprawuje w warunkach miejskich. Jeżdżąc obecnie praktycznie na zmianę zaczynam coraz lepiej widzieć silne i słabe strony obydwu. Benzyna wymaga więcej wachlowania drążkiem zmiany biegow na trasie przy wyprzedzaniu, w TDI krótsze biegi czyli w mieście tragedia, na trasie wysoki moment przy 1800obr pozwala na jazdę na 6 także przy wyprzedzaniu. Pewnie DSG załatwia niedogodności TDI w mieście, ale w Outlanderze automat to tylko w benzynie.
W outlanderze jest silnik 2.0tdi/140KM, taki sam jak w OII. Jednak w OII sprawdza się IMO o wiele lepiej. Co prawda do Outlandera jedynie się przymierzałem i odniosłem takie wrażenie na podstawie kilku jazd próbnych.
oculus, mam u siebie w firmie outlandera 2.0 tdi i powiem Ci że specyfika tego silnika jest zupełnie inna niż w O2.
zupełnie inaczej się zbiera (wymaga wyższych obrotów)
no i całkiem ładnie pali - w granicach 10 litrów
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
TDI jest super ale na trasy, miasto to nie jest żywioł tych silników - benzyna lepiej się sprawuje w warunkach miejskich. Jeżdżąc obecnie praktycznie na zmianę zaczynam coraz lepiej widzieć silne i słabe strony obydwu. Benzyna wymaga więcej wachlowania drążkiem zmiany biegow na trasie przy wyprzedzaniu, w TDI krótsze biegi czyli w mieście tragedia,
Witaj
Dokładnie się zgadzam z textem powyżej. Miałem już 4 benzynki - ostatnio OI 101KM AKL z LPG IVgen jak wspomniałem na początku (paliła ona 10-11l LPG trasa 70% miasto 30% + NoPb)
Nie chodzi mi tez o wykazanie że LPG lub TDI są tańsze , nawet o te 1-3zł/100km. W zamierzeniu moim było pokazanie ewentualnym nabywcom OII 1.9TDI przykładowe spalanie w konkretnych warunkach ( jaka trasa i jakie obciążenie) bo w prospektach reklamowych można wyczytać różne rzeczy a tutaj był swego rodzaju prawdziwy raport z niezadługiej podróży w nienajlepszych warunkach. Natomiast to czy ktoś chce kupić klekota czy gazik to już jego wybór co kto woli
Pozdrawiam
Jurek
Komentarz