Jaki typ kabla do VAG-COM?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    Jaki typ kabla do VAG-COM?

    Zamieszczone przez Qulek
    Co do opon to też zapytam .. jakei gumy kupić na zime do octy ?? co polecacie/odradzacie ?? Co do ceny to moze tak srodkowa półka..
    Firestone Winterhawk k
    Była O1 jest F2.
  • xekon
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 742

    #2
    Jaki typ kabla do VAG-COM?

    Witam, chcialbym sie dowiedziec jaki typ kabla powinienem kupic do VAG-COM aby wszystko latalo jak trzeba. Wydaje mi sie ze gdzies widzialem info ze te na max232 sa lipne. Moze mi ktos naswietlic temat.

    Najlepiej jakby byl na USB.

    Komentarz

    • pantol
      Elegance
      • 2004
      • 754

      #3
      Pozwolę podłączyć się do pytania. Czy ktoś wie, co oznacza, że interfejs ma 2 linie K i jakie ma to znaczenie?
      Jarek "Vinci"

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        I czy kazdy kabel wspolpracje z autami gdy wchodzil wtyk OBDII i z tymi ktore sa sprzedawane teraz (Octa II, Golf itd)
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          Wiec tak są na allegro kabelki które posiada dwie linie k i jedną l
          tu moge polecić taki interfejs sprzedawca sprawdzony przezemnie

          Komentarz

          • xekon
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 742

            #6
            ok - znalazlem takie cos

            Podstawowa różnica pomiędzy interfejsami zbudowanymi na transoptorach, a zbudowanymi na układzie scalonym max232 to liczba wyprowadzonych linii diagnostycznych. Zbudowane na transoptorach mają wyprowadzone dwie linie diagnostyczne L - line i K - line, a na maxie tylko jedną K -line.
            W przypadku interfejsów na transoptorach samochód jest izolowany galwanicznie od komputera co wyklucza uszkodzenie portu w samochodzie przy przepięci z komputera i odwrotnie zabezpiecza komputer przy przepięciu z samochodu. Interfejsy zbudowane na transoptorach są praktycznie niezniszczalne, nie uszkadza ich nieprawidłowe podpięcie do samochodu - zamiana masy z napięciem zasilającym +12 lub liniami diagnostycznymi itd. W interfejsach na maxie nawet krótkotrwałe błędne podłączenie powoduje uszkodzenie układu. Interfejsy zbudowane na transoptorach działają bezproblemowo także ze starszymi samochodami, z kórymi interfejsy na maxie mają problem.
            Minusem układów na transoptorach jest to, że nie chodzą z programami pod DOS, a na maxie nie ma z tym problemów.
            Podsumowując opinie użytkowników są różne jedni uważają te na maxie za lepsze inni za gorsze. Moje zdanie jest takie, że na transoptorach jednak pracują lepiej i sprawiają znacznie mniej problemów, ale jeszcze raz zaznaczam nie działają pod dosem więc nie nadają się np. do cofania liczników, ponieważ programy do korygowania liczników praktycznie zawsze są pod dos.
            Tekst dodany 10 grudnia 2004
            Od niedawna pojawiły się interfejsy z dwoma liniami K (KKL) łączo one zalety interfejsów na maxie i na opto plus dodatkowo obsługują takze samochody powyżej roku 2002 (działają z autami od 1992 do 2004)

            dodatkowo inne ciekawe informacje na stronie http://www.viaken.pl/artykuly.php?lang=pl

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Wynika z tego, ze najlepszym i obslugjacym najwiecej w tej chwili jest taki interfejs jak podal Djczas lub bezposrednio z Viaken http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=11

              Z kablami USB jest problem tego typu, ze nie chodza na nich wszystkie programy. Poprostu nie uznaja USB i tyle, nawet gdyby byly polaczone przez przejsciowke na port szeregowy
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                to jest ta sama firma są z krakowa i goście dobry sprzecik robią
                Viaken i na allegro pod tym linkiem co podałem

                Komentarz

                • xekon
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 742

                  #9
                  a myslalem ze sie skonczy na cenie ~90 pln :cry: moze dostane jako wczesniejszy prezent gwiazdkowy ehhehe :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Wymienione zostaly te najlepsze. Jakis prost bez wtyczke itd kupisz za te 100zl, ale one sa na MAX-ie, a o jego wadach i zaletach powyzej.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    Pracuję...