Witam, chcialbym sie dowiedziec jaki typ kabla powinienem kupic do VAG-COM aby wszystko latalo jak trzeba. Wydaje mi sie ze gdzies widzialem info ze te na max232 sa lipne. Moze mi ktos naswietlic temat.
Podstawowa różnica pomiędzy interfejsami zbudowanymi na transoptorach, a zbudowanymi na układzie scalonym max232 to liczba wyprowadzonych linii diagnostycznych. Zbudowane na transoptorach mają wyprowadzone dwie linie diagnostyczne L - line i K - line, a na maxie tylko jedną K -line.
W przypadku interfejsów na transoptorach samochód jest izolowany galwanicznie od komputera co wyklucza uszkodzenie portu w samochodzie przy przepięci z komputera i odwrotnie zabezpiecza komputer przy przepięciu z samochodu. Interfejsy zbudowane na transoptorach są praktycznie niezniszczalne, nie uszkadza ich nieprawidłowe podpięcie do samochodu - zamiana masy z napięciem zasilającym +12 lub liniami diagnostycznymi itd. W interfejsach na maxie nawet krótkotrwałe błędne podłączenie powoduje uszkodzenie układu. Interfejsy zbudowane na transoptorach działają bezproblemowo także ze starszymi samochodami, z kórymi interfejsy na maxie mają problem.
Minusem układów na transoptorach jest to, że nie chodzą z programami pod DOS, a na maxie nie ma z tym problemów.
Podsumowując opinie użytkowników są różne jedni uważają te na maxie za lepsze inni za gorsze. Moje zdanie jest takie, że na transoptorach jednak pracują lepiej i sprawiają znacznie mniej problemów, ale jeszcze raz zaznaczam nie działają pod dosem więc nie nadają się np. do cofania liczników, ponieważ programy do korygowania liczników praktycznie zawsze są pod dos.
Tekst dodany 10 grudnia 2004
Od niedawna pojawiły się interfejsy z dwoma liniami K (KKL) łączo one zalety interfejsów na maxie i na opto plus dodatkowo obsługują takze samochody powyżej roku 2002 (działają z autami od 1992 do 2004)
Z kablami USB jest problem tego typu, ze nie chodza na nich wszystkie programy. Poprostu nie uznaja USB i tyle, nawet gdyby byly polaczone przez przejsciowke na port szeregowy
Komentarz