Zgrzyt przy ruszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Loni :)
    Drive
    • 2006
    • 58

    Zgrzyt przy ruszaniu

    folia kuchenna powinna wystarczyć k
    nie cinchy tylko nakładających się pól elektromagnetycznych w aucie :diabelski_usmiech
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl
  • tompol
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 410

    #2
    Zgrzyt przy ruszaniu

    Witam,

    Mam problem z Octavią którą niedawno kupiłem. Przy ruszaniu zdarza mi się słyszeć coś jakby zgrzyt lub chrobot z przodu samochodu (nie wiem dokładnie skąd). Objaw pojawia się czesto, choć nie za każdym razem i nie zawsze zgrzyt jest jednakowo silny. Występuje tylko przy ruszaniu z miejsca, bez znaczenia czy w przód czy w tył. Jeśli samochód się toczy choć minimalnie wszystko jest w porządku. Nie zauważyłem jakiegoś powiązania z tym czy ruszam spokojnie czy gwałtownie, chociaż chyba już podświadomie gaz mocniej wciskam dopiero jak samochód już troszkę się rozpędzi. Poza zgrzytem występuje też przyhamowanie a na kierownicy czuje się szarpnięcie (nie zawsze). Początkowo podejrzewany był ABS, bo tarcze miały duży rant, ale teraz są nowe i nic się nie zmieniło, chociaż wcześniej rant od zewnętrznej strony był zeszlifowany szlifierką i wydawało mi się, że zgrzyt pojawiał się trochę rzadziej, ale to chyba tylko złudzenie było. Mechanik mówił coś o półosiach i poduszkach silnika, ale wstępne oględziny nic nie dały.
    W piątek byłem w ASO i facet stwierdził, że on stawiałby na sprzęgło, a konkretnie na pękniętą którąś ze sprężyn amortyzujących w tarczy. I zasugerował, żeby jeżdzić. Tylko, że mnie zęby i serce bolą jak ruszam.

    Spotkał się ktoś z czymś takim?
    srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

    Komentarz

    • slavi
      Rider
      • 2004
      • 422

      #3
      Re: Zgrzyt przy ruszaniu

      no i kolejne wróżenie z fusów :?
      odglosów i przyczyn może być wiele, takie telepatyczne diagnozowanie i sugestie mozna sobie o kant stołu potłuc
      skoro twój mechanik nie wie co to, - to może go zmień?

      jest trochę ludzi znających się w temacie ... trzeba sie do nich wybrac i tyle

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        http://www.autobodex.waw.pl/ - podjedz popytaj, moze cos sie dowiesz
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • życzliwy
          Drive
          • 2005
          • 53

          #5
          Re: Zgrzyt przy ruszaniu

          Zamieszczone przez tompol
          Witam,

          Mam problem z Octavią którą niedawno kupiłem. Przy ruszaniu zdarza mi się słyszeć coś jakby zgrzyt lub chrobot z przodu samochodu (nie wiem dokładnie skąd). Objaw pojawia się czesto, choć nie za każdym razem i nie zawsze zgrzyt jest jednakowo silny. Występuje tylko przy ruszaniu z miejsca, bez znaczenia czy w przód czy w tył. Jeśli samochód się toczy choć minimalnie wszystko jest w porządku. [...] Spotkał się ktoś z czymś takim?
          Może chodzi o to samo co u mnie :?: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1684
          O1 TMBDG

          Komentarz

          • sebo
            Ambiente
            • 2004
            • 201

            #6
            ja tez tak mam coś tak napieprza jak zapale samochód na pierwszym biegu i na sprzegle tak jak by sprzegło o cos waliło albo nie wime ale to ostro wali tak jak by cos sie urywałoi. dopiero musze szybko zgasic silnik i zapalic jeszcze raz i wtedy jest lus .. kilka razy miałem taki przypadek ale nie cały czas to sie zdarza))
            152 KM/342,8 Nm
            ARL, FMIC, dostroił
            Masters Tuning

            Komentarz

            • adam_was
              Drive
              • 2005
              • 63

              #7
              Nie chciałbym straszyc ale ja w swojej skodzinie (też 1999, tylko AGR) przy 170 tys. z powodu takich sporadycznych "chrup" przy ruszaniu, ewentualnie hamowaniu silnikiem wymieniłem rozwalone koło zamochowe.

              A tak na marginesie , jak mechanik sugeruje, ze w TDI poszła ci sprężyna w tarczy to zmień mechanika, bo to znaczy, że chłopak nigdy tego sprzegła nie rozbierał.

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                Zamieszczone przez adam_was
                Nie chciałbym straszyc ale ja w swojej skodzinie (też 1999, tylko AGR) przy 170 tys. z powodu takich sporadycznych "chrup" przy ruszaniu, ewentualnie hamowaniu silnikiem wymieniłem rozwalone koło zamochowe.

                A tak na marginesie , jak mechanik sugeruje, ze w TDI poszła ci sprężyna w tarczy to zmień mechanika, bo to znaczy, że chłopak nigdy tego sprzegła nie rozbierał.
                We wczesnych AGR'ach byla jednomasowka (mozna sprawdzic w ETCE)
                W sprzedazy jest tez komplet Valeo z kolem jednomasowym i tarcza ze sprezynami. Znajomy mial to zakladac do siebie - jak go spotkam to zdam relacje :wink:
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  W sprzedazy jest tez komplet Valeo z kolem jednomasowym i tarcza ze sprezynami. Znajomy mial to zakladac do siebie - jak go spotkam to zdam relacje :wink:
                  Bardzo ciekawa informacja. Jak bedziesz cos wiedzial, daj koniecznie znac!
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • LIFE
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 183

                    #10
                    Ciche "chrupanie" po ruszeniu (powyżej 20 km/h) oznacza sprawdzanie układu ABS i jest to normalne, przynajmniej tak pisze w instrukcji, ale podkreślam chodzi tu o ciche "chrupanie" z dolnych okolic deski rozdzielczej.
                    W innym przypadku polecam wizytę u mechanika, przyczyn może być wiele.
                    Power is nothing without control !
                    "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                    Komentarz

                    • tompol
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 410

                      #11
                      Niestety nie chodzi tu o ciche i jednorazowe chrupnięcie, tylko naprawdę dość głośny zgrzyt wydobywający się gdzieś z komory silnika na wysokości pedałów (tak na oko, a raczej ucho oczywiście). I to przy większości ruszeń z miejsca, a nie tylko rano spod domu. Przy hamowaniu silnikiem też nic nie słychać.

                      Zamieszczone przez adam_was
                      A tak na marginesie , jak mechanik sugeruje, ze w TDI poszła ci sprężyna w tarczy to zmień mechanika, bo to znaczy, że chłopak nigdy tego sprzegła nie rozbierał.
                      Ten kto stwierdził, że to sprężyna w sprzęgle, jest "doradcą serwisowym", czy jakoś tak, w ASO Skody. To by sugerowało, że jednak coś tam wie na temat sprzęgła i reszty, więc przyjąłem to jako prawdopodobne. A na czym opierasz przypuszczenie, że tak nie jest jeśli wolno spytać?

                      Zanim zarządzę wymianę sprzęgła oczywiście zajadę jeszcze w parę miejsc z nadzieją, że ktoś stwierdzi, że to tylko głupia śrubka się odkręciła (mam nadzieję tylko, że nie w środku skrzyni biegów).

                      PS. Dzięki za oba namiary od slavi i Maicrofta. Planuję jeszcze Masters'a odwiedzić (bo mam też problem z NOTLAUFem w okolicy 140km/h) choć jak rozumiem to oni raczej od silników są.
                      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez tompol
                        Niestety nie chodzi tu o ciche i jednorazowe chrupnięcie, tylko naprawdę dość głośny zgrzyt wydobywający się gdzieś z komory silnika na wysokości pedałów (tak na oko, a raczej ucho oczywiście). I to przy większości ruszeń z miejsca, a nie tylko rano spod domu. Przy hamowaniu silnikiem też nic nie słychać.
                        U mnie zalaczenei tego ukladu ABS slychac z okolic pedalow i jest dosc dobrze slyszalne i czasmi irytujace :roll:
                        A zeby wyeliminowac ukalad ABS ,chrupnie raz jak odpalisz auto i przekroczysz 20km/h ,przy pozniejszym ruszaniu juz nie zgrzytnie/chrupnie. U ciebie slyszysz te chrupniecie caly czas przy ruszaniu ? :roll:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • tompol
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 410

                          #13
                          Zamieszczone przez Samiec
                          U mnie zalaczenei tego ukladu ABS slychac z okolic pedalow i jest dosc dobrze slyszalne i czasmi irytujace Rolling Eyes
                          A zeby wyeliminowac ukalad ABS ,chrupnie raz jak odpalisz auto i przekroczysz 20km/h ,przy pozniejszym ruszaniu juz nie zgrzytnie/chrupnie. U ciebie slyszysz te chrupniecie caly czas przy ruszaniu ? Rolling Eyes
                          Niestety cały czas. Nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów.
                          I to nie jest chrupnięcie, tylko bardzo głośny zgrzyt. Trochę podobny w brzmieniu i głośności do odgłosu przytarcia podwoziem o krawężnik lub coś w tym stylu.
                          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez tompol
                            Niestety cały czas. Nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów.
                            I to nie jest chrupnięcie, tylko bardzo głośny zgrzyt. Trochę podobny w brzmieniu i głośności do odgłosu przytarcia podwoziem o krawężnik lub coś w tym stylu.
                            czyli na 100% to niestety nie jest uzbrajanie ukladu ABS :roll:
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • tompol
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 410

                              #15
                              Zamieszczone przez adam_was
                              A tak na marginesie , jak mechanik sugeruje, ze w TDI poszła ci sprężyna w tarczy to zmień mechanika, bo to znaczy, że chłopak nigdy tego sprzegła nie rozbierał.
                              Znalazłem na allegro aukcję ze sprzęgłem do TDI. I za cholerę nie widzę w tarczy sprężyn. Czy to właśnie miałeś na myśli, że gość nie rozbierał sprzęgła w TDi?

                              Auto-Wimar gratulujemy fachowców. No chyba, że gość nie zajarzył, że to TDi, bo byłem u nich pod koniec dnia pracy.

                              Pogrzebałem dalej i dowiedziałem się, że to koło zamachowe (dwumasowe) ma w sobie redukcję drgań. Stąd wnioskuję, że to koło zamachowe jest podejrzane.

                              Dowiedziałem się, że fabrycznie montowane są sprzęgła firmy LUK? Czy to prawda? Czy koło zamachowe też jest tej firmy?

                              Jeśli będzie potrzebna wymiana, to można pokusić się o używane, czy raczej nowe? Czy wymieniać samo koło, czy docisk+tarcza+łożysko też (oczywiście jeśli są już zużyte, to nie ma się nad czym zastanawiać, ale jeśli w niezłym stanie i dobrze rokują, to czy zostawić je)?

                              Ktoś się orientuje ile takie nowe koło może kosztować i gdzie będzie najtaniej w W-wie i okolicach można je kupić? Może internet?
                              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                              Komentarz

                              • adik_s
                                Rider
                                • 2005
                                • 259

                                #16
                                U mnie zalaczenei tego ukladu ABS slychac z okolic pedalow i jest dosc dobrze slyszalne i czasmi irytujace
                                A zeby wyeliminowac ukalad ABS ,chrupnie raz jak odpalisz auto i przekroczysz 20km/h ,przy pozniejszym ruszaniu juz nie zgrzytnie/chrupnie.
                                a u mnie cisza... przynajmniej nie rzuciło mi sie to na uszy...

                                Komentarz

                                • rentier
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 203

                                  #17
                                  adik_s, a u mnie cisza... przynajmniej nie rzuciło mi sie to na uszy...

                                  mnie sie wiele rzeczy nie rzucalo na uszy do momentu przeczytania na forum ....chrupania, stukow itd... :diabelski_usmiech

                                  a tak swoja droga to uzywajac OPERY i chcac zacytowac przedmowce w "szybkiej odpowiedzi" nie mozna wkleic jego postu, tez tak macie, bo IE bez problemu to robie
                                  1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Moze nie dzialac. Mozilla np nie lubi tabelek i potrafi zrobic taki w nich burdel ze lepiej nie mowic. Poprostu inne przegladarki nie chca zoptymalizowac swojego kodu do jednej wspolnej dla wszystkic interpretacji.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • henio
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 631

                                      #19
                                      A tak na marginesie , jak mechanik sugeruje, ze w TDI poszła ci sprężyna w tarczy to zmień mechanika, bo to znaczy, że chłopak nigdy tego sprzegła nie rozbierał.
                                      Święte słowa, u mnie tak samo mechanik mówił a gdy się rozebrało skrzynie to się za głowe złapał i szukał tych sprężynek. :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                                      [ Dodano: Sro 20 Lip, 05 22:03 ]
                                      Znalazłem na allegro aukcję ze sprzęgłem do TDI. I za cholerę nie widzę w tarczy sprężyn. Czy to właśnie miałeś na myśli, że gość nie rozbierał sprzęgła w TDi?

                                      Auto-Wimar gratulujemy fachowców. No chyba, że gość nie zajarzył, że to TDi, bo byłem u nich pod koniec dnia pracy.

                                      Pogrzebałem dalej i dowiedziałem się, że to koło zamachowe (dwumasowe) ma w sobie redukcję drgań. Stąd wnioskuję, że to koło zamachowe jest podejrzane.

                                      Dowiedziałem się, że fabrycznie montowane są sprzęgła firmy LUK? Czy to prawda? Czy koło zamachowe też jest tej firmy?

                                      Jeśli będzie potrzebna wymiana, to można pokusić się o używane, czy raczej nowe? Czy wymieniać samo koło, czy docisk+tarcza+łożysko też (oczywiście jeśli są już zużyte, to nie ma się nad czym zastanawiać, ale jeśli w niezłym stanie i dobrze rokują, to czy zostawić je)?

                                      Ktoś się orientuje ile takie nowe koło może kosztować i gdzie będzie najtaniej w W-wie i okolicach można je kupić? Może internet?
                                      Ja akurat rok temu wymieniałem i mogę Ci coś o nim powiedzieć jak nie za póżno a wiec:
                                      orginał koła pochodził z firmy LUK ale w serwisie mówili że wstawiali też SACHS ,w serwisie powiedzieli że za samo koło zapłacę 3tys :shock: :shock: ja zamówiłem z Krakowa od super gościa nówka razem z tarczą i dociskiem za 1.500 zł.Tarczy i docisku nie mósiałem zmieniać ale trudno było znależć samo koło, cały komplet był z SACHS.Aha jeszcze mam ciekawostkę , jak przywiozłem nowe koło do mechanika to powiedział że jest zepsute bo ma luz między jednym a drugim kołem ( a to są takie blaszki które jak wcześniej wyczytałeś amortyzują drgania , one właśnie mi się porozwalały) szczęście w nieszczęściu że przyjechał inny mechanik i tylko rzucił spojrzeniem i powiedział : ty palancie jak by to koło nie miało luzu to jak by pracowało :wink:

                                      Komentarz

                                      • tompol
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 410

                                        #20
                                        Zamieszczone przez henio
                                        ja zamówiłem z Krakowa od super gościa nówka razem z tarczą i dociskiem za 1.500 zł.
                                        A mógłbyś może podzielić się namiarami na tego gościa? Mogą się przydać. Oby nie, ale mogą. :?

                                        Aha jeszcze mam ciekawostkę , jak przywiozłem nowe koło do mechanika to powiedział że jest zepsute bo ma luz między jednym a drugim kołem ( a to są takie blaszki które jak wcześniej wyczytałeś amortyzują drgania , one właśnie mi się porozwalały) szczęście w nieszczęściu że przyjechał inny mechanik i tylko rzucił spojrzeniem i powiedział : ty palancie jak by to koło nie miało luzu to jak by pracowało :wink:
                                        Fachowcy...
                                        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                        Komentarz

                                        • henio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 631

                                          #21
                                          A mógłbyś może podzielić się namiarami na tego gościa? Mogą się przydać. Oby nie, ale mogą
                                          Ok, muszę poszukać tylko gwarancji( bo też dał, nie pamiętam tylko na ile) na niej jest adres.Wiem że gośćio zajmuje się naprawami grupy VW , dam znać jak znajdę apa

                                          Komentarz

                                          • tompol
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 410

                                            #22
                                            Zamieszczone przez henio
                                            dam znać jak znajdę
                                            Dzięki.
                                            srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                            Komentarz

                                            • mwisniak
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 97

                                              #23
                                              Tomek,

                                              Potrząc na przebieg Twojego autka także stawiam na "kończące się" koło dwumasowe.
                                              W moim AHF'ie też się zaczyna kończyć, choć obiawy są inne, tzn. odczuwam coraz większe drgania pochodzące od silnika przy jego obciążeniu (w czasie jazdy). Na szczęście u mnie tak nie zgrzyta, więc jeszcze nie zdecydowałem się na wymianę, choć wkurza mnie to coraz bardziej.
                                              Co do kosztów i związanej z nią decyzji, czy kupować oryginał i montować go w ASO, czy też zamiennik sam musisz zdecydować. W krakowskim Inter-Auto na Zakopiance za komplet (koło, tarcza, etc.) powiedzieli mi 3300,- zl i ok. 400,- za wymiane. Mam u nich 5% na cześci i 10% na robocizne, wiec wyszło by trochę taniej.
                                              Wiem, że to skurwielsko drogo, ale przy takiej akcji dają 2 lata gwarancji i jakby co, można ich męczyć, straszyć SAP itd.
                                              Decydując się na zamiennik jest to ryzyko, że efekt wymiany nie bedzię do końca satysfakcjonujący. Widziałem na liście posty chłopaków, którzy powstawiali jakieś zamienniki i nie byli zadowoleni z komfortu pracy auta (jakieś drgania).
                                              Co do zamienników, to w krakowskim sklepie Auto-Wanda (tel. 012 6485081 w.38) gość znalazł jakiś zamiennik Valeo w cenie poniżej 1 tys. zl.
                                              Byłem też u jeszcze jednego gościa (www.nedzka.pl). Specjalizuje się w autkach grupy VW. Wynalazł gdzieś LUK'a identycznego z oryginałem za 1900,-. Niestety koleś ma te wadę, że strasznie długo trzyma auto w serwisie, co dla mnie jest nieakceptowalne.
                                              Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                              Komentarz

                                              • herman
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 456

                                                #24
                                                Witam

                                                Korzystajac z okazji ze temat troche odgrzebany to ja mam jeden mały problemik z jakimś dzwiekiem, czasem jak dam konkretnie w pedał podczas ruszania, pojawia mi sie taki dźwiek jakby coś walneło w podwozie..Głuche oderzenie i koniec, zadne chrobatanie..Moze ktos wie co to jest?? Chyba nie jakis tam system elektroniczny w taki sposob sie zalacza??(wczoraj jak to nastąpiło ruszałem z ASR off)

                                                POzdrawiam
                                                --------------

                                                Komentarz

                                                • henio
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 631

                                                  #25
                                                  Witam

                                                  Korzystajac z okazji ze temat troche odgrzebany to ja mam jeden mały problemik z jakimś dzwiekiem, czasem jak dam konkretnie w pedał podczas ruszania, pojawia mi sie taki dźwiek jakby coś walneło w podwozie..Głuche oderzenie i koniec, zadne chrobatanie..Moze ktos wie co to jest?? Chyba nie jakis tam system elektroniczny w taki sposob sie zalacza??(wczoraj jak to nastąpiło ruszałem
                                                  Hmm, ja obstawiam poduszki pod silnikiem.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...