Witam.
Co jakis czas podczas normalnej jazdy silnik raptownie zaczyna przerywać.PO kilkakrotnym przegazowaniu ,wraca do normy.Stało sie to kilka razy,nadmieniam ze jest to silnik 1600..Moze ktos miał taki przypadek.Pozdrawiam wszyskich
Miałam podobną sytuację, tyle, że z tym przerywaniem wiązały się dziwne szarpnięcia. Nie było to bardzo odczuwalne. Oczywiście mój mąż i ojciec stwierdzili, że nie umiem zmieniać biegów, a i to czy umiem jeździć jest wątpliwe. Nikt tego nie odczuwał tylko ja. Okazało się, że świece są tak zapierdzielone, że ledwo dychają. Kable wysokiego napięcia też szlag trafiał. Właśnie są wymieniane. Ale baby nie umieją jeździć... :evil:
Oprócz tego co powyżej u hayabusaona to jeszcze bym sprawdził cewkę zapłonową - u mnie tak właśnie zaczęła się kończyć. Autko zapalało niby normalnie a przy jeździe z większym obciążeniem, przyspieszaniu i w ogóle w różnych sytuacjach w czasie jazdy przerywało. Natomiast na wolnych obrotach silnik o dziwo pracował równiutko.
1. Sprawdzić wszystkie błędy na "komputerze", wymienić wszystko co ma błędy powracające lub sporadyczne. Jeśli nic nie da punkt 2.
2. Wymienić: świece,kable,kopułka,przerywacz, czujnik temperatury, filtr paliwa, przepłukać układ paliwowy. Jeśli nic nie da pkt 3.
3. Wymienić: cewke,sonde lambda, przepustnice, czujnik map, czujnik halotronowy, pompe paliwa, zawór na listwie paliwowej, wtryskiwacze. Jeśli nic nie da pkt 4.
4. Wymienić wszystkie pozostałe czujniki silnika. Jeśli nic nie da pkt.5
5. Wymienić sterownik
1. Sprawdzić wszystkie błędy na "komputerze", wymienić wszystko co ma błędy powracające lub sporadyczne. Jeśli nic nie da punkt 2.
2. Wymienić: świece,kable,kopułka,przerywacz, czujnik temperatury, filtr paliwa, przepłukać układ paliwowy. Jeśli nic nie da pkt 3.
3. Wymienić: cewke,sonde lambda, przepustnice, czujnik map, czujnik halotronowy, pompe paliwa, zawór na listwie paliwowej, wtryskiwacze. Jeśli nic nie da pkt 4.
4. Wymienić wszystkie pozostałe czujniki silnika. Jeśli nic nie da pkt.5
5. Wymienić sterownik
Po tym wszystkim 100% usunięcia usterki
troche dużo tego a przy wymianie tego wszystkiego koszty są spore
u mnie rzeczy z pkt. 2 wraz z eksploatacją są wymieniane i problem występuje nadal.
przepustnica była czyszczona w związku z falowaniem obrotów i gaśnięciem na wolnych obrotach.
Opiszę jak ten problem wygląda u mnie:
auto odpala wzorowo. gdy silnik jest zimny odczuwalne jest szarpanie (nierówna praca)silnika na wolnych obrotach. czasem ciężko jest ruszyć z miejsca bo auto przy puszczaniu sprzęgła strasznie się dławi. trzeba dodać dużo gazu żeby udała się ta sztuka.
Gdy już uda się ruszyć raczej nie ma mowy o przyśpieszaniu bo po większym dodaniu gazu, auto strasznie się dławi. gdy osiągnie ok. 3000 obrotów auto zaczyna w miarę normalnie przyśpieszać ale i tak odczuwalne jest lekkie szarpanie i brak pełnej mocy.
Auto mam na gaz także jak osiągnie odpowiednią temp. to przełącza na gaz i po problemie jednak przed zimą dobrze byłoby rozwiązać ten problem
a potestuj na wylaczonej instalcji gazowej, moze to jej powod
w astrze czasami silnik chcial wyskoczyc ale wyczailem ze jak auto gasze na benzynie to problemu nie ma i serwis walczy z instalacja gdzies na necie czytalem ze moze to byc steronik, nie odciana wtrysku czy cos takiego
zrob test - przez tydzien wylaczaj autko na benzynie i obadaj czy jest roznica
Jeśli jest to gaz to gardziel wlotu powietrza może byc za duża lub skierowana w komorze silnika w złą stronę, tak miałem w Fabii.
Dawałem na luz i silnik gasł... trzeba było dać mniejszy wężyk dolotu (mniejszą średnicę) powietrza do filtra i skierować go w poprzek do kierunku jazdy i problem zniknął.
Ponadto wystarczyło lekko dmuchnąć do węża i silnik nierówno pracował przez chwilę,
Komentarz