1.6 FSI a 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jafo24
    Classic
    • 2008
    • 36

    1.6 FSI a 1.4 TSI

    http://www.vag-com.pl/vagcom.htm - Fajne ale drogie jak na jednorazową zabawę.

    Ma ktoś coś takiego na śląsku i umiałby mi poustawiać parę rzeczy w O2 FL? np. światła do jazdy w dzień, doświetlanie zakrętów itp

    W ASO będzie drogo? A jak z gwarancją? Zorientują się?
  • PiterNZ
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 389

    #2
    1.6 FSI a 1.4 TSI

    Aktualnie posiadam O II z 1.6 FSI i zastanawiam się nad zakupem w przyszłym roku O II FL z 1.4 TSI (lepsze byłoby 1.8 TSI ale różnica w cenie jest zbyt duża). Temat z jednej strony jest przedwczesny ale ciekawość mnie przeżera )

    Katalogowo wygląda to tak:
    Silnik: 1,6FSI - 1,4TSI
    pojemność skokowa cm3: 1598 - 1390
    Cylindry/zawory : 4/4 - 4/4
    Moc (kW/obr/min): 85/6000 - 90/5000
    Maksymalny moment (Nm/obr/min): 155/4000 - 200/1500-4000
    Prędkość maksymalna (km/h): 198 - 203
    Przyspieszenie 0-100km/h (s): 11,2 - 9,7
    Średnie zużycie paliwa (l/100km): 6,6 - 6,6

    W sumie podobnie (szczególnie, że dane nie są z jednego źródła) poza maksymalnym momentem obrotowym i ciekawe jaka jest różnica w elastyczności, tzn. czy odczuwalna. Co do spalania to podoba mi się to, że nie zalecają w TSI 98 ale 95. Ja jak zalecają 98 to generalnie leję 98 i wychodzi to dość drogo.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez PiterNZ
      Maksymalny moment (Nm/obr/min): 155/4000 - 200/1500-4000
      Zamieszczone przez PiterNZ
      Przyspieszenie 0-100km/h (s): 11,2 - 9,7
      to jest podobnie wg ciebie :?: :!:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Skodio_
        Rider
        • 2008
        • 324

        #4
        Zamieszczone przez PiterNZ
        200/1500-4000
        to jest bardzo ważne

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          dokładnie
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #6
            Szkoda nie jest podobnie ale pytanie na ile ta różnica będzie odczuwalna.
            Domyślam się tylko, że różnica w elastyczności powinna być spora ale fachowcem nie jestem stąd moje pytanie.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez PiterNZ
              Szkoda nie jest podobnie ale pytanie na ile ta różnica będzie odczuwalna.
              różnica IMO będzie zajebiście odczuwalna, charakterystyka pewnie podobna jak 1,8TSI a tam to jest miodzio :!:
              ciąg od początku do końca bez zadyszki.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Elastycznosc bedzie trudno miarodajnie porownac gdyz 1.4 ma 6 biegow,a 1.6 5 biegow
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Ale 6 biegowa będzie w standardzie czy za dopłatą?

                  Komentarz

                  • rollcage
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 168

                    #10
                    polecam zrobic mała rundke 1.4 TSi i zobaczyc jak bedzie.. taki silnik jest montowany w golfie i czesto jest brany do jazdy testowej...

                    róznica bedzie bardzo odczuwalna w porównaniu z 1.6...

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #11
                      Nie patrz na moc tylko na moment obrotowy a tu różnica jest kolosalna 115 do 200 Nm. efekt bediz etaki że tam gdzie 1.6 FSi dostje zadyszki przy przyśpieszaniu 1.4 TSI bedzi erwał do przodu i wciskał w fotel.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        Przeniosłem ten temat tutaj ponieważ nie widze w nim newsa na pierwszą stronę

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez Big
                          1.4 TSI bedzi erwał do przodu i wciskał w fotel
                          tego wcisku bym specjalnie nie oczekiwał, to nie "kopie" jak diesel, nawet 1,8, ale jest fajny ciąg, odbywa się to dużo "kulturalniej" niż w dieslu i subiektywnie jest "słabiej", co kto lubi.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            szkoda, miałem okazje 1.4 w golfie dosiadać przez kilka godzin i powiem że mnie zaskoczył 140 konny miał moment obrotowy taki sam jak 1.8t w serii

                            Komentarz

                            • miodzik
                              Drive
                              • 2007
                              • 93
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              djczas Tylko że tam pompuje dodatkowo kompresor. Na dole bo na dole ale pompuje.

                              Komentarz

                              • orzel720
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2267
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zamieszczone przez Big
                                a tu różnica jest kolosalna 115 do 200 Nm.
                                Chyba miało być 155Nm do 200 Nm 8)

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez orzel720
                                  Zamieszczone przez Big
                                  a tu różnica jest kolosalna 115 do 200 Nm.
                                  Chyba miało być 155Nm do 200 Nm 8)
                                  to tez duza roznica + przebieg momentu :!:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Piotr_T
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 479

                                    #18
                                    Zamieszczone przez PiterNZ
                                    Szkoda nie jest podobnie ale pytanie na ile ta różnica będzie odczuwalna.
                                    Domyślam się tylko, że różnica w elastyczności powinna być spora ale fachowcem nie jestem stąd moje pytanie.
                                    Bedzie spora. Turbosprezarka daje Ci "plaski" przebieg momentu obrotowego (w jego prawie maksymalnej wartosci) od dosyc niskich obrotow do juz calkiem wysokich. Generalnie to te 200Nm masz w o wiele szerszym zakresie niz te 155Nm w wolnossacym 1.6.
                                    A 6 biegow rewelacja W 1.8T czasem braklo 6 biegu jak sie lecialo autostrada ze stala predkoscia.

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #19
                                      Moje skromne zadanie jest takie, ze jesli samochód nie ma co najmniej 2.0 litrów pojemności (a najlepiej 2.5-3.0), to w ogole szkoda sobie zawracać głowę silnikami wolnossącymi (jeśli jest alternatywa w porównywalnej cenie), bo byle doładowany pierdek da po prostu o niebo więcej przyjemności, radości i praktyczności w poruszaniu się.

                                      Zarówno w trasie, ale zwłaszcza w mieście...

                                      Oczywiscie są osoby dla ktorych zółwie czy też wyluzowane tempo poruszania się jest w pełni wystraczające i satysfakcjonujące i to jest okej.
                                      Ale kazdy kto ma potrzebę lub chce, zeby auto mialo choć trochę "kopa" powinien zdawać sobie sprawę, ze doładowane auto zachowuje się ZUPEŁNIE inaczej niz wolnossące o małej pojemności.

                                      BTW: Do dziś wnerwiam się na siebie, ze pożałowałem żonie na silnik 1.3 JTD w Corsie i zamiast tego wybralem 1.2 (wybralbym 1.4, ale wtedy jeszcze nie bylo w sprzedaży). Samochód jest naprawdę fajny, przestronny, przemyślany i dobrze wykonczony, fajnie się prowadzi, ale co z tego skoro swoje 82 konie pokazuje dopiero od 4.000 rpm. A co za tym idzie w mieście (a tylko tu jest wykorzystywany) ten samochód jest mega mułem i kiblem.

                                      Wolałbym, zeby mial 60 koni, ale np. dwuzaworowy silnik i przez to mocniejszy dół.

                                      A jak auto jest doładowane, to problem nie występuje, bo zapier...la w calym zakresie jakby od samego dołu do samego konca dysponował mocą maksymalną..
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • PiterNZ
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 389

                                        #20
                                        "MiKruS" powoli dochodzę do tego samego zdania co Ty i dlatego rozważam podmiankę na 1,4 TSI )

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez PiterNZ
                                          powoli dochodzę do tego samego zdania co Ty
                                          lepiej późno niż wcale :szeroki_usmiech
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Piotr_T
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 479

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MiKruS
                                            A co za tym idzie w mieście (a tylko tu jest wykorzystywany) ten samochód jest mega mułem i kiblem.
                                            W trasie to jeszcze gorszy kibel, malo sie nie zabilem jak zaczalem tym wyprzedzac, po 82KM obiecywalem sobie wiecej :lol:

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Piotr_T
                                              W trasie to jeszcze gorszy kibel, malo sie nie zabilem jak zaczalem tym wyprzedzac, po 82KM obiecywalem sobie wiecej :lol:

                                              Pewnie to zależy od indywidualnego stylu jazdy.
                                              Jednak mi na trasie aż tak bardzo to auto nie przeszkadza.

                                              Po pierwsze dlatego, ze powyżej tych 4.000 rpm już jakoś tam jedzie. Po drugie jadę bardziej skoncentrowany na walce o odległość...
                                              W związku z tym staram się wykorzystywać każdy centymetr przestrzeni do rozpędzenia, z dużo większym wyprzedzeniem planuję wyprzedzanie i się do niego przygotowuję, opóźniam hamowanie, itd.

                                              W efekcie jakoś tam się jedzie i raczej rzadko się zdarza, zeby ktos byl szybszy od mnie. I nawet jak ktos skorzysta z większej mocy i mnie łyknie przy rozpędzaniu, to często potem wyprzedzam go w sytuacjach kiedy brakuje umiejętności/wyobrazni/wyczucia odległości/łorwer.

                                              Ale w mieście, gdzie jezdzi się z reguły na niskich obrotach i czasem trzeba gdzies przeskoczyć, zmienic pas, czy ocś, to jest to bardzo męczące. Tak samo szkoda jest katować silnik przy kazdym starcie ze swiateł. Wiec jadąc do tych 4.000 rpm ma się wrażenie, ze samochód jest zdecydowanie za słaby...
                                              W doładowanych autach akurat dół jest najmocniejszy i to jest to...
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MiKruS
                                                raczej rzadko się zdarza, zeby ktos byl szybszy od mnie. I nawet jak ktos skorzysta z większej mocy i mnie łyknie przy rozpędzaniu, to często potem wyprzedzam go w sytuacjach kiedy brakuje umiejętności/wyobrazni/wyczucia odległości/łorwer.
                                                No,no ''skromniutka''ta wypowiedz...jak na opisywane 82 KM :szeroki_usmiech
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • cybant
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 89

                                                  #25
                                                  miszcz kierownicy i 82KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...