sesik pytał czy tak mają wyglądać świece i czy jak są okopcone to nie jest to oznaka ze coś się dzieje złego z autem moja wypowiedz tego dotyczyła A to że mu wywalało błąd to inna sprawa jak sam napisał miał 3 uszkodzone,ale niegrzejące świece nie mają nic wspólnego z okopceniem świecy w diselkach zawsze są okopcone dodam odrazu że są czarne i suche
Najgorsze i najlepsze zimówki
Zwiń
X
-
Najgorsze i najlepsze zimówki
Znany ze skrupulatnego podejścia do spraw związanych z bezpieczeństwem, niemiecki automobilklub ADAC jak co roku przeprowadził test opon zimowych dostępnych na europejskim rynku
Tym razem wnikliwym badaniom poddano 37 pneumatyków o rozmiarach 175/65 R14 i 195/65 R15, a więc opony jakie najczęściej montowane są w autach małych klasy B i kompaktach z segmentu C.
37 kompletów opon różnych producentów z czego 3 stanowiły zestawy wielosezonowe zostały sprawdzone pod kątem takich kryteriów jak: właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, jazda po śniegu i lodzie, błocie pośniegowym, a także pod kątem zużycia paliwa i emitowania hałasu. W łącznym zestawieniu egzaminu nie zdało 8 produktów otrzymując tym samym notę "nie polecane". Ponownie potwierdziła się tutaj pewna prawidłowość obowiązująca od momentu kiedy rynek zalały opony z dużo niższego przedziału cenowego. Na oponach nie warto oszczędzać.
Jak zaznacza w swoim raporcie ADAC, tylko opony które uzyskały co najmniej dobre oceny we wszystkich kategoriach testu mogły być później uwzględnione na najwyższych stopniach zestawienia.
W kategorii opon 175/65 R14, a więc pneumatyków najczęściej spotykanych w autach klasy B, niemiecki automobilklub pod lupę wziął dwadzieścia zimówek oraz jeden komplet opon uniwersalnych. W tej grupie wytypowano 4 zestawy, które określono jako "szczególnie godne polecenia". Są to modele: Vredestein Snowtrac 3, Continental WinterContact TS 800, UltraGrip 7+ firmy Goodyear i Dunlop SP Winter Response. Ze swoich zadań postawionych w teście dobrze wywiązała się też opona wielosezonowa Goodyeara o nazwie Vector 4 Season, która otrzymała końcowy komentarz "godna polecenia". Zaskakująco słabo powyższy produkt zdał egzamin z jazdy na suchej nawierzchni, a wiele typowo zimowych opon wypadło w porównaniu z nim o wiele lepiej. Był to jednak jedyny poważny minus tego modelu.
Pozostałe propozycje w tej grupie zanotowały już diametralnie różniące się od siebie wyniki. Dziewięć kolejnych, podobnie jak wielosezonówka otrzymało notę "godne polecenia", dwie umiarkowaną, zaś pięć kompletów zakończyło test komentarzem "nie polecane". Szczególnie słabą jakość oraz skłonność do zaserwowania kierowcy ryzykowanych sytuacji na drodze zaprezentowały: Gislaved EuroFrost 3 Silica, Maxxis Presa Snow Wintermaxx, Tigar Winter 1, Ceat Artic III oraz Linglong Winter Hero Radial 652.
Podobne rozbieżności w ocenach zauważone zostały także w drugiej grupie rozmiarowej opon 195/65 R15. Tutaj zimowym przeszkodą poddanych zostało siedemnaście modeli i dwa komplety wielosezonówek. "Szczególnie godne polecenia" są egzemplarze Goodyear UltraGrip 7+, Continental WinterContact TS 830, Pirelli W 190 Snowcontrol i Dunlop SP Winter Sport 3D. Jedenaście innych z kolei zadowoliło się, równie korzystną notą "godne polecenia".
W przypadku opon wielosezonowych stwierdzono kilka istotnych mankamentów. Model Vredestein Quatrac 3 za kiepską przyczepność na mokrej, ośnieżonej i dziurawej nawierzchni otrzymał ocenę umiarkowaną. Drugi z tej kategorii opon, Goodyear Vector 4 Season nie wykazał z kolei żadnej przewagi podczas jazdy po suchym torze nad oponami stricte zimowymi. Okazał się jednak najcichszym pneumatykiem w całym zestawieniu i tym samym otrzymał komentarz końcowy kwalifikujących go do produktów wartych uwagi.
Pozostali reprezentanci, którzy jak jeden mąż pochodzą z Dalekiego Wschodu i pozycjonowani są w segmencie tanich opon otrzymali najniższą ocenę. Są to: Nangkang Snow Viva SV-1, Marshal I'ZEN KW 15 oraz Wanli Winter Challenger S 1086.
Śnieg, oblodzona nawierzchnia, błoto pośniegowe to tylko niektóre z niebezpieczeństw, na jakie możemy się natknąć podróżując po naszych drogach. Dlatego dobór odpowiedniego ogumienia to naprawdę poważna sprawa.
żródło:
-
-
nie wiem, jak się ma rzeczywistość do testów - podejrzewam że częstokroć nijak - niestety.
Sam jeździłem niegdyś dwa sezony zimowe na Barumach - szlag by je trafił. Nigdy się tak nie umęczyłem. Słabo ruszałem, dwa razy dupa mnie wyprzedziła na niewielkim śniegu - szczęśliwie bez poważnych konsekwencji. Na mokrym też lipa, a przy tym strasznie głośne.
Już po zakupie wyczytałem w jakimś "Motorze" czy innym periodyku, że to słabe opony. Żałowałem, że tak późno. Kolejnymi z niskobudżetowych były SAVY i kopara mi opadła, że tanie opony mogą tak zajebiście sprawować się zimą.
Tej jesieni zatrzymałem się na małą czarną na BP w Koszalinie i przy okazji kupiłem jakieś pisemko motoryzacyjne, jako że obsługa żeńska nie powalała (a na czymś trza oko zawiesić). Z niejakim zdumieniem zobaczyłem w porównaniu moją starą znajomą (tfu !)
I co wyszło?? Że to bodaj najlepsza opona (no może druga w kolejności)
Ma tylko dwa felery: łatwo wpaść w poślizg (słabe trzymanie) oraz jest głośna :diabelski_usmiech ...... czyli takie tam mało ważne zagadnienia :roll:
Nie pamiętam co poza tym oceniali, ale chyba atrakcyjność bieżnika :rofl :rofl i uginanie gumy na zakrętach i takie tam.
Od tej pory do porównań podchodzę z dużym dystansem
ps. teraz jeżdżę na Kleberach i ogólnie jest OK - choć bez rewelacjibyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Bardzo za to koledze dziekuje Własnie rozpatrywałem zakup Continental WinterContact TS 830 i teraz kolega jeszcze mi pomógł Dzieki
[ Dodano: Sro 08 Paź, 08 20:34 ]
Zamieszczone przez plebanps. teraz jeżdżę na Kleberach i ogólnie jest OK - choć bez rewelacji
Komentarz
-
-
Opony kupić muszę, a znam się na tym, jak... np. dżdżownica na pompach infuzyjnych.
Wybrałem więc z czterech polecanych w artykule trzy tanie i zbliżone cenami (190-200pln).
Tylko co dalej? Które teraz?
Kierować się datą produkcji? - tu też róznice są kilku tygodni (od 1008 do 3408).
Jeżdżę spokojnie, mało, więc chyba każda się nada. Ale lubie ciszę i niskie spalanie - a tego nie opisują...
Która z nich będzie najcichsza? A która stawia najmniejsze opory toczenia? Można to pogodzić czy wybrać którąkolwiek i rzucać monetą?
Oto opony:
1. http://www.opony.com/opony/632_dunlo..._sport_3d.html
2. http://www.opony.com/opony/58308_con...act_ts830.html
3. http://www.opony.com/opony/55139_goo...a_grip_7_.html
Czym się kierować? Co wybrać?
A może wszelkie różnice przy podanych oponach są pomijalne? To wybierzcie mi waszym zdaniem najładniejszą proszę.
Komentarz
-
-
satoot, generalnie ludzie na forum polecają UG 7.
Ja się zastanawiałem nad dunlopami, ale znalazłem jakieś negatywne opinie czy testy i zmieniłem zdanie:
Zamieszczone przez RSJACACzy ma ktoś założone opony Dunlop Winter Sport 3D i może coś na ihc temat powiedzieć?
Ząbkowanie, przyczepność itd...Zamieszczone przez TymonZamieszczone przez AdamBCo szczerze odradzasz i dlaczego?
Dlatego że zrobiłem na nich w bardzo szybkim czasie 35tyś km i nie raz miałem "ciepło" gdyż przyzwyczajony do GoodYer UG pozwalałem sobie na więcej.
[ Dodano: Czw 08 Lis, 07 12:41 ]
Nie będę się rozpisywał jak reagują przy temperaturze rzędu:
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1Stp i poniżej zera i jaki musi być śnieg ( mokry czy zmarznięty )
Ogólnie wiem że nigdy w życiu ich nie założę i będę odradzał :!:
Komentarz
-
-
co do testów - są to zawsze testy nowiutkich opon , często zdarza się ze opona po przejechaniu 10 tyś zupełnie zmienia swoje parametry.
zazwyczaj są to testy robione na zupełnie innym rodzaju asfaltu/lepszym/ niż ten po którym poruszamy się na co dzień.
według mnie , tak doradzam klientom , trzeba sobie uświadomić do czego potrzebna nam jest opona , gdzie mieszkamy , jak duże robimy przebiegi. śnieg na szosie jest czasami 5 dni przez całą zimę a potem jeżdzimy po suchym , więc opona typowo śniegowa , agresywna , nie zawsze się przydaje , tym bardziej jak robimy duże przebiegi... , wszystkie typowo śniegowe opony są głośne ponieważ są to zawsze opony kierunkowe.
conti 830 - osobiście bym poczekał z zakupem jeden sezon , trzeba sprawdzić czy naprawdę będzie to taki hit...
ug7 - bardzo wielu klientów je chwali , ale na O2 może ząbkować , ma takie tendencje...
pamiętajcie ze w tym roku wychodzi wiele nowości , czasami nazwy mało się różnią od nazw starych wzorów np HP i HP2 , nie dajcie sobie wcisnąć starego bieżnika w jakiejś superpromocji...
a jakby to kogoś ineresowało to zakładam w tym roku performanca w 205/55/16 zobaczymy , mam nadzieję ze będzie cichutko..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Grzechos, też zawsze jeździłem na contim ale zostanę jednak przy asymetrykach... , choć miałem ochotę na wypróbowanie 830 ,aale przejadę się jakiegoś klienta samochodęm jak mu założę :wink:O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Czy ma ktos z Was opony Sava Eskimo? Dostalem je razem z samochodem. Czytalem opinie na stronach z oponami, ze sa bardzo dobre na sniegu, maja dobry stosunek jakosci do ceny, blabla. Jednak wolalbym sie spytac z "pierwszej reki" :wink:VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Nowe Dunlopy WinterResponse maja dokladnie (na 99%) taki sam bieznik jak Conti 810, a sa tansze. Conti 810 mialem poprzednie 2 sezony i powiem, ze oglnie OK, na sniegu ciagly gorzej niz Frigo, ale przynajmniej nadawaly sie do jazdy po suchym i na deszczu. Frigo niestety nie.
Hmm kupilem Dunlopy, jak sprawdze, to napisze opinie w polowie zimyByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylZamieszczone przez bradleyCzy ma ktos z Was opony Sava Eskimo?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez czernobylZamieszczone przez bradleyma ktos Sava Eskimo?
A jak z głośnością i szybkością zużycia bieżnika?
Są ciche w porównaniu do innych zimówek?
Jak szybko tracą bieżnik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez satootZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez czernobylZamieszczone przez bradleyma ktos Sava Eskimo?
A jak z głośnością i szybkością zużycia bieżnika?
Są ciche w porównaniu do innych zimówek?
Jak szybko tracą bieżnik?
a bieznik nie wiem, wygląda, że te 3 sezony przelatają spokojowosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Moi drodzy zastanawiam się nad zakupem takich oponek http://www.motoricus.pl/opona_7_z_52...MONTERO_2.html do swojej skody. Wybrałem te ponieważ bardzo dobrze sprawowały się wcześniej w moim Nissanie jednak te akurat mają oznaczenie 91T a w letnich mam 91H.
Wiem akurat co znaczy T - do 190km i H - do 210km jest to oznaczenie nośności opony ale moje pytanie jest czy jak kupię T to będę miał jakieś problemy z jazdą???
Jest spora różnica w cenie na oponie ale pytam bo bezpieczeństwo jest dla mnie priorytetem.
Ps. raczej nie przewiduję rozpędzać się autkiem powyżej 160km/h
Komentarz
-
Komentarz