WYCIERACZKI - problemy elektryki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koziolek19822
    Classic
    • 2010
    • 2

    WYCIERACZKI - problemy elektryki?

    Gratulacje! :diabelski_usmiech
    SANSUI
  • makfloorball
    Classic
    • 2008
    • 20

    #2
    WYCIERACZKI - problemy elektryki?

    Witam wszystkich doświadczonych,

    wiem, że na forum temat wycieraczek został wielokrotnie poruszony, natomiast moj jest innego rodzaju, choc mozliwe ze nie znalazlem wlasciweko topa na forum. Generalnie jestem mlodeym kierowca i posiadaczem skody octaciod 2 lat - wiec chyba amatorszczyzna

    Wracajac do sprawy. Wyciaraczki włączają mi się normalnie, uruchaiam dzwignią i każdy stopień działa normalnie, czasówka, normalny tryb i szybki tryb. Natomista rzecz w tym ze jeśli włączam tryb normalny na dwie minuty ,zalozmy, to nie moge ich sam wlaczyc, wylaczaja sie same np w polowie przedniej szyby(kiedy szyba jest juz dawno sucha - niszcze przez to tylko wycieraczki). Dzieje sie tak na wszystkich trybach. Dodatkowo kiedy wlaczam tryb czasowy - niby dziala, ale kiedy chce wylaczyc i przesuwam dzwignie w pozycje "0" wlacza sie tryb normalny i znowu wariuja i nie moge ich wylaczyc. Sytuacja wystepuje najczesniej wtedy kiedy jest mokro, wilgotno. Temperatura raczej nie ma nic do rzeczy dzieje sie to jak jest cieplo jak i zimno.

    Wydaje mi się ze z mechanizmem jest ok, predkosc wycieraczek jest ok, na to nie moge narzekać w ogole. dodam ze mieszkam w Angli i tutaj jest mokro i tzw rosa kazdego poranka wiec jak ruszam kzdego dnia rano do pracy to musze uzyc wycieraczek. Tutaj bez wycieraczek to jak samochod nocą bez świateł.

    Dziekuje za wszelką pomoc, jestem tutaj bezradny, tutaj nikt nie zajmuje sie elektryką.

    Czy to moze jakies styki, przekaznik, jak taki przekaznik samemu wymienic,przeczyscic i gdzie dokladnie sie znajduje? Co Panowie doradzacie?

    Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 14 Paź, 08 14:53 ]
    z tymi wicieraczkami chyba bede mial straszny problem..

    Komentarz

    • rafaloka
      Classic
      • 2007
      • 15

      #3
      spróbuj sprawdzić czy jest dobra masa na silniczku od wycieraczek tam jest taka mała blaszka która może nie łaczyć tum bardziej ze jest tam zła pogoda u mnie na przykład tak było i jak to poprawiłem jest dobrze

      Komentarz

      • shico
        Drive
        • 2008
        • 98

        #4
        Sprawdziłbym czy w mechaniźmie wycieraczek styk przełączający prawdłowo zwiera do masy.
        Odpowiedzialny jest za wyłączenie wycieraczek w prawidłowej pozycji-podaje sygnał do przekaźnika sterującego,który wyłącza silnik wycieraczek.
        Jest to tak zwany układ hamulca elektromagnetycznego,który powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika wycieraczek.
        Jeżeli jest OK to wydaje mi się że do wymiany przekażnik.
        Zapuść szukajkę -gdzieś jest rozrysowany blok przekaźników.

        Komentarz

        • makfloorball
          Classic
          • 2008
          • 20

          #5
          Sprawdze to dzisiaj na pewno, zajrze jeszcze na te nmechanizm.

          Cos nie moge znalezc tych przekaznikow rozrysowanych, znalazlem duzo rzeczy o mechaizmie, ale przekaznikow nie, kurza slepota chyba.

          Dzieki za pomoc.

          Komentarz

          • shico
            Drive
            • 2008
            • 98

            #6
            Przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki znajdziesz po odkręceniu osłony nad pedałami (dwa blachowkręty).Później nurkujesz w pedały i widzisz przekaźniki.
            nawiększe bydlę z prawej strony w bloku przekaźników oznaczone jako 377 to Twój ulubieniec.


            ERRATA:Opis dotyczy auta z kierownicą po lewej stronie.Jak jest w "skumplonych czeszkach z anglikami" to nie bardzo mogę powiedzieć ,czy przekaźniki znajdują sie z lewej czy też z prawej strony auta.

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #7
              rafaloka, gdyby to był ten problem, to wycieraczki zatrzymywałyby się w czasie pracy. Na każdym programie. Mam to przetrenowane na wylot :-)

              Co do tej blaszki: żeby było OK, musiałem dociąć mały kawałeczek z blachy ocynk i wcisnąć go w miejsce, gdzie masa jest przenoszona. Od ponad roku mam spokój :-)
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              Pracuję...