Gratulacje! :diabelski_usmiech
WYCIERACZKI - problemy elektryki?
Zwiń
X
-
WYCIERACZKI - problemy elektryki?
Witam wszystkich doświadczonych,
wiem, że na forum temat wycieraczek został wielokrotnie poruszony, natomiast moj jest innego rodzaju, choc mozliwe ze nie znalazlem wlasciweko topa na forum. Generalnie jestem mlodeym kierowca i posiadaczem skody octaciod 2 lat - wiec chyba amatorszczyzna
Wracajac do sprawy. Wyciaraczki włączają mi się normalnie, uruchaiam dzwignią i każdy stopień działa normalnie, czasówka, normalny tryb i szybki tryb. Natomista rzecz w tym ze jeśli włączam tryb normalny na dwie minuty ,zalozmy, to nie moge ich sam wlaczyc, wylaczaja sie same np w polowie przedniej szyby(kiedy szyba jest juz dawno sucha - niszcze przez to tylko wycieraczki). Dzieje sie tak na wszystkich trybach. Dodatkowo kiedy wlaczam tryb czasowy - niby dziala, ale kiedy chce wylaczyc i przesuwam dzwignie w pozycje "0" wlacza sie tryb normalny i znowu wariuja i nie moge ich wylaczyc. Sytuacja wystepuje najczesniej wtedy kiedy jest mokro, wilgotno. Temperatura raczej nie ma nic do rzeczy dzieje sie to jak jest cieplo jak i zimno.
Wydaje mi się ze z mechanizmem jest ok, predkosc wycieraczek jest ok, na to nie moge narzekać w ogole. dodam ze mieszkam w Angli i tutaj jest mokro i tzw rosa kazdego poranka wiec jak ruszam kzdego dnia rano do pracy to musze uzyc wycieraczek. Tutaj bez wycieraczek to jak samochod nocą bez świateł.
Dziekuje za wszelką pomoc, jestem tutaj bezradny, tutaj nikt nie zajmuje sie elektryką.
Czy to moze jakies styki, przekaznik, jak taki przekaznik samemu wymienic,przeczyscic i gdzie dokladnie sie znajduje? Co Panowie doradzacie?
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 14 Paź, 08 14:53 ]
z tymi wicieraczkami chyba bede mial straszny problem..
-
-
Sprawdziłbym czy w mechaniźmie wycieraczek styk przełączający prawdłowo zwiera do masy.
Odpowiedzialny jest za wyłączenie wycieraczek w prawidłowej pozycji-podaje sygnał do przekaźnika sterującego,który wyłącza silnik wycieraczek.
Jest to tak zwany układ hamulca elektromagnetycznego,który powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika wycieraczek.
Jeżeli jest OK to wydaje mi się że do wymiany przekażnik.
Zapuść szukajkę -gdzieś jest rozrysowany blok przekaźników.
Komentarz
-
-
Przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki znajdziesz po odkręceniu osłony nad pedałami (dwa blachowkręty).Później nurkujesz w pedały i widzisz przekaźniki.
nawiększe bydlę z prawej strony w bloku przekaźników oznaczone jako 377 to Twój ulubieniec.
ERRATA:Opis dotyczy auta z kierownicą po lewej stronie.Jak jest w "skumplonych czeszkach z anglikami" to nie bardzo mogę powiedzieć ,czy przekaźniki znajdują sie z lewej czy też z prawej strony auta.
Komentarz
-
-
rafaloka, gdyby to był ten problem, to wycieraczki zatrzymywałyby się w czasie pracy. Na każdym programie. Mam to przetrenowane na wylot :-)
Co do tej blaszki: żeby było OK, musiałem dociąć mały kawałeczek z blachy ocynk i wcisnąć go w miejsce, gdzie masa jest przenoszona. Od ponad roku mam spokój :-)
Komentarz
-
Komentarz