przeplywomierz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mufon
    Drive
    • 2004
    • 70

    przeplywomierz

    W dniu dzisiejszym odbylo sie nasze pierwsze spotkanie, narazie nieoficjalne

    Ponizej nasze autka. Sorki za slaba jakosc zdjec, ale mi sie rece trzesly i wyszly rozmazane







    Bylo bardzo milo, pogadalismy troche o klubie, troche o chiptuningu i wiekszosci o samej Octavii

    Pozdrawiam wszystkich obecnych
  • hoolek
    Ambiente
    • 2004
    • 154

    #2
    przeplywomierz

    witam wszystkich,
    czy wymieniajac przeplywomierz wystarczy sam wklad przeplywomierza czy calosc wymienic? pomozcie bo to kwestia ponad 150zl a za taka kaske to full bak jest)
    prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Re: przeplywomierz

      Zamieszczone przez hoolek
      witam wszystkich,
      czy wymieniajac przeplywomierz wystarczy sam wklad przeplywomierza czy calosc wymienic? pomozcie bo to kwestia ponad 150zl a za taka kaske to full bak jest)
      Witaj Hoolek!
      Temat z przeplywomierzem jest dosc delikatny, bo na rynku wtornym jest tego od pyty, ale nie zawsze sa to przeplywomierze sprawne - lepiej wziac drozszy z pewnego zrodla niz tanszy "z lasu".

      Nie wiem jak wyglada sprawa w tym przypadku, ale obudowa nie ma wiekszego znaczenia. Jesli jestes pewien, ze to dobre zrodlo, to mozesz brac sam wklad. 8)
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Michal
        Classic
        • 2004
        • 14

        #4
        Witam,
        napiszcie gdzie w Warszawie i okolicach można tanio i pewnie kupić przepływomierz do TDI 90 km

        pozdrawiam
        Michal
        Octavia TDI 90 KM

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Zamieszczone przez Michal
          Witam,
          napiszcie gdzie w Warszawie i okolicach można tanio i pewnie kupić przepływomierz do TDI 90 km
          Witam kolejnego Michala na forum. 8)
          Przeplywomierz powinno sie kupowac w pewnych miejscach, najlepiej z gwarancja.

          W ASO w tej chwili powinien kosztowac ok. 350PLN + ok. 100-200PLN za diagnoze i podlaczenie nowego. Ceny sa troche zroznicowane i zaleza od ASO. Jest konieczne zdanie im swojego starego.

          Drugim pewnym miejscem, ktore znam jest Master's. Nie wiem jaka w tej chwili jest u niego cena, ale w cenie wymiany masz dodatkowo pomiar na hamowni przed i po.

          W obu przypadkach przeplywomierze sa nowe i na gwarancji.

          Miejsca typu allegro, gieldy, itp, to troche loteria - no chyba, ze ktos zna jakiegos pewnego dostawce i moglby polecic.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Michal
            Classic
            • 2004
            • 14

            #6
            Czołem, dzięki za informację, czy możesz wrzucić jakiś kontakt do Master's.
            W ASO w Michałowicach chcieli z wymianą 800 PLN, w Turbo Service na Okopowej mieli po 450 PLN ale mieli tylko do silnika 110 KM i nie byli pewni czy pasować będzie do 90 KM. Spróbuje jeszcze w innych ASO bo widzę że są różnice w cenach.

            Pozdrawiam Michal
            Octavia TDI 90 KM

            Komentarz

            • dede_adam
              L&K
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1449

              #7
              Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

              Komentarz

              • hoolek
                Ambiente
                • 2004
                • 154

                #8
                dzieki za info
                musze chyba wymienic w ASO tylko ciekawe jak chca na wymiane to sami sobie wymienia czy musze im to zdemontowac, powinni to zrobic za free )
                prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

                Komentarz

                • Guciek
                  Drive
                  • 2004
                  • 58

                  #9
                  W ASO w tej chwili powinien kosztowac ok. 350PLN + ok. 100-200PLN za diagnoze i podlaczenie nowego. Ceny sa troche zroznicowane i zaleza od ASO. Jest konieczne zdanie im swojego starego.
                  Fajnie, gościu mi powiedział ze koszt przepływomierza i jego wymiana kosztuje ok 1tyś.zł a używany kosztuje ok 400zł i bez pewności czy sprawny!

                  Komentarz

                  • hoolek
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 154

                    #10
                    ja w koncu wymienilem w jakims warsztacie gdzie podlaczyli sie do kompa ale na postoju podobno jak mowia klubowicze powinno byc podczas jazdy :lol:
                    dali mi nowy wklad sprawdzili i powiedzieli ze jest juz ok
                    wynioslo mnie to
                    przeplywomierz u nich 250
                    oraz podlaczenie do komputera 40
                    razem 290
                    przeplywka Boscha oczywiscie
                    prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

                    Komentarz

                    • misiek_rd
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 201
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Guciek
                      W ASO w tej chwili powinien kosztowac ok. 350PLN + ok. 100-200PLN za diagnoze i podlaczenie nowego. Ceny sa troche zroznicowane i zaleza od ASO. Jest konieczne zdanie im swojego starego.
                      Fajnie, gościu mi powiedział ze koszt przepływomierza i jego wymiana kosztuje ok 1tyś.zł a używany kosztuje ok 400zł i bez pewności czy sprawny!
                      Zgadzam sie, ze wymiana na nowy w ASO kosztuje ok. 1000 zl.
                      Natomiast za ok. 400 zl + stara przeplywke mozna kupic w ASO regenerowany przepływomierz i jezeli bedzie zamontowany w ASO to bedzie tez na niego gwarancja.

                      Komentarz

                      • Guciek
                        Drive
                        • 2004
                        • 58

                        #12
                        Więc będe musiał sie przejechać do ASO, bo jak byłem w prywatnym warsztacie to podłączyli mnie do kompa w czasie jazdy(3 bieg i pedał gazu w podłodze) ale nie mieli przepływomierza do mojego silnika a koszt podłączenia do kompa to 30 zeta.

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez Guciek
                          Więc będe musiał sie przejechać do ASO, bo jak byłem w prywatnym warsztacie to podłączyli mnie do kompa w czasie jazdy(3 bieg i pedał gazu w podłodze) ale nie mieli przepływomierza do mojego silnika a koszt podłączenia do kompa to 30 zeta.
                          Ja Cie podlacze do kompa za browar! :lol:
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Guciek
                            Drive
                            • 2004
                            • 58

                            #14
                            wiesz i bez podłączania do kompa możemy kiedyś obalić kilka browarów :wink:

                            Komentarz

                            • arci9
                              RS
                              • 2004
                              • 2007

                              #15
                              wiesz i bez podłączania do kompa możemy kiedyś obalić kilka browarów
                              chłopaki, czas na browar przewiduje się we wtorki poi godź. 20 k

                              Komentarz

                              • Michal
                                Classic
                                • 2004
                                • 14

                                #16
                                Witam no i wymieniłem przepływomierz za 400 zł. Facet który mi to cudo sprzedał i założył powiedział że od razu nie będzie znacznej poprway bo komputer musi się czegoś nauczyć, czy coś takiego (nie znam się na tym). Ta nauka miała trwać jakiś czas 2 -3 dni. Faktycznie przez jakiś czas było lepiej ale samochód w dziwny sposób przyśpiesza. Czasami szarpie na 3 biegu (tak jak bym gwałtownie wcisnął gaz do dechy) a na 4 biegu nadal tragedia 4 bieg 2000 rpm i gaz do dechy i nic. Przy wymianie koleś nie podłączał żadnego komputera tylko wymienił przepływomierz i filtr powietrza. Mam pytanie jak powinna wyglądać wymiana przepływomierza? I jaki powinien być efekt końcowy.
                                Pozdr
                                Michał
                                Octavia TDI 90 KM

                                Komentarz

                                • misiek_rd
                                  Ambiente
                                  • 2004
                                  • 201
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Michal
                                  Witam no i wymieniłem przepływomierz za 400 zł. Facet który mi to cudo sprzedał i założył powiedział że od razu nie będzie znacznej poprway bo komputer musi się czegoś nauczyć, czy coś takiego (nie znam się na tym). Ta nauka miała trwać jakiś czas 2 -3 dni. Faktycznie przez jakiś czas było lepiej ale samochód w dziwny sposób przyśpiesza. Czasami szarpie na 3 biegu (tak jak bym gwałtownie wcisnął gaz do dechy) a na 4 biegu nadal tragedia 4 bieg 2000 rpm i gaz do dechy i nic. Przy wymianie koleś nie podłączał żadnego komputera tylko wymienił przepływomierz i filtr powietrza. Mam pytanie jak powinna wyglądać wymiana przepływomierza? I jaki powinien być efekt końcowy.
                                  A gdzie wymieniales ten przepływomierz?
                                  Ja w swojej poprzedniej Oct wymienialem 2 razy sam i efekt byl widoczny (odczuwalny) od razu.
                                  Wg. mnie facet sprzedal Ci walnieta przeplywke.
                                  A swoja droga to dobry dowcip z tym, ze komputer bedzie sie uczyc 2-3 dni :lol:, a jak masz zdolny komputer to nauczy sie w jeden dzien :szeroki_usmiech - sztuczna inteligencja. Sorry za ten żart, ale nie moglem sie powstrzymać.
                                  To prawda, ze przeplywonierz dostarcza komputerowi wazne informacje, ktore ten wykorzystuje do sterowania silnikiem. Ale komputer nie musi sie niczego uczyc, albo informacje z przeplywki sa prawidlowe i wszystko gra, albo informacje sa bledne i silnik nie pracuje poprawnie.

                                  Komentarz

                                  • BaPit
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 630

                                    #18
                                    Zamieszczone przez misiek_rd
                                    A swoja droga to dobry dowcip z tym, ze komputer bedzie sie uczyc 2-3 dni :lol:, a jak masz zdolny komputer to nauczy sie w jeden dzien :szeroki_usmiech - sztuczna inteligencja.
                                    no tak. to jest przekręt maksymalny. akurat jest tak, że komp powinien od razu wykryć sprawny przepływomierz. a nawet, jeśli komp jest jakiś "dziwny", lub poprzedni przepływomierz nie był padnięty do końca, to i tak powinno się podłączyć VAGiem i skasować stare błędy.

                                    Pozdr!
                                    BP
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Michal
                                      Witam no i wymieniłem przepływomierz za 400 zł. Facet który mi to cudo sprzedał i założył powiedział że od razu nie będzie znacznej poprway bo komputer musi się czegoś nauczyć, czy coś takiego (nie znam się na tym). Ta nauka miała trwać jakiś czas 2 -3 dni. Faktycznie przez jakiś czas było lepiej ale samochód w dziwny sposób przyśpiesza. Czasami szarpie na 3 biegu (tak jak bym gwałtownie wcisnął gaz do dechy) a na 4 biegu nadal tragedia 4 bieg 2000 rpm i gaz do dechy i nic. Przy wymianie koleś nie podłączał żadnego komputera tylko wymienił przepływomierz i filtr powietrza. Mam pytanie jak powinna wyglądać wymiana przepływomierza? I jaki powinien być efekt końcowy.
                                      Pozdr
                                      Michał
                                      Boze chron nas przed takimi specjalistami. :roll:
                                      Przeplywke sie podpina i samochod ma jezdzic a nie sie uczyc. :roll: :lol:

                                      Facet sprzedal Ci kit i do tego, sadzac po objawach, wcisnal uszkodzony przeplywomierz.
                                      Na Twoim miejscu pojechalbym do niego i kazal mu wsadzic go sobie w tylek. Niech Ci oddaje kase.
                                      Kup nowy przeplywomierz w ASO. W oddzielnym watku opisalem jak to wyglada.

                                      Jesli z autem nadal beda problemy (bo niewykluczone, ze to nie jest jednak wina przelywomierza) to podjedz na diagnoze i ewentualna naprawe do Master/sa.

                                      W tej chwili masz niesprawny samochod i sam sie nie naprawi - nie licz na to.

                                      Powodzenia!

                                      [ Dodano: Sro Lis 10, 2004 3:09 pm ]
                                      Zamieszczone przez BaPit
                                      i tak powinno się podłączyć VAGiem i skasować stare błędy.
                                      O! Dokladnie!
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • Michal
                                        Classic
                                        • 2004
                                        • 14

                                        #20
                                        Byłem wczoraj w Masters Tuning (dzięki za przyjęcie już po godzinach pracy) na diagnostyce. VAG pokazał że przepływka daje zbyt wysoki sygnał i może jest dobra ale nie nadaje się do mojego autka. Potem była próba na innej przepływce i wszystko było ok. Człowiek z Masters powiedział że moja przepływka to jakaś podróbka i że nigdy wcześniej czegoś takiego nie widział. Niech mój przypadek będzie przestrogą dla 'tanich kupców'. Teraz mam zamiar zwrócić ten 'nie nauczalny' egzemplarz i kupić coś pewnego. BTW czy znacie może namiar na sklep z częściami do skody na Ostrobramskiej w Warszawie?

                                        Michał
                                        Octavia TDI 90 KM

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Michal
                                          Teraz mam zamiar zwrócić ten 'nie nauczalny' egzemplarz i kupić coś pewnego. BTW czy znacie może namiar na sklep z częściami do skody na Ostrobramskiej w Warszawie?

                                          Michał
                                          To nie możesz kupić przepływki u Mastersa :?: :roll: Albo jak masz swoją starę przepływkę pojechać do ASO Skody i kupić tam regenerwoaną jak opisywał MiKruS :?: Bo odnoszę wrażenie, że nadal kombinujesz :roll:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • Master's
                                            Ambiente
                                            • 2004
                                            • 100

                                            #22
                                            No właśnie...w kwestii przepływomierzy słów kilka. Był wczoraj u mnie kolega Michał (sorry że mósiałeś chwile poczekać).
                                            Panowie...doprawdy nie wiem co za wydumki pojawiły się na rynku. Zewnętrznie wyglada ok. nowy, czysty, ładny. Podpinamy Vag-a i w drogę. Wystarczyło że Michał nacisnoł mocniej gaz na 4 biegu i ....notlauf. Wartość sygnału skakała natychmiast na wartość 1250mg czego sterownik nie akceptował i pojawiał sie bład w sterowniku a sam sterownik natychmiast podstawiał sobie wartośc zastępczą 550mg. Poprostu sygnał z przepływki był przesterowany. Założyliśmy na chwile sprawną przepływkę i auto dostało świra . Niestety w chwili obecnej nie mam w sprzedaży przepływomierzy, ale niedługo będę miał. Właśnie zamówiłem.
                                            Jeśli chodzi o adaptację sterownika i inne ściemy głoszone przez fachowców...to proszę nie wierzyć w te bajki. Jeśli założymy sprawną nową przepływkę to efekt jest natychmiastowy. To dotyczy także każdego innego osprzętu który wymieniamy na silniku. Nie ma żadnych adaptacji. Poprosty zakładamy i w drogę. I musi banglać .
                                            Jak sprawdzić czy przepływomierz padł.
                                            Oczywiście najlepiej zdiagnozować auto VaG-iem lub innym testerem który "gada" z ECU waszego auta. Próbę przeprowadza sie w warunkach drogowych pod obciązeniem. Na postoju podczas gdy silnik pracuje na biegu jałowym nawet padnięta przepływka pokazuje prawidłową wartość bowiem silnik zasysa mało powietrza i wartości wskazywane są niewielkie. Dopiero pod obciążeniem, gdy turbina spowoduje odpowiedni "przeciąg" w układzie dolotowym ECU stawia duże wymagania odnośnie ilości zasysanego powietrza a przepływka daje zbyt słaby sygnał (nie jest w stanie sprostać wymaganiom) i auto cięzko sie wkręca na górne wartości rpm.
                                            Jeśli auto wogóle straciło chęć do jazdy można całkiem odpiąc wtyczkę z przepływki. ECU podstawi wtedy sobie stała wartość zastępczą 550mg i auto wyraźnie ożyje. Nie będzie miało dynamiki tak jak na sprawnym przepływomierzu ale umożliwi kontynuacje jazdy we względnym komforcie.
                                            Co niszczy przepływomierz.
                                            Z moich obserwacji wynika że przepływomierz powietrza "siada" po przejechaniu ok 80tyś km. Ale to nie jest regułą. Znam przypadki większych przebiegów i przepływka pracuje ok.
                                            Jeśli ktoś nie dba o samochód i oszczędza na filtrach.....zwłaszcza filtra powietrza nie wymienia o czasie może to doprowadzić do uszkodzenia przepływomierza. Spotykałem przypadki że ktoś jeździ wogóle bez filtra :twisted: ale to wyjątkowe świntuchy :diabelski_usmiech .
                                            Jakie objawy.
                                            Jeśli przepływka "wysra" się "nagle" to poprostu nie ma jazdy. Nie ma mocy nie możemy przyspieszyć autem. Co wtedy robić. Trzeba odpiąć wtyczkę z przepływki i można kontynuować jazdę. Nagłe padnięcie przepływki można porównać ze spaleniem się żarówki. Zgasło swiatło i jest ciemno. jechał samochód dobrze i nagle...nie jedzie :evil:
                                            Jeśli przepływka stopniowo "umiera" możemy odczuć delikatny spadek mocy w zakresie górnych prędkości obrotowych silnika. Silnik słabo się dokręca powyżej 3500-4000rpm. Owocuje to trudnościami w uzyskaniu predkości maxymalnej. Wtedy trzebaby zdiagnozować auto Vag-em aby wykluczyć inne przyczyny, bowiem takie objawy może dawać inny fehler. Np przytkany katalizator wzgl. przytkany filtr paliwa. Jeśli przytka sie katalizator spaliny nie mają odpowiedniej dynamiki przez co spręzarka niewłaściwie pompuje powietrze. Jeśli spręzarka słabo pompuje w przepływce jest słaby "przeciąg" i daje ona słaby sygnał ....choć jest dobra :twisted: . Jeśli ECU dostaje słaby sygnał z przepływki....wyznacza mniejsza dawkę paliwa i auto zdycha. Ale to może stwierdzić tylko doświadczony diagnosta za pomocą Vag-a

                                            pozdrawiam wszystkich Śkodziarzy
                                            Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                            Komentarz

                                            • grzesio
                                              Drive
                                              • 2004
                                              • 53

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Master's
                                              No właśnie...w kwestii przepływomierzy słów kilka....
                                              Takie rzeczy aż miło poczytać
                                              Fachowo, pomocnie i konkretnie.

                                              Tylko malutka prośba jeszcze :mrgreen: Powiedz gdzie jest ta wtyczka.

                                              Komentarz

                                              • Guciek
                                                Drive
                                                • 2004
                                                • 58

                                                #24
                                                Fajny wykład Master"s aż chce się czytać!
                                                Tylko malutka prośba jeszcze Powiedz gdzie jest ta wtyczka
                                                Wtyczka jest na rurze pare centymetrów od filtra powietrza.Latwo znaleść

                                                Komentarz

                                                • MichalK
                                                  Drive
                                                  • 2004
                                                  • 64

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez grzesio
                                                  Zamieszczone przez Master's
                                                  No właśnie...w kwestii przepływomierzy słów kilka....
                                                  Takie rzeczy aż miło poczytać
                                                  Fachowo, pomocnie i konkretnie.

                                                  Tylko malutka prośba jeszcze :mrgreen: Powiedz gdzie jest ta wtyczka.



                                                  Przeplywke zaznaczylem niebieska strzalka.
                                                  Pozdro

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...