Droga do Octavii byla dluga.
Zacznijmy od poprzednika - Peugeota 106 uzywam juz ok 7 lat. Calkiem zgrabne miejskie autko - niestety po takim okresie eksploatacji po prostu sie zuzylo i zaczela sie seria wymian. Poszlo podwozie, sprzeglo, hamulce, polos, zaczal sie sypac mechanizm zmiany biegow. Oprocz tego powiekszyla nam sie rodzina i bagaznik przestal zdecydowanie wystarczac.
Kandydatow na nastepce bylo wielu. Zaczelo sie od Toyoty Corolli TS (moc i niezawodnosc), potem rozpatrywalem Leona Top Sporta (1,8T i niezle zawieszenie). Przez dluzsza chwile skupialem sie na nowej klasie A - naprawde swietnym aucie, niestety ze zbyt krotkim bagaznikiem. Po kilku przejazdzkach i 1 wypadowym weekendzie z A180 CDI wiedzialem juz, ze:
- auto musi byc 5 drzwiowe,
- bagaznik musi miec min 100 cm glebokosci,
Ze wzgledu na wytrzymalosc jednostek napedowych wiekszosc uwagi poswiecilem grupie VAG. W tym towarzystwie Skoda Octavia Tour cechowala sie najlepszym wspolczynnikiem mozliwosci/cena. Przez krotki moment wahalem sie miedzy 1.8T a 1.9 Tdi. O decyzji zawazyly przede wszystkim sredni poziom spalania u kolegow z dziabnietym 1.8t i rezultat porownania na autocentrum - diesel oplacalby sie juz przed uplywem 3 lat. Przez chwile zastanawialem sie nad sprowadzeniem auta z Niemiec, ostatecznie stanelo na:
Pozdrawiam
Zacznijmy od poprzednika - Peugeota 106 uzywam juz ok 7 lat. Calkiem zgrabne miejskie autko - niestety po takim okresie eksploatacji po prostu sie zuzylo i zaczela sie seria wymian. Poszlo podwozie, sprzeglo, hamulce, polos, zaczal sie sypac mechanizm zmiany biegow. Oprocz tego powiekszyla nam sie rodzina i bagaznik przestal zdecydowanie wystarczac.
Kandydatow na nastepce bylo wielu. Zaczelo sie od Toyoty Corolli TS (moc i niezawodnosc), potem rozpatrywalem Leona Top Sporta (1,8T i niezle zawieszenie). Przez dluzsza chwile skupialem sie na nowej klasie A - naprawde swietnym aucie, niestety ze zbyt krotkim bagaznikiem. Po kilku przejazdzkach i 1 wypadowym weekendzie z A180 CDI wiedzialem juz, ze:
- auto musi byc 5 drzwiowe,
- bagaznik musi miec min 100 cm glebokosci,
Ze wzgledu na wytrzymalosc jednostek napedowych wiekszosc uwagi poswiecilem grupie VAG. W tym towarzystwie Skoda Octavia Tour cechowala sie najlepszym wspolczynnikiem mozliwosci/cena. Przez krotki moment wahalem sie miedzy 1.8T a 1.9 Tdi. O decyzji zawazyly przede wszystkim sredni poziom spalania u kolegow z dziabnietym 1.8t i rezultat porownania na autocentrum - diesel oplacalby sie juz przed uplywem 3 lat. Przez chwile zastanawialem sie nad sprowadzeniem auta z Niemiec, ostatecznie stanelo na:
Pozdrawiam
Komentarz