Wiem ze ta opona jest generalnie polecana i ma dobre opinie, ale pytanie jest troszke inne.
Chcialem kupic, na oponeo znalazlem poki co najtaniej ale tam jest kilka cen ...
jest starsza wersja Goodyear Ultra Grip 7 ktora jest drozsza 203 PLN
Jest wersja Goodyear Ultra Grip 7+ za 200 PLN
ale jest tez Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T z oznaczeniem XL w cenie 234 i 253 PLN ( ten sam tydzien produkcji ) Czy ktos sie orientuje co zonacza to XL i skad roznice w cenei tych samych opon ?
PS
Jako opony letnie fabryka zalozyla mi opony Bridgestone Turanza 205 / 55 R16
Czy ktos uzytkuje takowe i moze mi cos o nich powiedziec tzn jak sie spraawuja itd ?
Czy do O2 w wersji Elegance zakladane sa tez opony o tym rozmiarze innego producenta i jesli tak to od czego to zalezy ? wersja silnikowa czy od fabryki w ktorej montuja auto ?
jeżeli masz oznaczenie ER30 to te opony jak się orientowałem, czym dłużej jeździsz tym gorzej hałasują w OII. I dlatego jak nabywałem 16" vegi aluski to celowałem bez opon, tak aby założyć lepsze np. continental premium contact 2 lub Bridgestone Turanza ale ER300.
Czy do O2 wystarczy ta opona o mniejszej nosnosci czyli bez oznaczenia XL ??
AdamB : Musze dokladnie sprawdzic oznaczenie tej opony. Tez slyszalem o tym ze halasuja bardziej przy wiekszym przebiegu. Moze to jest spowodowane tym ze zabkuja ?
twin, nie wiem, w tej chwili mam PCP2 i po jednym sezonie i przebiegu na nich ok.15 tyś km są cichutkie. Na http://www.opony.com.pl/encyklopedia...anie_opon.html poczytaj sobie o zasadzie ząbkowania opon i co trzeba robić aby częściowo nie dopuścić do ząbkowania.
Slonia i tesciowej nie wozic - oczczedze kasy
Ponadto lagodnie przyspieszac i hamowac natomiast w zakretach ostra jazda ( przetestowac ESP ) , zamieniac opony miejscami przy przekladce i kontrolowac cisnienie ( mam czujnik )
Wiem ze ta opona jest generalnie polecana i ma dobre opinie, ale pytanie jest troszke inne.
Chcialem kupic, na oponeo znalazlem poki co najtaniej ale tam jest kilka cen ...
jest starsza wersja Goodyear Ultra Grip 7 ktora jest drozsza 203 PLN
Jest wersja Goodyear Ultra Grip 7+ za 200 PLN
ale jest tez Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T z oznaczeniem XL w cenie 234 i 253 PLN ( ten sam tydzien produkcji ) Czy ktos sie orientuje co zonacza to XL i skad roznice w cenei tych samych opon ?
?
Hej,
Kiedy wyprodukowane, większość ma z 2007 roku - na oponeo mają chyba z 10 tygodnia 2008
ja właśnie kupiłem w sklepie internetowym komputerowym! za 199 za sztukę z 25 tyg 2008
wczoraj zamówiłem dziś są (ultra grip 7+ 195/65/15 91T)
namiar: sirius.pl tu masz mail do człowieka z którym sprawę załatwiałem [email protected]
Dzieki za info. Rocznik niby nie tak wazny ale przy zimowkach ktore sie tak szybko niezuzywaja i okres eksploatacji jest dluzszy niz letnich wolalbym miec jak najswiezsze.
Na oponeo zreszta roznica w cenie takich rocznych a nowych to tylko kilka zlotych wiec niewarto kupowac z zeszlego sezonu.
Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
Nikt nie mówi nic o Michelin Alpin A3. Może ich nikt z naszego forum nie kupił.
Ja je wybrałem, bo:
- były tylko o 7 złotych droższe od UG7+
- były pół roku nowsze (UG7+ 1008, MichelinAlpin 3408 - tydzień produckji)
- ktoś tu prezentował test ADAC w którym wygrały (1. MichelinAlpinA3, 2. Sava Eskimo, 3. ... 4. UG7+)
- nie chce mi się kupować często kolejnych zetsawów zimówek, a czytałem (także dowodził tego ten test), że ze zużywają się najwolniej (najmiejsze ubytki bieżnika po koljnych tkm)
Ponadto, poza "czytankami" zaskoczyła mnie w praktyce zupełna cisza - mam wrażenie, że Alpin A3 są równie cische, lub może nawet cichsze niż założone fabrycznie Micheliny niesymetryczne opony letnie - i to chcę podkreślić: ciche.
Jakim cudem Sava Eskimo mogly wygrac z UG7 ??? i to jeszcze w tescie ADAC ...
Przeciez to inna klasa opony.
Faktycznie pokręciłem.
Myślałem o jakimś linkowanym tutaj artykule/teście z jakiegoś niemieckojęzycznego czasopisma.
A także o tej tabeli (przewinąć w dół) OPONY ZIMOWE
Coś namieszałem z tymi Savami.
Ale jescze raz podam co mną kierowało: Micheliny tylko 7 zł droższe niż UG7+, nowsze (faktycznie na oponach było 3408, a nie "daty mogą się nieznacznie różnic" czyli starsze). I najniższe w teście (i opisach sprzedawców) zużycie.
No i końcowo: zaskoczyłą mnie cisza toczenia.
Oznaczenie"XL" to wmocnione boki opony , najczęściej z podwyższonym indeksem nośności. Ale bywa , że ten sam indeks nośności występuje w wersji XL i bez niej.
Jeśli ktoś ma na swojej drodze wyjątkowe dziury lub nie ma ochoty zwalniać przy wjeżdżaniu na krawężniki proponuję XL, delikatnie bardziej odczuwa się nierówności drogi.
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Pisałem kilka razy. PRzejechałem pół ubiegłorocznej "zimy". Model Primacy czyli niby najwyższy. Nie mam porównania do UG7 czy UG6, bo nigdy nie miałem zimówek GY. Na tle innych zimówek przy raczej szybkim stylu jazdy: Trzymanie na śniegu - przeciętne (Dębickie Frigo oceniam tutaj znacznie wyżej) , zachowanie na śliskim asfalcie - przeciętne, hamowanie na mokrym śliskim asfalcie - bardzo dobre, głośność opon - bardzo ciche (chyba najcichsze opony zimowe jakie miałem). Obsługa klienta przez przedstawiciela Michelin - doskonała - reklamowałem jedną oponę z pierwszego kompletu opon i takiego sposobu załatwienia sprawy życzę każdemu.
Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
Nikt nie mówi nic o Michelin Alpin A3. Może ich nikt z naszego forum nie kupił.
Ja je wybrałem, bo:
- były tylko o 7 złotych droższe od UG7+
- były pół roku nowsze (UG7+ 1008, MichelinAlpin 3408 - tydzień produckji)
- ktoś tu prezentował test ADAC w którym wygrały (1. MichelinAlpinA3, 2. Sava Eskimo, 3. ... 4. UG7+)
- nie chce mi się kupować często kolejnych zetsawów zimówek, a czytałem (także dowodził tego ten test), że ze zużywają się najwolniej (najmiejsze ubytki bieżnika po koljnych tkm)
Ponadto, poza "czytankami" zaskoczyła mnie w praktyce zupełna cisza - mam wrażenie, że Alpin A3 są równie cische, lub może nawet cichsze niż założone fabrycznie Micheliny niesymetryczne opony letnie - i to chcę podkreślić: ciche.
ja kupuje A3 - dzisiaj spodziewam sie telefonu z Norauto i umawiam sie na montaz :szeroki_usmiech
Komentarz