[02] Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rydzu
    Classic
    • 2010
    • 12

    [02] Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T

    Zamieszczone przez hermioli1
    Krzynol opisał co się dzieje jak czjnik pada.
    Zamieszczone przez Maicroft
    Czujnik temperatury polegl.
    też tak myślę, aczkolwiek u mnie z 900 do 1300-1500 wzrastają obroty na chwilę
    wymienię czujnik i dam znak
  • twin
    Rider
    • 2008
    • 288

    #2
    [02] Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T

    Wiem ze ta opona jest generalnie polecana i ma dobre opinie, ale pytanie jest troszke inne.
    Chcialem kupic, na oponeo znalazlem poki co najtaniej ale tam jest kilka cen ...
    jest starsza wersja Goodyear Ultra Grip 7 ktora jest drozsza 203 PLN
    Jest wersja Goodyear Ultra Grip 7+ za 200 PLN
    ale jest tez Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T z oznaczeniem XL w cenie 234 i 253 PLN ( ten sam tydzien produkcji ) Czy ktos sie orientuje co zonacza to XL i skad roznice w cenei tych samych opon ?

    PS
    Jako opony letnie fabryka zalozyla mi opony Bridgestone Turanza 205 / 55 R16
    Czy ktos uzytkuje takowe i moze mi cos o nich powiedziec tzn jak sie spraawuja itd ?
    Czy do O2 w wersji Elegance zakladane sa tez opony o tym rozmiarze innego producenta i jesli tak to od czego to zalezy ? wersja silnikowa czy od fabryki w ktorej montuja auto ?

    Komentarz

    • W1Michał
      Rider
      • 2006
      • 351

      #3
      95 XL oznacza wiekszą nośność - stad róznica w cenie, ultra grip 7 to model z tamtego roku, 7+ to model obecny
      http://www.elcal.pl/

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8029
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zamieszczone przez twin
        Bridgestone Turanza 205 / 55 R16
        jeżeli masz oznaczenie ER30 to te opony jak się orientowałem, czym dłużej jeździsz tym gorzej hałasują w OII. I dlatego jak nabywałem 16" vegi aluski to celowałem bez opon, tak aby założyć lepsze np. continental premium contact 2 lub Bridgestone Turanza ale ER300.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • twin
          Rider
          • 2008
          • 288

          #5
          W1Michał :

          Czy do O2 wystarczy ta opona o mniejszej nosnosci czyli bez oznaczenia XL ??


          AdamB : Musze dokladnie sprawdzic oznaczenie tej opony. Tez slyszalem o tym ze halasuja bardziej przy wiekszym przebiegu. Moze to jest spowodowane tym ze zabkuja ?

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8029
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            twin, nie wiem, w tej chwili mam PCP2 i po jednym sezonie i przebiegu na nich ok.15 tyś km są cichutkie. Na http://www.opony.com.pl/encyklopedia...anie_opon.html poczytaj sobie o zasadzie ząbkowania opon i co trzeba robić aby częściowo nie dopuścić do ząbkowania.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • W1Michał
              Rider
              • 2006
              • 351

              #7
              twin - jeśli nie wozisz worków z cementem ani tesciowej która wazy tyle co słoń to indeks 91 ci wystarczy :diabelski_usmiech
              http://www.elcal.pl/

              Komentarz

              • twin
                Rider
                • 2008
                • 288

                #8
                Wniosek jest taki :

                Slonia i tesciowej nie wozic - oczczedze kasy
                Ponadto lagodnie przyspieszac i hamowac natomiast w zakretach ostra jazda ( przetestowac ESP ) , zamieniac opony miejscami przy przekladce i kontrolowac cisnienie ( mam czujnik )

                Komentarz

                • W1Michał
                  Rider
                  • 2006
                  • 351

                  #9
                  indeks 91 oznacza 615 kg na opone - takze bez obaw możesz przewieźć coś cięższego
                  http://www.elcal.pl/

                  Komentarz

                  • W1Michał
                    Rider
                    • 2006
                    • 351

                    #10
                    indeks 91 oznacza 615 kg na opone - takze bez obaw możesz przewieźć coś cięższego
                    http://www.elcal.pl/

                    Komentarz

                    • twin
                      Rider
                      • 2008
                      • 288

                      #11
                      No to super - w koncu tesciowej sie nie wybiera

                      Komentarz

                      • ivo
                        Classic
                        • 2008
                        • 20

                        #12
                        Opony o większej nośności są do samochodów dostawczych, więc jeśli nie ma się kombiaka wyładowanego gruzem to będzie ok ta tańsza.

                        Poza tym, przy oponach warto patrzeć zarówno na rok produkcji jak i kraj pochodzenia. Jak ze wszystkim...

                        Osobiście polecam Ultra Gripa 7+.

                        Komentarz

                        • maxpaynemm
                          RS
                          • 2008
                          • 1764
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Ja kupiłem takie oponki z 91 i jest OK
                          Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • octavkaTDI
                            Classic
                            • 2008
                            • 37

                            #14
                            Re: [02] Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T

                            Zamieszczone przez twin
                            Wiem ze ta opona jest generalnie polecana i ma dobre opinie, ale pytanie jest troszke inne.
                            Chcialem kupic, na oponeo znalazlem poki co najtaniej ale tam jest kilka cen ...
                            jest starsza wersja Goodyear Ultra Grip 7 ktora jest drozsza 203 PLN
                            Jest wersja Goodyear Ultra Grip 7+ za 200 PLN
                            ale jest tez Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T z oznaczeniem XL w cenie 234 i 253 PLN ( ten sam tydzien produkcji ) Czy ktos sie orientuje co zonacza to XL i skad roznice w cenei tych samych opon ?

                            ?
                            Hej,
                            Kiedy wyprodukowane, większość ma z 2007 roku - na oponeo mają chyba z 10 tygodnia 2008

                            ja właśnie kupiłem w sklepie internetowym komputerowym! za 199 za sztukę z 25 tyg 2008
                            wczoraj zamówiłem dziś są (ultra grip 7+ 195/65/15 91T)
                            namiar: sirius.pl tu masz mail do człowieka z którym sprawę załatwiałem [email protected]

                            pzdr
                            AD

                            Komentarz

                            • twin
                              Rider
                              • 2008
                              • 288

                              #15
                              Dzieki za info. Rocznik niby nie tak wazny ale przy zimowkach ktore sie tak szybko niezuzywaja i okres eksploatacji jest dluzszy niz letnich wolalbym miec jak najswiezsze.
                              Na oponeo zreszta roznica w cenie takich rocznych a nowych to tylko kilka zlotych wiec niewarto kupowac z zeszlego sezonu.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                ivo, Niekoniecznie do dostawczaka. Do wiekszej osobowki rowniez Nawet do Skody
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Klauzero
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 575

                                  #17
                                  Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                  Komentarz

                                  • metrotest
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 506
                                    • Volkswagen
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                    #18
                                    A warto dopłacać ok. 40 zł na sztuce /opona 16 cali/ za XL?

                                    Co to w praktyce daje?

                                    Komentarz

                                    • satoot
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 525

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Klauzero
                                      Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
                                      Nikt nie mówi nic o Michelin Alpin A3. Może ich nikt z naszego forum nie kupił.

                                      Ja je wybrałem, bo:
                                      - były tylko o 7 złotych droższe od UG7+
                                      - były pół roku nowsze (UG7+ 1008, MichelinAlpin 3408 - tydzień produckji)
                                      - ktoś tu prezentował test ADAC w którym wygrały (1. MichelinAlpinA3, 2. Sava Eskimo, 3. ... 4. UG7+)
                                      - nie chce mi się kupować często kolejnych zetsawów zimówek, a czytałem (także dowodził tego ten test), że ze zużywają się najwolniej (najmiejsze ubytki bieżnika po koljnych tkm)

                                      Ponadto, poza "czytankami" zaskoczyła mnie w praktyce zupełna cisza - mam wrażenie, że Alpin A3 są równie cische, lub może nawet cichsze niż założone fabrycznie Micheliny niesymetryczne opony letnie - i to chcę podkreślić: ciche.

                                      Komentarz

                                      • twin
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 288

                                        #20
                                        Jakim cudem Sava Eskimo mogly wygrac z UG7 ??? i to jeszcze w tescie ADAC ...
                                        Przeciez to inna klasa opony.

                                        Komentarz

                                        • satoot
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 525

                                          #21
                                          Zamieszczone przez twin
                                          Jakim cudem Sava Eskimo mogly wygrac z UG7 ??? i to jeszcze w tescie ADAC ...
                                          Przeciez to inna klasa opony.
                                          Faktycznie pokręciłem.
                                          Myślałem o jakimś linkowanym tutaj artykule/teście z jakiegoś niemieckojęzycznego czasopisma.
                                          A także o tej tabeli (przewinąć w dół) OPONY ZIMOWE

                                          Coś namieszałem z tymi Savami.

                                          Ale jescze raz podam co mną kierowało: Micheliny tylko 7 zł droższe niż UG7+, nowsze (faktycznie na oponach było 3408, a nie "daty mogą się nieznacznie różnic" czyli starsze). I najniższe w teście (i opisach sprzedawców) zużycie.
                                          No i końcowo: zaskoczyłą mnie cisza toczenia.

                                          Komentarz

                                          • wojtisek1
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 429

                                            #22
                                            Oznaczenie"XL" to wmocnione boki opony , najczęściej z podwyższonym indeksem nośności. Ale bywa , że ten sam indeks nośności występuje w wersji XL i bez niej.
                                            Jeśli ktoś ma na swojej drodze wyjątkowe dziury lub nie ma ochoty zwalniać przy wjeżdżaniu na krawężniki proponuję XL, delikatnie bardziej odczuwa się nierówności drogi.
                                            NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                            Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                            Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                            171 KM ; 402 Nm obr/min
                                            Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez satoot
                                              Michelin Alpin A3
                                              Pisałem kilka razy. PRzejechałem pół ubiegłorocznej "zimy". Model Primacy czyli niby najwyższy. Nie mam porównania do UG7 czy UG6, bo nigdy nie miałem zimówek GY. Na tle innych zimówek przy raczej szybkim stylu jazdy: Trzymanie na śniegu - przeciętne (Dębickie Frigo oceniam tutaj znacznie wyżej) , zachowanie na śliskim asfalcie - przeciętne, hamowanie na mokrym śliskim asfalcie - bardzo dobre, głośność opon - bardzo ciche (chyba najcichsze opony zimowe jakie miałem). Obsługa klienta przez przedstawiciela Michelin - doskonała - reklamowałem jedną oponę z pierwszego kompletu opon i takiego sposobu załatwienia sprawy życzę każdemu.

                                              Komentarz

                                              • Johnny_B
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 372

                                                #24
                                                Zamieszczone przez satoot
                                                Zamieszczone przez Klauzero
                                                Jeśli mógłbym się dołączyć do pytania... no forum polecane są głównie UG7+, natomiast w kategorii budżetowej Sava Eskimo 3 - według testów ADAC niewiele odstaje od konkurencji. Niewielka jest też różnica w cenie - ok 30-40 zł/szt. na korzyść Savy i tu moje pytanie, czy warto sobie zawracać głowę tańszym słoweńskim produktem, z zastrzeżeniem że zimą przebiegi są znacznie niższe, aniżeli latem? Czy też w ciemno brać Goodyeara?
                                                Nikt nie mówi nic o Michelin Alpin A3. Może ich nikt z naszego forum nie kupił.

                                                Ja je wybrałem, bo:
                                                - były tylko o 7 złotych droższe od UG7+
                                                - były pół roku nowsze (UG7+ 1008, MichelinAlpin 3408 - tydzień produckji)
                                                - ktoś tu prezentował test ADAC w którym wygrały (1. MichelinAlpinA3, 2. Sava Eskimo, 3. ... 4. UG7+)
                                                - nie chce mi się kupować często kolejnych zetsawów zimówek, a czytałem (także dowodził tego ten test), że ze zużywają się najwolniej (najmiejsze ubytki bieżnika po koljnych tkm)

                                                Ponadto, poza "czytankami" zaskoczyła mnie w praktyce zupełna cisza - mam wrażenie, że Alpin A3 są równie cische, lub może nawet cichsze niż założone fabrycznie Micheliny niesymetryczne opony letnie - i to chcę podkreślić: ciche.
                                                ja kupuje A3 - dzisiaj spodziewam sie telefonu z Norauto i umawiam sie na montaz :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez metrotest
                                                  A warto dopłacać ok. 40 zł na sztuce /opona 16 cali/ za XL?

                                                  Co to w praktyce daje?
                                                  niższy komfort jazdy. Pierwszy komplet A3 miałem z indeksem XL i były dużo twardsze niż obecne Primacy Alpin bez XL.
                                                  Zamieszczone przez wojtisek1
                                                  delikatnie bardziej odczuwa się nierówności
                                                  określiłbym, że znacznie więcej się odczuwa, ale to kwestia skali porównawczej i oczekiwań dwóch różnych osób.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...