Jaki silnik 1,9 TDI 90 KM czy 110 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arkadiuz74
    Classic
    • 2010
    • 4

    Jaki silnik 1,9 TDI 90 KM czy 110 KM

    toocool, własnie myślę o identycznym schowaniu radyjka jak u Ciebie - wygląda to całkiem sympatycznie.
    Jak rozwiązałeś podpięcie pod antenkę? Antenka od radyjka czy osobna (magnes)?
    Czy w ogóle są antenki dwufunkcyjne - do radia i cb ?
    I jeszcze co z gwarancją - czy ASO może się przyczepić w razie jakichś problemów z elektroniką?

    (Sorka za lajkonictwo w tym temacie )
  • rancher3
    Classic
    • 2008
    • 2

    #2
    Jaki silnik 1,9 TDI 90 KM czy 110 KM

    Witam serdecznie,

    przymierzam się do zakupu oktavki z rocznika około 2003. Jednak mam dylemat który silnik wybrać czy 90 KM czy 110 KM. Z jednej strony 90 KM wydaje mi się być mniej skomplikowanym i trwalszym silnikem, natomiast przy 110 KM obawiam się większej awaryjności i pompowtryskiwaczy, które ponoc w tych siknikach były montowane od 2003 r. Nie wiem także jak ze spalaniem i ewentualnymi częściami + inne sprawy.

    Czy ktoś ma moze jakieś doświadczenia z oboma silnikami i mógłby tutaj zamieścić jakiś osąd.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez rancher3
      Z jednej strony 90 KM wydaje mi się być mniej skomplikowanym i trwalszym silnikem,
      To jest to samo co 110 różni się drobiazgami.

      Zamieszczone przez rancher3
      natomiast przy 110 KM obawiam się większej awaryjności i pompowtryskiwaczy, które ponoc w tych siknikach były montowane od 2003 r.
      Pompowtryskiwacze były tylko w wersji 130 km w 110 jest pompa.

      Z doświadczenia mogę powiedzieć , że jeżeli dużo jeździsz i masz trochę bagażu to nie pakuj się w 90 bo to jednak słaby silnik szczególnie gdy dojdzie trochę osób. Aczkolwiek jak trafi Ci sie zadbana 90 a dojeżdżona 110 to lepiej wybrać to pierwsze.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • sptom
        Rider
        • 2007
        • 351

        #4
        To jest to samo co 110 różni się drobiazgami.
        Min. brakiem problemów z zapiekającymi się kierownicami w sprężarce :szeroki_usmiech
        Z całą resztą się zgodzę
        Dostojnie do przodu by Dynosoft

        Komentarz

        • dontak
          Rider
          • 2008
          • 586
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Ziomal, A czy ASV nie ma pompowtryskiwaczy??
          OIII 1.2 TSI 105 KM

          Komentarz

          • Grzesiek112
            Classic
            • 2006
            • 21

            #6
            agr,alh(90 km) i ahf,afn,asv(110) są na pompie vp37
            asz(130km) i atd(101 tylko 4x4) axr(101) są na pompowtryskach
            agr nie ma zmiennej gometri turbiny reszta ma
            agr i ahf to EURO2 alh asv to EURO3
            ALH rózni sie od ASV tylko wtryskami oba maja VTG
            Dół we wszystkich tdikach do 115 ps jest taki sam (VP i PD)
            mocniesze sa inne (ASZ ARL BPX)

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Grzesiek112
              agr,alh(90 km) i ahf,afn,asv(110) są na pompie vp37
              asz(130km) i atd(101 tylko 4x4) axr(101) są na pompowtryskach
              agr nie ma zmiennej gometri turbiny reszta ma
              agr i ahf to EURO2 alh asv to EURO3
              ALH rózni sie od ASV tylko wtryskami oba maja VTG
              Dół we wszystkich tdikach do 115 ps jest taki sam (VP i PD)
              mocniesze sa inne (ASZ ARL BPX)
              Dobrze powiedziane
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                110 km silnik AHF lub ASV najbardziej optymalny wybór (z opcji na pompie wtryskowej)
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Mam 110 i jestem z niej bardzo zadowolony. Tylko lać i jechać. Mocy ma wystarczajaco. Nie wiem jak pala 90 tki ale 110 moze palic troszeczke mniej.......
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • rancher3
                    Classic
                    • 2008
                    • 2

                    #10
                    Dzięki wielkie za opinie!

                    Komentarz

                    • metrotest
                      Rider
                      • 2006
                      • 506
                      • Volkswagen
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      Mam 110 i jestem z niej bardzo zadowolony. Tylko lać i jechać. Mocy ma wystarczajaco. Nie wiem jak pala 90 tki ale 110 moze palic troszeczke mniej.......
                      Potwierdzam 8), choć mocy nigdy dość. 90-ka jest prostsza konstrukcyjnie czyli mniej awaryjna, ale ma gorszą dynamikę. Co kto lubi.

                      Komentarz

                      • Zoltar
                        Rider
                        • 2005
                        • 722

                        #12
                        Każdy dobry, liczy się jego stan
                        www.soft-car.pl
                        www.chiptuning-gdansk.pl


                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                        - Wyłączanie DPF
                        - Hamownia Obciążeniowa

                        Komentarz

                        • moss
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 153

                          #13
                          1.ALH, czym się różni od AGR-a?
                          2.ALH ma zmienną geometrię łopatek turbiny?
                          3.Który lepszy?
                          4.Parametry te same mają?
                          5.Czym się różni BXE od AGR-a?

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez moss
                            1.ALH, czym się różni od AGR-a?
                            2.ALH ma zmienną geometrię łopatek turbiny?
                            Odpowiedziałeś już sobie.


                            Zamieszczone przez moss
                            3.Który lepszy?
                            w ALH mniej roboty przy grubym tuningu :szeroki_usmiech

                            Zamieszczone przez moss
                            5.Czym się różni BXE od AGR-a?
                            To są w ogóle inne silniki , BXE to już pompowtrysk i ma zmienną geometrię itp.


                            Zamieszczone przez moss
                            5.Czym się różni BXE od AGR-a?
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • wojtassss
                              Drive
                              • 2007
                              • 41

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              Mam 110 i jestem z niej bardzo zadowolony. Tylko lać i jechać. Mocy ma wystarczajaco. Nie wiem jak pala 90 tki ale 110 moze palic troszeczke mniej.......
                              witam, ja się doczepię tego że "110 moze palic troszeczke mniej" skoro sam piszesz, ze nie wiesz ile pali 90 to skąd ten wniosek?

                              Jesli chodzi o jazde "o kropelce" (bo chyba o to chodzi jesli mowimy o jak najmniejszym spalaniu) nie ma szans aby 110 mniej spalila.
                              Bo jesliby 110 mniej palila i byla mocniejsza od 90 to po co w ogole byloby wypuszczac 90?

                              z tego co pamiętam, 110 od 90 rożni się wtryskami (w 110 są "większe"), sprzęgłem i programem w komputerze i być może innymi drobiazgami.

                              tak czy siak polecam 110 8)


                              pozdrawiam Wojtassss
                              octavie mam i ja

                              Komentarz

                              • ufo
                                L&K
                                • 2008
                                • 1475
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                #16
                                a ja powiem tak, miałem wcześniej 90-tke tylko nie skodzie lecz w seacie/leon/. po przejechaniu ok 20.000km zaaplikowałem mu chipa. wzbudziłem w nim ok. 23 koniki. przejechałem jeszcze następne 160.000km i kiedy go sprzedawałem miałem łzy w oczach. żadnych problemów!!!!...AGR, moim zdaniem, były najlepszymi silnikami, nadające się nawet do małej przeróbki.

                                Komentarz

                                • rogoz
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 397

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wojtassss
                                  witam, ja się doczepię tego że "110 moze palic troszeczke mniej" skoro sam piszesz, ze nie wiesz ile pali 90 to skąd ten wniosek?
                                  Jesli chodzi o jazde "o kropelce" (bo chyba o to chodzi jesli mowimy o jak najmniejszym spalaniu) nie ma szans aby 110 mniej spalila.
                                  Zgodnie ze specyfikacją fabryczną 110 pali minimalnie ale jednak mniej od 90 i głównie po mieście. Żródło: http://www.skoda.ba/pdf/octavia_combi_tech.pdf
                                  W zestawieniu uwzględniono TDI 90 zarówno AGR (EU2) jak i ALH (EU3)
                                  Zamieszczone przez wojtassss
                                  Bo jesliby 110 mniej palila i byla mocniejsza od 90 to po co w ogole byloby wypuszczac 90?
                                  Główne powody to koszta - TDI 90KM szczególnie AGR był tańszy w produkcji od 110, zwiększenie liczby wariantów silnikowych w ofercie
                                  Zamieszczone przez wojtassss
                                  z tego co pamiętam, 110 od 90 rożni się wtryskami (w 110 są "większe"), sprzęgłem i programem w komputerze i być może innymi drobiazgami.
                                  To zależy o jaki 90 masz na myśli: AGR czy ALH? W tym i innych wątkach były szczególowo wymienione różnice

                                  Komentarz

                                  • wojtassss
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 41

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rogoz
                                    Zgodnie ze specyfikacją fabryczną 110 pali minimalnie ale jednak mniej od 90 i głównie po mieście. Żródło: http://www.skoda.ba/pdf/octavia_combi_tech.pdf
                                    W zestawieniu uwzględniono TDI 90 zarówno AGR (EU2) jak i ALH (EU3)
                                    NIe mów, że wierzysz w specyfikację fabryczną spalania ... 8)

                                    Jestem 100% przekonany, że przy spokojnej jeździe 90 ZAWSZE spali mniej od 110.

                                    Sytuacja może się zmienić, gdy ktoś "90" będzie starał się dotrzymać tempa "110" wtedy może być odwrotnie



                                    Zamieszczone przez rogoz
                                    Główne powody to koszta - TDI 90KM szczególnie AGR był tańszy w produkcji od 110, zwiększenie liczby wariantów silnikowych w ofercie
                                    Myślę, że jak już to przede wszystkim z powodu opłat od ilości koni mechanicznych (Niemcy)

                                    Tak czy siak warto kupić bardziej zadbany samochód i nie ważne czy 110 czy 90
                                    (najlepiej oczywiście 130 na pompowtryskach 8) )

                                    pozdrawiam Wojtassss
                                    octavie mam i ja

                                    Komentarz

                                    • Klauzero
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 575

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wojtassss
                                      NIe mów, że wierzysz w specyfikację fabryczną spalania ... 8)

                                      Jestem 100% przekonany, że przy spokojnej jeździe 90 ZAWSZE spali mniej od 110.

                                      Sytuacja może się zmienić, gdy ktoś "90" będzie starał się dotrzymać tempa "110" wtedy może być odwrotnie
                                      wojtassss, nie byłbym takim sceptykiem w tej kwestii. Owszem, dane katalogowe można potraktować z przymrużeniem oka, jednak w kwestii porównania zużycia paliwa poszczególnych jednostek są one dość miarodajne. "Laboratoryjne" warunki przeprowadzania tych testów (wg dyrektywy UE) pozwalają na stworzenie bardzo zbliżonych warunków testowych dla różnych jednostek napędowych.

                                      Co zaś tyczy się TDI, to wzrost mocy nie brał się ze zwiększonej dawki paliwa, ale również zmian konstrukcyjnych - zwiększenie ciśnienia wtrysku (inne wtryskiwacze w wersjach 81kW) i zastosowanie turbo ze zmienną geometrią łopatek (tu wyjątek 66kW model ALH).

                                      To samo tyczy się jednostek chipowanych... znam dwa przypadki (Octa i Merc ML), gdzie po modyfikacji spalanie wyraźnie spadło - co istotne- przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy.
                                      Mądry Polak po ©kodzie...

                                      Komentarz

                                      • orzel720
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2267
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Klauzero, Dokładnie to samo zauważyłem.
                                        Jak miałem do dyspozycji przez 400km 1.9BXE z programem na 140KM to nie oszczędzałem go i testowałem na A-4 i spalił mi wg kompa 6.3l/100km
                                        teraz mam własnego seryjnego BXE i pali prakt. tyle samo w tych samych warunkach (nawet dziś w nocy miałem okazję to potwierdzić (odcinekGlliwice-Kraków) - a róznica w jeździe jest, szczególnie przy wyprzedzaniu :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • kazik4x4
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2728

                                          #21
                                          Koledzy drodzy! Jako stary praktyk który z silnikami diesla ma doczynienia od niemal od urodzenia bo w rodzinie zawsze diesle były, powiem wam wprost, że przypuszczenia że większy silnik lub silnik tej samej pojemności a mający większą moc zamontowany w takim samym aucie nie zawsze oznacza większe zużycie paliwa.
                                          Po prosty silnik mocniejszy i o większym momencie obrotowym (baaardzo ważnym przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu) krócej musi pracować na wyższej dawce paliwa, dzięki czemu samochód szybciej się rozpędza a utrzymanie zadanej prędkości nie wymaga już tak dużych "wysiłków" jak w przypadku mniejszego silnika.
                                          To tak po krótce na chłopski rozum, ale jak ktoś chce zgłębić więcej to zapraszam do regularnej lektury takich pism jak np. Auto Technika motoryzacyjna, lub jakiegokolwiek pisma które specjalizuje się w opisach tuningu mechanicznego. Tabele, pomiary, wykresy - wszystko epmirycznie...
                                          Oczywiście istnieje granica (mocy/pojemności) powyżej której zużycie paliwa wzrasta i to nawet drastycznie, ale też zainstalowanie zbyt małego silnika może być okupione zbyt dużym zużyciem paliwa.

                                          Jako posiadacz szkodnika O1 4x4 ATD zamierzam w bielskim ECUSOFCIE nieco zmodyfikować mapę wtrysku i podnieść moc o jakieś 20-25KM. A że też dojdzie lift zawiasu i jakiś jeden cal (1") to powiem szczerze że nie wiem co to się w zakrętach będzie działo
                                          Po "zabiegu" opiszę szczegółowo efekty i koszty.

                                          Komentarz

                                          • Klauzero
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 575

                                            #22
                                            kazik4x4, przytnij o 50% swój post, bo trochę się rozmnożył W każdym razie cieszę, że się większość potwierdza przytoczoną tu tezę, iż nie zawsze mocniejszy silnik musi "brać moc" z dodatkowej dawki paliwa, co akurat jest domeną wysilonych silników, które w ten sposób rekompensują niedostatki mocy, ale to już trochę OT.
                                            W każdym razie zadbana octa od pierwszego właściciela zawsze jest warta zainteresowania, bez względu na moc zamontowanej weń jednostki TDI. W razie czego zawsze można dodać autu trochę wigoru.
                                            Mądry Polak po ©kodzie...

                                            Komentarz

                                            • kuzyndredzik
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 19

                                              #23
                                              Jakbys szukal jeszcze info kiedys tez ten temat poprowadzilem Octavia TDI 90 czy 110 KM a moze SDI??? Pomożcie szukaj w tym samym dziale
                                              TAXI

                                              Komentarz

                                              • oolsztyniak
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 6647
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #24
                                                TDI 110 KM
                                                Bez zastanawiania się. Jeździłęm 90 KM i jak dla mnie różnica jest odczuwalna.
                                                Chyba ze kupisz takie 90 jak kolega z forum (Miał ponad 100KM)
                                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                                Komentarz

                                                • Klauzero
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 575

                                                  #25
                                                  Może to będzie nieudana próba prostego porównania, ale z zebranych dotychczas przeze mnie informacji można przedstawić to w postaci poniższego diagramu.

                                                  TDI 66kW (AGR) będzie tańszy w zakupie, bardziej trwały (sprzęgło+sztywne koło zamachowe w nr silnika do 100 000), mniej czuły na jakość paliwa (niską), choć na trasie nie będzie typową zawalidrogą, to znacznie lepiej sprawdzi się w mieście. Przy podnoszeniu mocy warto zainteresować się wtryskiwaczami ze 110 konnej wersji i większa turbiną. Po programie i zmianie wtryskiwaczy wersje 110 nie stanowią już konkurencji w sprincie.

                                                  TDI 81kW (AHU/ASV) jest optymalnym wyborem, chociaż dręczyć go mogą problemy z turbiną (zapiekanie kierownic) i dwumasowym kołem zamachowym, który średnio zaczyna niedomagać przy 170 tys. km. Rekompensuję te niedomagania żwawszym reagowaniem na dodanie gazu, przy podobnym lub niższym poziomie spalania. Nie jest to jeszcze PD, więc zaskakująco dobrze znosi nie najlepszą jakość paliwa (podobnie jak AGR).

                                                  TDI 96kW (ASZ) to już inna bajka, ponieważ zagościły pompowtryskiwacze. 130KM i 310Nm jest wystarczająco wymowne. Należy jednak uważać na jakość tankowanego paliwa ponieważ koszt wymiany zatkanych wtryskiwaczy przyprawia o zawrót głowy. Koszty samego chiptuningu dla PDków są zwykle wyższe niż dla VP.

                                                  SDI umieściłbym poza skalą lewej strony

                                                  Mam nadzieję, że taki opis rozwieje wszelkie wątpliwości.
                                                  Załączone pliki
                                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...