Panowie z tymi 7st to jest jakaś prawdziwa paranoja
Nie do końca, wbrew obiegowym opiniom to nie jest temperatura, w której mieszanka opon letnich staje się nadmiernie twarda, a zimowa nabiera nadzwyczajnych właściwości. Jest to tylko ogólnie przyjęta temperatura powietrza atmosferycznego, poniżej której można spodziewać się opadów śniegu.
O i to jest jakieś logiczne wytłumaczenie i pogodzenie obu opinii.
Hehe ... tak to nazywasz ... ja tylko skomentuje ze z lewego pasa sie nie skreca w prawo. No i takiej sytuacji nie nazwalbym zakretem
/// A i na prostej na II biegu przy wciśnięciu do podłogi kontrolka potrafi się zaświecić.
No i wlasnie auto ci samo mowi i sie buntuje ze tak robisz ...
//Nie mówię, że tak się jeździ non stop ale czasami sie zdarza i wtedy zdecydowanie lepszą kontrolę nad autem zapewniają opony o niższym profilu.
Zdecydowanje wole jezdzic bardziej swiadomie, unikac takich sytuacji i miec lepsza trakcje na sniegu , lodzie i blocie posniegowym co da mi opona wezsza.
Dodatkowo jak wchodzisz w coraz szersze opony to wydaje mi sie ze oprocz oczywiscie kosztow zakupu ktore rosna w tempie geometrycznym w tej klasie opon bedziesz mial wieksze zuzycie paliwa oraz glosnosc.
_________________
Hehe ... tak to nazywasz ... ja tylko skomentuje ze z lewego pasa sie nie skreca w prawo. No i takiej sytuacji nie nazwalbym zakretem
/// A i na prostej na II biegu przy wciśnięciu do podłogi kontrolka potrafi się zaświecić.
No i wlasnie auto ci samo mowi i sie buntuje ze tak robisz ...
//Nie mówię, że tak się jeździ non stop ale czasami sie zdarza i wtedy zdecydowanie lepszą kontrolę nad autem zapewniają opony o niższym profilu.
Zdecydowanje wole jezdzic bardziej swiadomie, unikac takich sytuacji i miec lepsza trakcje na sniegu , lodzie i blocie posniegowym co da mi opona wezsza.
Dodatkowo jak wchodzisz w coraz szersze opony to wydaje mi sie ze oprocz oczywiscie kosztow zakupu ktore rosna w tempie geometrycznym w tej klasie opon bedziesz mial wieksze zuzycie paliwa oraz glosnosc.
_________________
Jadę lewym pasem na łuku drogi, za chwilę mam skręcać w prawo, daję kierunek ale gość mnie nie wpuszcza, daję ognia ile mogę i jestem na prawym pasie bez łaski nie zajeżdżając nikomu drogi. A co do świadomości to różnie bywa - wylezie/wyjedzie Ci z chodnika ciemną nocą zapijaczony buc to żeby go ominąć kręcisz fajerą tak, że opony z felg złażą. A wtedy na balonach z wysokim profilem zaczynasz sunąć przodem bo opona się gnie i nie trzyma nawierzchni. Poproś kolegę żeby na jakimś pustym parkingu/placu przy głupich 50 km/h zrobił taki nagły manewr omijania a Ty sobie stań z boku i zobacz co się będzie działo z oponami - czasami się wydaje, że chcą odzielić sie od felgi.
Nie zamierzam nikogo przekonywać, że mam absolutną rację ale moje prawie 20 letnie doświadczanie za kółkiem mówi mi, że jest jak mówie :wink:
A Twoje 20 letnie doswiadczenie nie mowi ci ze nie skreca sie z lewego pasa w prawo ?
Nie mowic ci ze trzeba myslec z wyprzedzeniem i ustawic sie na odpowiednim pasie ?
I nie widzisz innej mozliwosci ?
Jezeli juz zapomniales to zamiast butowac i komus droge zajezdzac przed nosem wystarczy noge zdjac z gazu i zmienic pas jak juz bedzie wolny.
Wtedy ekstremalnie testowac opon nie bedziesz musial ... zareczam.
A Twoje 20 letnie doswiadczenie nie mowi ci ze nie skreca sie z lewego pasa w prawo ?
Nie mowic ci ze trzeba myslec z wyprzedzeniem i ustawic sie na odpowiednim pasie ?
I nie widzisz innej mozliwosci ?
Jezeli juz zapomniales to zamiast butowac i komus droge zajezdzac przed nosem wystarczy noge zdjac z gazu i zmienic pas jak juz bedzie wolny.
Wtedy ekstremalnie testowac opon nie bedziesz musial ... zareczam.
No przecież mówię, że skręcam z prawego - ale jak jadę lewym i jest luka z przodu i chce w nią wjechać to gość z prawego pasa daje po zaworach - sytuacja nagminna. Nie jestem przecież przyspawany do jednego pasa. Potem jedzie gość 5 km lewym pasem z lewym kierunkiem 40 gdzie dozwolone jest 70 bo go potem nikt nie wpuści żeby sobie skręcił w lewo - też nagminna sytuacja.
Nie jestem jakimś piratem drogowym ale czasami trzeba szybciej pojechać i wykonać gwałtowniejszy manewr. I nie jest to jakieś ekstremalne testowanie opon - takie rzeczy warto co jakiś czas porobić na lotnisku, na spotach, żeby zobaczyć jak zachowuje się samochód w ekstremalnych sytuacjach, które na drodze mogą sie zdarzyć w każdej chwili.
powiem tak: przez 2 zimowe sezony (ok 30 000km) passatem VR6 (2.8L 174km) jezdzilem na Dunlopach WS M3 205/55/R15 i spisywaly siue rewelacyjnie (srednio pozwalalem sobie na duzo wiecej niz 95% aut na drodze wlasnie ze wzgledu na trzymanie) zuzywaly sie bardzo malo i odpornosc na aquapading zajebista.
W zeszlym roku do szkodnika kupilem Dunlopy WS 3D jako ze dobrze wyoadly w testach i mam zaufanie do firmy... nie powiem opony nie sa zle, ale subiektywnie M3 lepiej zachowywaly sie na wodzie, ze wzgledu na to ze mielismy taka zime a nie inna nie mialem okazji przetestowac 3D na sniegu... problem polega rowniez na tym ze mialem zle ustawiona zbierznosc w skodzie (przesuniecie o 3 stopnie) i strasznie mi starlo wewnetrzne krawedzie opon tak ze w tej chwli musze kupic pare nowych (tyl prawie jak nowy) i sam sie zastanawiam czy 3D aby przyczepnosc byla identyczna czy mzoe nie wrocic do starych sprawdzonych M3... ktore oceniam wyzej.
A Twoje 20 letnie doswiadczenie nie mowi ci ze nie skreca sie z lewego pasa w prawo ?
Nie mowic ci ze trzeba myslec z wyprzedzeniem i ustawic sie na odpowiednim pasie ?
I nie widzisz innej mozliwosci ?
Jezeli juz zapomniales to zamiast butowac i komus droge zajezdzac przed nosem wystarczy noge zdjac z gazu i zmienic pas jak juz bedzie wolny.
Wtedy ekstremalnie testowac opon nie bedziesz musial ... zareczam.
chłopie, o co Ci chodzi?? zadałeś pytanie o polecane opony- człowiek ci pisze jakie poleca i czemu a ty się czepiasz jego stylu jazdy i robisz mu moralizatorski wykład :? Nie dotyczą cię jego wskazówki bo jeździsz inaczej to OK, ale nie smęć zbaczając z tematu który sam założyłeś :?
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Geralt, zostań przy 3D !! Macko, i twin, ile Wy macie ,kochani, lat :?: :?: przekomarzacie się jak małe ludziki -wyższa niższa , gnie się abo nie !!! Przestańcie :!: :!: Każdy z was ma rację !!
[ Dodano: Czw 30 Paź, 08 12:46 ]
oooo, widze , że razem z Garretem mamy razem w tej samej chwili DOŚĆ :!:
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Garret : A Tobie chlopie o co chodzi ? Zadales sobie trud przeczytania calego watku ? Watpie ... Watek tak sie rozwinal a nie inaczej a ja nic na to nie poradze.
Nie prawie nikomu moralow tylko wyrazam swoja opinie gdyz twierdze ze przy normalnej jezdzie nic zlego z oponami ze wzgledu na mniejszy rozmiar nie ma prawa sie dziac.
Wiec jedynie to chcialem ustalic bo prawda wyglada tak ze ja takze potrafie tak pojechac w zakrecie nawet na najlepszych oponach aby je uszkodzic albo wogole odleciec w pole ... i nie daje mi to podstaw do stwierdzenia ze opony sa zle.
wojtisek1 : To ile mam lat to niewiele chyba wniesiedo tej dyskusji ... Tez polecam przeczytac caly watek.
twin, aleś Ty nerwowy :lol: Tak przeczytałem cały wątek . Tak ogolnie to jestem bliższy teori Maćko. Jeżdzą szybko , zawsze na wyłączonej trakcji i nie lubie jechać na bocznej części opony. Dlatego niższy profil bardziej mi odpowiada. Nie zmuszam Cie do zmaniy twoich przyzwyczajeń i stylu jazdy. A ile przejechałeś w życiu kilometrów ??
Jeden lubi córkę drugi teściową
Ale zasadnicze pytanko- co wybrałeś??
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Panowie, widze ze dyskusja schodzi w zlym kierunku, a napewno odbiega od tematu.
Ja tez nie zamierzam nikogo do niczego zmuszac, bo nie mam ani takiej mozliwosci ani checi ku temu, ale myslalem ze jak wyraze swoja opinie na temat bezpiecznej jazdy to spotka sie to ze zrozumieniem. Tymczasem wychodzi na to ze ja mowie jakies herezje. Ja nie naleze do ludzi ktorzy kupuja auto z ESP po to by je wylaczyc i staram sie jezdzic bezpiecznie co nie oznacza wolno.
Poniewaz kierowca jestem od wielu lat, duzo widzialem na drogach i wyobraznie mam takze duza wiec moglem sobie wyobrazic bez problemu sytuacje opisywana przez kolege i nadal twierdze ze jezeli w opisanej sytuacji opony takie czy inne pracuja mu na granicy swoich mozliwosci to nie byl to normalny ( czyt. bezpieczny ) manewr.
Wracajac do tematu dyskusji :
Paf: Jeszcze nie zdecydowalem , dzis podejme decyzje i zamowie opony.
Kolega zwrocil mi jednak wczoraj uwage na cos nad czym nie pomyslalem.
Mianowicie przejscie na R15 ma te konsewencje ze ja w bagazniku mam zapasowe kolo R16 . Zima statystyucznie mniej jezdze ale moze zdarzyc sie tez dlugi wyjazd i co wtedy ?
Mozna pojechac na zapasie R16 jak reszta jest R15 ? Kupowac osobnego zapasu na zime mi sie nie usmiecha. Jakie rozwiazanie ? Moze zakladajac R16 ke na jedno z kol da mi to mozliwosc dojechania przynajmniej do serwisu oponiarskiego ? A moze wozic zestaw naprawczy w takiej sytuacji ?
jak juz wspomnialem z doswiadczenia wiem ze M3 lepiej spisuja sie na wodzie a ze mamy takie zimy a nie inne czesciej wjade w kaluze niz w snieg (gdzie M3 tez bardzo dobrze sobie radza) - jak juz pisalem praktycznie nie testowalem 3D w sniegu
ps:
M3 w VR6 duzo wolniej mi sie sciraly niz 3D w octavii choc to moze byc wina zbieznosci
Moze zakladajac R16 ke na jedno z kol da mi to mozliwosc dojechania przynajmniej do serwisu oponiarskiego ? A moze wozic zestaw naprawczy w takiej sytuacji ?
można, tylko jak z dojazdówką - poniżej 80km/h i ostrożnie, to nie tylko inny rozmiar, ale często i bieżnik. Zestaw naprawczy to czasami dobre rozwiązanie - daje możliwość dojechania bez brudzenia rąk. W większości przypadków przy pojedyncyzm gwoździu opona utrzyma ciśnienie ok. 1 atm więc w ogóle nic nie trzeba robić tylko spokojnie dojechać.
Zamieszczone przez Geralt
to moze byc wina zbieznosci
na pewno, teraz to ci nie ściera tylko tnie :wink:
A ja kupiłem Nokiany 205/55/R16 i zobaczymy jak pójdzie zimą - mam nadzieje że ok. po 310 za sztukę - dam znać jak założę jak się jeździ jak się zrobi zima z prawdziwego zdarzenia :lol:
mondii, jaki nokian kupileś?? Geralt, z ekonomuicznego pkt widzenia, musisz dokupic 2 sztuki , a nie 4 szt. M3. A poza tym 3D są rownie dobre . Poczytaj ostatni test w Auto Motor i Sport. Chyba nawet wygrały w tym roku. Sam mam takie , a wcześniej miałem M3 i uważam , że różnice są znikome. Jedne ciut lepsze na mokrym inne lepsze na białym
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
wojtisek1, - kupiłem takie Nokiany http://www.opony.autogaleria.pl/prod...&model=WR%20G2 - całkiem fajne - dzisiaj założyłem - poki co to po 40 km nie wyczułem różnicy pomiędzy letnimi a zimowymi. Jak się zrobi chłodniej to wtedy potestuję i dopiero będzie widać różnicę
Jeśli chodzi o 16" na zapasie a 15" na samochodzie, to wg. mnie nie ma to wielkiego znaczenia. W awaryjnej sytuacji bez problemu można założyć tą 16" i do serwisu ogumienia dojedziesz. Opony 205/60R16 i 195/65R15 są przecież zamienne.
twin, roznice sa to prawda...ale dopuszczone przez przepisy/homologacje.
Jak policzysz te rozmiary to beda na pewno roznice,a to wszystko sa zamienniki.
-185/70/14
-195/65/15
-205/60/15
-205/55/16
-225/45/17
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz