MrOczny a zwróciłes uwagę, że to zestaw do do modeli powyżej 2007 roku(takich z RNSem i zmodyfikowanym CANem)?
jeśli chcesz to tu masz opis co potrzebujesz do auta z rocznika 2004-2007
Niestety niewiem czy ta wersa tki cudo ma . Ale mozesz sam to sprawdzic sciagajac kolo czy przednie czy tez tylnie i powinno byc widac klocki w zacisku hamulcowym. Moze tez byc tak ze potrzeba bedzie sciagnac blaszke oslaniajaca klocki. Mozna to zrobic przy uzyciu standrdowych narzedzi w garazu.
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
...najszybciej mozna sprawdzic czy z klocka idzie kabelek i jest podlaczony( drugi wtyk obok tego od ABSu), jest tylko w jednym klocku, niewiem na szybko z lewej czy prawj strony.
pantol, chyba w lewym kole, ale na 100% nie jestem pewien
mniej więcej w połowie klocka będzie wychodzi przewodzik :diabelski_usmiech
jeśli będziesz miał to również pamiętaj, jeśli zapali Ci się lampka zużycia klocków to bez paniki (na oryginałach i spokojnej jeździe z 10kkm powinienneś zrobić) tylko od czasu do czasu trzeba naocznie sprawdzić zużycie żeby tarcz nie zniszczyć ...
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Podobno nie ma u mnie tego czujnika. Gośc z ASO mówił, że jak jest, to przy przekręceniu powinna się żólta lampka zuzycia klocków na chwile zapalić. Ale czy jest tak rzeczywiście ... ?
krzynol, w poprzednim poście zjadło mi "przy przekręceniu kluczyka powinna ..." - tak jak kontrolka ciśnienia oleju itp...
Prawda li ci to, czy imaginacyje ino ??
zgadza się - wszystkie się zapalają testowo i ta od okładzin też
czyli wniosek z tego taki, jeśli posiadamy czujnik zużycia klocków hamulcowych, przed uruchomieniem powinna zapalić się (i zgasnąć po chwili) kontrolka
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
No to przynajmniej ustaliliśmy najprostrzy sposób sprawdzenia czy posiadamy kontrokę zużycia klocków hamulcowych.
Ja niestety nie posiadam tego wynalazku
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji
czyli wniosek z tego taki, jeśli posiadamy czujnik zużycia klocków hamulcowych, przed uruchomieniem powinna zapalić się (i zgasnąć po chwili) kontrolka
SPROSTOWANIE testu
Jeżeli jest MAXI-DOT i kontrola klocków nic się nie zapala (i gaśnie) przed uruchomieniem silnika a po przekręceniu kluczyka.
Jeżeli jest MAXI-DOT i kontrola klocków nic się nie zapala (i gaśnie) przed uruchomieniem silnika a po przekręceniu kluczyka.
jaśniej :?
Tylko informacja że nie zawsze można wnioskować, że się ma kontrolę klocków na podstawie zapalenia i zgaszenia się kontrolki (od klocków). Na MAXI-DOTie nie ma przecież kontrolek (tylko status) i tyle. Jeżeli chce się być pewnym sprawdzić czy jest czujnik lewe przednie koło i kodowanie licznika.
Dziś uważnie popatrzyłem na lampki podczas odpalania auta (nigdy jakoś szczególnie na nie nie patrzyłem bo i tak gasły) i chyba jednak mam czujnik - jeśli prawdą jest to, że tylko w przypadku posiadania czujnika następuje testowe sprawdzenie układu. Czy może ktoś sprawdzić, kto na 100% nie ma czujnika i ma podobną szafę/model/rocznik?
A jeśli mam czujnik to czy to możliwe, że mam przejechane 90 kkm i jeszcze się nie zapalił ?? :shock:
W załączeniu zdjęcie kontrolek które testowo mi się zapalają.
A jeśli mam czujnik to czy to możliwe, że mam przejechane 90 kkm i jeszcze się nie zapalił
może masz zworkę jakąś założoną, albo klocki zmienione jak jeszcze nie doszło do przerwania blaszki czujnika
sprawdź czy masz złącza dwa w lewym kole przednim
testowo odłącz na wtyczce i zobacz czy się pali wtedy lampka
20 minut roboty ze zdjęciem i założeniem koła i wszystko jasne
może masz zworkę jakąś założoną, albo klocki zmienione jak jeszcze nie doszło do przerwania blaszki czujnika
sprawdź czy masz złącza dwa w lewym kole przednim
testowo odłącz na wtyczce i zobacz czy się pali wtedy lampka
20 minut roboty ze zdjęciem i założeniem koła i wszystko jasne
Do lewego koła dochodzą 2 przewody. Jeden z nich wchodzi w okolice klocka, schodzi z góry i w końcowej części pokryty jest takim ochraniaczem gumowym w kształcie "wielokrotnego bałwanka" Nie wiem tylko, czy jest to ABS czy właśnie ten nieszczęsny czujnik. Ma ktoś może jakieś zdjęcie/rysunek jak wygląda ten przewód/wtyczka??
Do lewego koła dochodzą 2 przewody. Jeden z nich wchodzi w okolice klocka, schodzi z góry i w końcowej części pokryty jest takim ochraniaczem gumowym w kształcie "wielokrotnego bałwanka" Nie wiem tylko, czy jest to ABS czy właśnie ten nieszczęsny czujnik. Ma ktoś może jakieś zdjęcie/rysunek jak wygląda ten przewód/wtyczka??
jak patrzysz na koło stojąc przed nim to jest lewy przewód (bliżej przodu auta)
Komentarz