[O1] Rodzaje silników 1,8T 20V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jano 72
    Classic
    • 2010
    • 18

    [O1] Rodzaje silników 1,8T 20V

    no to pakuj graty w piatek i przybywaj do kryspinowa
    serdecznie zapraszamy
    jano
  • Rafall
    Ambiente
    • 2008
    • 233
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #2
    [O1] Rodzaje silników 1,8T 20V

    Witam,
    jestem początkującym forumowiczem. Troszkę sobie poczytałem, sporo już wiem, ale ciągle jest to igła w stogu siana.

    Tak widzę, że w Octaviach było kilka silników 1,8T 20V. Interesuje mnie akurat ten model, gdyż sam taki silnik mam w swoim RS...

    Możecie opowiedzieć mi o różnicach, historii zmian i generalnie tych silnikach? Wiem, że są AGU, AUM, ARX, ARZ, AUQ... A moze po prostu jakiś link do jakiegoś kompendium wiedzy w tym temacie?
    Jakieś informacje o podatności na tuning i inne modyfikacje? Żywotność?

    Domyślam się, ze część z nich ma 150KM, część ma 180KM (oczywiście fabrycznie... :diabelski_usmiech ). Ale który jest który - wiem, że AUQ to 180, bo sam tego ujeżdzam - a pozostałe?
    Jakieś inne różnice są? Plusy, minusy? Modyfikacje? Roczniki?

    Jeśli to nie to forum (nie wiem czy "forum główne - tematy ogólne i eksploatacja" nie powinno być) to proszę o przeniesienie i przepraszam za bałaganienie.

    Komentarz

    • Rafall
      Ambiente
      • 2008
      • 233
      • Octavia III (5E3)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #4
      Maru 123 dobra robota. Dziękuję. Troszkę sobie poczytałem...
      Teraz wiem o wiele więcej który silnik jest który, i którego na co stać. Generalnie o eksploatacji i osiągach również... Super.

      Zasłużyłeś zdecydowanie na to, aby kliknął we właściwy przycisk

      Komentarz

      • cieq
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 745
        • Octavia I (1U2)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #5
        Jakbyś potrzebował konkretnych informacji to chętnie pomogę.
        www.pinkbike.com

        Komentarz

        • AndiT
          Rider
          • 2008
          • 332

          #6
          Nie wiem jak to bylo z benzynami w OI, bo generalnie siedze w dieslach, ale jesli cos ci to da to ponizej masz moce z kodami silnika dla Audi model 8L 1996-2003

          Benzyna:
          1.6 - AEH,AKL,APF (100 KM)
          1.6 - AVU,BFQ (102 KM)
          1.8 - AGN,APG,AHW (125 KM)
          1.8T - AGU,AQA,ARX,ARZ,AUM (150 KM)
          1.8T - AJQ,APP,ARY,AUQ (180 KM)
          1.8T - AMK,APY,AUL (209 KM)
          1.8T - BAM (224 KM)

          W/w informacje za:
          M47N2

          Komentarz

          • Rafall
            Ambiente
            • 2008
            • 233
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #7
            Zamieszczone przez cieq
            Jakbyś potrzebował konkretnych informacji to chętnie pomogę.
            Cieq w takim razie skorzystam. Proszę o wszelkie podpowiedzi związane z eksploatacją - a dokładniej jazdą. Jak jeździć, aby nie przesadzić, aby nie zaszkodzić silnikowi i turbinie.

            1. Korzystanie z turbiny
            Wiem, że aby korzystać z dobrodziejstw turbo powinno się rozgrzać silnik, a po ostrzejszej jeździe dać jej kilkadziesiąt minut odpocząć przed wyłączeniem. Czy to prawda?
            Co z jazdą grzeczniejszą - jestem raczej spokojnym kierowcą gdy jeżdzę po mieście, oczywiście czasem przedmucham rurkę i robię to z przyjemnością, ale generalnie nie naginam jak goopek. Czy mimo to, również będzie lepiej aby sobie pochodziła przed wyłączeniem silnika?

            2. Paliwo (Shell Vpower 95/ PB98 / Vpower Racing)
            Drugie pytanie dotyczy paliwa. Jeżdzę na Shell Vpower 95. Zaleca się jednak PB98 czy Vpower jest dobrym paliwem? Mi spisuje się doskonale, ale może macie z tym jakieś doświadczenia, które stawiają to paliwo w złym świetle. U mnie w Skierniewicach praktycznie tylko Shell i Orlen, więc z tych dwóch stacji mogę wybierać napoje dla mojej stadniny.

            3. Zamulanie silnika.
            Daleko mi do tego, ale tak jak wspomniałem - jak nie ma możliwości to nie depczę i nie używam wszystkich mozliwości silnika. Czy istnieje coś takiego jak możliwość "zamulenia" silnika, w przypadku długiej spokojnej jazdy po mieście. Czy zdecydowanie lepiej czasem depnąć i obudzić diabła...? Hehe - o mojej Octavii mówi się "Czerwony diabeł" :diabelski_usmiech Ale jest tych nazw jeszcze kilka

            4. Używanie klimatyzacji
            I pytanie niekoniecznie już związane z silnikiem... Jak to jest z jazdą z klimatyzacją? Czy mogę ją sobie mieć zawsze włączoną? Czy lepiej jest włączyć ją po jakimś czasie (tutaj lipa by była, bo dobrze osusza wnętrze), a i wyłączanie wcześniej - przed wyłączeniem silnika...? Słyszałem różne teorie, ale nie mam żadnych konkretnych informacji. Dlatego byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

            Zamieszczone przez AndiT
            Nie wiem jak to bylo z benzynami w OI, bo generalnie siedze w dieslach, ale jesli cos ci to da to ponizej masz moce z kodami silnika dla Audi model 8L 1996-2003

            Benzyna:
            1.8T - AGU,AQA,ARX,ARZ,AUM (150 KM)
            1.8T - AJQ,APP,ARY,AUQ (180 KM)
            1.8T - AMK,APY,AUL (209 KM)
            1.8T - BAM (224 KM)
            O! Dziekuję AndiT - nie wiedziałem o tym, ze były silniki 1,8T z mocami powyżej AUQ. A tu proszę w Audi mieli nawet 224KM. Najjjjs. :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • Piotr_T
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 479

              #8
              Ad.1. - turbosprezarka kreci sie caly czas, z rozna wydajnoscia, ale caly czas. Dla jej zdrowia warto dac "popykac" silnikowi na luzie chociaz te 30 sekund, nawet jak sie w miare spokojnie jechalo.
              Ad.2. Co do paliwa to chyba 98 oktanow w RS to wymog producenta, jak zalejesz 95 to bedzie mniej KM. Ja mialem AUM wiec lalem i 95,98 i te 100(?) na Shellu, u mnie zero roznicy, poza akustyka (na 98 i 100 troche ciszej na luzie, ale to akurat normalka). Za to 98 wiecej palila (jakies 0.5-1.0l/100km wiecej).
              Ad.3. Katalizator sie troche przytka bo moze nie osiagac temperatury roboczej. Wyprawa za miasto rozwiazuje ten problem
              Ad.4. Wylaczanie klimy pare minut przed koncem trasy osuszy parownik i zapobiega zapachowi stechlizny. Ja tak robilem i robie, ale czy to faktycznie ma jakis zbawienny wplyw to potwierdzic nie moge. Teoria jest taka, ze jak wczesniej wylaczysz to parownik sie zdazy ladnie osuszyc i nie beda sie tam bakterie mnozyly.
              Co do mocniejszych niz 180KM Octavii to widzialem takie cos dziwne w Limerick, bylo zolte i mialo na bokach napisy VRS 220KM, nie wiem czy to tuning tutejszy (raczej z UK, bo tutaj to tuning ogranicza sie do naklejek) czy fabryczny ? Cos kiedys na forum BriSkoda czytalem to limitowanej serii, ale czy to akurat to bylo nie wiem. Kierownik oczywiscie katowal auto typowo po irlandzku, najpierw ogien, a zaraz po zatrzymaniu zgasil silnik i poszedl na zakupy... :cry:

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #9
                AGU- najstarszy i nie do zdarcia :diabelski_usmiech - cewki przepływka itp od nowości ( 220 tys km 8) ) co do paliwa to od momentu zrobienia programu ( 4 lata)jezdze na 98 JET/LUKOIL i nic sie nie dzieje, auto zapina aż miło , pare razy zatankowałem V power i to tylko strata kasy, dupohamownia nie odczuła żadnych zmian :lol:

                aha ostatnio byłem u wydechowca co by siatke wymienić i przy okazji kata wyrzucić ale pan po demontażu powiedział że takiego kata to grzech wywalać, nie jest ceramiczny tylko metalowy czy coś takiego i przezyje to auto ehhehe, nie znam sie nie wiem ile w tym prawdy, ale jest od nowości.

                Komentarz

                • Maru 123
                  RS
                  • 2008
                  • 4660

                  #10
                  Zamieszczone przez
                  AGU- najstarszy i nie do zdarcia :diabelski_usmiech
                  ja również mam i bardzo sobie chwalę naprawde bezawaryjny silnik
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz

                  Pracuję...