Pozdrowionka dla srebrnej O1 WB 57XXX , która śmignęła w stronę Starego Bemowa obok mnie jak stałem do skrętu z Lazurowej w Górczewską. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
[02] Czy to byl asystent hamowania ?
Zwiń
X
-
[02] Czy to byl asystent hamowania ?
Odkad mam auto nie mialem sytuacji awaryjnej z zalaczeniem ukladu ABS.
Jedynie wyprobowalem to sobie aby sprawdzic jak dziala.
Pulsowanie pedalu hamulca bylo ze srednia czestotliwoscia. Generalnie podobnie jak w dotychczas uzywanych przeze mnie autach.
Jednak jakis czas temu mialem nastepujace zdarzenie :
Jechalem dosyc wolno ok 40 km/h zblizajac sie do przejscia dla pieszyc. Przy krawezniku stala grupa ludzi. Bedac juz blisko przejscia zauwazylem osobe ktora zrobila szybki krok do przodu na jezdnie. Nie wiedzialem czy wtargnie mi przed maske i odruchowo szybko nacisnalem pedal hamulca. Auto stanelo jak wryte , ABS napewno nie wlaczyl sie ( nie bylo pulsowania ) Jednak z okolic silnika doszedl mnie glosny huk tak jakby ktos 1 - 2 razy glosno walnal mlotkiem w jakas metalowa czesc ... Czy to byl uklad EBA ???
Doczytalem tez w do´kumentacji ze niektore wersje Octavii maja ten uklad w wersji hydraulicznej a inne w mechanicznej. Jakies roznice w dzialaniu ? inne ?
-
-
Sterownik ABS odczytuje informacje o gwałtowności wciśnięcia na pedał hamulca i wtedy załącza (lub nie) układ MBA+EBV (w wersji z ASR) lub HBA+EBV w wersji z ESP.
O systemie EBA nie słyszałem, chyba literówka.
MBA –mechaniczny system wspomagania awaryjnego hamowania
HBA – hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania
EBV – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednià i tylnąMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Klauzero,
EBA - Elektronic Brake Assist
system wspomagający nagłe hamowanie
"System ten, dzięki czujnikowi mierzącemu prędkość z jaką wciskany jest pedał hamulca, rozpoznaje sytuacje drogowe gwałtownego hamowania. Specjalny wzmacniacz wytwarza dodatkowe ciśnienie w układzie hamulcowym, uzupełniające ciśnienie uzyskane poprzez wciśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, co pozwala na dużo szybsze wykorzystanie pełnej mocy układu hamulcowego i wcześniejsze włączenie regulacji ciśnienia systemu ABS."
ale z tego co wiem nie wydaje żadnych odgłosów :roll:
sam ABS wydaje charakterystyczne uczucie pulsowania pedału hamulca i uczucie uderzania...Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Czyli rozumiem wszystko w porzadku.
Elektronika zadzialala szybko i cicho a hydraulika szybko i glosnoa czy swiatla awaryjne mi sie wlaczyly tego nie wiem bo nie bylo mnie na zewnatrz
Niemniej odglos temu towarzyszacy jest naprawde glowny, mysle ze slyszeli go takze przechodnie przy tym przejsciu gdyz przez chwile przygladali sie mojemu auto z niedowierzaniem a potem dopiero zdecydowali sie przejsc na druga strone.
( mozliwe jest tez ze przygladali sie bo im sie poprostu slicznotka podobala hehe )
Komentarz
-
-
MiKruS, nie wszystkie O2 włączają awaryjne - weszło to od któregoś roku modelowego, a ponadto jest na forum post z pytaniem, dlaczego w ASO wyłączono mu tą funkcję. Oczywiście mogę się mylić, co do pierwszego.
Oczywiście od któregoś tam roku, bo o ile mnie pamięć nie myli, to przed 2003 rokiem nie byl to wymóg, ale już później tak.
Więc teoretycznie każda Octavia 2 powinna to już mieć, bo weszla do produkcji pod koniec 2004 roku.
Mozliwe jednak, ze mam złą wiedzę na ten temat.
Zamieszczone przez twina czy swiatla awaryjne mi sie wlaczyly tego nie wiem bo nie bylo mnie na zewnatrz
Zamieszczone przez twinNiemniej odglos temu towarzyszacy jest naprawde glowny, mysle ze slyszeli go takze przechodnie przy tym przejsciu gdyz przez chwile przygladali sie mojemu auto z niedowierzaniem a potem dopiero zdecydowali sie przejsc na druga strone.
Możliwe jednak, że przy niewielkiej prędkości nastąpił nagły wzrost ciśnienia, które szybko musiało być gdzieś uwolnione i stąd odgłos. Jednak to tylko moje gdybanie...
[ Dodano: Sro 19 Lis, 08 11:35 ]
AdamB, był szybszy...TDI 205PS
Komentarz
-
-
AdamB : Nie zauwazylem tego ale wszysto trwalo tak krotko ze moze po prostu nie zdazylem zauwazyc.... Zajety bylem generalnie zastanawianiem sie czy przypadkiem auto mi sie nie rozpada i tym co ludzi popycha do wskakiwania nagle przed maske ..
Mikrus : Tez mysle ze niewielka predkosci byla tu powodem takiego akurat zadzialania ukladu. Jak bede mial czas to potestuje. Moze sa roznice w zaleznosci od tego czy auto ma ESP czy nie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBtwin, przy działaniu asystenta hamowania włączają się awaryjne i widać to po święcących się lampach od kierunkowskazów miga (również przycisk od awaryjnych ale tego na 100% nie jestem pewien)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zurcioEBA - Elektronic Brake Assist
system wspomagający nagłe hamowanie
Jak napisał Klauzero, Skoda ma takie systemy:
Zamieszczone przez KlauzeroMBA –mechaniczny system wspomagania awaryjnego hamowania
HBA – hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSWięc teoretycznie każda Octavia 2 powinna to już mieć, bo weszla do produkcji pod koniec 2004 roku.
co do tematu to miałem wieleawaryjnych hamowań i żadnego walenia młotkiem nigdy nie było i w BKD i BXE :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Jeśli mnie pamięć nie myli, a była to sytuacja stresowa, to owe światła awaryjne, włączone w wyniku działania BAS, tudzież EBA musiałem wyłączyć wciskając przycisk. Ręki nie dam sobie uciąć, bo być może zrobiłem to odruchowo, albo mi się wydawało w wyniku nieprzewidzianego wtargnięcia pijaka z pobocza.
Co do "choinki" włączanej automatycznie, to być może w błąd wprowadzają materiały Skody, gdzie było napisane, że od roku 2006 czy 2007 załączają się światła awaryjne w przypadku zadziałania asystenta hamowania. Co ciekawe w opisie MY2008 również określono w ten sam sposób - od MY2008 załączają się... tak jakby, wcześniej tak nie było.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoJak napisał Klauzero, Skoda ma takie systemy:ops:
ad:
EBV - elektroniczny rozdział siły hamowania przód / tył
Zamieszczone przez fernandosą odpowiednikami EBA czy też zastępują go według mojej wiedzy.
EBA jest stosowane u producentów innych marek min. w FordachNie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie, w octavii standardowo jest to bodajże od MY 2007Zamieszczone przez KlauzeroCo do "choinki" włączanej automatycznie, to być może w błąd wprowadzają materiały Skody, gdzie było napisane, że od roku 2006 czy 2007 załączają się światła awaryjne w przypadku zadziałania asystenta hamowania. Co ciekawe w opisie MY2008 również określono w ten sam sposób - od MY2008 załączają się... tak jakby, wcześniej tak nie było.
Tak myślę, że możliwe, ze czytalem coś kiedyś w innym języku i np. w innym kraju stało się to wymogiem w 2004 roku.
Coś mi po prostu dzwoni, tylko sam nie wiem w ktorym kosciele, więc mniejsza o to...
Zamieszczone przez KlauzeroNie wiem tylko, jak jest z wyłączaniem... same się odłączają, czy trzeba wciskać na "czerwoną choinkę"?
Migają jeszcze kilka sekund po zakończeniu "manewru" i przestająTDI 205PS
Komentarz
-
-
fernando :
Zapewne tak jest ze rozne jest nazewnictwo tych samych funkcjonalnie urzadzen.
EBA to funkcjonalnie MBA , HBA ale takze np BAS innych producentow .
Pomimo ze funkcje maja te urzadzenia ta sama to zapewne roznia sie konstrukcyjnie i tak w Skodzie nazewnictwo jest nastawione na uklad wykonawczy czyli : mechanike w przypadku MBA lub hydraulike w przypadku HBA co nie zmienia faktu ze w Skodzie sa to takze uklady elektroniczne. Stanowia czesc ukladu ESP lub ABS.
Szkoda , AdamB: nie slyszeliscie halasu , a czy macie wersje z ESP czyli ( HBA ) ??
Komentarz
-
-
andriu21tg, tak
Co do hałasu, to podejrzewam, że któreś z kół było w uślizgu i mógł zadziałać elektroniczny mechanizm różnicowy, ewentualnie twin mimowolnie przydusił trochę silnik, do tego mogła dość nierówna nawierzchnia i suma tych dziwnych dźwięków faktycznie mogła przerażać.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Klauzeroandriu21tg, tak
Co do hałasu, to podejrzewam, że któreś z kół było w uślizgu i mógł zadziałać elektroniczny mechanizm różnicowy, ewentualnie twin mimowolnie przydusił trochę silnik, do tego mogła dość nierówna nawierzchnia i suma tych dziwnych dźwięków faktycznie mogła przerażać.
Jak juz pisalem musze potestowac.
Komentarz
-
Komentarz