przestała działa blokada szyb z tylu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robuś
    Drive
    • 2010
    • 75

    przestała działa blokada szyb z tylu

    Sprawdz w bagażniku oznaczenie silnika. Bedzie tam taka wlepa z oznaczeniem. Przypuszczam, że masz AHF lub AGR. Jeśli masz AGR to masz pewną szanse, że jest jednomas, który teoretycznie jest nie do zajechania :lol: Ale znając życie siedział bedzie dwumas, i wtedy objawy by pasowały do opisywanych przez Ciebie. Zrób test na 4 biegu daj w palnik od 2tys. obrotów i zobaczysz czy bedzie dudniło i trzęsło. Po takim przebiegu dwumas raczej w dobrym stanie nie jest ( zakładając, że nie był nigdy wymieniany i że przebieg oryginalny :wink: ). Jeśli bedziesz wymieniał to od razu radzę komplet ze sprzęgłem, bo nie ma sensu dwa razy rozgrzebywać. Fabrycznie siedzi tam LUK lub SACHS bo chyba występowały zamiennie
  • momo05
    Rider
    • 2008
    • 395

    #2
    przestała działa blokada szyb z tylu

    ni z tego ni z owego wysrała mi sie blokada zabezpieczajaca otwieranie szyb przez dzieci tyl w O I niby nic ale zawsze dla bezpieczenstwa dzieci powinno dzialac a przestalo swieci sie tylko włącznik na zielono jak wciskam czy wyciskam zbineło to podswietlenie na czerwono jakis pomysł na naprawe ?
    .................................................. ..............
    O SERCE SZKODNIKA dba
    Perfect Serwis DobryGrześWawa

    .................................................. ..............

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      U mnie to samo. Synek bawił się tylną szybą i chciałem mu pokazać, że to ja "rządzę" w samochodzie po czym mocno się zdziwiłem jak po wcisnięciu blokady maluch nadal bez problemu otwierał i zamykał szybę . Ktoś ma jakiś pomysł ?
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • momo05
        Rider
        • 2008
        • 395

        #4
        moze jakis OCp men sie zlituje bo nam dzieciaki powylatuja
        .................................................. ..............
        O SERCE SZKODNIKA dba
        Perfect Serwis DobryGrześWawa

        .................................................. ..............

        Komentarz

        • jelinskiartur
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 296
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          Zamieszczone przez momo05
          swieci sie tylko włącznik na zielono jak wciskam czy wyciskam zbineło to podswietlenie na czerwono jakis pomysł na naprawe ?
          momo05 o co chodzi z tym światełkiem :?: Patent na naprawę ma Alfee :diabelski_usmiech Mi tez pomógł, dokładnie ten sam problem.
          Bóg stworzył kobietę-piwo to wynagrodzenie za tą pomyłkę.
          Skoda Octavia Combi 2001 AGR
          Skoda Superb 2004 AWX
          Skoda Octavia Combi RS 2010 CCZA

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez jelinskiartur
            Patent na naprawę ma Alfee :diabelski_usmiech Mi tez pomógł, dokładnie ten sam problem.
            No to jaki jest ten patent ? Opisz to lub podaj link do wątku gdzie to jest opisane.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • jelinskiartur
              Rider
              S_OCP Member
              • 2008
              • 296
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              #7
              Patent? :? Hm, spróbuję,chociaż najlepiej zrobiłby to Alfee. Pierwsze wiadomo trzeba zdemontować panel sterujący na drzwiach kierowcy,od spodu są z tego co pamiętam dwa wkręty trzymające cały ten mechanizm/pstryczek blokujący szyby.Przed rozłożeniem pstryczka dobrze jest zapamiętać kolejność elementów,dalej...główny przycisk zakończony jest po obu stronach czymś w rodzaju bolcy /strzałek.To one zazwyczaj nie trafiają w zapadki i tym samym przycisk nie zostaje w pozycji załączonej .Trzeba je delikatnie podgiąć najlepiej jednocześnie podgrzewając także z umiarem.Po złożeniu powinno być dobrze,jeśli nie operację trzeba powtórzyć.Więcej nie pamiętam,wtedy to był długi dzień... :diabelski_usmiech
              Bóg stworzył kobietę-piwo to wynagrodzenie za tą pomyłkę.
              Skoda Octavia Combi 2001 AGR
              Skoda Superb 2004 AWX
              Skoda Octavia Combi RS 2010 CCZA

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Dzięki, sprawdzę to.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • krzysiekj
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 108

                  #9
                  Przycisk

                  U mnie bylo inaczej, ciezko to opisac, ale mysle ze jakos sie uda. Jest takie metalowe koleczko ktore ma bolce i przy wcisnieciu zahacza sie we wglebienie. mi pekl ten plastik w taki sposob ze nie bylo wglebienia. I zamiast zostawac wyskakiwalo spowrotem. Udalo sie jednak wypalic w tym plastiku wglebienie ledwo na styk i jakos dziala. Pewnie jest to niewyobrazalne dla kogos kto nie rozbieral, ale mysle ze jak ktos rozbierze i bedzie to widzial to zalapie . Sorki za brak polskich znakow.
                  www.sztutowo.com.pl

                  Komentarz

                  • spj
                    ***** ***
                    ModeratoRS
                    • 2009
                    • 3534
                    • Octavia IV combi (NX5)

                    #10
                    Miałem ten sam problem, tzn. nie działała mi blokada tylnych szyb.
                    Sprawdźcie na początku czy zadziała w następujący sposób:
                    wciśnijcie przycisk blokady szyb i przytrzymajcie go (przyciśnijcie możliwie jak najmocniej) i wtedy trzymając cały czas wciśnięty ten przycisk spróbujcie otworzyć którąś z tylnych szyb, jeżeli okaże się, że w tym momencie działa jak należy, to znaczy, że problem na pewno nie leży w elektronice tylko w stykach, u mnie tak właśnie było.
                    Wtedy rozwiązanie problemu jest następujące:

                    1. Należy wyjąć z drzwi cały panel
                    - wpierw należy wyjąć kawałek plastiku "rączki", tam gdzie się łapie, żeby drzwi zamknąć, trzeba to czymś podważyć i odciągać w stronę do tapicerki drzwi,
                    - potem panel z przełącznikami do szyb z kawałkiem plastiku, który go osłania trzeba wyciągnąć do góry, też trzeba go czymś podważyć,
                    - odpiąć wiązkę kabli łączącą samochód z owym panelem,
                    - następnie trzeba odkręcić moduł otwierania szyb od kawałka plastiku, trzyma się to na 3 śruby

                    (proszę nie sugerować szczegółami zdjęć, ponieważ nie pochodzą z mojego auto, umieściłem je w celu poglądowym)

                    2a. Kupić nowy (lub sprawny używany) panel i zamontować w odwrotnej kolejności odwrotnej niż podałem w punkcie 1.

                    2b. Rozebrać panel i przeczyścić w nim styki i zamontować w odwrotnej kolejności odwrotnej niż podałem w punkcie 1.

                    Osobiście wybrałem opcję z przeczyszczeniem, ale do tego potrzebny jest bardzo mały TORX, ponieważ jest tam około 8 (dokładnie nie pamiętam) śrubek typu TORX, które trzeba odkręcić, żeby dostać się do styków.
                    Tak małego TORXa nie posiadałem i nie posiadam, więc odpowiednio spreparowanym płaskim śrubokrętem pochodzącym z kompletu śrubokrętów precyzyjnych (odpowiednio spiłowanym) udało mi się odkręcić te śrubki.
                    Po ich odkręceniu ukazała mi się płytka elektroniczna drukowana i gumka, która jest dociskana przez przyciski panelu, gdy ją używamy. Całość oczyściłem z kurzu i przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną z szczególnym uwzględnieniem miejsc styku owej gumki z płytką drukowaną. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że wszystko działa jak należy.
                    Życzę powodzenia w naprawie.
                    Pozdrawiam,
                    Paweł

                    Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                    Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                    Komentarz

                    • laurin
                      Rider
                      • 2009
                      • 727

                      #11
                      U mnie nie dociskało porządnie gumki do płytki. Nakleiłem na gumeczki (miedzy gumka a przyciskiem) małe podkładeczki i hula :-). Oczywiście przeczyściłem wszystko dokładnie.

                      A torx to kupisz w sklepie za całe 8 pln i to nie byle jaki - po co psuć inne narzędzia :-)

                      Komentarz

                      • gzyms
                        Rider
                        • 2011
                        • 397
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez laurin
                        Nakleiłem na gumeczki (miedzy gumka a przyciskiem) małe podkładeczki i hula
                        Potwierdzam, zastosowałem podkładki wycięte i docięte do odpowiedniego rozmiaru z plastikowej okładki jakiegoś skoroszytu. Podkleiłem na jakiś super glue. Działa. Ale się córa z zona zdziwią

                        każdy może, nikt nie musi

                        Komentarz

                        • KAMA_PL
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 109

                          #13
                          Panowie dopadł mnie z tym problem. Otóż nie chce się tak jakby zatrzasnąć przycisk blokowania szyb tylnych. Rozebrałem cały panel i zauważyłem że to metalowe kółeczko nie może przejść na drugą stronę. Rozszczepiłem ten przycisk i zobaczyłem że taki mały plastikowy bolec jest strasznie wyrobiony. Próbowałem oczyścić tam te rowki ale ułamałem tego bolca do końca praktycznie. Została taka niewielka ilość plastiku po nim. Czy można samemu coś zadziałać z tym jeszcze? Czy muszę szukać nowego panelu? Dodam że gdy przytrzymam śrubokrętem bolec od metalowego kułeczka to czasem się to jakoś wciśnie i trzyma. Ale naciskając klawisz nie ma szans aby przycisk się zablokował.

                          Dodaję zdjęcia:


                          Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB

                          Komentarz

                          Pracuję...