[O2] Zużycie oleju w TDI.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fernando
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1890

    #26
    Tak a propos oleju i takich ciężkich problemów, że niektórym to zużywa 0,5 l oleju od wymiany do wymiany: też mam problem z dużym zużyciem oleju. Mój BKD bierze przynajmniej 5 litrów oleju napędowego na 100 km, czy to normalne :?: :lol: :lol:

    Żeby nie było potem, że offtopuje, każdy silnik zużywa olej, a że miska olejowa w Czeszkach ma tylko ok. 3,8 l pojemności (w zależności od wersji), może się zdawać, że jest dramat, bo na bagnecie wszystko widać...

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #27
      fernando, w O1 coś takiego zaobserwowałem od 0 do 90kkm (ani grama nie dolałem i dopiero przed samym serwisem ok 12-13 kkm widać było delikatne ubytki,
      ale w O2 to już inna bajka jak słusznie szkoda, zauważył :wink:
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • andriu21tg
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1499

        #28
        ee no umnie tez nic;] korcze az dzis sprawdze bo od przegladu przelecialem 20kkm i niezagladałem nawet heheh ;];]

        Komentarz

        • gregorianin
          Ambiente
          • 2008
          • 215
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Re: Zużycie oleju w TDI.

          Zamieszczone przez AdamB
          Że TDI 1.9 i 2.0 zużywają olej każdy z użytkowników wie. Jaki jest problem to tego nikt na 100% nie wiem, są różne teorie. Na stronie VW znalazłem coś takiego


          Czy to może być rozwiązanie? Sprawdziłem u siebie przewód powietrza od EGR-a i tam faktycznie jest troszkę oleju. Może turbina puściła, może nie. Ale połączenie przewodu odpowietrzenia z pokrywy zaworów do węża na ssaniu z turbiny jest ciekawym rozwiązaniem. Wiadomo że turbina zasysa powietrze a wraz z nim olej z okolicy głowicy. W PD obudowa ma dużą objętość więc jest skąd ciągnąć opary oleju. W VP osłona klawiatury jest przynajmniej o 2/3 mniejsza. Jest mniej kręcących się wałków i mniejsze opary oleju.
          Takie moje spostrzeżenia. Czy ktoś z kolegów próbował coś z tym robić?
          Nawiązując do pomysłu zaślepienia odmy to jest BARDZO niewskazane, dlaczego opiszę poniżej.
          Do momentu gdy silnik jest dość szczelny i przedmuchy do skrzyni korbowej są niewielkie nic się złego dziać nie będzie ale... Trzeba pamiętać zależnie od obciążenia i stopnia zużycia przedmuchy są i są zmienne, dlatego na postoju "gazując" wiele nie sprawdzimy ale do rzeczy. Brak odpowietrzenia skrzyni korbowej może skutkować mniejszym wyciąganiem oparów oleju ale do czasu gdy przedmuchy swym ilościowym napływem przekroczą zdolność silnika do usuwania ich poza komorę. Potem możemy zobserwować regres naszego moda czyli GWAŁTOWNE i niesłychanie szybkie pobieranie oleju z silnika z DUŻYM ryzykiem rozbiegania włącznie!!! Powodem jest opadowy odpływ oleju z turbiny do skrzyni korbowej, jak wiadomo turbina nie posiada żadnych uszczelnień, oringów, simeringów ani innych dziwactw o których istnieniu przekonani są liczni użytkownicy aut. Mamy zatem sytuację że olej z turbiny odpływa z coraz większym oporem z uwagi na podnoszące się ciśnienie w skrzyni korbowej. Ciśnienie na wirniku wzrasta a olej zamiast odpływać grawitacyjnie wylewa się na zewnątrz do dolotu w ilości odpowiadającej napływowi z układu smarowania. Reasumujac, chwila i jesteśmy bez oleju o ile wcześniej silnik się nam nie rozbiegnie.

          Proponuje czasem domorosłym mechanikom pomyśleć albo chociaż popytać DLACZEGO producent tak zrobił a nie inaczej i nie sądzić że zaślepiając jakiś przewodzić udoskonalimy nasz samochód. Chyba że ten przewodzik odpowiada za recyrkulacje spalin :-)

          Pozdrawiam
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #30
            gregorianin nikt nie pisal o zaslepieniu odmy, tylko owyprowadzeniu jej poza dolot, ewentualnie zastosowanie zewnetrznego zbiorniczka gromadzacego opary (aby nie zanieczyszczac dodatkowo srodowisko i kostke brukowa), zbiorniczek ten nie jest szczelny, posiada odpowietrzenie (mozna kupic gotowe zestawy stosowane w sporcie motorowym).
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • gregorianin
              Ambiente
              • 2008
              • 215
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              Zamieszczone przez dariuspolo
              gregorianin nikt nie pisal o zaslepieniu odmy, tylko owyprowadzeniu jej poza dolot, ewentualnie zastosowanie zewnetrznego zbiorniczka gromadzacego opary (aby nie zanieczyszczac dodatkowo srodowisko i kostke brukowa), zbiorniczek ten nie jest szczelny, posiada odpowietrzenie (mozna kupic gotowe zestawy stosowane w sporcie motorowym).
              Racja nie doczytałem...
              www.DURASOFT.pl

              -Hamownia podwoziowa
              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
              -Diagnostyka
              -Filtry FAP/DPF

              Komentarz

              Pracuję...