Witam wszystkich - własnie przyłączyłem się do grona użytklowników octavi - dokładnie 3 dni temu.
Model który kupiłem to octavia 1.6 glx - silnik 101 KM.
Mam w zwiazu z tym pytanie :
Wiekszość znajomych mówi mi ze octavia powinna miec abs - moja nie ma (ani kontrolki ani nie było tego w opisie) - czy to możliwe - czy poprostu auto było powypadkowe i ktoś wyłączył całkowicie ABS?
noswer, nie koniecznie musisz miec ABS. Ja np mam LX z 1999 roku i nie mam ABS-u a mam dwie poduszki powietrzne czego nie było w naszych krajowych samochodach.
dzięki za odpowiedzi - czyli się nie przejmuje - po prostu z poprzednim autem (też nie używanym) miałem sporo problemów - więc mam syndrom "niepewnego zakupu" ops:
Mam salonowego polskiego GLX-a z TDI i ABS mam. Za to mam tylko jedna poduche.
Jednak wydaje mi sie, ze wszystkie GLXy mialy abs jak moje bylo kupowane w 2000r.
Niewiem jak bylo z LX-em.
ja mam Octe 1.6 75KM GLX z lisopada 1997 roku i mam ABS
oprócz tego mam jedną poduche, 4 x elektryczne szyby, elektryczne lusterka, centralny zamek, elektrycznie otweirany wlew paliwa, koputer pokazujący czas jazdy spalanie itd
zgucio, no ja np. mam szyby na korbki. Oprocz ABSu mam jeszcze EBD czyli wspomaganie hamowania silnikiem i jakis sytem co mi blokuje kola przy ruszaniu na sliskim tak, ze ciagnie to kolo co ma ciezej czy jakos tak :P
witajcie ja mam octavie 1.6 glx 102 km z 1999 r i mam w niej ABS, 1 miśka i 2 szyby elektryczne, oprocz tego komp ze spalaniem, temperatura itd. dziwne jest to wyposażenie w poszczególnych autach.
ja mam Octe 1.6 75KM GLX z lisopada 1997 roku i mam ABS
oprócz tego mam jedną poduche, 4 x elektryczne szyby, elektryczne lusterka, centralny zamek, elektrycznie otweirany wlew paliwa, koputer pokazujący czas jazdy spalanie itd
Ja mam taką samą Octę,tylko z grudnia 97'.Wyposażenie takie same a więc i ABS.
zurcio, to raczej nie asr. ASR odcina moc i depiesz mu a nic sie niedzieje :P
W moim przypadku to jakis prosty system. Niema wylacznika, no i mozez dawac gazu ile wlezie na sliskim a on nie odcina. W pewnym momencie gdy obroty sa za wysokie ten system juz niedziala. Jak napisal Udesky to jest zdaje sie na bazie ABS-u
W kazdym badz razie baardzo przydatny bo wyjezdzam prawie wszedzie
Udesky, prawdobodobnie skoro masz te ABS i EDS(?) masz rowniez i EBD (chyba tak to sie nazywa)
Mozna to latwo sprawdzic gdy jest bardzo slisko. Jak bedziesz hamowal silnikiem to kola nie powinny ci sie zablokowac, tylko wlaczy ci sie ABS.
System szczerze mowiac malo przydatny bo wlaczyl mi sie chyba tylko raz.
a w mojej GLX '00 AKL jest: klimka, ABS, jedna poduszka, centralny zamek, MFA, lusterka na prąd, EDS, podłokietniki z przodu i z tyłu, relingi, schowek na kluczyk, lampki z tyłu i kilka innych miłych gadżetów... i gdyby tylko motorek był troszkę mocniejszy... :?
Aha, moja kolubryna była kupiona w polskim salonie...
Ja mam SLX-a z 99 roku i mam tam 2 jaski, 4 szyby elektryczne, lusterka elektryczne, szyberdach elektryczny, kompa od spalania temp itd. ,ABS, elektryczne otwieranie wlewu paliwa, centralny z alarmem, 8 głośników, kierownice regulowana w 2 płaszczyznach, felgi aluminiowe oryginalne też były.
Nie ma klimy, podgrzewanych foteli, ani żadnego ASR :? A jak widziałem orginalna fakture od pierwszego właściciela z salonu to kosztowala w Ch*j kasy :?
Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
jak sprzedajesz to ten co kupuje raczej nie patrzy na wyposazenie lecz na jak najnizsza cene
generalnie tak, ale zawsze trawią się tacy jak ja. Czyli istotny jest stan i wyposażenie samochodu w stosunku do ceny, dopiero w 2 kolejności jest rocznik.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
a nie masz wrazenia ze motor jest ok a skrzynia ma slabe przelozenia? ja tez mam AKL-a i generalni ma swoja moc ale skrzynia jest kiepa bardzo kiepskie przelozemnia
a nie masz wrazenia ze motor jest ok a skrzynia ma slabe przelozenia? ja tez mam AKL-a i generalni ma swoja moc ale skrzynia jest kiepa bardzo kiepskie przelozemnia
myślę, że akurat przełożenia ma ustawione tak, aby móc w miarę dynamicznie jeździć. Dość powiedzieć, że w moim golfie 1.6 przy tej samej prędkości i biegu obroty silnika są dużo niższe... Tu duże znaczenie ma niestety masa kolubryny (u mnie 1275kg)
Xan86, według dowodu jest to wersja GLX KAT rocznik 97
posiadam wszystko to co ty oprócz:
- jaśka pasażera
- brak szybera
- miałem tylko 4 głośniki ( teraz mam 8 ale musiałem przeciągać kable)
- nie wiem czy były orginalne felgi bo kupowałem z komisu więc mogli sprzedać (kupiłem ją taniej o około 4 tyś niż chodziły wtedy od znajomego co ma komis) zaraz po kupnie auta kupiłem alumy orginalne ściągnięte z niemiec. Szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze na innej skodzie takiech felg
Jak zobaczyłem za ile koleś kupił ją to byłem w szoku. Komis miał podpisaną umowe ze skodą i oni kupowali auta które ludziska zostawiały w rozliczeniu. Wcześniejszym właścicielem była kobitka przejechała nią 100 tyś po Warszawie i zamieniła na model po lifcie
Xan86, W 2000r. SLX koszyowal 66tys zl plus doplata bodajze 4500tys za szyber, doplata za alarm i ew inne dodatki i wyszlo w ch...j :P
Dziwie sie tylko, ze niema klimy bo w 2000r w SLXie klima manualna juz byla bodajze w standardzie. Mozliwe, ze klient wzial szyber zamiast klimy. Wiem, ze latem szyber to swietna rzecz. Poprawia skutecznie wentylacje auta. Przynajmniej w Mercu poprawial :P
GLX goly w 2000r. kosztowal zdaje sie 52tys zl.
Takie byly ceny u Groblewskiego w Sopocie
Komentarz