Silnik 1.4TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek121
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 126
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Silnik 1.4TFSI

    No i złapane octavie w Poznaniu:

    Pozdrowienia dla ciemno-zielonej O2 widzianej wczoraj na rondzie obornickim o godzinie 9.15 ( nie widziałem tablicy ale znakiem rozpoznawczym była duża lepa OCP na przedniej masce )

    I pozdro dla srebrnej O2 kombi ( z lepką OCP ) widzianej wczoraj wieczorem w pestce na poziomie 1.
    Sebastian J.
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1267
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Silnik 1.4TFSI

    witam
    chcę kupić SCIROCCO 1.4tfsi żonie i córce - powiedzcie mi jakie może być faktyczne spalanie !! chodzi o miasto i trasę - wiadomo na katalogi nie ma co patrzeć

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez gruto
      powiedzcie mi jakie może być faktyczne spalanie
      zależy od stylu jazdy :idea:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Szukaj tu: http://www.spritmonitor.de/en/login.html moze ktos juz tam takie autko ma.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • liroyek
          Rider
          • 2008
          • 620

          #5
          nie wiem jak tfsi ( jest wogole taki u VW ?? ) jezdzilem jetta 1,4 tsi 144 km, wszystko zalezy od nogi jak delikatnie - niskie obroty to komp pokazaywal srednie 6-7 jak mu sie deptalo to juz 8-9 da sie wiecej

          jazda trwala jakies 30 min musze przyznac ze naprawde fajny silniczek, jak chcesz da sie oczszednie ale i ma czym pocisnac

          acha ale bierz wersje z kompresorem i turbo bez kompresota raczej bedzie mial dziure
          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

          Komentarz

          • gruto
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1267
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            ??
            jakim kompresorem - jest tylko turbo - a na trasie - jakies 140 - ile moze spalic??

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez gruto
              ??
              jakim kompresorem - jest tylko turbo - a na trasie - jakies 140 - ile moze spalic??
              w ogóle to o której wersji tego silnika mówisz?
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                gruto, silnik 1.4 tsi to silnik typu turbo kompresor gdzie kompresor działa od dołu (mechaniczna turbina podłączona do paska rozrządu) i turbosprężarka a działa to tak od dołu działa kompresor potem od połowy zakresu turbo z kompresorem a potem juz tylko turbo

                co do zużycia to w golfie 170 konnym 1.4 tsi w czasie jazdy próbnej nie spalił więcej niż 10 litrów przy różnym obciążeniu silnika

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Staszek, ale w tym słabszym jest tylko sprężarka :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • gruto
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1267
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    bodaj 120 kkm

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      szkoda, tak w tym 120 konnym jest tylko turbo w 140 już turbo kompresor

                      Komentarz

                      • gruto
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1267
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        ale generalnie ten 120 konny mniej spali??

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez djczas
                          szkoda, tak w tym 120 konnym jest tylko turbo w 140 już turbo kompresor
                          aaaaaaa, ok

                          [ Dodano: Pią 12 Gru, 08 21:37 ]
                          Zamieszczone przez gruto
                          ale generalnie ten 120 konny mniej spali??
                          może i tak ale chyba nie masz takiego do wyboru
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #14
                            Mam pytanie mamy służbowe VW i kolega stwierdził, że w serwisie usłyszał fatalną opinie o jakości 1,4 TSI 122 KM czy ktoś może zna temat?

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              djczas napisał/a:
                              szkoda, tak w tym 120 konnym jest tylko turbo w 140 już turbo kompresor

                              aaaaaaa, ok

                              [ Dodano: Pią 12 Gru, 08 21:37 ]
                              gruto napisał/a:
                              ale generalnie ten 120 konny mniej spali??

                              może i tak ale chyba nie masz takiego do wyboru
                              hmm w jednym cenniku widze ten słabszy w innym nie :roll:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Klauzero
                                Rider
                                • 2008
                                • 575

                                #16
                                Ta rzekomo fatalna opinia może brać się z tego, iż jest to: "mała pojemność, duża moc" - hasło, którym chwali się VW. W związku z tym serwisantom zapala się czerwona lampka: "duże wysilenie jednostki", wiec takie stwierdzenia moim zdaniem mają takie właśnie podłoże. Jednak nie przejmowałbym się tym tak bardzo, bo VW raczej nie strzelałby sobie w kolano, zwłaszcza z tak utytułowanym silnikiem, który miałby okazać się równie promowany, co awaryjny.
                                Mądry Polak po ©kodzie...

                                Komentarz

                                • PiterNZ
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 389

                                  #17
                                  Nie chodzi o opinię "mała pojemność duża moc" ale znaczącą liczbę problemów jakościowych. Dużo lepiej jeżeli chodzi o niezawodność wypada podobno 1,8 TSI.

                                  Komentarz

                                  • Klauzero
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 575

                                    #18
                                    gruto, w teście redakcyjnym motoru 2.0 TSI DSG spalało w mieście 10,8 oraz 8.0 poza nim. Wobec danych producenta nie jest źle - 10,8/5,9/7,6. Pomijam już fakt, że scirocco kupiłbym właśnie z takim silnikiem, ale 1.4 TSI w najtańszej wersji za 74 440 to więcej niż dobra oferta. Zwłaszcza, że użytkować mają to auto kobiety, a kwotę można prawie podwoić kupując 2.0 w najbogatszej wersji.
                                    Wracając do tematu 1.4 przy delikatnej jeździe powinno palić około 6-7 litrów (z DSG minimalnie mniej), przy ostrzejszej oczywiście liczba dwucyfrowa - moc nie bierze się z powietrza.

                                    PiterNZ, idąc tym tokiem, przy mniejszym wysileniu nawet więcej uchybień jakościowych nie wpływa znacząco na trwałość jednostki napędowej.
                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Klauzero
                                      w teście redakcyjnym motoru 2.0 TSI DSG spalało w mieście 10,8
                                      kurde , jakoś wierzyć mi sie nie chce... , przecież moja pod 9 kiedyś podeszła...zrobiłem 4 kilometrów samego miasta i 8.8 pokazało , jazda dość dynamiczna , ale bez piszczenia kołami
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • PiterNZ
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 389

                                        #20
                                        Miasto miastu nierówne. Ja rano w Warszawie jak dojeżdżam do pracy to z 15-19 kilometrów połowę pokonuję na zasadzie 1 - 2 i spokojnie 10 - 12 mi wychodzi w 1,6 FSI. O jeździe dynamicznej wtedy oczywiście mowy nie ma.

                                        "Klauzero" chodziło mi wyłącznie o negatywną opinię serwisu. Usłyszałem, że 1,4 TSI nie jest polecany i kolega radzi mi wybrać inny silnik.

                                        Komentarz

                                        • liroyek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 620

                                          #21
                                          1,4 120 km to bez compresora, co za tym idzie bedzie mial turbo dziure

                                          gdybym bral dla siebie to pomyslbym jednak nad tym 1,4 tsi 160 KM nie powinien duzo wiecej palic niz 120 km a wrazenia z jazdy napewno lepsze

                                          dane z VW

                                          1,4, 120 km:
                                          Osiągi
                                          Prędkość maksymalna, km/h 200
                                          Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,6 / 9,7
                                          Zużycie paliwa w l/100 km
                                          cykl miejski 8,4
                                          poza miastem 5,3
                                          średnio 6,4
                                          średni poziom emisji CO2, g/km 149

                                          1,4 160 KM

                                          Osiągi
                                          Prędkość maksymalna, km/h 218
                                          Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 5,8 / 8,0
                                          Zużycie paliwa w l/100 km
                                          cykl miejski 8,7
                                          poza miastem 5,4
                                          średnio 6,6
                                          średni poziom emisji CO2, g/km 154
                                          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                          Komentarz

                                          • PiterNZ
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 389

                                            #22
                                            Zamieszczone przez liroyek
                                            1,4 120 km to bez compresora, co za tym idzie bedzie mial turbo dziure
                                            Niekoniecznie. Zobacz, że maksymalny moment obrotowy ma już od 1.500 obr./min czyli jeszcze niżej niż poprzednia wersja 1,4 140 KM z kompresorem montowana w autach VW.

                                            Nie martwiłbym się dziurą na dole ale brakiem mocy spotkałem już kilka opinii, że powyżej 130 km/h 1,4 TSI 122 KM brakuje mocy i przyspiesza słabo.

                                            Komentarz

                                            • JOY
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 641

                                              #23
                                              Ja tam z dziką radością zamieniłbym mój 1.8TSI na 1.4TFSI z T. i kompresorem, moc ta sama a spalanie mniejsze.

                                              Komentarz

                                              • rrysio
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 493

                                                #24
                                                Zamieszczone przez JOY
                                                Ja tam z dziką radością zamieniłbym mój 1.8TSI na 1.4TFSI z T. i kompresorem, moc ta sama a spalanie mniejsze.
                                                A trwałość :?: :wink:

                                                Komentarz

                                                • JOY
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 641

                                                  #25
                                                  No cóż ... Chyba VW nie jest samobójcą.
                                                  A poza tym jam nie baba i raczej moje wczesniejsze auta nie miały do mnie pretensji o złe traktowanie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...