Ceny i inne problemy

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czarny108
    Drive
    • 2006
    • 92

    #26
    Jakoś chyba się nie zrozumieliśmy. Narzekam na durną politykę koncernu - wy tej polityki zdaje się bronicie. A polityka jest durna. Przykład pierwszy z brzegu: kto przy zdrowych zmysłach wsadza silnik 1.4 16V do takiego auta jak O1? Zdaje się, że podziwiasz pracę działu PR...Ludziom można wmówić wszystko, nawet to, że potrzebują płacić za ów nieszczęsny pokrowiec na narty. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość wyboru silnika 2.0TSi 240 w Octavii. A takowy jest jedynie w Seacie. W O2 RS jest natomiast całe mnóstwo wyliczanych przez mnie dodatków, dzięki którym cena robi się wielka jak krowa, skoro już cytujemy reklamy.

    Piszesz, że nie można porównywać takich aut jak Superb i Passat? A dlaczego nie? Czym różni się Superb od Passata? Kształtem nadwozia głównie. Podobnie zresztą Octavia, golf, audi a3, seat leon. Czy to aby nie ta sama płyta podłogowa i silniki?

    Wiesz.. fajnie jest, jeżeli ściągasz plastikową nakładkę na silnik z logo Skoda i pod spodem na każdej części jest logo Audi. Ja tak przynajmniej mam. Ale jeżeli samochód z logo Skoda zaczyna się zbliżać cenowo do samochodu z logo Audi, to przyznasz, że dzieje się coś niepokojącego. Porównajcie ceny sprzed kilku lat A3 i Octavii, porównajcie teraz.
    Sory, ale prestiżu marki nie buduje się podnosząc ceny.

    Celowo porównuję O2 do A3 bo to zdaje się te same samochody? A4 o której piszesz w kontekście lakieru ma rozstaw osi o 30cm większy (notabene większy nawet od Superba)

    Idąc dalej... jeżeli cena Superba przeskakuje cenę Pasata ( a jak sądzę to w dalszym ciągu te same auta ) to trzeba chyba dużo samozaparcia, żeby kupić Skodę.
    Bo chyba nikt nie lokuje Superba klasę wyżej niż passata?
    Jeżeli cena Superba jest mniejsza od A4 o 5 procent (pozwolisz będę te auta lokował w jednym segmencie, ze względu na wymiary) ... no to ja wolę chyba A4 (zakładając hipotetycznie gotowość wydania 170kPln na samochód)

    A politykę podnoszenia cen i unikania wewnętrznej konkurencji rozumiem. Tylko proszę mi nie wmawiać, że to fajnie, że auta drożeją. :-)

    Pozdrawiam i miłego dnia :-)





    Zamieszczone przez pkacz
    Czarny108, przeczytałem sobie teraz cały ten topic i widzę, że masz niejako pretensje do garbatego, że ma proste dzieci

    Zdaje się, że idealnym dla ciebie rozwiazaniem byłoby gdybyś mógł sobie zamówić karoserię S-klasy, ale z DSG bo to najlepsiejsza skrzynia, silnikiem z F1 i jeszcze żeby się prowadziło jak Evo... Tak to tylko w Erze. Producent daje ci wybór, ale jest to wybór ograniczony tylko do zaproponowanych możliwości wyboru.

    Zacznijmy od tego, że celem funkcjonowania VAG nie jest dogadzanie pojedyńczemu klientowi i skłanianie się ku jego życzeniom, ale generowanie zysków. Koncern po to ma tyle marek, żeby odpowiedzieć na jak największe możliwe spektrum oczekiwań. Dlatego też, jak piszesz, Seat to marka pseudosportowa, Audi ekskluzywna itd. Tylko, że wynika to jedynie z niezłej pracy działu PR. To już nie sa de facto osobne firmy, to tylko brandy wielkiej korporacji. A korporacji nie zależy żeby jej produkty ze sobą wzajemnie konkurowały.

    Porównanie
    Zamieszczone przez czarny108
    Superb 160k
    Passat 149k
    dla porównania A4 3,2quatro 170k
    do w ogóle jakiś hardcore, przecież aut tych nie da się porównać choćby pod względem gabarytów, nie mówiąc już o przeznaczeniu czy targecie... Tak samo jak porównanie cen A3 i Octy - to kosmos, jeśli wystarcza ci A3 to Octa po prostu nie jest dla ciebie... Tylko dlatego, że ktoś do pewnych wersji obu modeli dokleił przydomek "sportowa" nie oznacza, ze można je porównywać.

    Co to tego, że ceny Skód nie są już tak korzystne jak onegdaj bywało: jednym z czynników, które wpłyneły na tą zmianę jest fakt, że Skody kupiła masa ludzi i to właśnie ze względu na cenę. Teraz jakiś przykładowy przedstawiciel działu marketingu, podnosząc ceny, podnosi jednocześnie rangę marki w oczach osób, które juz ten samochód nabyły nadajac przekaz: widzicie, wasze budżetowe auto świetnie się sprzedało więc nie może być takie złe i takim powodem do wstydu jak to się powszechnie uważało. Wiec bądź dumny ze swego nabytku i jak bedziesz wymieniał to wróć do nas i kup to samo ale juz za większa kasę...

    Piszesz też o sentymencie do marki... Przyjacielu! Jakiś sprytny mały PRowiec właśnie to czyta i zaciera ręce z uciechy! Tabuny ludzi pracują w metaforycznym pocie czoła, byś ty odczuł sentyment do przedmiotu, który od nich kupujesz. Żebyś posiadając dany samochód, pijąc daną kawę, paląc dane szlugi czuł się lepiej niż ci, którzy używaja innych (de facto to czy lepszych czy gorszych nie ma znaczenia) produktów. Ja obecnie czekam na odbiór O2FL, i będzie to piąta Skoda w rodzinie (3 moja) w przeciągu jakichś 6 lat. I powiem szczerze, że jestem wolny od sentymentu do tej marki. Lubiłem każdy z tych samochodów, bo pasowały do moich potrzeb i nigdy mnie nie zawiodły. Ale decydując sie teraz na zmianę, obejrzałem w necie oferty wszystkich chyba znanych marek, przejechałem się do kilku salonów i odbyłem kilka jazd interesujacymi mnie modelami a o tym, że jednak kupię kolejną Skodę, zdecydowało tylko i wyłącnie to, ze nie znalazłem lepszego moim zdaniem połączenia wielkości bagażnika, parametrów technicznych, gabarytów, bezpieczeństwa, wyposażenia, wykonania, ceny i wyglądu... W tej kolejności. Jak przejadę moją nową Octą jakieś 70-100tys i nie da gdzieś ciała to tez ja polubię

    Jeszcze pozwole sobie poruszyc kwestię niechcianych dodatków w horendalnych cenach. To również celowe i skalkulowane działanie producenta. Ja pierwotnie celowałem w Ambiente, ale jak zacząłem liczyć co bym do niej potrzebował dokupić to wyszło mi, że lepiej się opłaci wziąć Elegance, w której bedą potrzebne mi dodatki jak i kilka takich za które normalnie bym nie zamierzał płacić np: uwaga! 16 calowe alufelgi :P I takie właśnie mają zadanie ceny dodatków dokupowanych osobno a nie jako część wersji wyposażenia. Tutaj jeszcze mała zagadka: A4 Avant jest samochodem podobnych rozmiarów co Octavii Combi. Czy wiec lakier perłowy stosowany przez Audi jest o tyle lepszy by uzasadnić to, że jest dwukrotnie droższy?

    Co do horendalnych kosztów to pojedźmy dalej. Gwarancja a serwis. Jako mieszkaniec wsi podwarszawskiej najbliżej mam do Auto Wimaru, gdzie jeszcze mi się nie zdażyło nie narzekać na coś po serwisie. Tak sie składa, ze niecały kilometr dalej jest zakład mechaniczny, w którym jakość usług jest o niebo wyższa, obsługa o wiele przyjemniejsza i nie traktujaca cię jak petenta a ceny przy tym niższe średnio o 2/3. Przy pierwszym aucie jednak serwisowałem wiernie w ASO żeby nie stracic gwarancji, bo a nuż. Przy drugim aucie miałem juz lepsze zdanie o jakości wykonania Fabii i serwisowałem w owym zakładzie nieautoryzowanym. I mówiąc szczerze, an przestrzeni 3 lat i 60tys przejechanych mi się to opłaciło nawet pomimo utraty wartości pojazdu w skutek serwisowania poza ASO - co przecież jest totalną bzdurą, bo moja Fabka miała o wiele lepsza opiekę serwisową niż zagwarantowało by jej to ASO. Teraz przy Octawii bedę miał w tej kwestii poważny zgryz - czy lepiej płacić mniej za lepszą jakość, czy wiecej za gorsza ale bez utraty gwarancji... Ot, nieuczciwą konkurencją i praktykami monopolowymi to pachnie, nie? Ale grupie VAG niewątpliwie generuje zyski...

    I jeszcze jedna rzecz, jeśli mówimy o rzeczach za które nie warto płacić tyle co chcą w serwisie... Nie wiem, na ile znasz tematykę car audio ale zapytaj w dobrym zakładzie (chodźby CASKPa tu na forum) co można zrobić w aucie za pieniądze, które Skoda rząda za, dajmy na to odtwarzacz Bolero z całym osławionym Sound Systemem... I to nawet jeśli pominąć fakt, zę sam sprzęt jest tego nie wart, to jeszcze dochodzi tu coś co należy nazwać know-how wykonującego montaż, takim "dotknięciem eksperta". Nie mam wątpliwości, że ten sam sprzęt zamontowany w ASO i u CASKPa czy na przykład w podwarszawskim Barbusie, gdzie ja robię całe swoje ca zagra zupełnie inaczej, na niekorzysć ASO oczywiście... Dlatego też teraz muszę sie jakoś w ASO dogadać, żeby zrobienie ca nie obcieło mi całej gwarancji

    Dobra, rozpisałem się po próżnicy a powinienem tyrać
    Zdrowia!

    Komentarz

    • JOY
      Rider
      • 2008
      • 641

      #27
      Żeby nie zaśmiecać wątku powiem tylko tyle, że zgadzam się z Czarnym108 w 108% jeśli chodzi o O.RS i trochę jeśli chodzi o Superba. Zwłaszcza w przypadku RS jest dla mnie dziwne, że Skoda cenowo dogania Subaru WRX, a nie ma podstawowej rzeczy przy takich aspiracjach jaką jest napęd 4x4. I o ile denerwuje mnie/martwi* że upusty są na wszystko za wyjątkiem Superba - to ilość sprzedanych Superbów udowadnia, że nie ma po co robić upustów, ale ile szt RS sprzedano w Polsce w 2008r. ?

      * niepotrzebne skreślić

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Zamieszczone przez czarny108
        Ksenony 2800 np. nie chce. Ale muszę.
        A miales kiedys w aucie?? Chyba nie, no to nie chcesz. Dla mnie to jest akurat rzecz ktora jest podstawowa. Najpierw chce widziec gdzie jade, a dopiero potem jechac

        Czujniki parkowania przod/tyl to chyba juz od Ambiente w gore jest za darmo.

        Co do Focusa ST to jak z Golfem GTI albo Leonem FR. Golas jest tani, ale jak go ktos chce doposazyc, zeby nievnp krecic korbka to robi sie suma taka sama, jak nie wyzsza jak w innych markach, ktore z pozoru sa drozsze.


        A co do OI Tour. Juz kilka razy liczylem i doposazony obecnie Tour kosztuje tyle samo co 6,5 roku temu kosztowala Elegance doposazona, albo Celebrate. Tak wiec cene jest bez zmian


        czarny108, Jeszcze jedno. Na Superba dostajesz rabat, a na Passata taki, ze mozesz sobie jeszcze kupic zastepcza Fabie, albo starczy na OI Tour - polecam wizyte w salonie :twisted: Superb rabaty ma chyba nizsze, ale z silnikiem 2.0TDI lepsza cene mozna dostac na Superba niz Passata.

        A co ceny ktora przeskakuje Superba, to w nim jest silnik 3.6 FSI, a nie 3.2 jak w A4. Roznica w napedzie to fakt. Jaki silnik ma Passat nie wiem.

        [ Dodano: Sob 13 Gru, 08 17:03 ]
        I o ile denerwuje mnie/martwi* że upusty są na wszystko za wyjątkiem Superba - to ilość sprzedanych Superbów udowadnia, że nie ma po co robić upustów, ale ile szt RS sprzedano w Polsce w 2008r. ?
        Nie ma upustow - rozbawiles mnie kolego. To ze nie kracza o nich w kazdej reklamie nie oznacza ze ich nie ma. Zwroc uwage ze aspiracje Passata a Superba sa troche inne. VW Passata chce sprzedac kazdemu, a Skoda Superba juz nie, dla kazdego ma Octavie ktora reklamuje jak VW Passata, pomimo innego segmentu.

        Ale jak wyglada nowy WRX, a ile kosztuje nowe STI. :roll:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Hanz2k
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 522

          #29
          Dla mnie tą wątek dla frustratów albo troli - nie stać mnie na coś co sobie upatrzyłem to się pożalę - a najlepiej na OCP gdzie będą się bronić. Nie stać cię - nie kupuj. Koledzy już dawno udowodnili, że w salonie nie byłeś i tak naprawdę chcesz pogadać o "ruch..." tylko teoretycznie na podstawie własnego widzimisię.

          Panowie Admini - czas to zamknąć a koledze wlepić owocka za trolowanie.
          Hanz2k
          1,8 T by MT
          :admin: bo nie użyłem Szukaj

          Komentarz

          • JOY
            Rider
            • 2008
            • 641

            #30
            Zamieszczone przez Maicroft
            Nie ma upustow - rozbawiles mnie kolego. To ze nie kracza o nich w kazdej reklamie nie oznacza ze ich nie ma
            Mnie to nie śmieszy, jako, że jest okazja do zmiany auta, zamęczam sprzedawców o Superba 1.8TSI najbidniejszego i co, na O2 każdy proponuje mi upusty, bonusy, jak tylko zapytałem czy dałobys ię jakąś lepszą cenę na Superba zrobić, za każdym razem słyszałem: NIE MA SZANS ! Nawet najbardziej przyjazny dealer przestaje się uśmiechać jak usłyszy połączenie S. 1.8TSI i BONUS. Co stwierdzam ze smutkiem, żalem i poczuciem, że już nigdy sobie go nie kupię :cry:

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Czarny, piszesz o Audi A3 w podobnej cenie. Ale chyba nie z podobnym silnikiem? To raz. dwa to sprawdz wyposazenie w Audi a doznasz szoku :shock: Miałem okazje ostatnio pojeździć najnowszym A4 TFSI i jak zaczałem rozmawiać o wyposażeniu to wyszło że tam za wszysko trzeba dopłacac (pakiet schowków - dopłata, czujka cofania - podłata, lepsza tapicerka - dopłata, kolorowy wyświetlacz kompa (Maxi-Dot) - dopłata) Czyli to co w Skodzie dostajesz w cenie bez zadnych dopłat, w Audi wymaga wyłożenia dodatkowej i to sporej gotówki
              Kolejna sprawa. Porównujesz O II do Focusa. Ale tak naprawde Octavii II nie bardzo da się porówanac z innymi kompaktami, bo to auto to taki pomost pomiedzy kompaktami, a klasą średnią (jeźdże bardzo często Megane II sedan i wiem co piszę bo O II jest dużo wiekszym i wygodniejszym autem).
              Czyli wychodzi na to że ceny O II wcale nie są aż tak wysokie gdy spojrzy siena wielkośc auta i jego wyposażenie.
              P.S. W Audi też nie dostaniesz silników z wersji RS w innych wersjach
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                JOY, No coz, moze trafilismy na lepszy okres i ciut inna wersje. Rabacik byl na wyposazenie dodatkowe dobry
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • JOY
                  Rider
                  • 2008
                  • 641

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  e jak wyglada nowy WRX, a ile kosztuje nowe STI.
                  Zgadza się - wygląda jak wygląda :roll: ma mały bagażnik, a O2 genialny, plastiki w obu markach mogłyby być lepsze, ale zawieszenie, dźwięk boksera, 4x4 -> z całym szacunkiem, NIEUWŁACZAJĄC ale RS to inna klasa. A STI - to już jest kosmos i owszem cena również.

                  [ Dodano: Sob 13 Gru, 08 17:50 ]
                  Zamieszczone przez Hanz2k
                  Dla mnie tą wątek dla frustratów albo troli - nie stać mnie na coś co sobie upatrzyłem to się pożalę
                  EEee! No nie nie znam Czarnego, ale będę go bronił, w końcu forum jest i na takie dyskusje. A z tego wychodzi że i ja jestem frustratem, bo mnie nie stać na Superba, a chciałbym mieć. A chyba sam mu trochę racji przyznasz. A nic nie jest czarne albo białe, zawsze prawda jest gdzieś pomiędzy (niekoniecznie pośrodku)

                  Maicroft - chyba tak, tymbardziej, że mi poprostu brakuje kasy na golasa, a że z silnika nie zrezygnuję to będzie kolejna O2.

                  Komentarz

                  • czarny108
                    Drive
                    • 2006
                    • 92

                    #34
                    Tak no najlepiej jak zaczniemy się obrażać.
                    Macie prawo uważać, że cena np. Superba jest dobra.
                    Podobnie jak ja mam prawo uważać , że 160.000 za Skodę to chyba przesada.

                    Octavia (zauważcie proszę, że sam nią jeżdżę...) udaje większy samochód, natomiast ceny przestały udawać.

                    A co do ksenonów. Owszem są fajne. Ale od czasu kiedy podczas jazdy na Chorwację dwa lata temu (Octa znajomego, nie moja) podróż się zakończyła na Słowacji jestem raczej ich przeciwnikiem niż zwolennikiem.

                    Koniec tematu jeżeli chodzi o mnie.

                    Pozdrawiam

                    Hanz2k też, a co... :-)

                    Zamieszczone przez Hanz2k
                    Dla mnie tą wątek dla frustratów albo troli - nie stać mnie na coś co sobie
                    Panowie Admini - czas to zamknąć a koledze wlepić owocka za trolowanie.

                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #35
                      Gdyby to była dyskusja "Gdzie mogę kupić Superba (inną Skodę) z dobrym rabatem ?" - nie widzę problemów, sam bym skierował do naszych forumowych dealerów. Ale to jest dyskusja praktycznie na poziomie Onetu - "Skoda jest zła bo jest tak droga jak Audi czy VW" czyli typowe trolowanie bez zapoznania się chociażby z wyposażeniem i cennikami Skody, VW i Audi. Ponownie wnioskuję do Adminów o zamkniecie wątku.
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      Pracuję...