[O1] problem z adaptacja przepustnicy w AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gosmo
    Ambiente
    • 2008
    • 201

    [O1] problem z adaptacja przepustnicy w AEE

    Johnny_B, tutaj masz informację na temat amerykańskiego trybu świateł dziennych



    Napisane jest, że "(...) W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. (...)", czyli można sobie włączyć [DOPUSZCZA SIĘ, żeby nie trzeba było modyfikować instalacji] :-) a z wcześniejszego zdania jednoznacznie wynika, że tryb amerykański stanie się jedynym legalnym dla pojazdów zarejestrowanych po 31 grudnia 2009r. :-)


    Szkoda, nie czepiaj się :-) link ściągnięty z działu technicznego, a tutaj przekopiowany w celu skierowania do konkretnej osoby + zainteresowanych :-)
    Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo
  • marcis
    Drive
    • 2007
    • 82

    #2
    [O1] problem z adaptacja przepustnicy w AEE

    witam wszystkich
    jak w temacie mam, przeszukałem już wszystkie fora, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, jak to w AEE bywa trzeba czyścic te nasze przepustnice a problem polega na tym,ze jak chcę zrobić adaptacje przepustnicy (błędy wykasowane) VAG 311.2 to w czwartym okienku pojawia mi się na ostatnim miejscu jedynka w a podczas trwania adaptacji na chwile pokazuje mi się w szóstym rzędzie jedynka po czym znika, co oznaczają te jedynki w ciągu binarnym?
    bo napewno gdzieś tu jest problem zapisany,
    Załączone pliki

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Masz rozpiskę



      Jeśli na ostatnim miejscu pojawia się jedynka to albo silnik faktycznie jest niedogrzany ( albo jest na granicy 80 st C - może coś z termostatem) albo jest problem z czujnikiem temperatury.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • marcis
        Drive
        • 2007
        • 82

        #4
        termostat jest nowy, silnik jest dobrze dogrzany bo jest bezpośrednio po trasie, z tego co wyczytałem napięcia nie trzyma czujnik temperatury 8.5 V ale nie pokoi mnie ta jedynka co się pokazuje przy adaptacji, jak wymienię czujnik temperatury to napisze czy poszła adaptacja, dzieki kowal 2002 za rozpiskę

        ja znalazłem coś takiego

        ; 00000001 = Voltage too low (below 8.5 V)
        ; 00000010 = Voltage too high (above 16.5 V)
        ; 00000100 = Fresh Air Blower (V2) blocked
        ; 00001000 = Fresh Air Blower (V2) not moving smoothly
        ; 00010000 = Fresh Air Blower (V2) open/short circuit
        ; 00100000 = Fresh Air Blower Control Unit (J126) too hot
        ; 01000000 = Fresh Air Blower Control Unit (J126) built-in relay defective
        ; 10000000 = Fresh Air Blower Control Unit (J126) defective

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          marcis, to co znalazłeś to chyba nie to. Posłałem Ci na e-mail całą "książkę" ( co prawda od Seata, ale to to samo ); twój silnik jest chyba na str. 32.

          BTW. Rozumiem, że adaptację robisz na włączonym zapłonie, ale niepracującym silniku...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • marcis
            Drive
            • 2007
            • 82

            #6
            oczywiście, tak jak napisałeś tak robię na zapłonie bez uruchomionego silnika, wymieniłem czujnik temperatury, poniżej daje rozpiskę te pola na czarno to są dane jak w ksiżced na czerwono moje, co o tym sadzicie? bo ja już ręce rozkładam
            Załączone pliki

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              A nie masz jakiś innych błędów np. IAT Sensor ( czujnik temp. zasysanego powietrza, bo te 86 st to chyba coś za dużo ) albo MAP Sensor ( czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, bo z kolei coś mało tego powietrza pokazuje ), może jakiś pęknięty wężyk ciśnieniowy, albo uszkodzony zaworek zwrotny pomiędzy kolektorem a serwem :? ...

              Ale najlepiej niech się wypowie jakiś fachowiec, bo ja w tym temacie to jestem trochę "lajkonikiem" :diabelski_usmiech ...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • marcis
                Drive
                • 2007
                • 82

                #8
                no właśnie nie ma żadnych błędów w Vag - u, wszystkie wężyki sprawdzone, nie ma żadnych pęknięć, czyżby przepustnica już by była uszkodzona? i trzeba by było wymienić na nowa? z kolei podróbka kosztuje 250 PLN, a oryginał 1000PLN ja już nie mam pojęcia, a gdzie na warsztat nie zajadę to każą auto zostawić bonie wiedza co jest, a najlepsze jest to ze nie wiedza ile czasu im zajmie ustalenie usterki, a samochód jest potrzebny na okrągło.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Jak przyjdzie do wymiany to kup zamiennik, kilka osób z forum tak zrobiło i są zadowoleni i z zamiennika i z 750 PLN na prezenty...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • marcis
                    Drive
                    • 2007
                    • 82

                    #10
                    jeszcze nie wymieniłem przepustnicy na nowej, dołączam filmik z adaptacji przepustnicy, możecie powiedzieć o co chodzi z ta pojawiającą się jedynka podczas adaptacji? wiem tyle ze ona oznacza ze ,,przepustnica jest otwarta,, i nie mam bladego pojęcia co to możne oznaczać


                    Komentarz

                    • Matis68
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 195

                      #11
                      Kup nową - u mnie czyszczenie i adaptacja pomaga na góra 1000 km. I potem znów falowanie i szarpanina. Tez się przymierzam do tej z Allegro ..( chyba Vika czy jakoś tak)
                      http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                      Komentarz

                      • marcis
                        Drive
                        • 2007
                        • 82

                        #12
                        a u mnie nie pomaga czyszczenie, ciągle szarpie przezywa potrafi nawet zgasnąć, na wolnych obrotach, i pali dużo PB 95 potrafi mi w trasie 10 l wciągnąć przy spokojnej jeździe,
                        tak zrobię kupie nowa, jak masz jakaś na oku to proszę o link, bo na allegro tyle tego jest ze sam nie wiem którą kupić

                        Komentarz

                        • jonson22
                          Classic
                          • 2010
                          • 15

                          #13
                          zrobiłem czyszczenie przepustnicy i teraz nie mogę zrobić jej adaptacji (może jest ktoś z wawy kto to umie zrobić w silniku 1.8 20 V agn na protokole KWP-1281) po podłączeniu przepustnicy i paru próbach jej adaptacji wyskakują mi błędy

                          17973- regulator przepustnicy dolna granica nie osiągnięta brak osprzętu / nie związane ze sprzętem -błąd sporadyczny

                          17967- regulator wolnych obrotow - ustawienia pierwotne bra osprzętu/ nie związane ze sprzętem

                          18010- napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu/ nie związane ze sprzętem

                          na poczatku błąd 17973 był sporadyczny potem juz non spot wyskakuje razem z błędem 17967 odrazu po skasowaniu wyskakuje nadal i na zimnym i na ciepłym silniku i na włączonym i na wyłączonym błąd 18010 udało się skasować , jakieś sugestie co do błędów lub może wie ktos jak zrobić adaptację prawidłowo w tym silniku, biore polskiego VAGA 4.9 wchodzę w :

                          -silnik
                          -bloki danych (podaję blok 098)
                          - wciskam ustawienia fabryczne
                          na dole pojawia się napis ADAPTACJA PRZEPUSTNICY TRWA a za chwile NUMER BLOKU ZABRONIONY czekam chwile i dalej wraca w to samo

                          [ Dodano: 2010-07-06, 16:22 ]
                          kurcze dzis znow walczylem z ta przepustnica i zauwarzylem ze nie otwiera sie do konca vag pokazuje ze otwarta jest w 85% (jeszcz enie zrobilem adaptacji ) sytuacja dość dziwna bo w niedziele ja wyjolem wyczysciłem odpaliłem i wracalem do wawy na wlaczonej klimie obroty byly spoko bo ok 1tys (przy klimie norma na biegu jalowym) po czym jak dojechalem do domu wylaczylem klime to podskoczylo do prawie 1500 i w takich okolicach pozostaje, czy to możliwe ze przepustnica zaadoptowala sie sama na poczet właczonej klimy i po jej wylaczeniu podnosi obroty jak spada obciążenie silnika?
                          www.toledoclubpolska.pl

                          Komentarz

                          Pracuję...