Gwarancja - prawdy i mity :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • batorowiec
    Classic
    • 2010
    • 12

    Gwarancja - prawdy i mity :)

    Zamieszczone przez AdamTDi
    No zdziwiłem się włąśnie jak zobaczyłem takie oznaczenie było na klapie OCTAVIA pod tym znaczek tour a pod znaczkiem jeszcze znaczek 4x4 TDi
    A to to by się zgadzało

    Z silnikiem 1.9 TDI/ 74 kW 4x4 i tylko Combi były te auta w sprzedaży (już jako Tour) rok produkcji 2005 (potem się wycofali z 4x4) (była też 4x4 z silnikiem 1.8T i też tylko w combi)
  • pkacz
    Ambiente
    • 2008
    • 214
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Gwarancja - prawdy i mity

    Przejrzałem tematy na forum dotyczące gwarancji (19 stron ) i postanowiłem spytać wprost.

    Otóż przy mojej obecnej Fabii szczerze mówiąc olałem gwarancję, jednak zbliżajaca się do mnie Octa wydaje mi się autem zbyt wartościowym i doposażonym w zbyt wiele rzeczy drogich w naprawie, żeby podchodzić do tego tak lekko. Tym niemniej planuję w niej zrobić audio. Rozmawiałem dziś z gościem zajmującym się gwarancjami u mojego dealera i powiedział, co następuje:
    Oficjalnie każda ingerencja w samochód poza ASO oznacza koniec gwarancji na wsio: elektrykę, napęd, blachy - wsio. nieoficjalnie natomiast, jak klient sobie zrobi audio i walnie mu coś w elektryce to ASO umywa ręce, ale jak walnie silnik, turbo, skrzynia - cokolwiek nie zwiazanego z elektryką i nie mogące być wywołane przez instalację CA to robią bez szemrania.

    Mogę mu wierzyć na słowo? Bo żadnego dokumentu potwierdzajacego, że zrzekam się gwarancji na elektrykę oczywiście nie będzie nikt ze mna podpisywał

    I druga rzecz. Kwestia przeglądów gwarancyjnych. Znajomy i zaufany mechanik powiedział mi, że teoretycznie, zgodnie z prawem unijnym mogę robić przeglądy w nieautoryzowanych zakłądach i nie tracę gwarancji, ale w praktyce ASO się miga od tego. Co więcej, znalazłem artykuł w Gazecie Prawnej mówiący, że SAP nie uchyla się od respektowania gwarancji o ile na wszystkie przeglądy gwarancyjne i inne roboty robione w nieautoryzowanym zakładzie ma sie faktury. Wspomniany wyżej mechanik doradził mi, żebym robił przeglądy w ASO bo za olej i tak nie zapłacę tam dużo drożej niż u niego, ale żebym na przykład na klocki itp, śmiało przyjeżdżał do niego...

    Czy jakaś kompetentna osoba mogłaby mi rozjaśnić tą kwestię?

    Z góry dziękuję...

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Zamieszczone przez pkacz
      Oficjalnie każda ingerencja w samochód poza ASO oznacza koniec gwarancji na wsio: elektrykę, napęd, blachy - wsio
      No to facet nagadał ci głupot Jeśli juz to mozesz stracić co najwyżej gwarancje na elektrykę (w przypadku montażu akurat radia). Na 200% zaś nikt nie moze odmówić ci naprawy gwarancyjnej np. turbo, parującego reflektora czy perforacji blach.

      Zamieszczone przez pkacz
      Kwestia przeglądów gwarancyjnych. Znajomy i zaufany mechanik powiedział mi, że teoretycznie, zgodnie z prawem unijnym mogę robić przeglądy w nieautoryzowanych zakłądach i nie tracę gwarancji
      Jest to jak najbardziej zgodne z prawdą Jesli wykonujesz przegląd poza ASO Skody ale użyłeś do tego części oryginalnych lub identycznych z oryginalnymi i masz na to faktury to Skoda nie ma prawa z tego tytułu pozbawaić Cię uprawnień wynikających z gwarancji.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • KriSSo
        Rider
        • 2008
        • 285

        #4
        Czy ktoś spotkał się z odmową montażu zawieszenia sportowego w ASO w aucie na gwarancji? Mnie to ostatnio spotkało. Chciałem sobie kupić najlepszy możliwy zestaw, świetnej jakości - Bilstein B12 (amortyzator i sprężyna). Więc im powiedziałem, że przywiozę, niech założą i tyle. Gwarancji na to nie dadzą, bo to nie jest to autoryzowana część i okej. Gwarancję amorka i sprężyny da mi Bilstein, a nie VW, zgoda. Niestety, dostałem odpowiedź odmowną, w dodatku jeśli założę sobie zestaw amorków i sprężyn, to stracę gwarancję na całe auto. Przecież to jest jakieś nieporozumienie. W Renault nie miałem takiego problemu, z salonu wyjechałem już na glebie. Bez sensu ten cały ASO VW/Skoda działa. Chipa -NIE, zawieszenia - NIE. Jeszcze niech mi zabronią założyć sobie 17-tek na lato, bo przecież fabrycznie wyjechał na 16-tce. Porażka.

        Komentarz

        • arci9
          RS
          • 2004
          • 2007

          #5
          ale jak Ci zabiorą?Mogą nie uznać gdy będziesz coś reklamował na gwarancji..Zawsze możesz jechać zrobić zawiechę w innym ASO a do tego (jeśli jeździć do nich stale) jechać jak potrzebujesz coś zreperować, wcale się nie przyznając do zmiany zawieszenia

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            pkacz i KriSSo - poszukajcie innego ASO :diabelski_usmiech
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • pkacz
              Ambiente
              • 2008
              • 214
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Nexus6 - niewątpliwie masz rację. Gadałem tam, bo tam kupuję auto. Natomiast przeglądy gwarancyjne zrobię w ASO ale nie tym... :evil:

              Szczerze mówiąc, nie mam juz wątpliwości co do rozwoju ca w moim aucie, przód zostanie ale w dość niecodziennej formie, tył się zmieni, grać bedzie lepiej

              Komentarz

              • KriSSo
                Rider
                • 2008
                • 285

                #8
                Zamieszczone przez Nexus6
                KriSSo - poszukajcie innego ASO
                Ta, najwyższa pora to zrobić, tylko muszę wpierw poszukać jakieś inne ASO w zachodniopomorskiem. W Szczecinie mamy tylko 2 ASO - w pierwszym nic nie wolno, a w drugim jakoś tak nieuczciwie jest :P

                Komentarz

                Pracuję...