awaria kompa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Thundi
    L&K
    • 2005
    • 1157

    awaria kompa?

    2) Plyn chlodniczy, sprawdzic jego poziom i jesli jest malo a bardzo mozliwe uzuplenic oryginalnym plynem z ASO. Lepiej nie modzic z dolewkami i innymi kombinacjami plynow do chlodnic marki 'plyn do chlodnic' Jego odpornosci na mroz sami nie sprawdzimy i z tym trzeba by bylo udac sie juz do jakiegos warsztatu. Jedna ze szkol, mowi ze plyn ten wymieniamy co dwa lata tak, samo jak plyn hamulcowy. Jedni tak robia inni nie. Na pewno jak ktos w leciedolewal wody, to teraz powinien wymienic calosc.
    Kurcze, jak prosiłem na ostatniej wymianie żeby mi wymienili to powiedzieli że się nie wymienia!(kierownik) i mechanik też był zdziwiony, pytał się czy brakuje - ale napewno sprawdzali i ew. chcieli dolać :roll:



    5) Dywaniki. Wywalic ze srodka szmaciane dywaniki, bo mimo ze ladnie wygladaja super chlona wode i nawet klima nie osuszy nam powietrza z tak duzej ilosci wilgoci. Te oryginalne ze Skody sa dobre, ale wg mnie za plytkie. Na zime dobre sa jakies wysokie, zeby woda jesli nie wytrzepiemy butow nie wylewala sie poza dywanik. Do suszenia, ale to juz na wiosne mokrej tapicerki najlepsza bedzie zwykla gazeta wlozona pod spod i zmieniana codziennie przez pare dni.
    Ja osobiście wolę "szmaciaki", woda nie pływa w dywaniku i nogawki nie są mokre, tylko trzeba często je poprostu wytrzepać :wink:
    O ortografie dba FF.
    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
    Skoda Octavia & Audi A6
  • Hubol
    Drive
    S_OCP Member
    • 2005
    • 79

    #2
    awaria kompa?

    Witam!

    Srednie spalanie jakie pokazuje moj komp to 13 L/100KM, z obserwacji wynika ze na połówca baku robie okolo 350 km (22litry) w cyklu głównie miejskim (80%) czyli wyglada ze w normie. Co moze byc nie tak?

    Z góry dziekuje za pomoc!

    Octavia 98 TDI (AGR 90KM)
    Hołdys Królem jestttt........

    ----------------------------------------
    Octavia 1,9 TDI/ASV/110KM Drive
    ----------------------------------------
    CB Johny II + Presidet ML-145
    ----------------------------------------

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ty masz jeszcze lepiej jak miałem Corolle 01r. 1.4(97)vvt-i to na światłach pokazywało mi średnie spalanie 100 na 100
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • tompol
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 410

        #4
        A czy ktoś wie, czy komp liczy spalanie sumując kolejno wtryskiwane dawki, czy też szacuje je na podstawie pomiarów z jakichś czujników (oczywiście przeliczając to wg. jakiegoś algorytmu)?

        Zastanawia mnie, że jak wcześniej przeczytałem na forum, tolerancja wskazania jest +/- 15%, a dawka wtryskiwana do cylindra jest chyba jednak znacznie dokładniej odmierzana. :?:

        U mnie wskazania są mocno zaniżone (o 25%). Komp dba o mój dobry nastrój :diabelski_usmiech , ale niestety dodaję empirycznie stwierdzone 1.4l/100km i czar pryska. :x

        Może to wina jakiegoś uszkodzonego czujnika? Miałem dwa razy taki przypadek, że po wyjechaniu samochodem z warsztatu pokazywał mi przez jakiś dzień-dwa dość duże spalanie, a potem spadło ono do normalnego poziomu.

        Ktoś pisał, że niedokładność na ogół wynika z chipowania silnika, ale u mnie nic nie było robione. Chyba, bo niestety nie wiem czy ktoś przy tym wszystkim nie grzebał za poprzedniego właściciela, szczególnie, że jak byłem na diagnostyce u Masters'a z notlaufem, to stwierdził, że turbina przepompowuje, a jak zaczał grzebać przy siłowniku sterującym, to stwierdził, że jest bardzo rozregulowany i że jakiś domorosły tuner mógł przy tym grzebać.

        A jak wygląda sprawa skorygowania błędnego spalania średniego? Czy to jakaś większa robota, czy np. zmiana kilku parametrów i można to zrobić przy okazji jakiejś innej roboty, bo nie wiem czy lepiej nie zawracać sobie tym głowy, bo to by musiało sporo kosztować.
        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

        Komentarz

        • Dig Dug
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1306
          • Seat

          #5
          tompol, Z tego co gdzies kiedys czytalem, to komp bieze srednie spalanie z przeliczenia ilosci przeplywajacego powietrza (przeplywomierz) potrzebnego do spalenia danej ilosci paliwa, a ilosc paliwa wynika z potrzeby chwilowego obciazenia i ustawien przepustnicy, a calosc mieszanki kontroluje lambda i pewnie inne czujniki.

          Nie wiem do konca czy cie nie wprowadzam w blad, bo moze jest to jedno z wielu rozwiazan, ale dosc proste w realizacji i raczej tanie, bo dziala w oparciu o kojarzenie danych odczytywanych z czujnikow, w ktore silnik i tak musi byc wyposazony. Wg mnie roznica we wskazaniach te +/- 15% co mowisz wynika z temp i objet powietrza.

          Ale te wyniki ktore podajesz, to sa jakies abstrakcyjne. U mnie koledze padlo cos w kompie i zaczal pokazywac wlasnie chore spalanie, a do tego temp na polu +5 jak na polu bylo +30 w cieniu. Moim zdaniem cos sie popieprzylo w kompie, a sam przeplywomierz czy cos innego w silniku jest OK.
          Była O1 jest F2.

          Komentarz

          • MZD
            Ambiente
            • 2004
            • 242

            #6
            Z tego co wiem to wskazania kompa odnośnie ilości spalanego paliwa można regulować. Więc jak u kogoś zaniża o 20% to można go nieco podręcić.

            Gorzej jak podaje wyniki zupełnie z kosmosu - wtedy może być problem.
            Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

            Komentarz

            • tompol
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 410

              #7
              No tak.... :?

              Ale niedawno był wymieniany przepływomierz i to nie przeze mnie, tylko przez komis, więc nie wiem co tam za badziew włożyli. Twierdzili, że nówka sztuka, nie śmigana. Ale im nie wierzę i może jakiś regenerowany albo chodzony badziew wepchneli. :evil:

              Muszę podrążyć temat i sprawdzić, czy przepływka jest OK (dane są w normie) i jeśli tak, to może da się skalibrować wskaźnik. :wink:
              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

              Komentarz

              Pracuję...