1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adriand
    Drive
    • 2008
    • 85

    #51
    Witaj,
    Mam tylko taka dygresje dlaczego porownujemy dosnosnie spalania silniki dosc odlegle jesli chodzi o osiagi. Ostatnio kolega tez sie pytal i przeliczalismy i zdecydowanie lepiej oplaca sie kupic 1.4 tsi bo osiagi i spalanie ma podobne do 2.0 TDI. A kwota zakupu jest znacznie rozna.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      Ale 1.8TSI i 2.0TDI to sa chyba silniki o zblizonych mocach. Mozemy liczyc ten mocniejszy 170KM, on pali 0,5l wiecej niz 140KM, ale jezdzi tez lepiej niz 140KM.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • olus
        Ambiente
        • 2007
        • 137

        #53
        w rodzinie mam leona 2.0 tdi 170 BMN i passata 1.8 tsi BZB
        oba w manualu

        ale z tego co zauwazylem. diesel w miescie pali ok 9,2 l (krotkie odcinki 5-6km, srednia z ok 1500km)
        natomiast passkiem nie potrafilem zejsc ponizej 11,2 (ten tez lekko nie mial) - rekord to 22l/100 z 42 km w piatek przedswiateczny

        natomiast w trasie leon pali ok 7-7,5 a passek 9 przy takiej samej jezdzie.


        to tak ode mnie

        leon na kolach 225/45/17 passek na 215/60/16
        have no fear BMN is here :>

        www.seat-racing.pl

        Komentarz

        • maciejk77
          Drive
          • 2007
          • 88

          #54
          nie zgodze sie jednak z kolega, ktory pisal, ze na 95 pali mniej - u mnie srednia wyszla 12l/100km z miasta. nie bylo katowania, poprostu normalna jazda w korkach od poczatku do samego konca. owszem na samym poczatku jak jechalem ze stacji do domu wyszlo 7,5l ale co z tego - silnik byl cieply, jechalem delikatnie, a jazda plynna. jednak przy normalnej eksploatacji minimum co mialem do pracy to 11.

          aby tsi mialo ogolne spalenie (komputer), nalezy jechac plynnie od samego nagrzewania sie silnika, pozniej juz ta srednia jakos sie utrzyma na rozsadnym poziomie. niestety jezeli korki sa na samym poczatku jazdy to wartosci niestety pozostana dosc wysokie. oczywiscie zaleznie od tego ile pojedzie sie po trasie albo nie uzywajac gazu

          Ura: kolegi 1.8t pali w miescie 14-15, mamy podobny styl jazdy, podobna trase i stwierdzam ze tsi pali mniej ale pali, a jak zacznie spalac mniej niz teraz to bede szczesliwy , moze pora lac bardzo niskooktanowa benzyne

          MisiekWaw: program nie byl napisany pod 95, osiagi sa podobne, nie odczuwa sie roznic (vpower 95), tobie chyba auto nie spala malo, jezdzisz z tarchomina, moc i pojemnosc robi swoje ale korki chyba rowniez, wiec perpetum mobile musi byc pchane przez kolege, takie wartosci o ktorych pisze sa poprostu abstrakcyjne jezeli mowi o miescie. w granicach 9 to mialem w lato jak przemieszczalem sie miedzy tarchominem, a ursynowem w godzinach wieczornych
          Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

          Komentarz

          • adriand
            Drive
            • 2008
            • 85

            #55
            Zamieszczone przez Maicroft
            Ale 1.8TSI i 2.0TDI to sa chyba silniki o zblizonych mocach. Mozemy liczyc ten mocniejszy 170KM, on pali 0,5l wiecej niz 140KM, ale jezdzi tez lepiej niz 140KM.
            Wydaje mi sie, ze ten 1.4 wychodzi calkiem ok bo ma w.g danych podobne przyspieszenie jak 2.0 TDI 140KM oczywiscie spalac bedzie pewnie ok 1-1,5 litra wiecej
            No nic kolega sam musi porownac sobie...ja jednak bym bral TSI bo jednak koszty napraw powyzej 100-150 tys diesli sa o wiele wieksze.
            P.S. cennikowo roznica miedzy tymi silnikami to niecale 15 tys

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #56
              Zamieszczone przez maciejk77
              MisiekWaw: program nie byl napisany pod 95, osiagi sa podobne, nie odczuwa sie roznic (vpower 95), tobie chyba auto nie spala malo, jezdzisz z tarchomina, moc i pojemnosc robi swoje ale korki chyba rowniez
              ale ja przynajmniej nie opowiadam bajek ze mam perpetuum mobile :zlosnik:

              Zamieszczone przez maciejk77
              wiec perpetum mobile musi byc pchane przez kolege, takie wartosci o ktorych pisze sa poprostu abstrakcyjne jezeli mowi o miescie. w granicach 9 to mialem w lato jak przemieszczalem sie miedzy tarchominem, a ursynowem w godzinach wieczornych
              ja w miescie ponizej 11 nie umiem, nawet jak jest pusto ops: :wink: ale jednak to 100KM wiecej :roll:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • sabur
                Drive
                • 2008
                • 46

                #57
                adriand, weź jednak pod uwagę, że ten 1,4 tsi ma turbo, które też może paść.

                Ogólnie dziwi mnie ten dylemat. Auto służbowe i 170 koni do neigo? A po czorta? Nie lepiej kupić 1.9tdi ? Mniejsze spalanie, tańszy zakup i jakoś bardziej pasuje do firmowego, niż niemal flagowy silnik w octavii

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  Zamieszczone przez adriand
                  No nic kolega sam musi porownac sobie...ja jednak bym bral TSI bo jednak koszty napraw powyzej 100-150 tys diesli sa o wiele wieksze.

                  :lol: Jakie koszty napraw?? Jak te silniki 1.4TSI przejada po 200-300kkm to bedziemy gadac. Puki co to jednak TDI tyle robia i nic im nie jest.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #59
                    gupi jestes :lol:

                    przeciez kazde dziecko wie ze dizle sie sypiom i som drogie w tej no eksterminacji... tfu eksploatacji, no :!:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      Zapomnialem, przeciez w ubieglym tygodniu padla turbina, ukrecila sie dwumasa w DSG i przeplywomierz tez juz chyba do wymiany, bo dymi jak stary ikarus :roll:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Dzida
                        RS
                        • 2006
                        • 2253

                        #61
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        gupi jestes :lol:

                        przeciez kazde dziecko wie ze dizle sie sypiom i som drogie w tej no eksterminacji... tfu eksploatacji, no :!:
                        Misiek ROTFL :haha: :haha: :haha:

                        Komentarz

                        Pracuję...