polityka cenowa Skoda Auto Polska

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #26
    Miron, a ja widze bardzo proste rozwiazanie Twojego problemu z zakupem skód. Jak się domyslam jesteś włascicielem, lub szefem jakiejś firmy. Zrób wiec przetarg na interesujacą Cię ilość samochodów. Coś na styl negocjacji bez ogłoszenia. Krótko mówiąc roześlij do dealerów (nie tylko z twojego miasta) zaproszenie do składania ofert, wraz ze stawianymi warunkami zarówno dotyczącymi przedmiotu zamówienia, jak i dokumentów żądanych od wykonawcy (np .KRS czy zaswiadczenie o niezaleganiu z ZUS czy Urzędu skarbowego), określ do kiedy mają dostarczyć ci te samochody. Określ także termin składania i otwarcia ofert i .... czekaj
    Powiem ci z praktyki, że poprzez przetargi np. O II mozna kupic o ok. 16- 17 tys zl taniej niż cena salonowa a dealerzy dostaja dodatkowego kopa żeby walczyć cenowo ze sobą (tym bardziej że z reguły jeden za drugim nie przepada więc żeby nie dac wygrac rywalowi daja dobre ceny często zapewniając sobie wsparcie SAP).
    Mówię ci to działa
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • miron75
      Ambiente
      • 2008
      • 157

      #27
      Zamieszczone przez Big
      Miron, a ja widze bardzo proste rozwiazanie Twojego problemu z zakupem skód. Jak się domyslam jesteś włascicielem, lub szefem jakiejś firmy. Zrób wiec przetarg na interesujacą Cię ilość samochodów. Coś na styl negocjacji bez ogłoszenia. Krótko mówiąc roześlij do dealerów (nie tylko z twojego miasta) zaproszenie do składania ofert, wraz ze stawianymi warunkami zarówno dotyczącymi przedmiotu zamówienia, jak i dokumentów żądanych od wykonawcy (np .KRS czy zaswiadczenie o niezaleganiu z ZUS czy Urzędu skarbowego), określ do kiedy mają dostarczyć ci te samochody. Określ także termin składania i otwarcia ofert i .... czekaj
      Powiem ci z praktyki, że poprzez przetargi np. O II mozna kupic o ok. 16- 17 tys zl taniej niż cena salonowa a dealerzy dostaja dodatkowego kopa żeby walczyć cenowo ze sobą (tym bardziej że z reguły jeden za drugim nie przepada więc żeby nie dac wygrac rywalowi daja dobre ceny często zapewniając sobie wsparcie SAP).
      Mówię ci to działa
      hehe
      tak zrobiłem w ubiegłym roku i mam zamiar to powtórzyć
      Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
      było: 111KM / 275NM
      jest: 143KM / 310NM

      Komentarz

      • czarny108
        Drive
        • 2006
        • 92

        #28
        Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

        Ha! Miesiąc temu pisałem o tym samym :-)
        Tylko wtedy wszyscy zgodnie twierdzili, że ceny są ok.
        I że Superb, który kosztuje 160.000 to okazja...

        Cóż się stało przez ten miesiąc?



        Zamieszczone przez miron75
        chciałem podzielić się spostrzeżeniami dot. polityki cenowej Skoda Auto Polska (a być może całej grupy VAG)

        Zaczęło się od Nowego Superb... To był wrzesień, wybierałem dla siebie samochód. Porównując cennik nowej skody z Passatem i poziom wyposażenia wygrała zdecydowanie Skoda. Nadszedł listopad, rabaty na Passata + nowy cennik spowodował że mamy ciekawą niezwykle ciekawą sytuację na froncie (wiedzę swoją opieram o oferty które skrzętnie zbieram, gdyż teraz muszę zakupić auta dla swoich pracowników)

        Bierzemy porównywalne konfigi (żelazna zasada - ten sam silnik+skrzynia, tam gdzie można identyczny wypas dodatkowy) samochodów i co mamy?

        - Superb Platinum jest zdecydowanie droższy od Passata Highline w wersji z analogicznym wyposażeniem, choć to akurat jestem w stanie zrozumieć.
        - Wypasiona Octavia FL w wersji Elegance jest droższa od Passata Comfortline z analogicznym wyposażeniem - tego za ch.. pana nie rozumiem, pomijam już fakt, że Pasek jest na nowoczesnym CR a Octa na klekocie PD (oba 140KM).
        - Golf VI Highline jest tańszy od Passata Comfortline o zaledwie 2 kPLN netto, a różni je jedynie alcantara na siedzeniach - to upewnia mnie że coś się pomerdało mocno komuś

        Pomijam fakt, że Mondeo, Laguna, C5 potrafią być tańsze od Octy FL. Cały czas mówimy o cenach końcowych, po negocjacjach, porównywalne motory i dodatki.

        Składam formalny wniosek: coś się kolegom z SAP zdrowo popiermyliło. Cenniki na nową Octe po FL są lekką pomyłką i bez mocnego rabatowania ciężko będzie to auto sprzedać. Owszem, pół roku temu te auta były atrakcyjne, ale po rabatach i obniżkach u konkurencji już nie są.

        Komentarz

        • miron75
          Ambiente
          • 2008
          • 157

          #29
          Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

          Zamieszczone przez czarny108
          Ha! Miesiąc temu pisałem o tym samym :-)
          Tylko wtedy wszyscy zgodnie twierdzili, że ceny są ok.
          I że Superb, który kosztuje 160.000 to okazja...
          Cóż się stało przez ten miesiąc?
          Ceny u konkurencji spadły? rabaty wzrosły? Ceny Octy to nieporozumienie. Niech odejmą 20 kPLN to można rozpocząć rozmowy.

          A co do Superb, to akurat to auto IMHO ma wysoki współczynnik cena/jakość. Zwróć uwagę co dostajesz za kasę którą płacisz i co możesz dostać u konkurencji (ew. ile musisz zapłacić, żeby dostać to daje Ci Skoda). Mówimy ponadto o zupełnie nowej konstrukcji, z kilkoma ciekawymi bajerami jak CR 3ej generacji, AFS, twindoor, 9ta poducha na kolana itd. OK. teraz, po redukcjach cen u konkurentów szału nie ma (jaki był np. we wrześniu, gdy analizowałem segment D), ale nadal uważam że jest to atrakcyjna oferta.

          Przed świętami z ciekawości skonfigurowałem Audi A6 z wypasem i silnikiem (i skrzynią) odpowiadającymi temu co sprzedała mi Skoda. Efekt: Audi wyceniło się na 250 kPLN..., równo 2x tyle, ile zapłaciłem. No comments. Fani Audi to dopiero maja przejeb....
          Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
          było: 111KM / 275NM
          jest: 143KM / 310NM

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #30
            Zamieszczone przez miron75
            hehe
            tak zrobiłem w ubiegłym roku i mam zamiar to powtórzyć
            No i tak trzymać
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • satoot
              Rider
              • 2008
              • 525

              #31
              Zamieszczone przez Dzida
              A to ciekawe, moja OI jest z Poznania (Sunny, Obornicka). Jest to salon który wykazał się najbardziej elastyczny jeżeli chodzi o negocjacje.
              Każdy ma swoje doświadczenie.
              Mnie nie traktowali poważnie, więc kupiłem u danielcio w krakowie, który mnie potraktował najpoważniej ze wszystkich.

              Komentarz

              • PiterNZ
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 389

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                no ale będąc stałym bywalcem na tym forum, trzeba być naprawdę maksymalnie upartym, żeby na siłe negocjować z kimś kto do takich negocjacji nie jest skory i udawać, że to jedyna droga zakupu wspaniałej skody :szeroki_usmiech
                poza tym, już tacy twardzi nie są z tego co słyszałem...
                Najpierw kupiłem auto a dopiero potem odnalazłem to Forum
                Póki co moim zdaniem najlepsze z wszystkich w necie

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez PiterNZ
                  Najpierw kupiłem auto a dopiero potem odnalazłem to Forum
                  no tak, ale teraz już wiesz co i jak
                  ja też kupiłem pierwszą jak debil :evil: ops: :szeroki_usmiech
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • marlej108
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 4976
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                    #34
                    co do cen samochodow, to w ogole mam takowe odczucie, ze z uwagi na tajemnicze oslabienie zlotowki (ktore jest totalnie na reke polskiemu rzadowi bo inaczej by padl budzet - gdyz zdaje sie spora jego czesc (wiekszosc?) to podatki nalozone na kierowcow i jesli zlotowka bylaby w tych samych proporcjach jak w sierpniu do euro i dolara, to benzyna powinna kosztowac 2 zl za litr (spadek ceny barylki ze 149 dolarow do 34 dolarow obecnie) - wiec automatycznie drastycznie zmniejszylyby sie wplywy do budzetu tegos panstwa ludowego, wiec jedynym ratunkiem bylo spekulowac wlasna waluta przez podmiot trzeci (zagraniczny bank) i od 3 miesiecy zawsze w ten sam dzien tygodnia i zawsze po godzinie 11 (?) rzucac na rynek walutowy spore ilosci zlotego by stracil wartosc.... najwiekszym beneficjentem upadku zlotego.... jest polski rzad bo mimo najnizszej ceny za barylke ropy cena i tak u nas nie spada ponizej 3 zl za litr oraz srodki z unii europejskiej nagle sie pomnozyly skoro euro nie kosztuje juz 3.45 jak w sierpniu ale 4.29.....) wiec auta nie beda obecnie taniec tylko zaczna drozec. moim zdaniem jak ktos ma kupowac to chyba teraz. potem nie wiadomo co bedzie. jak przestana taniec z uwagi na slabosc zlotowki (bezpodstawna) to spadnie sprzedaz.
                    oczywiscie jest to tylko moja teoria. ale z drugiej strony to zaskakujace ze od prawie 4 miesiecy ktos gnoji nasza walute a wspanialy pan premier i spolka + "wesola inaczej" opozycja o dziwo wspolnie na ten temat milcza, i dopiero po grudniowych artykulach w Pulsie Biznesu ze ktos celowo niszczy zlotowke, nasze ABW rozpoczelo niemrawo w tej sprawie sledztwo...

                    wiec konkludujac - jak kupowac to teraz, albo jak znikna znizki to czekac na nastepne :-) a nie dac sie zrobic w trabe. Tylko ze jak zlotowka bedzie tak stala mizernie to pewnie i mozliwosci negocjacyjne sie sporo ogranicza....
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • czarny108
                      Drive
                      • 2006
                      • 92

                      #35
                      Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

                      Pytanie tylko dlaczego wszyscy porównują Superba do A6....

                      Skoro: A4 ma większy rozstaw osi, większy rozstaw kół i jest szersza od superba. I z A4 powinien być porównywany. Moim zdaniem.

                      I teraz: A4 2.0TDI ze wszystkim 134.000 - dostępny od ręki. Założę się, że można coś urwać.
                      Superb 120.000......

                      Ok. Nie chcę wywoływać kolejnej bezsensownej dyskusji... Ale może rację ma jeden z przedmówców, że ktoś z SAP to przeczyta i się opamięta.

                      Pozdrawiam


                      Zamieszczone przez miron75

                      Przed świętami z ciekawości skonfigurowałem Audi A6 z wypasem i silnikiem (i skrzynią) odpowiadającymi temu co sprzedała mi Skoda. Efekt: Audi wyceniło się na 250 kPLN..., równo 2x tyle, ile zapłaciłem. No comments. Fani Audi to dopiero maja przejeb....

                      Komentarz

                      • toocool
                        Rider
                        • 2008
                        • 303
                        • Octavia IV combi (NX5)

                        #36
                        Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

                        Zamieszczone przez czarny108
                        Ale może rację ma jeden z przedmówców, że ktoś z SAP to przeczyta i się opamięta.
                        Panowie (i panie), bądzcie poważni. Nikt nie przeczyta i nikt się nie opamięta. To zbyt wielka machina i na pewno ceny nie są sprzężone z odczuciami forumowiczów (z całym szacunkiem).
                        Jeśli się opamiętają to tylko przez wynik finansowy. Nic więcej. A na to będzie trzeba poczekać.
                        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                        Komentarz

                        • miron75
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 157

                          #37
                          Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

                          Zamieszczone przez czarny108
                          Pytanie tylko dlaczego wszyscy porównują Superba do A6....

                          Skoro: A4 ma większy rozstaw osi, większy rozstaw kół i jest szersza od superba. I z A4 powinien być porównywany. Moim zdaniem.

                          I teraz: A4 2.0TDI ze wszystkim 134.000 - dostępny od ręki. Założę się, że można coś urwać.
                          Superb 120.000......

                          miałem chrapkę na A4 ale...

                          - po pierwsze porównywanie A4 i Superb pod względem przestronności wnętrza to nieporozumienie, siedziałem w obydwu i niestety A4 to klitka, którą porównałbym bardziej do Octavii. Chyba silnik umieszczony wzdłużnie robi swoje... Na szerokość też A4 przegrywa, mówię tutaj o subiektywnym odczuciu przestrzeni

                          - po drugie za 134 masz golasa (to jest skandal ale tak jest), dorzuć sobie MMI, skórę, fotele z elektryką i pamięcią, grzanie foteli, czujnik deszczu, lustra wsteczne i boczne auto. przyciemniane, składaną kanapę (tak, audi każe sobie płacić za składaną kanapę 1333PLN), podłokietnik z przodu (q... za jedyne 800 PLN) lakier metalik, felgi inne niż stalowe 16ki, rolety boczne i tylna, worek na narty, wielofunkcyjna kiera + kilka innych bajerów które Platinum ma w standardzie i robi sie coś koło 200kPLN.

                          Akurat A4 się NIE OPŁACA TOTALNIE, jak juz chcesz wydać 200kPLN to lepiej brać A6 albo BMW5'er.
                          Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                          było: 111KM / 275NM
                          jest: 143KM / 310NM

                          Komentarz

                          • czarny108
                            Drive
                            • 2006
                            • 92

                            #38
                            Re: polityka cenowa Skoda Auto Polska

                            Ja wiem czy taki golas... no dla mnie ma wszystko co trzeba.
                            A co do wymiarów... A4 naprawdę jest większa od Superba. Przynajmniej jeżeli chodzi o centymetry. :-)





                            Zamieszczone przez miron75
                            Zamieszczone przez czarny108
                            Pytanie tylko dlaczego wszyscy porównują Superba do A6....

                            Skoro: A4 ma większy rozstaw osi, większy rozstaw kół i jest szersza od superba. I z A4 powinien być porównywany. Moim zdaniem.

                            I teraz: A4 2.0TDI ze wszystkim 134.000 - dostępny od ręki. Założę się, że można coś urwać.
                            Superb 120.000......

                            miałem chrapkę na A4 ale...

                            - po pierwsze porównywanie A4 i Superb pod względem przestronności wnętrza to nieporozumienie, siedziałem w obydwu i niestety A4 to klitka, którą porównałbym bardziej do Octavii. Chyba silnik umieszczony wzdłużnie robi swoje... Na szerokość też A4 przegrywa, mówię tutaj o subiektywnym odczuciu przestrzeni

                            - po drugie za 134 masz golasa (to jest skandal ale tak jest), dorzuć sobie MMI, skórę, fotele z elektryką i pamięcią, grzanie foteli, czujnik deszczu, lustra wsteczne i boczne auto. przyciemniane, składaną kanapę (tak, audi każe sobie płacić za składaną kanapę 1333PLN), podłokietnik z przodu (q... za jedyne 800 PLN) lakier metalik, felgi inne niż stalowe 16ki, rolety boczne i tylna, worek na narty, wielofunkcyjna kiera + kilka innych bajerów które Platinum ma w standardzie i robi sie coś koło 200kPLN.

                            Akurat A4 się NIE OPŁACA TOTALNIE, jak juz chcesz wydać 200kPLN to lepiej brać A6 albo BMW5'er.

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #39
                              Zamieszczone przez czarny108
                              Ja wiem czy taki golas... no dla mnie ma wszystko co trzeba.
                              Golas, golas, ostatnio też sie orientowalem (A4 sedan 1.8 TFSI) pakiet schowków - dopłata, czujniki cofania - dopłata, podłokietnik - dopłata, sterowanie radiem z kierownicy - dopłata. No ludzie samochód kosztuje 104 tys zł i za każdą pierdułke którą ma Octavia w standarcie trzeba dopłacać :shock: Gdybym doposażył A4 1.8 TFSi do standartu mojej O II elegance to wyszłoby ok. 130 tys zł :shock: Ja rozumeim prestiz ale to tak jak gdybyś był zainteresowany zakupem luksusowej willi, a własciciel żądałby dodatkowej dopłaty za to, że jest łazienka i ogrzewanie

                              [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 19:23 ]
                              Wychodzi na to, że im wiekszy prestiż tym wyższa cena i tym uboższe wyposazenie za tą cenę
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • czarny108
                                Drive
                                • 2006
                                • 92

                                #40
                                No przecież ta a4 z linka, który podałem ma to wszystko...
                                Poza tym porównujemy A4 do Superba, a nie do Octy. Skoro A4 jest jak pisałem większa od Superba, to porównywanie jej do Octy nie ma większego sensu.


                                Zamieszczone przez Big
                                Zamieszczone przez czarny108
                                Ja wiem czy taki golas... no dla mnie ma wszystko co trzeba.
                                Golas, golas, ostatnio też sie orientowalem (A4 sedan 1.8 TFSI) pakiet schowków - dopłata, czujniki cofania - dopłata, podłokietnik - dopłata, sterowanie radiem z kierownicy - dopłata. No ludzie samochód kosztuje 104 tys zł i za każdą pierdułke którą ma Octavia w standarcie trzeba dopłacać :shock: Gdybym doposażył A4 1.8 TFSi do standartu mojej O II elegance to wyszłoby ok. 130 tys zł :shock: Ja rozumeim prestiz ale to tak jak gdybyś był zainteresowany zakupem luksusowej willi, a własciciel żądałby dodatkowej dopłaty za to, że jest łazienka i ogrzewanie

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #41
                                  Czarny ale w tej chwili porównujemy wyposażenie, a skoro Ty twierdzisz, że porównychwanie A4 do Octy nie ma sensu, bo A4 to klasa wyzej, to tym bardziej idiotyczne jest to, że za wyposażenie ktore O II ma w standarcie Audi żąda słonych dopłat W takim razie porówananie, pod akurat tym wzgledem, A4 do Superba jest nieuczciwe dla ... A4 bo pod względem wyposażenia Superb zgotuje mu rzeź niewiniątek

                                  [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 19:40 ]
                                  Podam ci kilka przykadowych poyzcji z listy wyposażenia DODATKOWEGO (czyli dodatkowo patnego) Audi A4:
                                  - ogrzewanie lusterek 621 zł
                                  - Pakiet schowek (zamykane schowki pod przednimi fotelami, uchwyt na napoje z tyłu) 531 zł
                                  - pakiet oświatlenie (czyli lampka w tylniej części podsufitki) - 874 zł
                                  - Audi park system (przód i tył) - 3 540 zł :shock:
                                  - komputer pokładowy - 1 126 zl (standart tylko dla silników o mocy powyzej 140 kV)
                                  - podłokietnik z przodu - 874 zł
                                  Nie mam nic przeciw Audi. świetny samochód , posiadajacy świetną trakcję i piękne nadwozie, oraz super dopracowane wnętrze, ale żeby żądac dopłat (i to takich!!!) za wyposażenie które za ta cenę i w tej klasie powinno być oczywistością to juz lekka przesada.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • czarny108
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 92

                                    #42
                                    I dlatego w tym wątku narzekamy na politykę cenową. :-)
                                    Każdy od samochodu oczekuje czego innego, dla mnie najsmutniejsze jest to, że różnica między 1.8TSI a 2.0TSi w A4 wynosi 10.000, a w Skodzie 30.000.

                                    A co do dodatków... przynajmniej możesz nie chcieć pokrowca na narty za pięć stówek, który jest w standardzie Octy RS... :-)


                                    Zamieszczone przez Big
                                    idiotyczne jest to, że za wyposażenie ktore O II ma w standarcie Audi żada słobych dopłat w takim razie porówananie pod akurat tym wzgledem A4 do superba jest nieuczciwe dla ... A4 bo pod względem wyposażenie Superb zgotuje mu żeź niewiniątek

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #43
                                      Zamieszczone przez czarny108
                                      I dlatego w tym wątku narzekamy na politykę cenową.
                                      No tak, masz rację. Ale w przypadku Audi nawet obniżenie ceny nic tu nie da Bo takie rzeczy jak: komputer pokładowy, przedni podłokietnik, oświetlenie tylniej części wnętrza, czy ogrzewanie lusterek to w klasie średniej juz norma i to w podstawowych wersjach np. Mondeo, Avensisa czy Insigni Po prostu od pewnej klasy pewne rzeczy są oczywistością i ni choroby nie rozumiem dlaczego Audi tak na tym oszczędza??
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        #44
                                        Może raczej porównajmy O2 (klasa kompakt z bagażnikiem) do Passata (klasa średnia)
                                        Passat ma bardzo ciekawe pakiety:
                                        Np. Radio (taki odpowiednik Bolero), lakier metalik, kpl. Rolet El., Bi-ksenony za 4tyś
                                        Podczas gdy w Skodzie wyjdzie to 1900+1850+800+3300 co daje 7850

                                        W Passacie pełna skóra kosztuje 3490 a w Skodzie 4000 (połączenie skóry, dermy i materiału)
                                        Patrzę na Passat Comfortline 1.8TSI 85tyś i O2 Elegance 1.8TSI 81tyś

                                        Ponoć na Passata można dostać z 12tyś rabatu lub więcej...plotki?
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • miron75
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 157

                                          #45
                                          więcej ciekawostek z Audi (na prawdę chciałem kupić A4, no ale... nie stać mnie po prostu, bo o ile na basic'a by starczyło, to za KAŻDE gówno, Audi liczy sobie słono)

                                          - Autoalarm za jedyne 2081 PLN. Chyba z GPS-em za taką kasę?
                                          - Lakier metalik 3681 PLN. No comments
                                          - Najtańsze obręcze 17'' kosztują w Audi 5287 PLN.

                                          Osobna kwestia to fotele i lusterka (to dla mnie b. ważne, spędzam dużo czasu w samochodzie). Suberb Platinum w standardzie ma:
                                          - fotele w skórze, oba elektrycznie regulowane, z pamięcią ustawień fotela kierowcy.
                                          - z ww. funkcją powiązana jest funkcjonalność lusterek, el. składanych, regulowanych z pamięcią i funkcją przeciwoślepieniową.
                                          - tylna kanapa jest dzielona i składana, z tunelem na narty (śmigam - potrzebuję).
                                          - przednie i tylne zewnętrzne siedzenia są podgrzewane w Skodzie.

                                          OK, Liczymy Audi:
                                          - dzielona i kładziona kanapa: 1333 PLN
                                          - elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią kierowcy: 5604 PLN
                                          - ogrzewanie foteli przód/tył: 2595 PLN
                                          - lusterka zewn. przeciwoślepieniowe, składane i ogrzewane z pamięcią: 2166 PLN
                                          - tapicerka skórzana Milano: 8244 PLN
                                          - worek na narty: 560 PLN
                                          razem: 20502 PLN...

                                          Za wypas który plebejska Skoda daje w standardzie w wersji Platinum, Audi, auto premium każe sobie płacić 20000 złociszy. A to są tylko lusterka i fotele. Idąc dalej:

                                          navi, system MMI, czujniki cofania:

                                          Skoda: Columbus + czujniki i OPS w standardzie: kosztuje to 6000 PLN

                                          Audi:
                                          - navi (zawiera MMI): 12800 PLN
                                          - system informacyjny FIS z kolorowym wyświetlaczem: 531 PLN
                                          - Audi parking system plus (przód/tył) z obrazem na ekranie MMI: 3540 PLN
                                          razem: 16871 PLN

                                          I tak można liczyć aż wyczerpie się lista wyposażenia standardowego Superb. Wtedy Audi A4 będzie kosztowało pow. 200 000 PLN...

                                          W efekcie nie kupiłem Audi A4. Superb wygrał z Audi.
                                          Przeprowadzając podobną analizę Passat-Octavia: wygrywa Passat.
                                          2 bzdury: Audi A4 droższe o 70% od Superb, Passat tańszy od Octavii. Polityka cenowa
                                          Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                                          było: 111KM / 275NM
                                          jest: 143KM / 310NM

                                          Komentarz

                                          • marlej108
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 4976
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                            #46
                                            czolem,

                                            czarny108, napisales ze: "A4 naprawdę jest większa od Superba. Przynajmniej jeżeli chodzi o centymetry."

                                            nie wierze.

                                            jakim cudem?!?

                                            ale sprawdzilem dane ze stron producentow:

                                            Audi A4:
                                            wysokosc: 1427
                                            szerokosc: 1826
                                            dlugosc: 4703
                                            rozstaw osi: 2808

                                            Skoda Superb:
                                            Wysokość (mm) 1462
                                            Szerokość (mm) 1817
                                            Długość (mm) 4838
                                            Rozstaw osi (mm) 2 761

                                            jakos to dziwnie wyglada... jakim cudem Superb ma mniejszy rozstaw osi niz A4 skoro ma tak wiele miejsca z tylu (czy to wynika tylko z dlugosci???)????

                                            pozdrawiam,

                                            ps. A4 ladne, ale za te cene to jakis dowcip (jak ktos chcial A4 do od czerwca do lipca mogl sobie z USA sprowadzic, jak to zrobil moj kolega - w cenie Golfa ma A4)....
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • Dzida
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 2253

                                              #47
                                              Bardzo ciekawy topik nam się wywiązał. Tym bardziej jest mi bliski, iż sam niedługo będę zmieniał czeszkę. Budżet już mam określony i wiem że:

                                              1. A4 w takiej konfiguracji jakbym sobie życzył niestety "nie wyda". Jak słusznie zauważyliście za każdy duperel firma Pana Horcha każe sobie słono płacić, co powoduje iż cena urasta do niebotycznych rozmiarów.

                                              2. Dumbo mi się nie podoba, choć przyznaję że konfiguracja BKD + DSG kusi jak diabli. :diabelski_usmiech Po tym jak Paweł mnie przewiózł to był po prostu szok :shock: Na korzyść skody napewno przemawia to, że znalazłem BARDZO DOBRY i niekonfliktowy serwis. W dzisiejszych czasach to bezcenne.

                                              3. RS....buda jeszcze stara, więc OK, ale w firmie raczej nie będą piali z zachwytu że chcę kupić auto nazywające się RS, więc raczej odpada, choć kto wie.... Z drugiej strony po co mi te 170 KM..... :roll: W Warszawie i tak korek za korkiem, ma być ich jeszcze więcej ze względu na komulację remontów. A do Austri i tak mam od Cieszyna autostrade. Poza tym jak chcę wyluzować to wsiadam na moto.

                                              4. Superb....hmmm....niby ładne, niby fajne, wypasione, ale landara jak diabli, po mieście ciasno oj ciasno. Poza tym ja praktycznie jeżdże sam, więc tyle powietrza ze sobą wozić......

                                              5. Siedziałem ostatnio w Volvo S60 w wersji Diament (alumy 17 + xenony). Wypasione jak cholera, niby fajne, ale chyba jeszcze jestem za młody na taki samochód. Miałem okazję też wsiąść do S 40 oraz V50. Moim zdaniem dramat nie samochód, ciasno jak w puszce z sardynkami. S 60 to interesująca propozycja (5 cylindrowy silnik), ale chyba jeszcze nie teraz.

                                              6. Pasek.....oklepane tyle tego jeździ, poza tym nie podobają mi się zegary w Pasacie.

                                              7. Jest jeszcze kilka możliwości (Avensis, choć zraziłem się do Toyoty, Insignia - nie podoba mi się).

                                              8. Na chwilę obecną chyba favoryt czyli Seat Exeo. Sprawdzona konstrukcja, silniki na CR, naprawdę niezłe wyposażenie, moim zdaniem daje radę. Pytanie ile to będzie kosztować w Polsce. Moim zdaniem napewno nie może być droższe od Paska. Dla zainteresowanych, znających język brytów, podrzucam link z oficjalnym prospektem zawierającym podstawowe wyposażenie Seata oraz możliwe opcje.



                                              Przepraszam wszystkich czytających ten post, chcących napisać "ale marudzisz", albo "ale masz chłopie problemy". Taka czasami bywa że ktoś zastanawia się czy kupić Minta w benzynie czy w dieslu, a kto inny na co najlepiej wydać sto parę tysięcy. Nie chciałbym broń Boże nikogo moją wypowiedzią obrazić czy też dotknąć.


                                              P.S. Nie ma dla mnie praktycznie żadnego znaczenia jaką marką jeżdżę (czyli jaki znaczek mam na grilu). Dużo istotniejszym parametrem jest np. jakość materiałów wykończeniowych wewnątrz.

                                              Dziękuję za uwagę.

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                P.S. Nie ma dla mnie praktycznie żadnego znaczenia jaką marką jeżdżę (czyli jaki znaczek mam na grilu). Dużo istotniejszym parametrem jest np. jakość materiałów wykończeniowych wewnątrz.
                                                I oto chodzi .Jesli moge to ze swojej strony podpowiem nowa Honde Accord :szeroki_usmiech
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez gebek
                                                  Jesli moge to ze swojej strony podpowiem nowa Honde Accord
                                                  Wyjąłeś mi to z ust Jeździłęm najnowszym Accordem i ... jestem zachwycony zarówno jakościa wykonania jak i sposobem prowadzenia i trakcją tego auta.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  • satoot
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 525

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Dzida
                                                    Na korzyść skody napewno przemawia to, że znalazłem BARDZO DOBRY i niekonfliktowy serwis. W dzisiejszych czasach to bezcenne.
                                                    Proszę, zdradź: gdzie? który?
                                                    Zdradź tym bardziej, jeśli to w Poznaniu lub okolicach.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...