Docieranie turbiny???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • melon721
    Drive
    • 2007
    • 55

    Docieranie turbiny???

    Zamieszczone przez baca10
    leones, wtryskiwacze widac,zbiornik STAKO 53 litry,wykladzina sie nie wypukla,przelacznik montuja po lewej stronie,wlew z boku zderzaka po stronie wlewu paliwa,rano zrobie pare fotek,
    Dzięki "baca10", czekam na fotki
    Pozdrawiam

    [ Dodano: Sro 25 Lis, 09 08:54 ]
    Zamieszczone przez Pele
    Witam,
    Kiedyś znalazłem w sieci instrukcję montażu Landi Renzo właśnie do OII 1.6 MPI, plik jest w pdf więc nie umiem załączyć go do tej wiadomości. Co prawda jest chyba po włosku ale ma trochę fotek i schematów, więc jeżeli wyrażasz chęć posiadania spróbuj poniższego linka:



    pozdrawiam
    Super plik pele :kufel :kufel :kufel
    Przyda się z pewnością
    Pozdrawiam
  • dziubas
    Classic
    • 2006
    • 32

    #2
    Docieranie turbiny???

    Czy po wymianie turbiny na nową lub regenerowaną należy w jakiś szczególny sposób jezdzić?(np: łagodnie przyspieszać)Jeżeli tak to jak długo?Czy też takie pojęcie nie istnieje i od początku jezdzi się normalnie.

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      dziubas, moim zdaniem, jeździć normalnie.

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8038
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        dziubas, a przy jakim przebiegu padła Ci turbinka i jakie miałeś objawy ? - Jeśli można wiedzieć-Sorry za OT
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez dziubas
          w jakiś szczególny sposób jezdzić?
          Jak będziesz ją oszczędzał to się cholera przyzwyczai i znowu pierdyknie, a tak na poważnie to pamiętać o stałych zasadach używania motura z turbinkę (delikatnie przed nagrzaniem, co jaiś czas przedmuchać no i pozwolić wyhamować turbawce).
          Przyłączam się do pytania AdamB,
          Zamieszczone przez AdamB
          a przy jakim przebiegu padła Ci turbinka i jakie miałeś objawy ?
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez AdamB
            dziubas, a przy jakim przebiegu padła Ci turbinka i jakie miałeś objawy ? - Jeśli można wiedzieć-Sorry za OT
            i gdzie robiłeś ? :roll:
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • dziubas
              Classic
              • 2006
              • 32

              #7
              Na szczęście(odpukać w niemalowane)nie dotyczy to mojego silnika(mam dopiero 11tyś. nalatane)Turbina (zapieczone kierownice) do naprawy w Passacie B6 2006r 2,0TDI BKP na szafie 140tyś.(auto w rodzinie).Jedni radzą czyścić-składać-jezdzić dalej.Inni zalecają przy takim przebiegu zregenerować w całości tzn.wirnik-łożyskowanie-wyważanie.Z racji tego że w Białym same sztubaki,regeneracja lub wymiana na regenerowaną odbędzie się w TURBO-SERWIS W-wa ul.OBOZOWA.
              Stąd pytanie-Wracać po regeneracji do domu normalnie czy pyr-pyr-pyr?

              Komentarz

              • Zoltar
                Rider
                • 2005
                • 722

                #8
                Normalnie

                Jak ma się posypać, to i tak to zrobi
                www.soft-car.pl
                www.chiptuning-gdansk.pl


                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                - Wyłączanie DPF
                - Hamownia Obciążeniowa

                Komentarz

                • Jacomelli
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 501

                  #9
                  Jechać normalnie.
                  Na regenerowane turbo powinieneś dostać gwarancję. Nie daj sobie wcisnąć naprawy bez gwarancji :wink:
                  Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                  Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                  Komentarz

                  • outlaw
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 237
                    • Octavia I (1U2)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    po tym jak padla u mnie turbina , kuplem nowa :shock: :shock: :shock: ta cena zwala z nog w uk :shock: , po kunsultacji z mechanikiem , wlalem pod kurek i nie przekraczalem 2500 rpm, jazda jak limuzyna predkosc max60 mil na godzn. a po przejechaniu 650 mil wymiana oleju drugi raz potem zas do pelna tankowanie, i juz jazda do 4000rpm predkosc ta sama 60 mil/godz maximum, narazie jezdze turbo dmucha rowno :wink:
                    prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                    Komentarz

                    • gregor10
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 104

                      #11
                      Nie ma takiego czegos jak docieranie turbiny , jezdzimy normalnie i tyle. jak sie ma rozpasc to odrazu niech sie rozpadnie najlepiej , przynajmniej bez zaskoczenia.
                      www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                      Komentarz

                      • Kawoszb3
                        Classic
                        • 2013
                        • 6

                        #12
                        Witam. Pracowałem przy regeneracji turbinek, nie ma czegoś takiego jak docieranie turbo...turbina przy montażu jest zalewana olejem w otwór zasiljący, przewód zasilający również zalewa się olejem. Przed odpaleniem mechanik powinien kręcić bez odpału, najlepiej odpiąć wtyczkę z wtrysków lub coś podobnego. Czynność powtarza sie kilka krotnie. Potem samochodzik sobie pyrka spokojnie ok godzinki i normalnie jezdzimy. Co do uzytkowania to na pewno duzo chamowac skrzynia, nie bac sie tych 2tys obrotow. Zapiekanie kierownic zmiennej geometri czy nawet calej strony cieplej/wydechowej jest spowodowane zbyt niskimi obrotami turbiny i silnika jak rozumiemy.Pyrkanie na emeryta i zbijanie spalania zabija turbinke.
                        Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • dragster
                          Elegance
                          • 2009
                          • 895
                          • Honda

                          #13
                          Ależ Panowie, trza docierać turbinę!
                          Najlepiej tak: dobry olej, rozgrzać silnik powolutku na wolnych obrotach 10 km zrobić i jak już ciepły motor to w palnik dawać :twisted:
                          Silnik R18A2.
                          http://www.dadrl.org.uk
                          http://www.lightmare.org

                          Komentarz

                          Pracuję...