[O1] 1,6 BFQ + lpg BRC sequent24

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jczajk1
    Classic
    • 2006
    • 26

    [O1] 1,6 BFQ + lpg BRC sequent24

    Z doświadczenia wiem, że zakup oryginalnych dekielków do alufelg to co prawda nie mission impossible, ale trochę będzie kosztowało. Być może rozsądniejszym rozwiązaniem jest kupić pasujące dekielki (jakiekolwiek), a potem okleić to naklejkami z logo Skody (do kupienia choćby na allegro). Przy odrobinie staranności efekt będzie OK, no chyba, że masz charakter nieakceptujący rozwiązań "nieoryginalnych" - wtedy pozostaje kupić ori, koszt na allegro ok. 100PLN za komplet.
  • huwe
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 976

    #2
    [O1] 1,6 BFQ + lpg BRC sequent24

    Pościk ku przestrodze:
    trafiła do mnie dzisiaj octavka 1,6 BFQ z następującymi problemami gazowymi:
    mułowatość, szarpanie na wolnych, a generalnie to brak wolnych obrotów, gaśnięcie po przełączeniu.
    Czyli w zasadzie wszystko co może trapić użytkownika LPG.
    Na pierwszy ogień : filtry- faza ciekła jeszcze jak cię nie mogę, za to na fazie lotnej to nogi sie mi ugięły. Wymiana wkładu, a oprócz tego wygarnięcie całej dobroci ze środka. Już w tym momencie przewidywałem dalsze problemy.
    Odpalamy - na benzynie nawet OK, ale czyszczenie i adaptacja przepustnicy koniecznie do zrobienia - wachlowanie obrotów, generalnie za niskie wolne obroty, czasami przycięcie między 1200, a 1500. No to jazda na gaz...... i kupa - szarpie silnikiem, czasy wtrysków wydłużone do 5,3 msek ( na benzynie ok2,90 ~ 3,20 ). czyli mało gazu. jadę z korekcją 30% - i udaje się zrównać czasy. Ale silnik dalej jakby utykał.
    Po wyłączeniu lekki spadek ciśnienia w układzie, ale nie ma wycieku, i smrodku tez jakby nie czuć.
    Czytam błędy ze sterownika benzyny : brak zapłonu cylinder 1,2,3, oraz ogólny brak zapłonu, oraz mój ulubiony - P0171 - rozjechana mapa.
    Decyzja : zajrzeć do wnętrza listwy; jest gorzej jak źle. Listwa na przyrząd i jedziemy z czyszczeniem. Ale bez jakiegoś optymizmu.
    Efekt finalny całej roboty: jeden wtryskiwacz rozszczelniony w stronę kostki - czyli zerwało membramę, drugi zapieczony - tyka, ale wydatek słabiutki, dwa pozostałe jeszcze jakoś żyją, ale też bez emocji.
    Klient podjął wg mnie sluszna decyzję o wymianie wszystkich 4 wtrysków.
    Po ich wymianie autko podjęło pracę w miarę poprawną - na mapie przed jakimikolwiek moimi korekcjami- czasy wtrysków zgrane, praca taka jak na benzynie z wszelkimi przypadłościami przepustnicy.
    Dlaczego ku przestrodze: ano dlatego, że instalacja ta była montowana w 2006 r w ASO - auto kupione jako twinpower; i była serwisowana w tymże ASO- gdzie nie przywiązywano zbytniej wagi do wymiany filtrów gazowych.
    Dlatego też : wymieniajcie filtry co 15tys km - uchroni to Was przed poważnym wydatkiem - ok 30% nowej instalacji.
    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      huwe,
      ja w nast. tygodniu na servis lecę :wink:
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • Andrev3
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 6116

        #4
        huwe, bardzo dobra przestroga. Ja miałem taką instalkę i robiłem przeglądy gazu co 15 kkm. I wszystko hulało jak powinno.
        RENT COMPLEX

        DACAR.team

        Komentarz

        • Maru 123
          RS
          • 2008
          • 4660

          #5
          Andrev3, poprostu-JAK DBASZ TAK MASZ... ot i cała filozofia :wink:
          1.8T AGU L&K

          2.0TDI BKD ELEGANCE

          TOYOTA LAND CRUISER J95

          Komentarz

          • Andrev3
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 6116

            #6
            Otóż to Marku więc dbajmy o nasze autka co by nam służyły jak najdłużej
            RENT COMPLEX

            DACAR.team

            Komentarz

            • Maru 123
              RS
              • 2008
              • 4660

              #7
              amen
              1.8T AGU L&K

              2.0TDI BKD ELEGANCE

              TOYOTA LAND CRUISER J95

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez huwe
                była serwisowana w tymże ASO- gdzie nie przywiązywano zbytniej wagi do wymiany filtrów gazowych.
                kolejna woda na mój młyn :lol:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Janinho
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 390
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  dzisiaj byłem umówiony na wymianę filtrów ale przedłużyło mi się na uczelni więc jadę w czwartek akurat stuknie 15 000 km
                  >>>Moja Octavka<<<

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9942
                    • Ford

                    #10
                    I pomyśleć, że w moim Golfie mk2 od 60.000km (czyli od założenia instalacji LPG) nie był zmieniany filtr gazu, regulacja na analizatorze przeprowadzona była tylko raz, reduktor nie był regenerowany. I co? I nic!!! Auto ma idealne wolne obroty, analiza spalin wskazuje prawidłowy skład spalin, spalanie w normie, żadnych szarpnięć, prychnięć, dynamika prawie jak na Pb. To (niestety) potwierdza, że im auto prostsze, tym mniej elementów może zawieść - szkoda że nie ma już tak prostych (żeby nie powiedzieć prostackich) samochodów...
                    Sorry za OT, tak mnie jakoś naszło po przeczytaniu Waszych postów
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      Agamek12, czyli masz dobre zapowiedzi na to, że jak sie sypnie to wszystko na raz ( zakładam że II gen- więc co najwyżej filtr + membrany reduktora)
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9942
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez huwe
                        Agamek12, czyli masz dobre zapowiedzi na to, że jak sie sypnie to wszystko na raz ( zakładam że II gen- więc co najwyżej filtr + membrany reduktora)
                        Ale nawet jeśli tak będzie, to jakie wydatki będą mnie czekać? Wymiana filtra: 20zł, regeneracja reduktora: 200zł, regulacja: 30zł? Razem 250zł na 60.000km?
                        Nie napisałem swojego posta aby kogoś sprowokować lub coś udowodnić. Poprostu stwierdziłem, że kiedyś to robiło się porządne samochody. A dziś?: rozjechane mapy, padnięty zawór recyrkulacji spalin, wykrzaczona sonda lambda, błąd wtrysku, brudny czujnik Halla, zimny lut, niesprawny EGR i masa innych pierdół które z pełną obawą pozwalają mi stwierdzić, że dziś kupiona Octavia II 1.4TSI za 10-15 lat będzie w najlepszym wypadku kupą elektronicznego, często niesprawnego kawałka metalu na kołach, którego najmniejsza naprawa rujnowac będzie posiadacza tanio kupionego auta - coś na kształt dzisiejszego Citroena XM (obym się mylił :cry: ) ...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          za 10-15 lat
                          to ktoś kupuje auto na taki przelot :?: :!: :shock:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • satoot
                            Rider
                            • 2008
                            • 525

                            #14
                            Re: 1,6 BFQ + lpg BRC sequent24

                            Zamieszczone przez huwe
                            w tymże ASO- gdzie nie przywiązywano zbytniej wagi do wymiany filtrów gazowych.
                            Dlatego też : wymieniajcie filtry co 15tys km
                            Ile kosztuje taka wymiana filtrów?
                            Czy mając wóz na gwarancji także płaci się za wymianę tych filtrów, czy jest to wliczon?

                            Mam samochód od 10 października, i przejechałem dopiero 1600km.
                            Przegląd więc wypadnie po roku, z symulacji wychodzi że przejechane będzie dopiero około 6500 - czy na takm przeglądzie warto już wymienić te filtry gazu, czy będzie to przesadą?

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez satoot
                              Czy mając wóz na gwarancji także płaci się za wymianę tych filtrów, czy jest to wliczon?
                              na pewno się płaci
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9942
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez Agamek12
                                za 10-15 lat
                                to ktoś kupuje auto na taki przelot :?: :!: :shock:
                                Nie wszystkich niestety stać na to, aby kupować nowe auto i jeździć nim maksymalnie 2-3 lata. Są też tacy, którzy jeżdzą autami 10, 15 a nawet 20-to letnimi, bo tylko na takie mogą sobie pozwolić...
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • jedrek1111
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 38

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  Zamieszczone przez satoot
                                  Czy mając wóz na gwarancji także płaci się za wymianę tych filtrów, czy jest to wliczon?
                                  na pewno się płaci
                                  Płaci się, płaci. Do lanzi kosztuje 12 zł w serwisie.
                                  OCTAVIA TWIN POWER 1.6 2007

                                  Komentarz

                                  • Maru 123
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4660

                                    #18
                                    ja za servis gazu płacę ok 50-80zł... oczywiście co max 15kkm 8)
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz

                                    • satoot
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 525

                                      #19
                                      Bardzo dziękuję za Waszą pomoc i podanie kosztów - choć są rózne, to uspokaja mnie to, że nie są tak wysokie, jak się obawiałem.

                                      Zostaje jeszcze moje drugie pytanie - pewnie nikt nie robi tak małych przebiegów jak ja, ale może mi poradzicie:

                                      Przewiduję, że w rok od zakupu auta będę miał przebieg 6~może~7 tysięcy kilometrów. Czy wtedy od razy wymienić komplet filtrów przy obligatoryjnym przeglądzie rocznym?
                                      Czy taka wymiana bardziej pomoże, czy będzie bardziej niepotrzebną przesadą i nadgorliwością?

                                      Komentarz

                                      • tomil
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1179

                                        #20
                                        Zamieszczone przez satoot
                                        Przewiduję, że w rok od zakupu auta będę miał przebieg 6~może~7 tysięcy kilometrów. Czy wtedy od razy wymienić komplet filtrów przy obligatoryjnym przeglądzie rocznym?
                                        Tak. Gaz u nas jest raczej kiepskiej jakości paliwem. Po 10 tys. filtry (w zasadzie jeden- ten od fazy gazowej), nie wygląda.

                                        Sorry za pytanie- to opłaca się gaz przy takich przebiegach????
                                        It doesn't matter what we're losing
                                        It only matters what we're going to find!

                                        Komentarz

                                        • satoot
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 525

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tomil
                                          Sorry za pytanie- to opłaca się gaz przy takich przebiegach????
                                          Nie opłaca się diesel przy takich przebiegach.
                                          Nie opłaca się montować gaz specjalnie i płacić za instalację przy tak małych przebiegach.

                                          Ale opłaca się mieć instalację gazową fabrycznie zamontowaną przez ASO ©koda w promocji za darmo, bez utraty gwarancji.
                                          ... cena nowego samochodu z instalacją gazową była taka sama, jak i bez niej. Dlatego kupiłen z gazem Landi Lorenzo. Na pewno jest taniej jeździć za 2,20* za litr gazu, niż na benzynie za 4,40*.


                                          * - ceny podałem jakie pamiętam z dnia zakupu auta, 10 października 2008, teraz gaz kosztuje 1,90, a benzyna chyba 3,50(?)

                                          Komentarz

                                          • Maru 123
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4660

                                            #22
                                            satoot, wymieniac częściej napewno nic nie zaszkodzi a tylko pomoże. tak jak napisał tomil, gaz u nas nie jest za dobry więc i filtry trzeba wymieniać częściej
                                            1.8T AGU L&K

                                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                                            Komentarz

                                            • huwe
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 976

                                              #23
                                              Zamieszczone przez satoot
                                              Ale opłaca się mieć instalację gazową fabrycznie zamontowaną przez ASO ©koda w promocji za darmo, bez utraty gwarancji.
                                              to nie jest żadna fabryczna instalacja. to jest instalacja zamontowana przez ASO, rekomendowana przez skodę. dlatego też nie masz utraty gwarancji.
                                              fabryczne toby to było, jeśli tak skompletowany pojazd przyjechał na lorze z mladej.
                                              działa tak jak fiat pcha do swoich samochodów tartariniego.

                                              A dzisiaj był ciąg dalszy walki z octavką. Dodatkowym problemem okazało się totalne niedogrzanie gazu . Przy temp. cieczy ( czyli reduktora) +39,8 temp. gazu na listwie wyniosła .... -10 stopni.( oczywiście mówię o pierwszym przełączeniu po nocy). Oczywiście skończyło się to przełączenie totalna klapą- zgasła menda. Problem zniknął, gdy gaz osiągnął + 20 stopni. ale w końcu zadziałało tak jak mialo zadziałać.
                                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                              Komentarz

                                              • FELICJAN
                                                Ambiente
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 118

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez satoot
                                                Czy mając wóz na gwarancji także płaci się za wymianę tych filtrów, czy jest to wliczon?
                                                na pewno się płaci
                                                koszt to 70 czy 80 zł ..dokładnie nie pamiętam ..1 sztuki :wink: a wymiana 2 to jakiś trochę więcej bo chyba 70-80 i chyba 90-100 za ten drugi czyli koło 200 złciszy
                                                ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

                                                Komentarz

                                                • satoot
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 525

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez huwe
                                                  to nie jest żadna fabryczna instalacja. to jest instalacja zamontowana przez ASO, rekomendowana przez skodę. dlatego też nie masz utraty gwarancji.
                                                  fabryczne toby to było, jeśli tak skompletowany pojazd przyjechał na lorze z mladej.
                                                  Skreślam słowo 'fabrycznie' - zresztą chyba każdy się domyślił błędu/skrótu myślowego.
                                                  Poza tym poprawiając mnie i pisząc "to jest instalacja zamontowana przez ASO" powtarzasz tylko to, co ja już napisałem.
                                                  Armata na muchę...

                                                  Odpowiadałem tomilowi, i dla jasności powtórzę bez słowa 'fabrycznie':

                                                  Nie opłacał mi się diesel przy tak małych, wręcz miniaturowych przebiegach - a przed zakupem wiedziałem ile będę kilometrów robił, zostało to skalkulowane. Inni kupując diesla wiedzą ile przejadą, wiedzą czego oczekują, kalkulują - i nie przeczę: im się to opłaca.
                                                  Nie opłacło się by mnie także montować gaz specjalnie i płacić za instalację dodatkowo przy tak małych przebiegach.
                                                  Instalację gazową wybrałem, bo była bezpłatnie do O1 z silnikiem BFQ (do każdej innej wersji benzyniaków jak i do O2 była płatna) - zamontowanie jak i brak instalacji nie robiły róznicy w cenie końcowej auta - kwestia tylko dodania 'ptaszka' w konfiguratorze. Więc mam instalację gazową zamontowaną przez ASO ©koda w promocji za darmo, bez utraty gwarancji, instalację dedykowaną do tego samochodu, ze standaryzowanym montażem, opracowaną i przeliczaną podobno specjalnie do tego samochodu (specjalnie: wg inżyniera montaż każdego z elementów instalacji jest udokumentowany, określony, nawet długości i przebieg przewodów są obliczane przez LR 'pod' O1 własnie - tak mi wyjaśniano).
                                                  Więc czy się opłacało, czy nie - masz odpowiedź: szkoda było nie brać. Kupować specjalnie by się nie opłacało u mnie akurat. Zal by było płacić za każdy litr paliwa 4,4 (wtedy, przy zakupie) albo 3,XX (teraz), jak można płacić 2,20 (wtedy) albo 1,90 czy nawet mniej (teraz).

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...