Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jednomasa - opinie userów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jednomasa - opinie userów

    sorry za duże litery a o co chodzi z tym PSJ i BOX ????? zrozumcie jestem nowy .......

  • #2
    jednomasa - opinie userów

    Hej!

    Temat wyzszości jednomasy nad dwumasą i odwrotnie pojawiał się kilka razy, ale cięzko znaleźć opinie samych uzytkowników jednomasy.

    Bardzo proszę o ich opinie na temat komfortu jazdy i róznicy w jeździe.

    Pozdrawiam!
    Była:
    ASV + chip
    HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
    Teraz: S2C fiolet amethyst

    Komentarz


    • #3
      Re: jednomasa - opinie userów

      Zamieszczone przez Rapist
      Hej!

      Temat wyzszości jednomasy nad dwumasą i odwrotnie pojawiał się kilka razy, ale cięzko znaleźć opinie samych uzytkowników jednomasy.

      Bardzo proszę o ich opinie na temat komfortu jazdy i róznicy w jeździe.

      Pozdrawiam!
      Polecam poczytac :

      403 Forbidden

      sa opinie na temat komforu jazdy na jednomasie. Mysle ze wszystkie watpliwosci art rozwieje :szeroki_usmiech
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz


      • #4
        Re: jednomasa - opinie userów

        Zamieszczone przez Rapist
        Hej!

        Temat wyzszości jednomasy nad dwumasą i odwrotnie pojawiał się kilka razy, ale cięzko znaleźć opinie samych uzytkowników jednomasy.

        Bardzo proszę o ich opinie na temat komfortu jazdy i róznicy w jeździe.

        Pozdrawiam!
        Ja za jakiś czas będę montował jednomasę to dam znać co się zmieniło.
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz


        • #5
          Nie widzę róznicy, może na początku nieznacznie ciężej "chodził" pedał, może nieco wieksze wibracje na jałowym nieznacznie (subiektywne odczucie) ale zdecydowanie znaczniej mniej musiałem płakać płacąc za naprawę ale 1700 zł to też sporo, no cóż....

          Komentarz


          • #6
            Ja moge tylko podac subiektywne roznice pomiedzy Vento 1Z na jednomasie i Octavi AHF na dwumasie. Sprzeglo w 1Z chwyta "brutalniej". W obydwoch przypadkach na biegu jalowym przy przystawieniu nogi na pedal sprzegla czuc niewielkie drgania. Acha... i cena - to ta istotna roznica
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz


            • #7
              ja mam juz od dłuzszego czasu jednomase podstawowa róznica to taka że :
              1.cięzej działa pedal sprzegła
              2.pozatym róznica jest przy ruszaniu tzn jednomasa szarpanie delikatnie dwumasa tłumi własnie te drgania
              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

              Komentarz


              • #8
                Osobiscie jednej masy nie posiadam ale od ludzi slyszalem ze ponoc mocno skrzynia dostaje wycisk. Uzytkownicy jednomasy potwierdza??
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz


                • #9
                  mam u siebie jednomasa od dwoch tygodni i oprocz innych reakcji na gwaltowne zdjecie nogi z pedlalu gazu ( jakby opożniona reakcja i lekkie szarpniecie) gwaltowne wcisniecie pedalu gazu przy toczeniu sie samochodu ( szarpniecie ktorego przy dwumasie nie bylo ) nie widze innych negatywnych roznic. sprzeglo bieze bez szarpania, buda jakby mniej wpadala w wibracje podczas przyspieszania ponizej 2000 obr ( nie mowie tu o deptaniu do deski na 5 biegu :P ) aha no i pedal spzregla w moim przypadku chodzi duzo lzej ale to moze dlatego ze zmienilem skrzynie na GGU. Generalnie polecam ta opcje.

                  Komentarz


                  • #10
                    co to za skrzynia GGU? czym się różni od tej którą miałeś zainstalowaną standardowo?

                    Komentarz


                    • #11
                      u mnie kolo z g60 i zestaw sachsa do g60 i jestem bardzo zadowolony, zero drgan, sprzeglo chodzi leciutko, bierze bardzo miekko, nie szumi

                      Komentarz


                      • #12
                        ja miałem w leonie jednomasa a teraz w octavii dwumasa. różnica dość odczuwalna, oczywiscie na lepsze. w leonie często się zdarzały drgania/wibracje, choć skrzynia i sprzęgło chodziło normalnie. nie skarżyłem się na szarpnięcia czy zrywania. może to kwestia użytkowania... natomiast w skodzie wygląda to dużo, dużo lepiej. :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja mam od czwartku sprzęgło i jednomasę od G60 i widzę dwie różnice: sprzęgło chodzi lżej i przy wyłączaniu silnika czuć lekkie szarpnięcie (ale ten drugi objaw albo zanika, albo już się przyzwyczaiłem i wydaje mi się, że go już prawie ne czuję ). Poza tym żadnych różnic - żona nie zauważyła żadnej zmiany, czyli nie ma drastycznego wpływu na komfort użytkowania .
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez _tm_
                            Poza tym żadnych różnic
                            A cena? :wink:
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez bradley
                              Zamieszczone przez _tm_
                              Poza tym żadnych różnic
                              A cena? :wink:
                              Cena nie ma znaczenia. Ważne, że zniesie więcej Nm :twisted:
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie zauważyłem że na niskich obrotach biegu jałowego drży mi pedał hamulca i sprzęgła (odczuwalne mrowienie w stopę). Po lekkim wkręceniu na obroty objaw ustaje.

                                Czy u Was jest taki objaw po wymianie na jednomasę?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez _tm_
                                  Ja mam od czwartku sprzęgło i jednomasę od G60 i widzę dwie różnice: sprzęgło chodzi lżej i przy wyłączaniu silnika czuć lekkie szarpnięcie (ale ten drugi objaw albo zanika, albo już się przyzwyczaiłem i wydaje mi się, że go już prawie ne czuję ). Poza tym żadnych różnic - żona nie zauważyła żadnej zmiany, czyli nie ma drastycznego wpływu na komfort użytkowania .
                                  A czy w dieslu zmiana nie będzie bardziej odczuwalna?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeżdżę na jednomasie około 2 miesięcy i jest bardzo ok. Znikł objaw drżenia budą ja jałowym jaki miałem na dwumasie. Sprzęgło chodzi lżej a biegi wchodzą idealnie.

                                    Ja nie mam klapy gaszącej wiec mam zauważalne szarpnięcie ale poza tym polecam

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Często cytowany i polecany wątek z forum TDI: 403 Forbidden
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez voytek
                                        Zamieszczone przez _tm_
                                        Ja mam od czwartku sprzęgło i jednomasę od G60 i widzę dwie różnice: sprzęgło chodzi lżej i przy wyłączaniu silnika czuć lekkie szarpnięcie (ale ten drugi objaw albo zanika, albo już się przyzwyczaiłem i wydaje mi się, że go już prawie ne czuję ). Poza tym żadnych różnic - żona nie zauważyła żadnej zmiany, czyli nie ma drastycznego wpływu na komfort użytkowania .
                                        A czy w dieslu zmiana nie będzie bardziej odczuwalna?
                                        To jest baaardzo stary wątek i mój post dotyczył mojego byłego TDI
                                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                        -------------------------------------------------------------------------
                                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witajcie,
                                          wymieniłem w AGR dwumasę na jednomasę. Na początku czułem, że autem mocniej trzęsie i żałowałem decyzji. Przejechałem 1000 km i już się przyzwyczaiłem do tych delikatnie mocniejszych drgań (w może po prostu jestem przewrażliwiony). Poza tym nie ma żadnych szarpnięć przy puszczaniu nogi z gazu, przy hamowaniu silnikiem też wszystko ok.

                                          Martwi mnie jednak inna kwestia.
                                          Powodem wymiany sprzęgła były dziwny hałas, jakby rzężenie od łożyska oporowego (po wciśnięciu sprzęgła problem ustawał) oraz charakterystyczny stukot dwumasy przy wyłączaniu silnika. Okazało się, że sprzęgło też nieźle rozjechane.
                                          Zdecydowałem się na wymianę na jednomasę firmy NEXUS model FKW013NX (zna ktoś tę firmę?) Mechanik polecał i mówił, że bardzo dobre sprzęgła.
                                          Po wymianie rzężenie nie ustało. Słychać je na luzie, kiedy auto stoi i jak jadę na 1, 2 bez gazu słychać taki głośniejszy, dziwny stukot.
                                          Poza tym zaraz po wymianie były problemy z wrzuceniem wstecznego (strasznie chrupało) mechanik posmarował (tarcze czy docisk, nie wiem) i już jest lepiej.
                                          Martwi mnie jedynie ten dźwięk jakby łożysko oporowe. Po wciśnięciu sprzęgła, tak jak przed wymianą, dźwięki znikają. Łożyska ze skrzyni raczej odpadają, bo jak auto stoi na luzie to też to słychać. Dźwięki zmieniają też natężenie praktycznie po każdym wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła.
                                          Ma ktoś pomysł, co to może być? Wadliwe łożysko czy co innego, bo skoro łożysko nowe, a przed i po wymianie słychać tak samo, to może co innego?

                                          Z góry dzięki za pomoc.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Przejechane na jednomasie 22tys km. Jak narazie zero problemów

                                            Pedał sprzęgła lżej pracuje,silnik szybciej się wkręca ale jest minimalnie głośniej(szczególnie przy bucie).
                                            Są lekkie szarpnięcia przy gwałtownym puszczaniu i dodawaniu gazu,to jednomas,wiec tak musi być.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zrobiłem na JM jakieś 35tyś km. i mogę polecić taki zabieg,każdemu kto musi wymienić Dwumasę.Problemy są na samym początku,ponieważ pedał sprzęgła pracuje bardzo lekko ( noga sama prawie wpada) i żeby ruszyć trzeba się przyzwyczaić( mi zajęło to jeden dzień ) ,żeby nie zrobić tzw.kangura,ale ogólnie,tak jak już napisałem mogę polecić
                                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                              jak pomogłem to daj punkcik
                                              sprzęgło od G 60

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                w marcu wymieniłem zamach i sprzęgło, nalatałem ok. 15kkm, na początku trzeba poćwiczyć start, bo strzelenie "kangura" to nie problem na 1M :wink: . mnie tam nie przeszkadza, ale pasażerowie czasem kiwają głowami jak piesek na półce co do jakichś tam drgań, to może na luzie bardziej czuć, ale trzeba by to porównać na żywo z drugim autem ze sprawną 2M. polecam, bo taki zestaw z robocizną kosztuje mniej niż nowa 2M nawet najgorszej firmy.
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  35 tys, półtora roku na jednomasie G60

                                                  Zauważalne różnice to:
                                                  - lżej chodzi (po wyjeździe z warsztatu myślałem, że coś się zepsuło )
                                                  - może jest minimalnie bardziej czułe, ale to nie problem
                                                  - nie ślizga się

                                                  i tyle.
                                                  Jak doliczyć do tego 3-4x tańszą wymianę, to czego chcieć więcej. Nie ma się co zastanawiać.
                                                  Virus injected!

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X