mam taka ciekawostke , kilka 3/4 razy zapalila mi sie kontrolka oleju w O2 tdi 1,9 zakupionej pod koniec sierpnia z.r. w salonie , sprawdzalem i oleju jest ok, mniej wiecej w polowie wskaznika bagnetu.
co teraz ??
ewentualnie ma ktos pomysl czego dolac ??? beda to wiedziec w skodzie gdzie zakupilem samochod ?? na razie nie odpowiadaja mi na meile, ale chyba sie tam przejade.
mam taka ciekawostke , kilka 3/4 razy zapalila mi sie kontrolka oleju w O2 tdi 1,9 zakupionej pod koniec sierpnia z.r. w salonie , sprawdzalem i oleju jest ok, mniej wiecej w polowie wskaznika bagnetu.
Prawidłowo Ci się zapaliła. Jest mniej więcej w połowie zapunktowanego wskaźnika i to jest ok 35% od min. do max. Połowa wskaźnika to jest połowa pomiędzy gięciami.
Po prostu dolej oleju tak aby poziom był troszkę nad zapunktowane pole .
To i ja podepnę sie do tematu....A chodzi o to, że wszędzie na forum piszą, że nie wiadomo co fabryka leje za olej...więc i w ASO nie będą wiedzieć....więc jak to jest...wiedzą w ASO co za olej wlany do nowego autka???????!!!!!
To i ja podepnę sie do tematu....A chodzi o to, że wszędzie na forum piszą, że nie wiadomo co fabryka leje za olej...więc i w ASO nie będą wiedzieć....więc jak to jest...wiedzą w ASO co za olej wlany do nowego autka???????!!!!!
no specyfikację POWINNI znać
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No i nie zapomnij kupić sobie małej banieczki na dolewki bo za kolejne 6,5k km też może się zaświecić, PD już tak mają że lubią sobie łyknąć oleju.
Nie zwalaj na PD OK?
Parę dni temu zdjąłem pokrywę na silniku i odpiąłem przewód przy EGR-rze i w nim było trochę oleju. Poszedłem dalej, odpiąłem przewód odmy od przewodu powietrznego od filtra do turbiny i był zaolejony. Resztę sobie sam dopowiedz. Zresztą opisywałem swoje spostrzeżenia w innym wątku o oleju. Po prostu zwalona jest separacja odmy i tyle.
Możliwe że to tylko u mnie tak jest. Ale może jeszcze ktoś to sprawdzi u siebie- to jest 10 minut pracy.
Zapaliła się kontrolka poziomu oleju czy ciśnienia oleju?
Jeśli pierwsze to dolać, jeśli drugie to nie jeździć i zaciągnąć auto do serwisu.
Co do rodzaju oleju, w salonie najprawdopodobniej nie będą wiedzieć jaki dokładnie olej (jakiego producenta) wlali w fabryce, więc możesz dolać dowolny spełniający odpowiednią normę VW. Jeśli masz ustawione stałe okresy międzyobsługowe (QG0, QG2) to olej musi spełniać normę 505 01. Jeśli masz ustawione zmienne okresy międzyobsługowe (QG2) to olej musi spełniać normę 506 01 lub 507 00. Z tego co wiem 1.9 TDI nigdy nie miały filtra cząstek stałych - jeśli jednak się mylę i masz filtr cząstek stałych (DPF) to zawsze musi być to olej 507 00.
To, czy masz ustawione QG0, QG1 czy QG2 zobaczysz po naklejce w książce serwisowej, lewy dolny róg. Większość aut z 2008 ma ustawione QG1.
Odsyłam też do instrukcji na stronę 219 :-)
To i ja podepnę sie do tematu....A chodzi o to, że wszędzie na forum piszą, że nie wiadomo co fabryka leje za olej...więc i w ASO nie będą wiedzieć....więc jak to jest...wiedzą w ASO co za olej wlany do nowego autka???????!!!!!
Wiedzą że jest wg normy 507.00/504.00 dla LL i tyle .
AdamB, piszesz o oleju w przewodach do turbo, ostatnio tez to u siebie zauważyłem, możesz coś bliżej powiedzieć na ten temat , jaka jest tego przyczyna, podaj tez ten wątek w którym o tym mówisz. Możesz tak wytłumaczyć na chłopski rozum o tej separacji odmy, i gdzie jest ten EGR ???
Komentarz